Skocz do zawartości

E36 i EWS(Programowanie pilota)


nvision

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim :)

 

Od zawsze chciałem bmw aż w końcu udało się odłożyć gotówkę i kupiłem swoje pierwsze E36 Compact :twisted:

 

Niestety auto jest sprowadzone od Niemca a że nie znam niemieckiego polegam na tym co powiedział mi kumpel, który go sprowadzi...

 

W aucie był odłączony akumulator przez parę miesięcy i nie do końca wiadomo czy w pilocie też nie była wyciągnięta bateria.

 

Efekt jest taki że centralny zamek nie reaguje na pilot ale silnik odpala itd.

 

Skasowałem błędy ews, dme, airbag i inspekcji ale nie wiem jak podejść do sprawy pilota :mad2:

 

INPA wyświetla mi w ews że są 4 kluczyki free and use i każdy ma taki sam nr więc myślę że w tym jest problem ale jak mam dodać owy klucz do tej listy w ews ?

 

Mam INPA 5.0.2 i jest tam opcja special test w której widnieje opcja MDA Remote Adapter ale nie wiem co tam ma wpisać FZS i Nr klucza nie wiem co to jest FZS i skąd wziąć nr klucz jest to gdzieś na elektronice czy mam to jakoś odczytać inpa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj szukałem dalej i mam w jednej zakładce ews błąd: error_ecu_rejected :mad2:

 

Znalazłem na innym forum opis dodawania kluczy do ews ale nie chce to działać u mnie.

 

Jak w tytule:

-nowy klucz przekręcamy na 1

-wybieramy TOOL32 z paczki Inpy

-Otwieramy EWS.PRG z folderu ECU

Aby otrzymać Nr. Klucza wybieramy w Tool32 :

 

"status_lesen"

 

Code:

STAT_AKTUELLE_SCHLUESSELNUMMER = 3

Nastepnie "schl_daten_lesen" (Argument: 3):

Code:

 

...

SCHL_FREIGABE = 1

SCHL_FREIGABE_TEXT = gesperrt und schon benutzt

...

I to juz powinien byc nowy kluczyk, teraz włączamy funkcje pilota dla zamków:

wybieramy Job "schl_sperren_freigeben" (Argument 3; 3) ostatnia górną linijkę zmieniamy (i kontrolujemy cały czas Nr. Klucza)

 

Teraz linijka klucza tak powinna wygladac:

 

Code:

 

...

SCHL_FREIGABE = 3

SCHL_FREIGABE_TEXT = freigegeben und schon benutzt

...

 

 

Identyfikacja klucza na koniec:

 

1. Wszystkie klucze trzeba mieć przy sobie

2. Siadamy do auta, zamykamy drzwi

3. Jeden z kluczyków do stacyjki i na 1

4. Kluczyk przekręcamy z powrotem i wyciągamy

5. Ten kluczyk naciskamy na guzik Otwórz i trzymamy dalej

6. 3x po kolei naciskamy na BMW znaczek

7. Puszczamy wszystkie guziki

8. auto powinno teraz zamykać i otwierać

Dla następnego kluczyka powtarzamy procedurę w punktach 5-8 nie zwlekając w czasie, tylko od razu.

 

Niestety po tej operacji pokazał się błąd w DME: EWS Manipulation i auto nie odpaliło :shock:

 

Po synchronizacji DME i EWS silnik odpalił ale czemu tak się dzieje ?

 

W Tool32 z EWS.prg mam UBATTERYHISTORY = -1

 

HELP

 

To moje pierwsze bmw, ratujcie koledzy bo nie wiem co dalej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.