Skocz do zawartości

Interfejs ENET w FXX-pytanie do praktyków


cdxa

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie, ta cena to kosmos sam ZGW na allegro to 300- 600 zł za ZGW podłączenie ZGW do lini diagnostycznej to tylko wiedza i rozkład pinów zasilanie modułu tez z OBD 2 podłączenie ENET też tylko znajomość pinów co pewnie jest w ISTA pewnie najważniejsze ZGW jest połączony z modułami MOST za pomocą światłowodu, ale to spekulacje moje, wzoruje sie na ICOM , Z ICOM do modemu most zwykły kabel USB , a modem MOST jest konwerterem na światłowód dla sterowników które pewnie też są połączone światłowodem ale ????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enet jest w nowszych BMW serii Fxx, ale gdyby tak podłączyć na stole ZGW od FXX to pewnie dało by się to przez winkfp zrobić bez ICOM'a

 

Czy masz jakiś patent na zrobienie kabelka żeby programować po MOST serie EXX

 

Kazda Exx z Cic zaprogramujesz przez enet za pomoca winkfp gorzej jest z CCC tu musi byc most

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Enet jest w nowszych BMW serii Fxx, ale gdyby tak podłączyć na stole ZGW od FXX to pewnie dało by się to przez winkfp zrobić bez ICOM'a

 

Czy masz jakiś patent na zrobienie kabelka żeby programować po MOST serie EXX

 

Kazda Exx z Cic zaprogramujesz przez enet za pomoca winkfp gorzej jest z CCC tu musi byc most

 

A w jaki to sposób zrobisz, zaprogramujesz Exx- CIC przez ENET przecież każda Exx nie ma pinów w OBD2 do ENET czyli 3 , 11,12 ,13 tak aby połączyć się przez ENET nie ma też ZGW sterownika, tak wiec oświeć ??? (sprostowanie modele z CIC mają Ethernet w OBD)

Piny D-can to:

Pin 4-5 MASA

PIN 6 - linia diagnostyczna D-can (D-can Diagnostyka CAN)

Pin 14- linia diagnostyczna D-can (D-can diagnostyka CAN)

PIN 16 - +12 napięcie akumulatora

Pin 9 prędkość obrotowa silnika

 

A do 2007 roku Linia K-can OBD 2 taka jak kolega szuka emulacji most

PIN 1 - +12 po zapłonie

Pin 4-5 MASA

PIN 7 - linia diagnostyczna K ( E60 E65 E87 E90 to CAN tylko inny protokół niż D-can)

Pin 8- linia diagnostyczna K ( E60 E65 E87 E90 nie mają diagnostyki na pinie 8 tylko pin 7)

Pin 9 prędkość obrotowa silnika

PIN 16 - +12 napięcie akumulatora

Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A kto ci powiedzial ze nie ma?

kazda exx z seryjnym cic ma siec w obd !!!

Zadne zgw nie potrzebne ani most programujesz cic po sieci jako root oswiecony?

 

I skoro mowa o d can to pin 1 w obd nie wystepuje tu zaplon idzie po can :search:

 

Nie oto mi kolego chodziło to że idzie po obd (K-Dcan) to wiem, ale Ty pisałeś o ENET z E-serią i dodatkowo przez Winkfpt, a wiadomo że ENET współpracuje z ESYS INPA ISTAP z emulatorem ISTAD bezpośrednio bez ediabas

 

ENET OBD2 interfejs tylko do F-serii

piny

Pin 3

Pin 11

Pin 12

Pin 13

Pin 4 i 5 połączone GND

Pin 8 i 16 rezystor

jak nie wierzysz to zobacz w Standard tools 2.12 EDIABAS/Hradware/ENET/enet_doku

w ENET nie ma pinu 1 od zapłonu

 

mylisz pojęcia kolego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIDZE ZE NIEDOCIERA WIEC RAZ JESZCE NAPISZE kazda exx ktora wyjechala z fabryki z navigacja CIC ma siec w obd!!!

 

WINKFP tez dziala z ENET KABLEM ODPAL SOFT I ZOBACZ W OPCJACH JAKIE FEJSY SA WSPIERANE

 

 

i jeszcze wyjasnie o co mi chodzilo z pin1 wymieniles pinologie obd czyli zasialania i cany z tym ze jak jest can w obd to nie ma pinu 1 zaplonu ten pin wystepuje tylko w autach przed 03.2007 o to mi chodzilo :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
WIDZE ZE NIEDOCIERA WIEC RAZ JESZCE NAPISZE kazda exx ktora wyjechala z fabryki z navigacja CIC ma siec w obd!!!

 

WINKFP tez dziala z ENET KABLEM ODPAL SOFT I ZOBACZ W OPCJACH JAKIE FEJSY SA WSPIERANE

 

 

i jeszcze wyjasnie o co mi chodzilo z pin1 wymieniles pinologie obd czyli zasialania i cany z tym ze jak jest can w obd to nie ma pinu 1 zaplonu ten pin wystepuje tylko w autach przed 03.2007 o to mi chodzilo :search:

 

A ja ci napisałem że wiem że ma sieć obd , ja tylko chce się dowiedzieć jak chcesz robić E- serie z kablem ENET i co z tego że ENET jest wspierane z winkfpt to tylko interfejs, chodzi że nie zaprogramujesz e serii przez ENET , chociaż bym chciał żebyś miał racje

E seria nie ma też IP i Macadress , ponieważ nie ma karty sieciowej............. nie zostanie odczytana przez kartę sieciową komputera, enet to zwykły kabel nic nie zawiera , co innego F serie one mają ZGW a on zawiera konwerter co zmienia na światłowód, tak jak most z ICOM dlatego każda F-seria poradzi sobie bez most.

To że wszystko można zaprogramować po obd w E serii to nie jest nowość, nawet jak w WINKFPT ustawisz port 6801 zamiast 6802 to też nawet z ICOM będziesz programował przez OBD a nie przez most i co z tego jak większość sterowników jest po tym programowaniu uwalona

Czytaj ze zrozumieniem, a nie lekceważ kogoś co uraził twój narcyzm :mad2:

 

Co do pinu 1 w D-can nie będę się spierał, sugerowałem się interfejsem k-dcan on zawiera pin 1 ale może być dla linii K

 

EDIT

A tu zobacz sobie jak wyglądają piny w BMW z 2008 roku D-can

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=672940&page=2

rzeczywiście pinu 1 w D-can nie ma, są tylko :

Pin 4 i 5

Pin 6 d-can

Pin 9 ???

Pin 14 -D-can

Pin16 +12 V

ale ENET do tego nie podłączysz chyba że zaczniesz manipulować we wtyczce OBD enet tylko co z czym ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wiec najpierw sie klucisz ze nie ma sieci teraz mowisz mi ze wiesz ze jest ale jak to ma dzialac :D twierdzisz tez ze niema ip i mac :D to niby jak to ma sie laczyc? jest mac i jest ip CIC ma w sobie gw i ma siec i mozna programowac kablem enet ale tylko navi,i wszystkie komponety podlaczone pod nia na swiatlowodzie np combox i o tym jest mowa chyba nie chcesz powiedziec ze BMW poprowadzilo kable do obd (sieciowe) na darmo? :D i kto tu ma problemy ze zrozumieniem ? Oswiecony czy jeszce nie :D :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ok wiec najpierw sie klucisz ze nie ma sieci teraz mowisz mi ze wiesz ze jest ale jak to ma dzialac :D twierdzisz tez ze niema ip i mac :D to niby jak to ma sie laczyc? jest mac i jest ip CIC ma w sobie gw i ma siec i mozna programowac kablem enet ale tylko navi,i wszystkie komponety podlaczone pod nia na swiatlowodzie np combox i o tym jest mowa chyba nie chcesz powiedziec ze BMW poprowadzilo kable do obd (sieciowe) na darmo? :D i kto tu ma problemy ze zrozumieniem ? Oswiecony czy jeszce nie :D :?:

 

ENET ma w OBD piny tylko 3, 11,12 ,13, a w E serii D-can jak ci pokazałem nie ma tych pinów w OBD są tylko 4,5,6,9,14,16 mówię o samochodzie nie na stole ... w co też wątpie, więc co z czym połączysz przecież do most nie podłączysz, to światłowód a enet zwykła miedź

Coś tam znajdziesz i cieszysz się jak dziecko a najważniejsze do ciebie nie dociera....

Jak na razie to tylko udało Ci sie dowieść że d-can nie ma pinu 1 i już twoje EGO urosło na tyle aby znowu prawić kazania a co do reszty się później okaże że miałeś jakieś pokrętne odpowiedzi i udzielisz wymijających odpowiedzi że nie musisz nic tłumaczyć.....

A mówić o sieci i IP miałem na myśli główny sterownik ZGW który jest wykrywany przez ZGW_SEARCH (wiem, z góry on nie jest konieczny do działania ediabas z ENET)

Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W exx jest d can w obd i siec czego ty tu nie rozumiesz

otworz rheingolda odzszukaj jaka kolwiek exx seriie z CIC

i zobacz schemat obd to pogadamy bo narazie nie ma o czym, dalej do ciebie niedociera.Nie masz doswiadczenia cos na forach wygrzebales ,pogrzebales na jakims starym gracie i negujesz moje wypowiedzi

nawet rheingold w vci menager po rozpoznaniu glowicy icom na aucie z fabryczna navi cic pokazuje status (d can,eth) odrazu widac ze nigdy takiego auta nie podpinales nie mamy o czym dalej rozmawiac szkoda czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W exx jest d can w obd i siec czego ty tu nie rozumiesz

otworz rheingolda odzszukaj jaka kolwiek exx seriie z CIC

i zobacz schemat obd to pogadamy bo narazie nie ma o czym, dalej do ciebie niedociera.Nie masz doswiadczenia cos na forach wygrzebales ,pogrzebales na jakims starym gracie i negujesz moje wypowiedzi

nawet rheingold w vci menager po rozpoznaniu glowicy icom na aucie z fabryczna navi cic pokazuje status (d can,eth) odrazu widac ze nigdy takiego auta nie podpinales nie mamy o czym dalej rozmawiac szkoda czasu.

 

Co Ty bredzisz, mówiłem że zaczniesz zmieniać temat, nigdzie nie napisałem że nie ma sieci światłowodowej i tak samo diagnostycznej OBD d-can , poczytaj na tym wątku wcześniejsze posty moje, nadal nie rozumiesz do exx podpinając ENET pod OBD programujesz powietrze, ale raczej nie zajarzysz o czym mówię :mad2:

Kolega chciał nie mając ICOM zaprogramować resztę modułów nowym softem, pozostały mu tylko, te po most i chciał jakoś to zrobić nie kupując na to tylko ICOM

a Ty wyskakujesz że może zaprogramować E60 przez ENET

Nawet zaczęliśmy rozważania czy jest możliwość wykorzystać ZGW z F serii podpinając go do sieci światłowodowej (złącza most) i do OBD przez ZGW i za pomocą ENET dopiero zaprogramować dlatego tyle czytałem na ten temat

jest opcja jeszcze aby wykorzystać konwerter światłowodowy, jednomodowy, (jakim jest most) , które obecnie mają zastosowanie w tworzeniu sieci światłowodowej

ma własną karte sieciową i macadress, podpina się pod RJ45, same światłowody i wtyczki nie jest też problem są ogólnie dostępne

problemem jest czy uda się skonfigurować z Ediabas i czy do programowania przez winkfpt złącze OBD też jest wykorzystywane (port 6801)

liczyliśmy że ktoś inteligentny dołączy się do tematu i wspomoże wiedzą .....

 

Zobacz jak się CIC podłącza na stole

http://www.ecufocus.com/cd-productsview.asp?ID=761

http://www.bimmerretrofit.com/store/index.php?route=product/product&product_id=77

 

To co ja podpinałem, to nie twoja sprawa i nie muszę ci się z niczego tłumaczyć, dzieciaku. :nienie:

dla mnie to ty nawet najnowsze f-ki możesz sobie podpinać , tyle mnie to interesuje co zeszłoroczny śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Din76 pomógł dla mnie i dla wielu kolegów z forum , dużo wie ,czyta uczy się i pomaga jest dociekliwy ,zawsze miałem od niego profesionalną pomoc. Popieram Din76.

 

tomtech jesteś w stanie podpowiedzieć czy taka myśl , aby w e60 z CCC i tu zacytuję "jest opcja jeszcze aby wykorzystać konwerter światłowodowy, jednomodowy, (jakim jest most) , które obecnie mają zastosowanie w tworzeniu sieci światłowodowej

ma własną karte sieciową i macadress, podpina się pod RJ45, same światłowody i wtyczki nie jest też problem są ogólnie dostępne

problemem jest czy uda się skonfigurować z Ediabas i czy do programowania przez winkfpt złącze OBD też jest wykorzystywane (port 6801)"

 

Programowałem swoje auto i został mi tylko CCC, nie robię tego odpłatnie tylko dla własnego użytku i zakup ICOMA nie wchodzi w grę ze względu na cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Din76 pomógł dla mnie i dla wielu kolegów z forum , dużo wie ,czyta uczy się i pomaga jest dociekliwy ,zawsze miałem od niego profesionalną pomoc. Popieram Din76.

 

tomtech jesteś w stanie podpowiedzieć czy taka myśl , aby w e60 z CCC i tu zacytuję "jest opcja jeszcze aby wykorzystać konwerter światłowodowy, jednomodowy, (jakim jest most) , które obecnie mają zastosowanie w tworzeniu sieci światłowodowej

ma własną karte sieciową i macadress, podpina się pod RJ45, same światłowody i wtyczki nie jest też problem są ogólnie dostępne

problemem jest czy uda się skonfigurować z Ediabas i czy do programowania przez winkfpt złącze OBD też jest wykorzystywane (port 6801)"

 

Programowałem swoje auto i został mi tylko CCC, nie robię tego odpłatnie tylko dla własnego użytku i zakup ICOMA nie wchodzi w grę ze względu na cenę.

 

Ta mysl nie ma sensu ani przyszlosci tanie iszybciej bedzie jak podjedziesz do kogos kto ma icom i zrobi ci aktualizacje CCC

 

ja nie wywazam otwartych drzwi, na upartego mozecie przetestowac, zrobic aktualizacje po can ISTA/P czyli zwyklym kablem nalezy wczesniej dodac do FA kod ktory wykluczy w ista P programowanie po most CCC i zacznie robic ja po CAN czyli w dzrewie opis magistrali most bedzie widoczny jako k can szukac kodu w sieci nie pamietam jaki to byl czas programowania po can bedzie okolo 8h .Jak auto przyjmie ci ten kod to mozesz przetestowac, ja osobiscie na Twoim miejscu podjechal bym do kogos z icomem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tomtech jak chcesz to pisz do administracji na mnie ..... :mrgreen:

Ten kod do FA wyłączający most to EMOA , ale po co ISTAP, jak można tak samo zrobić WINKFPT wpisując w Ediabas.ini port 6801 i winkfpt zaprogramuje

po OBD a nie po most, ale nie o to chodzi ...

To że kolega może pojechać do kogoś i zaprogramować samo CCC pewnie za 200-300 zł, to on o tym wie, nie chodzi o to tylko,

jak dla mnie nie o to chodzi, ale raczej czy można w końcu poradzić sobie z interfejsem most ze światłowodem,

Wiadomo że jak ktoś chce zarabiać na programowaniu to ICOM jest jedynym wyjściem, a dla zwykłego posiadacza bmw taka możliwość ominięcia ICOM i most, programowania przez światłowód jest warta zastanowienia się , tak samo jak hitem się stał Icom emulator, nawet już zaczęli handlować na różnych aukcjach internetowych,

zwłaszcza w nowszych f serii , dzięki icom emu z ENET można wszystkie moduły ISTAP programować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zamieszanie, czytam sobie i mam kilka słów od siebie.

1. Egzemplarze EXX wyposażone fabrycznie w CIC mają doprowadzony ENET do OBD. Połączenie wykonane jest bezpośrednio CIC-OBD w odróżnieniu do FXX gdzie w ZGW jest switch i tam jest połączenie OBD-ZGW-CIC. Dodatkowo ZGW jest bramą pomiędzy wszystkimi magistralami, co umożliwia programowanie wszystkich możliwych sterowników. Z tej możliwości chciałem właśnie skorzystać w instalacjach "na stole" kiedy naprawiam sterowniki, bez zabawy w podłączanie do własnego samochodu.

2. MOST to instalacja na medium światłowodowym ale z punktu widzenia wykonania samego światłowodu i przetworników to jest to zupełnie coś innego niż światłowody komunikacyjne wielomodowe a tym bardziej jednomodowe gdzie włókna maja po kilka um. Bliżej im do światłowodów w urządzeniach audio, czyli bardzo gruby plastikowy światłowód (ok 1mm) i emiter świecący "na wprost" Niestety nie da się tego łatwo skonwertować na ETHERNET bo co z tego że zmienimy medium jeżeli MOST to zupełnie "inny język" Pomijam już topologie, MOST to pierścień, Ethernet połączenie punkt-punkt, co wpływa na inna zasadę komunikacji.

 

Podsumowując, teraz już jestem pewien ze można użyć ZGW jako interfejsu do programowania, testowania modułów. Dodatkowy problem jest taki że trzeba ZGW budzić przez CAN.

A tak poza tym to Panowie nie ma się co kłócić, mówicie prawie to samo ale jakoś nie możecie się dogadać.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomtech jak chcesz to pisz do administracji na mnie ..... :mrgreen:

Ten kod do FA wyłączający most to EMOA , ale po co ISTAP, jak można tak samo zrobić WINKFPT wpisując w Ediabas.ini port 6801 i winkfpt zaprogramuje

po OBD a nie po most, ale nie o to chodzi ...

To że kolega może pojechać do kogoś i zaprogramować samo CCC pewnie za 200-300 zł, to on o tym wie, nie chodzi o to tylko,

jak dla mnie nie o to chodzi, ale raczej czy można w końcu poradzić sobie z interfejsem most ze światłowodem,

Wiadomo że jak ktoś chce zarabiać na programowaniu to ICOM jest jedynym wyjściem, a dla zwykłego posiadacza bmw taka możliwość ominięcia ICOM i most, programowania przez światłowód jest warta zastanowienia się , tak samo jak hitem się stał Icom emulator, nawet już zaczęli handlować na różnych aukcjach internetowych,

zwłaszcza w nowszych f serii , dzięki icom emu z ENET można wszystkie moduły ISTAP programować.

 

 

Widzisz znowu zle mowisz brakuje ci troche wiedzy w ista P nawet jak robisz przez can to przez emulator ICOM czyli dla isty P masz podlaczony ICOM a w niektorych sterownikach przy 100% programowania czyli chwiklke przed koncem jest odpytywana glowica ,interfejs i te same sterowniki na tym samym kablu z winkfp sie wywala a ista P zrobi .Doskonalym przykladem jest DDE 4.0 w starych e39,e46 winkp i kabel nie zrobi tego stera ale ista P z tym samym kalem poradzi sobie

 

Zobacz co kolega Ci pisze ktory wie troche wiecej od Ciebie jest siec w obd eth prosto do cic i przz nia sie programuje ,odblokowuje navi (wirtualny emulator )

 

I ciekawe info w fabrykach bmw maja icom P glowica ta nie posiada MOST tylko CAN i ETH i jest stosowana od kilku dobrych lat czyli smialo moge powiedziec ze programowali exx z cic przez eth

 

A to e mozna przez eth robic w calosci Fxx to juz wiedzialem 5 lat temu tu mi nie musisz tlumaczyc

 

 

Podsumowując, teraz już jestem pewien ze można użyć ZGW jako interfejsu do programowania, testowania modułów. Dodatkowy problem jest taki że trzeba ZGW budzić przez CAN.

A tak poza tym to Panowie nie ma się co kłócić, mówicie prawie to samo ale jakoś nie możecie się dogadać.

Pozdrawiam :)

 

O tym samym ?? on twierdzi ze nie ma ETH w obd w zadnej EXX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.