Skocz do zawartości

WinKFP - INSTRUKCJA


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli na kompie jest dobrze zainstalowana, działająca INPA powinien być też pusty WinKFP.

Do zaktualizowania WinKFP potrzebujemy jak najnowsze SP-DATEN

Następnie BMW CODING TOOL

W Windows 7, 8 32/64bit przed uruchomieniem aplikacji wchodzimy we Właściwości \ Zgodność

Zaznaczamy "uruchom ten program w trybie zgodności z"

Windows XP (Service Pack 3)

oraz "Uruchom ten program jako administrator"

"Zastosuj"

"Ok"

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WINKFP%20aktualizacja/1_zpsiloyjvzj.jpg

 

OTWIERAMY BMW CODING TOOL

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/0_zpsg3xi6tvo.jpg

 

SPRAWDZAMY W "SETTINGS" ZA POMOCĄ OPCJI

"SHOW DEFAULT FOLDERS"

CZY FOLDERY DOMYŚLNE SĄ PRZYPISANE NASTĘPUJĄCO :

NCS EXPERT ---> C:\ NCSEXPER

EDIABAS ---> C:\EDIABAS

WINKFP-NFS ---> C:\EC-APPS\NFS

 

JEŚLI NIE TO W "SETTINGS" WPISUJEMY LOKALIZACJĘ RĘCZNIE ZA POMOCĄ

"SET DEFAULT NCS Expert FOLDER"

"SET DEFAULT EDIABAS FOLDER"

"SET DEFAULT WinKFP-NFS FOLDER"

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WINKFP%20aktualizacja/2_zps3aq5c8rp.jpg

 

"SELECT SP-SOURCE"

ODSZUKUJEMY SP-DATEN I WYBIERAMY MODEL SAMOCHODU DLA KTÓREGO AKTUALIZUJEMY WinKFP.

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WINKFP%20aktualizacja/3_zpshhyjklcf.jpg

 

PRZYKŁADOWA LOKALIZACJA:

D:\NCS\SP-DATEN 2.53.3\E65

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WINKFP%20aktualizacja/4_zpsfuktscfb.jpg

 

"UPDATE WinKFP"

POKAZUJE SIĘ OKNO:

"DO YOU WANT TO BACKUP THE EXISTING ASSEMBLY LINE?"

(PYTA CZY CHCEMY ZACHOWAĆ ISTNIEJĄCE, STARE DANE)

KLIKAMY "NIE".

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WINKFP%20aktualizacja/5_zpsnfhmgwxk.jpg

 

DANE SIĘ IMPORTUJĄ I ZAPISUJĄ GDZIE TRZEBA.

"UPDATE READY".

 

 

Można to robić ręcznie w WinKFP importując dane partiami, ale istnieje ryzyko ze coś skopiemy i uwalimy sterownik.

 

WinKFP nie zawsze działa z powodu ograniczeń dll\32bit w 64bit Windowsach 7/8/8.1 błąd 429 - avtivex

Wiele osób zainstalowało WinKFP i wyskakuje błąd składnika dll axtivex pliki .ocx

 

Instrukcja rejestracji

 

1) EC-APPS/NFS/BIN / NFS uruchamiamy aplikacje jeśli błąd axtivex 429 to całe WinKFP-NFS działa nie pełno-wartościowo

2) EC-APPS/NFS/BIN / REGSVR32 - kliknij i uruchom instalator vcredist po instalacji enter

3) pasek START> WYSZUKAJ > wpisujemy (skopiuj i wklej)

regsvr32 "C:\EC-APPS\NFS\BIN\KmmSrv.dll"

uruchom aplikacje

4) Restrat komputera

5) Odinstalowujemy STANDARD TOOL 2.12 ( jeśli mamy INPE i NCSEXPER to zmieniamy nazwy przed odinstalowaniem aby ich nie usunąć później zamienimy nazwy,wcześniej usuwając nowe , z EDIABAS wycinamy folder ECU i wklejamy gdzieś na tym samym dysku po ponownej instalacji wkleimy go do C:\EDIABAS\ tylko w ECU są uzupełnione biblioteki

6) Restart komputera

7)Ponowna instalacja BMW STANDARD TOOLS 2.12 ze zgodnością ze starszą wersją Windows (XP Service Pack 3 i uruchomiamy jako administrator)

8) Dla Coding Tool SP-DATEN musi mieć oryginalną ścieżkę X:\SP-DATEN E89\E89

ponieważ czysty folder w C:\NCSEXPER\DATEN nie ma folderów i muszą zostać utworzone po to jest ori ścieżka aby zapisać folder w C:\NCSEXPER\DATEN\E89

tak samo dla innych modeli.

 

 

w/w instrukcja dzieki koledze Din76

Edytowane przez bmw-power
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AKTUALIZACJA STEROWNIKA PRZEZ WINKFP

NA PRZYKŁADZIE MODUŁU ŚWIATEŁ LM2

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20nr%20czesci%20i%20vin/1_zpsrqozeyml.jpg

 

URUCHAMIAMY INPE W CELU SCZYTANIA NUMERU STEROWNIKA / WYBIERAMY MODEL

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20nr%20czesci%20i%20vin/2_zpsyukvegba.jpg

 

WYBIERAMY STEROWNIK KTÓRY CHCEMY ZAKTUALIZOWAĆ

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20nr%20czesci%20i%20vin/3_zps8sydoptp.jpg

 

IDENT

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20nr%20czesci%20i%20vin/5_zpsjz0jbtuy.jpg

 

ZAPISUJEMY NUMER (9192641)

 

 

OPCJONALNIE JEŚLI ZMIENILIŚMY STEROWNIK NA INNY ZAPISUJEMY NUMER VIN

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20nr%20czesci%20i%20vin/6_zpstkoylujt.jpg

 

URUCHAMIAMY NCS EXPERT

PLIK /WCZYTAJ

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20nr%20czesci%20i%20vin/7_zpspzkudt3b.jpg

 

EXPERTMODUS LUB REVTOR / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20nr%20czesci%20i%20vin/8_zpsaisxqgjx.jpg

 

F1 - VIN/ZCS/FA

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20nr%20czesci%20i%20vin/9_zpsjolddhxg.jpg

 

F3 - ZCS/FA Z ECU

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20nr%20czesci%20i%20vin/10_zpspfijx2qj.jpg

 

MODEL / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20nr%20czesci%20i%20vin/11_zpseirg51j9.jpg

 

MODUŁ PRZEZ KTÓRY SIĘ ŁĄCZYMY / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20nr%20czesci%20i%20vin/12_zpsxjvcvz8p.jpg

 

ZAPISUJEMY VIN (FG)

 

 

URUCHAMIAMY WINKFP

 

KONIECZNE STAŁE ZASILANIE, DOBRY PROSTOWNIK LUB POŁĄCZENIE ZA POMOCĄ KABLI ROZRUCHOWYCH Z INNYM SAMOCHODEM POZOSTAWIONYM NA PRACUJACYM SILNIKU

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/1_zpsbm8rqdmc.jpg

 

F1 - COMFORT MODE

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/2_zpsx5aibtid.jpg

 

F1 - ENTER ZUSB

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/3_zpsmvukyiy6.jpg

 

WPISUJEMY ZAPISANY Z INPY NUMER STEROWNIKA / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/4_zpsjnqxgk66.jpg

 

ZAPISUJEMY / ZAPAMIĘTUJEMY NAZWĘ "ECU FAMILY" DLA NASZEGO NUMERU STEROWNIKA / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/5_zpsnwhij1cy.jpg

 

F3 - UPDATE ZUSB

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/6_zpslppkk2ld.jpg

 

WYBIERWMY Z LISTY NASZE ECU KTÓRE ZAPISALIŚMY / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/7_zps6vzf3ngy.jpg

 

JEŚLI WYMIENIALIŚMY STEROWNIK NA INNY

F4 - ENTER VIN

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/8_zpsjssfnmgs.jpg

 

WPISYJEMY VIN Z NCS-A / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/9_zps4nuteb5z.jpg

 

F8 - DONE

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/10_zpsik3lytue.jpg

 

F3 - PROG ZB-UPDATE

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/11_zps7e05hwzq.jpg

 

POKAZUJĄ SIĘ DWA NUMERY

JEŚLI SA TAKIE SAME MAMY AKTUALNY STEROWNIK

JEŻELI NIE, POKAŻE SIĘ NAJŚWIEŻSZY NUMER DO KTÓREGO MOŻEMY ZAKTUALIZOWAĆ STEROWNIK

(JAK WIDAĆ MAM AKTUALNY STEROWNIK ALE DLA PRZYKŁADU ZAKTUALIZOWAŁEM GO PONOWNIE)

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/12_zpsidey0mqi.jpg

 

POKAZUJE SIĘ OKNO O LICZBIE DOSTĘPNYCH AKTUALIZACJI I PYTA CZY AKTUALIZOWAĆ STEROWNIK / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/13_zpso5dogbvm.jpg

 

(PASEK POSTEPU INSTALACJI)

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/WinKFP%20akt%20LM2/14_zpsac5el7qw.jpg

 

OK / GOTOWE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...
Witam! Czy ktoś próbował robić aktualizacje sterowników bmw e60 530d 2005r. za pomocą d-can ? Słyszałem ze sterownik navi lubi padać, a druga rzec, kiedyś robiłem disem aktualizacje DDE 530D E39 2003R. i trzeba było zrobić synchronizacje DDE i EWS , jak wygląda sprawa w WinKFP?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Winkfpt i d-can tylko sterowniki bez most, a te z most to nie radze próbować , mimo że ja mam ICOM więc zawsze wole i mniejsze ryzyko .

jeśli robisz silnik to obowiązkowo po synchronizacja CAS/DDE-DME

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winkfpt i d-can tylko sterowniki bez most, a te z most to nie radze próbować , mimo że ja mam ICOM więc zawsze wole i mniejsze ryzyko .

jeśli robisz silnik to obowiązkowo po synchronizacja CAS/DDE-DME

 

Dzięki kolego za odpowiedz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Witam! Znajomy ma e60 2004r 2,5d , pad moduł LM , wymienił ... za pomocą winkfp zaprogramowałem LM pod jego vin , wszystko poszło bez problemu , ale auto ma najechane 320000km na wszystkich modułach ,a ten nowy LM pokazuje 720000? wiec mam pytanie , czy nowy sterownik ma w pamięci przebieg z starego auta ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam! Znajomy ma e60 2004r 2,5d , pad moduł LM , wymienił ... za pomocą winkfp zaprogramowałem LM pod jego vin , wszystko poszło bez problemu , ale auto ma najechane 320000km na wszystkich modułach ,a ten nowy LM pokazuje 720000? wiec mam pytanie , czy nowy sterownik ma w pamięci przebieg z starego auta ?

Tak, należy skorygować w nim przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Znajomy ma e60 2004r 2,5d , pad moduł LM , wymienił ... za pomocą winkfp zaprogramowałem LM pod jego vin , wszystko poszło bez problemu , ale auto ma najechane 320000km na wszystkich modułach ,a ten nowy LM pokazuje 720000? wiec mam pytanie , czy nowy sterownik ma w pamięci przebieg z starego auta ?

Tak, należy skorygować w nim przebieg.

kiedy przyjedziesz do podkarpacia ? :handshake:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam! Znajomy ma e60 2004r 2,5d , pad moduł LM , wymienił ... za pomocą winkfp zaprogramowałem LM pod jego vin , wszystko poszło bez problemu , ale auto ma najechane 320000km na wszystkich modułach ,a ten nowy LM pokazuje 720000? wiec mam pytanie , czy nowy sterownik ma w pamięci przebieg z starego auta ?

Tak, należy skorygować w nim przebieg.

kiedy przyjedziesz do podkarpacia ? :handshake:

Nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam! Znajomy ma e60 2004r 2,5d , pad moduł LM , wymienił ... za pomocą winkfp zaprogramowałem LM pod jego vin , wszystko poszło bez problemu , ale auto ma najechane 320000km na wszystkich modułach ,a ten nowy LM pokazuje 720000? wiec mam pytanie , czy nowy sterownik ma w pamięci przebieg z starego auta ?

Do zakodowania innego(używanego)lma wystarczy ncs expert.Żadnego przebiegu nie trzeba korygować :shock:

Gdzie Ci ten przebieg pokazuje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Znajomy ma e60 2004r 2,5d , pad moduł LM , wymienił ... za pomocą winkfp zaprogramowałem LM pod jego vin , wszystko poszło bez problemu , ale auto ma najechane 320000km na wszystkich modułach ,a ten nowy LM pokazuje 720000? wiec mam pytanie , czy nowy sterownik ma w pamięci przebieg z starego auta ?

Do zakodowania innego(używanego)lma wystarczy ncs expert.Żadnego przebiegu nie trzeba korygować :shock:

Gdzie Ci ten przebieg pokazuje???

ista błąd kierunku , żarówka spalona tam jest przebieg ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czasami ista pokazuje dziwne przebiegi przy diagnozie,niemające nic wspólnego z rzeczywistym przebiegiem.W twoim przypadku może tak być.

Kodowałeś moduł do serii pod autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami ista pokazuje dziwne przebiegi przy diagnozie,niemające nic wspólnego z rzeczywistym przebiegiem.W twoim przypadku może tak być.

Kodowałeś moduł do serii pod autem?

Nic nie kodowałem, tylko za pomocą winkfp zrobiłem aktualizacje i zmiana vin .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czasami ista pokazuje dziwne przebiegi przy diagnozie,niemające nic wspólnego z rzeczywistym przebiegiem.W twoim przypadku może tak być.

Kodowałeś moduł do serii pod autem?

Nic nie kodowałem, tylko za pomocą winkfp zrobiłem aktualizacje i zmiana vin .

Zakodować jeszcze , a zmiana przebiegu - tylko przez programator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czasami ista pokazuje dziwne przebiegi przy diagnozie,niemające nic wspólnego z rzeczywistym przebiegiem.W twoim przypadku może tak być.

Kodowałeś moduł do serii pod autem?

Nic nie kodowałem, tylko za pomocą winkfp zrobiłem aktualizacje i zmiana vin .

No to masz odpowiedź.

Programator do lma,ciekawych rzeczy można się tu naczytać. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czasami ista pokazuje dziwne przebiegi przy diagnozie,niemające nic wspólnego z rzeczywistym przebiegiem.W twoim przypadku może tak być.

Kodowałeś moduł do serii pod autem?

Nic nie kodowałem, tylko za pomocą winkfp zrobiłem aktualizacje i zmiana vin .

No to masz odpowiedź.

Programator do lma,ciekawych rzeczy można się tu naczytać. :mrgreen:

Wszyscy jesteśmy gotowi, aby słuchać pana pomysły w tej sprawie, a jeśli być dokładnym, to w sprawie "Jak cofnąć przebieg w LM".

P.S. bmw scanner 2.0.1 pod uwagę nie bierzemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mowa tutaj o lma z e60 czyli kodowanie pod autem,przypisanie vo/fa,vin już kolega zmienił wiec to by było na tyle.

To nie e39 że trzeba przebieg zmieniać.

Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.