Skocz do zawartości

WinKFP - INSTRUKCJA


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem pewien czy wszystko jest tak, jak być powinno. Wykonuję kroki z poradnika, odczytałem wszystkie swoje numery ZB, wszystkie moduły były aktualizowane w październiku 2007 roku, CAS w listopadzie 2007, a EKP w kwietniu 2005 i właśnie z tego roku i miesiąca jest E90 320d 163KM M47. Wpisując numer ZB w Enter ZUSB pokazuje rodzinę ECU DDE604, Update ZUSB zaznaczam rodzinę ECU DDE604, podaję VIN, Done, klikam PROG ZB-UPDATE i pokazuje pierwszy i drugi numer taki sam jaki podałem w Enter ZUSB. Z opisu wynika, że oprogramowanie sterownika jest aktualne, ale robię tak z każdym modułem nawet z EKP gdzie data programowania to 2005 rok i tutaj również pokazują się dwa takie same numery z pytaniem czy mimo to aktualizować (co oczywiście pomijam). Tak więc czy to możliwe, że wszystkie moduły w tym egzemplarzu miały najnowsze oprogramowanie i było one z 2007 roku? Nie ma w nim CIC więc to pomijam. SP-Daten to v65.0 czyli najbardziej aktualne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak to możliwe , niektóre miały tylko jedną czy dwie aktualizacje ale napewno nie wszystkie .... ,

chyba że do aktualizacji winkfpt używasz starego sp-daten SSS progman , to w takiej sytuacji też nic nowego nie znajdziesz

najlepiej sprawdza się ista p już (oprócz CAS 3) nic nowego dla e90 nie ma powyżej wersji 3.54 ISTAP

w enter ZUSB są tylko bieżące numery ZUSB(ZBnr) z tego sp-daten które posłużyło do aktualizacji winkfpt , tak jak napisałem wyżej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie tzn., że niektóre sterowniki w tym konkretnym egzemplarzu powinny mieć jeszcze aktualizacje po 2007 roku? SP-Daten to chyba obecnie najnowsze w wersji v65.0 więc nie bardzo wiem jak to z tym SSS, bo nigdy z niego nie korzystałem oraz nie widziałem.

Nie bardzo też wiem jak to z tymi numerami ZBnr, wcześniej odpuściłem WinKFP, bo były problemy z rejestracją pliku, po czasie wróciłem do tego, udało się doprowadzić wszystko do porządku i zrobiłem według poradnika, wpisałem swój ZBnr, znalazło ECU Family, wybrałem ZUSB i swój ECU Family (DDE604, w przypadku silnika) i pokazuje te same numery. Jak rozumiem gdy pominę wpisywanie ZBnr i od razu w ZUSB wybiorę DDE604 to i tak to nic nie zmieni więc nie wiem co można zrobić inaczej... Ogólnie po wpisaniu mojego ZBnr otwiera się ECU Family i w kategorii DDE604 jest też dużo innych numerów oprócz mojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EKP (7169960), które u mnie ma datę programowania kwiecień 2005 w RealOEM pokazuje kilka wymiennych sterowników z czego najnowszy jest od 2014 roku czy w takiej sytuacji nie powinno pokazywać aktualizacji? WinKFP nawet w tym przypadku po wpisaniu ZBnr (7169960) pokazuje aktualizację do tego samego numeru. Coś źle sprawdzam czy jednak jest nie tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

opcja F3 update ZUSB sam dobierze jeden jak jest aktualny to bedzie ten sam

możesz sobie ten sam zrobić ,

pamiętaj że wersja HW (czyli hardware też się liczy ) a w ETK masz nowe wersje sterowników i tu numery ZB moga być inne

jak nie dowierzasz to zainstaluj istap i ona sama dobierze, ale powie Ci że też tak kiedyś robiłem i nie zawsze ista wybiera prawidłowo,

np jak robiłem FZD to istaP pokazała mi inny numer ZUSB ,

wybrałem ten numer przez opcje Enter zusb i pokazało mi błąd, potem wybrałem przez update zusb

i był inny numer i zaprogramował mi winkfpt bez żadnego błędu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Po zmianie skrzyni biegów z automatu na manual w E39 z 2000r 3.0d znajomy próbował zmienić oprogramowanie w sterowniku silnika z 7789633 na 7789631 niestety po wciśnięciu (program) w winkfp poszedł pierwszy pasek na 100% a przy drugim pasku wyskoczył błąd

error in ediabas or in ecu description file (sgbd) ifh-0003: datatransmission to interface distubed 12DDE40

error in ediabas or in ecu description file (sgbd) sg_programmieren

error in ediabas or in ecu description file (sgbd)

error interpretierter fehler: fehler in ediabas: sg_programmieren 12DDE40 ifh-0003: datatransmision to interface

Auto nie odpala i nie ma połączenia z sterownikiem przez inpe i isteD.Próbowałem dzisiaj podnieść sterownik dis-em v52.0 ale coś mam z disem bo nie chce się łączyć z zadnym autem.Możnz coś jeszcze zrobić czy tylko jak to się mowi sterownik na stol lub wymiana na inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A to DDE4 czy DDE5 ? (jak 2000 rok to napewno DDE4)

jak to DDE4 (lub DDE3) to należny unikać WINKFPT , może być ISTA P ale tylko z icom nie na kablu USB

jak masz DDE4 to Dis v44 powinien podnieść auto

zainstaluj Ediabas 6.4.7 prosto na systemie windows (nawet na 64bit) lub podmień ediabas 7.3.0 na 6.4.7 bez instalacji

konfiguracja ediabas ini dla dis z interfejsem USB k-line STD:OBD polecam COM1 (lepiej działa z ADS)

;=============================================================================
;EDIABAS 6.4.7 Configuration
[Configuration]
;=============================================================================

;-----------------------------------------------------------------------------
; EcuPath
;       Description :   ECU file path
;       Default     =   .
EcuPath          =C:\EDIABAS\ECU

;-----------------------------------------------------------------------------
; SimulationPath
;       Description :   Simulation file path
;       Default     =   .
SimulationPath   =C:\EDIABAS\SIMULATION

;-----------------------------------------------------------------------------
; TracePath
;       Description :   Trace file path
;       Default     =   .
TracePath        =C:\EDIABAS\TRACE

;-----------------------------------------------------------------------------
; CodeMapping
;       Description :   Character mapping file path
;       Default     =   .
;CodeMapping      = C:\EDIABAS\BIN\ansi2oem.tab

;-----------------------------------------------------------------------------
; TraceSize
;       Description :   Maximum size of each trace file [KB]
;       Value       :   0..32767
;       Default     =   1024
TraceSize        = 32767

;-----------------------------------------------------------------------------
; ApiTrace
;       Description :   Enable/Disable API/User trace
;       Value       :   0  = Trace disabled
;                       1  = User trace
;                       2  = User trace + time stamp
;                       3  = User trace + time stamp + process id (Win32)
;                       4  = Function trace
;                       5  = Function trace + time stamp
;                       6  = Function trace + time stamp + timing
;                       7  = Function trace + time stamp + timing + process id (Win32)
;       Default     =   0
ApiTrace         =0

;-----------------------------------------------------------------------------
; IfhTrace
;       Description :   Enable/Disable IFH trace
;       Value       :   0  = Trace disabled
;                       1  = User trace
;                       2  = User trace + interface
;                       3  = User trace + interface + time stamp
;       Default     =   0
IfhTrace         =0

;-----------------------------------------------------------------------------
; IfhnTrace
;       Description :   Enable/Disable IFH network trace (with XREMOTE)
;       Value       :   0  = Trace disabled
;                       1  = User trace
;                       2  = User trace + interface
;                       3  = User trace + interface + time stamp
;       Default     =   0
;IfhnTrace        = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; SystemTraceSys
;       Description :   Enable/Disable system trace (runtime system)
;       Value       :   0  = Trace disabled
;                       Trace levels 1..7
;       Default     =   0
SystemTraceSys   = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; SystemTraceBip
;       Description :   Enable/Disable BIP trace (runtime system)
;       Value       :   0  = Trace disabled
;                       Trace levels 1..7
;       Default     =   0
SystemTraceBip   = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; SystemTraceIfh
;       Description :   Enable/Disable IFH system trace
;       Value       :   0  = Trace disabled
;                       Trace levels 1..7
;       Default     =   0
SystemTraceIfh   = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; SystemTraceNet
;       Description :   Enable/Disable network trace
;       Value       :   0  = Trace disabled
;                       Trace levels 1..7
;       Default     =   0
SystemTraceNet   = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; BipDebugLevel
;       Description :   BIP debug level of ECU files
;       Value       :   0..32767
;       Default     =   0
BipDebugLevel    = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; UbattHandling
;       Description :   Ubatt ON/OFF handling
;       Value       :   0  = Ubatt ON/OFF: No EDIABAS error
;                       1  = Ubatt ON/OFF: EDIABAS error
;       Default     =   1
UbattHandling    = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; IgnitionHandling
;       Description :   Ignition ON/OFF handling
;       Value       :   0  = Ignition ON/OFF: No EDIABAS error
;                       1  = Ignition ON/OFF: EDIABAS error
;       Default     =   1
IgnitionHandling = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; ClampHandling
;       Description :   automatic check of clamps for Ubatt and Ignition
;       Value       :   0  = no automatic clamp check with send_and_receive
;                       1  = automatic clamp check with send_and_receive
;       Default     =   1
;ClampHandling    = 1

;-----------------------------------------------------------------------------
; TaskPriority
;       Description :   EDIABAS process/thread priority (only Win32/16)
;       Value       :   0  = Optimal EDIABAS performance = 8
;                       1  = Minimal EDIABAS performance
;                       ..
;                       10 = Maximal EDIABAS performance
;       Default     =   0
TaskPriority     = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; LoadWin32
;       Description :   Map EDIABAS Win16 calls to EDIABAS Win32
;       Value       :   0  = Win16/32 Mapping disabled (Win16-->Win16)
;                       1  = Win16/32 Mapping enabled (Win16-->Win32)
;       Default     =   0 for Windows 9x/Me
;       Default     =   1 for Windows NT4/2000/XP
;LoadWin32        = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; SystemResults
;       Description :   Enable/Disable system results (ubatt/ignition/jobstatus)
;       Value       :   0  = Disable system results
;                       1  = Enable system results
;       Default     =   1
SystemResults    = 1

;-----------------------------------------------------------------------------
; RetryComm
;       Description :   Repeat failed communication automatically (1x)
;       Value       :   0  = Retry disabled
;                       1  = Retry enabled (1x)
;       Default     =   1
RetryComm        = 1

;-----------------------------------------------------------------------------
; Simulation
;       Description :   Enable/Disable ECU simulation
;       Value       :   0  = Simulation disabled
;                       1  = Simulation enabled
;       Default     =   0
Simulation       = 0

;-----------------------------------------------------------------------------
; Interface
;       Description :   Connected diagnosis interface
;       Default     =   REMOTE:OPPS_DiagBus

Interface        = STD:OBD

; Additional information (in German) :
; Bitte beachten: Der HW-Treiber fuer das Interface muss installiert sein!

; Interface      = REMOTE:OPPS_DiagBus
; Beschreibung   : Serieller Pegelwandler (Nachfolger von ADS / Anschluss an OBD-Dose)
; Installation   : \EDIABAS\HARDWARE\OBD\ODBSETUP (nur noetig fuer WIN NT4, WIN 2000, WIN XP)
; INI-Datei      : Suchreihenfolge analog zu EDIABAS.ini
; Unterstuetzung : WIN3.xx          : Nein
;                  WIN95,98  16-Bit : Ja
;                  WIN95,98  32-Bit : Ja
;                  WIN NT 4.0       : Ja
;                  WIN XP           : Ja

; Interface      = STD:FUNK
; Beschreibung   : Funk-Diagnose Interface MDA von Fa. Siemens
; Installation   : keine
; INI-Datei      : FUNK.INI
; Unterstuetzung : WIN95,98  16-Bit : Ja
;                  WIN95,98  32-Bit : Ja
;                  WIN NT 4.0       : Ja
;                  WIN XP           : Ja

; Interface      = ADS
; Beschreibung   : Serieller Pegelwandler (Anschluss an Diagnose-Dose)
; Installation   : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig)
; INI-Datei      : keine
; Unterstuetzung : WIN95,98  16-Bit : Ja
;                  WIN95,98  32-Bit : Nein
;                  WIN NT 4.0       : Ja
;                  WIN XP           : Ja

; Interface      = KBUS
; Beschreibung   : Serieller Pegelwandler (Anschluss direkt an K-Bus oder I-Bus)
; Installation   : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig)
; INI-Datei      : keine
; Unterstuetzung : WIN95,98  16-Bit : Ja
;                  WIN95,98  32-Bit : Nein
;                  WIN NT 4.0       : Ja
;                  WIN XP           : Ja

; Interface      = EDIC
; Beschreibung   : Serielles , PCMCIA , PC-Card Interface von Fa. Softing
; Installation   : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE
; INI-Datei      : EDICFW.INI, EDICHW.INI
; Unterstuetzung : WIN95,98  16-Bit : Ja
;                  WIN95,98  32-Bit : Ja
;                  WIN NT 4.0       : Ja
;                  WIN XP           : Ja

; Interface      = EDICC
; Beschreibung   : EDIC-Card C oder EDIC-Card 2 CAN-Interface von Fa. Softing
; Installation   : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE
; INI-Datei      : XEDICC.INI
; Unterstuetzung : WIN95,98  16-Bit : Ja
;                  WIN95,98  32-Bit : Ja
;                  WIN NT 4.0       : Ja
;                  WIN XP           : Ja

; Interface      = STD:CAN
; Beschreibung   : PCMCIA CAN-Interface CanCardX/XL von Fa. Vector
; Installation   : keine (ausser Installation der CAN-Karte)
; INI-Datei      : CAN32.INI
; Unterstuetzung : WIN95,98  16-Bit : Nein
;                  WIN95,98  32-Bit : Nein
;                  WIN NT 4.0       : Ja
;                  WIN XP           : Ja
; Ansprechpartner: Hr. Jusko
;   Telefon      : +49-(0)89/382-35891  (Hotline)
;   email        : FLASH.SERVICE@BMW.DE (Hotline)

; Interface      = STD:ADS4MOST
; Beschreibung   : Most-Interfaces von Fa. Oasis
; Installation   : keine (ausser Installation der Oasis-Karte)
; INI-Datei      : ADS4MOST.INI
; Unterstuetzung : WIN95,98  16-Bit : ?
;                  WIN95,98  32-Bit : ?
;                  WIN NT 4.0       : Ja
;                  WIN XP           : Ja
;   Ansprechpart.: Hr. Rowedder
;   Telefon      : 089 / 382-29159
;   email        : Michael.Rowedder@bmw.de

; Interface      = REMOTE
; Beschreibung   : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces �ber TCP/IP
; Installation   : Anpassung der Eintr�ge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port)
; INI-Datei      : keine
; Unterstuetzung : WIN95,98  16-Bit : Nein
;                  WIN95,98  32-Bit : Ja
;                  WIN NT 4.0, XP   : Ja
;                  WIN XP           : Ja
; Sonderfall     : Interface OPPS
;   Ansprechpart.: Hr. Rowedder
;   Telefon      : 089 / 382-29159
;   email        : Michael.Rowedder@bmw.de

; Interface      = REMOTE:name
; Beschreibung   : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces �ber TCP/IP
; Installation   : Anpassung der Eintr�ge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port)
; INI-Datei      : REMOTE.INI (insbesondere f�r Parallelbetrieb notwendig)
;                  In REMOTE.INI stehen unter [name] spezif. Einstellungen(z.B.: RemoteHost, Port)
; Unterstuetzung : WIN95,98  16-Bit : Nein
;                  WIN95,98  32-Bit : Ja
;                  WIN NT 4.0, XP   : Ja
;                  WIN XP           : Ja
; Sonderfall     : Interface OPPS
;   Ansprechpart.: Hr. Rowedder
;   Telefon      : 089 / 382-29159
;   email        : Michael.Rowedder@bmw.de

;-----------------------------------------------------------------------------
; NetworkProtocol
;       Description :   Network protocol
;       Default     =
NetworkProtocol  = TCP

;=============================================================================
;TCP/IP Configuration
[TCP]
;=============================================================================

;-----------------------------------------------------------------------------
; RemoteHost
;       Description :   server address/name
;       Default     =
RemoteHost           = 192.168.68.30

;-----------------------------------------------------------------------------
; Port
;       Description :   IP communication port
;       Value       :   1000 < port < 30000
;       Default     =
Port                 = 6801

;-----------------------------------------------------------------------------
;TimeoutConnect
;       Description :   Timeout for establishing the connection
;       Default     =   5000
TimeoutConnect       = 2000

;-----------------------------------------------------------------------------
;TimeoutReceive
;       Description :   Timeout for receiving a message
;       Default     =   5000
TimeoutReceive       = 2000

;-----------------------------------------------------------------------------
;TimeoutFunction
;       Description :   Timeout for a long function
;       Default     =   59000
TimeoutFunction      = 10000

;-----------------------------------------------------------------------------
;DisconnectOnApiEnd
;       Description :   Enable/Disable Disconnection with function call ApiEnd
;       Value       :   0  = Disconnection disabled
;                       1  = Disconnection enabled
;       Default     =   0
;DisconnectOnApiEnd   = 1

;-----------------------------------------------------------------------------
;InitCmd<n>
;       Description :   Initialization command <n> (normally for OPPS)
;       Default     =   
;InitCmd0             = FE,04,00,03,01
;InitCmd1             = FD,05,00,03,01

;=============================================================================
; End Of File EDIABAS.ini
;=============================================================================

zainstaluj vmware ustaw karty sieciowe ,

dopiero zainstaluj diaghead na windows

restart komputera

wypakuj dis v44 już zainstalowany

uruchom ifhsrv32 (lokalizacja ediabas/bin\)

uruchom diaghead

i dopiero uruchom dis v44 najlepszy razem z CIP

wykryj głowicę i zapisz działa za każdym razem i nie zrywa połączenia

Jak masz ICOM to należy użyć ISTA P jak nie to tylko DIS

PS do wymiany z automatu na manual

trzeba edytować ZCS

kody ZCS ( GM, SA, VN)

wtedy ISTA P sama zaproponuje prawidłowy ZBnr dla manualnej skrzyni biegów

jak nie będziesz umiał napisz na pw pomogę

dodatkowo zrobisz kodowanie do serii modułów i wszystko zostanie ustawione na manual

oczywiście dla DIS ta sama procedura

i pytanie skąd woziłeś numer ZBnr (ZUSB) dla programowania ? i czy jesteś pewien czy jest prawidłowy

przed programowaniem wyciągnij bezpiecznik od ASC/DSC czasami ten moduł powoduje przerwanie programowania podobnie do sterownika gazu w DME

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego Din76 in wielkie dzięki za pomoc.Sukces w 100%.Sterownik udało się podnieść za pomocą DIS-a.Problemem okazał się ediabas 7.3.0 nie chciał się łączyć z programem dopiero po podmienieniu na 6.4.7 połączył się i poszło.Teraz ma 2 foldery z ediabasem i w zależności który potrebuje to zmieniam nazwe na ediabas 2 ten nie używany a samo ediabas ten używany.Był tylko problem w pewnym punkcie DIS pytał czy sterownik uszkodzony czy znajduje się w aucie czy cos w tym rodzaju i ja wciskałem "No" i później wyskakiwało że bateria słaba albo zapłon wyłączony dopiero jak wcisnołem "yes" to po wpisaniu stanu kilometrów poszło dalej.Tak jest to DDE 4.0.Teraz już wiemy żeby z winkfp nie podchodzić do niego :nienie: W obecnej chwili jest wgrany numer taki jaki był czyli 7789633.Numer brałem z strony bmw store według tamtych sterownikó zakodowanych do manuala będzie 7789631 ewentualnie 7789493.Isty p nie posiadam i działam na kablu usb k+dcan z przełącznikiem.Podpowiesz jak zmienić oprogramowanie na te do manuala DIS-em oczywiście? wiem że trzeba tam wpisać dwa numery oprogramowania pierwszy to" part number basic control unit a drugi to "part number prog.control unit" i teraz co wpisać jako pierwsze a co jako drugi żeby coś znowu poszło nie tak? Czy jako pierwszy wpisać aktualny czyli 7789633 a drugi nowy na który się zmienia czyli 7789631?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Mam kilka pytań odnośnie modułu SZL i jego kodowania WinKFP. Od razu się przyznam , że zaczynam dopiero zabawę z kodowaniem ponieważ w mojej okolicy niestety nie ma chętnych i muszę sam sobie poradzić.Pacjent to BMW E60 530i automat , interface jakim dysponuje to K+D-Can i problem konkretnie dotyczy czujnika kąta skrętu.


1. Czy wymieniając go muszę kupić o takich samych nr czy obojętnie ?

2. Wgrywając soft do nowego modułu podaje nr (ZUSB) starego modułu czy nowego ?

3. Czy po wgraniu nowego softu i zmianie VINu oraz adaptacji moduł będzie już wyzerowany i aktywny ?


Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Był temat o SZL ale ciut pomogę


Przy aktualizacji wybierz opcję update i wybierz nazwę modulu np SZL później wybierz opcje change VIN i dalej jak w instrukcjach. Nie musisz podawac numeru stera.

W tool32 też zmień VIN

W ISTA trzeba zrobić kalibrację czujnika kata ale najpierw zresetuj czas systemowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Ryzyko jest zawsze. Nawet przez icom

Chodzi mi raczej o to czy wykonuje się w tym modelu takie operacje tym kablem, czy jest to może jakoś zakazane bo np. często padają sterowniki po takiej procedurze?

Nie mogę wykonać adaptacji "mean value adaptation" i paru innych w ISTA, przypuszczam, że to przez stare sterowniki w aucie - zbyt nowa ISTA i potrzebuje zaktualizowanego auta.

Mam dobry prostownik. Ile trwa aktualizacja wszystkich modułów auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja pierwszy raz robiłem swój samochód kablem KCAN przez WinKFP - poza pętlą MOST - i nie uwaliłem żadnego sterownika.

Ryzyko jest na pewno większe niż ICOMem, większość osób odradzała aktualizacje zwykłym kablem.


Ja robiłem około 3 godzin - na spokojnie każdy moduł po kolei.


Najbardziej ryzykowny jest sterownik silnika i skrzyni (i pompy?). Tylko te moduły unieruchomią Ci auto w razie niepowodzenia :)

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podpowie ktoś ?


Zrobiłem aktualizację DDE i KLIMY , wszystko poszło poprawnie. Po aktualizacji w UIF mam nadal stare dane ( numer i datę ).

Odczytałem sobie DDE po aktualizacji i faktycznie ona poszła. Plik jest inny niż pierwotnie.


O co chodzi ??

...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam.Flaschowałem dziś licznik w E60 po lifcie po jego wymianie gdyż stary uległ awari.konkretnie to chciałem zmienić vin i zaprogramować go pod automat gdyz pochodzi z manuala.Bez zmiany vinu licznik nie przyjmuje kodowania.Zrobilem update zusb programem winkfp kablem k+dcan,wpisałem nowy vin i caly proces poszedl ok lecz vin sie nie zmienil i nadal widnieje kropka pomiedzy przebiegami.Update robilem KOMBI6 nr zb 9194889.W zakladce configuration ustawienia jak na fotografi wyzej.Ktos ma jakies pomysly?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.