Skocz do zawartości

WinKFP - INSTRUKCJA


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

dzięki za odpowiedź,

Taki kabel mam http://allegro.pl/show_item.php?item=4963380542&snapshot=MjAxNy0wNi0yN1QxNDoyNzoyMlo7YnV5ZXI7YjA0ODE1MzlmMTkxMjljZGMxYjg0MTQ2OTI4YjUzMmY0M2Y3Y2RhZTI1MDQzY2IyMzUzMjUyODNjZDQ0YTI2Zg==

Na szybko sprawdziłem, że ICOM to kupa kasy i nigdy mi się to nie zwróci.

Moja e91 jest z 2006. Podejdzie jakiś kabelek z allegro typu "Interfejs BMW K+DCAN przełącznik pin 7-8" pod USB i wtedy ewentualnie nie robić CCC itp?

W sumie to najbardziej zależy mi na silniku i skrzyni, ewentualnie moduł świateł i zegary. CCC chyba nie mam co ruszać bo nic tego muła nie przyspieszy.

Jak już dojdę do ładu z interfejsem to co przy aktualizacji z kagańcem? Usuwać ten wpis o ograniczeniu mocy i dopiero aktualizacja DDE?

Jeżeli chodzi o prostownik to mam tylko coś podobnego do http://allegro.pl/prostownik-z-rozruchem-rozruch-430-12v-24-400a-gek-i7085310430.html#thumb/1. Nie pamiętam ile ma A. Akumulator w zeszłym roku wkładałem nowy "Bosch 85Ah S5".


Opcja 2. Szukać kogoś w Poznaniu kto da sobie z tym radę i nie zapłacę za to 1000zł (bo w sumie nie wiem ile taka akcja jest warta)...

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lepiej szukaj kogoś , aktualizacja tyle nie kosztuje e90 z CCC jak całe CCC navi prof , to bedzie ok 3.5 godziny

jak bez CCC to jakieś 35minut na lini K ceny to jakieś 600zł z CCC , ale nie dziw się że ktoś nie chce za 100-200zł robić za tak mało się stresować :D

nawet z BMW AOS srednio biorą ok 1200 , takie ceny to w serwisie i to teraz nie muszą wszystkiego aktualizować

ISTA P w wydaniu 3.64 dla serii E ma mozliwość programowania częściowego z pominięciem sterowników MOST , tak aby im przyśpieszyc pracę :D

Sam prostownik może wystarczy 40A /12V stałe to troche mało dla silnika ,DME/DDE , DSC , EKP, FRM mimo sporych rozmiarów to prostownik transformatorwy

chwilowo do startu to oddaje duzy prąd ale stale to max 40A jak się pompy wlączą przy programowaniu silnika to na styk , dlatego pisałem o 50A

zreszta mozesz sobie zobaczyć podłącz prostownik i włącz zapłon przez 30sekun chodza pompy i jakie masz napięcie do momentu wyłączenia pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trochę pomęczę ale może się czegoś nauczę.

Kwestia prostownika jest do rozwiązania bo mam kilka źródeł żeby coś pożyczyć.

Napisałeś, że jest jakieś ryzyko z DCAN w autach po 2007 ale skoro mój to 2006 - czy w takim razie jakby pominąć te sterowniki które są po MOST, jestem w stanie coś zaktualizować przez WinKFP nabywając ten kabel USB K+DCAN.

Bo rozumiem, że mój kabel to zwykły KKL a potrzebny jest ten gdzie są jeszcze dwa piny od DCANa ? Jeżeli to ma jakieś znaczenie przy moim samochodzie to o co chodzi z tymi mostkami między 7 i 8 pinem ?

Edit. uczę się - czy u mnie nie ma DCAN, które sterowniki z mojej listy którą zamieściłem wyżej nie są po MOST i pójdą po Linii K?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w E90 do 2007/03 (z wyjątkami do 2007/08 tylko ze starymi silnikami ) jest linia K tylko na pinie 7 (nie ma pinu 8 drugiej lini K)

mostki na pinie 7 i 8 moga być lub nie , nie ma znaczenia

pytanie tylko czy twój interfejs nie gubi danych, jak to czasami bywa w zwykłym interfejsie :D

DCAN jest na pinach

pin 6 High speed CAN (szybki can)

pin 14 low speed CAN (wolny can)

można zobaczyć w OBD metalowe piny

pewnie masz tylko

pin 1 IGN zaplon

pin 4 i 5 masa GND

pin 7 K-line

pin 9 predkość obrotowa silnika

pin 16 +12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmmm. Powiedzmy, że kabla używam od roku:

-kodowałem - działało zawsze

-odczyty live z inpy przez np. dwie godziny w czasie jazdy bez przerwy bez błędów

i to tyle z "pewności".

Chętnie spróbuję na jakichś modułach które nie uceglą samochodu.

Także ponawiając pytanie - które moduły z całej listy 20 idzie zaprogramować po kkl (bez most/ bez icom B) ?

Które moduły muszą być programowane razem, tzn czy wymagana jest jakaś integralość pomiędzy którymiś ?

I z tych modułów które nie idą po most i można zaprogramować - które potrzebują adaptacji, wgrania czystego MAN itp?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z twoich omiń moduły CCC

62 - CC6260 - CCCG60 - MostGW - K-line

3F - CC3F60 - ASK_60 - ASK - Most async

47 - CC476 - ANT_60 - ANT - Most async

63 - CC6360 - CCC_60 - BO/MMI - Most async

A0 - CCA060 - CCCA60 - CCC-A - Most async

nie masz telefonu więc mulf nie posiadasz

36 TEL/MULF

nie wiem czy masz zmieniarke DVD troche słabe zdjęcia

reszta to K-line (diagnostyka ) (i programowanie , kodowanie )

oczywiście w E90 magistrala to pełny CAN o różnej szybkości i most

twój model to dokładnie 2006/04/24 a wiekszość sterowników jest programowana w 2007/07 roku wiec pewnie ma już najnowszy soft w wielu modułach

poziom integracji nie jest podstawowy fabryczny SSS Progman V21.2 E89X-06-03-511,

2007/07 to ista lub raczej progman SSS V 26.2 poziom integracji E89X-07-06-520

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak klikniesz prawym przyciskiem myszy i otworzysz grafikę w nowym oknie to widać ładnie :)

Zmieniarki nie mam, tylko dwa napędy.

Czy coś po update potrzebuje adaptacji lub czystego pliku man?

Z kagańcem najpierw usuwam ten wpis o ograniczeniu potem zapisać do cas i frm i dopiero update?

Czy robiąc update przez WinKFP należy zachować jakąś kolejność przy updateowaniu każdego modułu po kolei czy kolejność nie ma różnicy?


Edit. Kwestię prostownika rozwiązałem tak, że znalazłem prostownik 50A, nie wiem czy dobrze będzie trzymać napięcie, dlatego zrobię sobie bezpieczny bufor z dobrego akumulatora 180Ah, który dopiero podłączę do tego w aucie.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Faktycznie dobry bufor , tylko jak ten aku 180Ah rozładowany to zabraknie prądu ponieważ taki duzy to swoje pobierze :D

co do ograniczenia mocy to niestety nic ci nie da wykasowanie numeru FA

to nie o to chodzi winkfpt programuje według old numerów ZB i HW numeru nie bierze pod uwagę FA

ista to samo zrobi .... tylko fa działa na innej zasadzie :D

co do końcowych czynności to jest ich bardzo duzo

kasuje sie prawie wszystko i trzeba kodowac adaptować , kalibrować zalezy co w jakim sterowniku itp

ISTA P robi to z automatu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dodatkowy akumulator jest nowy więc to mnie nie martwi.

Wpis z ograniczeniem mocy usunę, może kiedyś ktoś zrobi aktualizacje ista więc teoretycznie wejdzie te 13KM :)

Zostaje tylko kwestia jakości mojego kabla... i jeśli się uda to potem ta adaptacja i kodowanie.

Tak jak pytałem wcześniej - czy ma znaczenie kolejność programowania ? Czy mogę spróbować zaktualizować wszystko a potem zabrać się dopiero za adaptacje? Czy muszę robić ->update ->adaptacja->update->adaptacja itd ?

Porzucam te moduły CCC tak jak napisałeś i został mi w sumie jeden moduł, z którym nie wiem co mam zrobić, a mianowicie KLIMA - jest w tym coś do zrobienia (nie znalazłem w żadnej historii modułów tego zb z KLIMA) ?

A i jeszcze jedno, na drugiej fotce widać, że CAS ma vin 0000000 a FRM krzaki - czy to jakiś problem?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dodatkowy akumulator jest nowy więc to mnie nie martwi.

Wpis z ograniczeniem mocy usunę, może kiedyś ktoś zrobi aktualizacje ista więc teoretycznie wejdzie te 13KM :)


A i jeszcze jedno, na drugiej fotce widać, że CAS ma vin 0000000 a FRM krzaki - czy to jakiś problem?

nic nie da nawet jak istą P zrobi

te krzaki nie mają znaczenia to tylko vin z aif

możesz prgramowac wszystkie moduły po kolei a potem kodować

ale zalecam ostrożność zrób jeden moduł i sprawdz kodowanie i mozesz próbować drugi

CAS , DDE, EGS na końcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No tak cała zabawa własnie polega na tym żeby zrobić aktualizację DDE, ASB i zegary. Na pewno najpierw spróbuję na czymś co nie ucegli auta żeby zobaczyć czy to w ogóle działa.


podsumowując - Odrzuciłem wszystko po MOST czyli wszystko z CCC. Czy z poniższych jest jeszcze jakiś moduł, którego nie da się zrobić moim kablem po linii K przez winkfp?


jbbf - jbbf81

mrs - mrsz5

dde - dde604

ekp - ekm260

egs - gke211

cas - cas260

dwa - dwa360

fzd - fzd81

kombi - bkoml2

pdc - pdc81

zbe - zbehl2

frm - frmpl2

cid - cid90

klima - IHKA81

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki za rady i pomoc :)

po_update_vd.png

po_update.png


Czy coś jeszcze muszę zrobić ?


Potem wszystkie moduły wyczyściłem przez ncsa i adaptacja dtc.

Efekt końcowy - 1 błąd, który wisi od roku. A468 (fehler im Videosignal) - wszystkim którzy mają ten błąd nie działa CCC a mi wszystko działa tak jak należy.


Został tylko MOST tyle, że ciągle zastanawiam się nad przekładką CCC na CIC i szukam dobrej oferty na to.


Zapomniałem tylko zgrać to co miałem zakodowane i musiałem się znowu bawić z bfd :<


Nieaktualne - PYTANIE 1. Na nowym sofcie zegarów była fajna ikona DTC ale po wyczyszczeniu jest znowu stara, która komenda za to odpowiada? - znalazłem komende - DSC_VARIANTE wert_02 - tylko wtedy na dsc mam nieznaną informację $SID_CC_MESSAGE_673$ - zamiast DTC deactivated więc temat porzucam.


PYTANIE 2. Może poza tematem, czy na moich modułach da się zrobić pochylające prawe lusterko przy cofaniu, doświetlanie zakrętów na LM1 i Welcome Light chociaż na przeciwmgielnych ?


Nieaktualne PYTANIE 3. Co uzstawić, żeby po włączeniu zapłonu nie włączał się kompresor klimy? Nawet jak zostawię go wyłączonego to po wsadzeniu kluczyka znowu się zapala. Przeryłem wszystko w IHK i udało mi się tylko uzyskać żeby nie włączał się po wciśnięciu auto ale po włączeniu stacyjki i tak pojawia się na nowo. - Zgrałem ustawienia, wgrałem pusty man a potem z powrotem to co miałem ustawione i działa wszystko to co chciałem. Ciekawe.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Podpowie ktos co robie zle?


Wszystko ogolnie zgodnie z intrukcja...

Windows 10 64 bit, INPA działa.


Po wpisaniu numeru sterownika ECU (7811898) wywala błąd...

 

"Error on determining the ZB number" and "Assembly identification number not found in the files determined by xxkfconf.da2"

 


blad-winkfp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dzięki za rady i pomoc :)

po_update_vd.png

po_update.png


Czy coś jeszcze muszę zrobić ?


Potem wszystkie moduły wyczyściłem przez ncsa i adaptacja dtc.

Efekt końcowy - 1 błąd, który wisi od roku. A468 (fehler im Videosignal) - wszystkim którzy mają ten błąd nie działa CCC a mi wszystko działa tak jak należy.


Został tylko MOST tyle, że ciągle zastanawiam się nad przekładką CCC na CIC i szukam dobrej oferty na to.


Zapomniałem tylko zgrać to co miałem zakodowane i musiałem się znowu bawić z bfd :<


Nieaktualne - PYTANIE 1. Na nowym sofcie zegarów była fajna ikona DTC ale po wyczyszczeniu jest znowu stara, która komenda za to odpowiada? - znalazłem komende - DSC_VARIANTE wert_02 - tylko wtedy na dsc mam nieznaną informację $SID_CC_MESSAGE_673$ - zamiast DTC deactivated więc temat porzucam.


PYTANIE 2. Może poza tematem, czy na moich modułach da się zrobić pochylające prawe lusterko przy cofaniu, doświetlanie zakrętów na LM1 i Welcome Light chociaż na przeciwmgielnych ?


Nieaktualne PYTANIE 3. Co uzstawić, żeby po włączeniu zapłonu nie włączał się kompresor klimy? Nawet jak zostawię go wyłączonego to po wsadzeniu kluczyka znowu się zapala. Przeryłem wszystko w IHK i udało mi się tylko uzyskać żeby nie włączał się po wciśnięciu auto ale po włączeniu stacyjki i tak pojawia się na nowo. - Zgrałem ustawienia, wgrałem pusty man a potem z powrotem to co miałem ustawione i działa wszystko to co chciałem. Ciekawe.

 


Tak z ciekawości ile czasu Ci to zajęło?

Mam podobną konfigurację auta i też mnie kusi żeby je zaktualizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, po aktualizacji DME mam 2 błędy w komputerze, które powracają. 279C - termostat (nie wiem czemu, przed aktualizacją nie było), 28D6 - coś z kodowaniem. Cała aktualizacja przebiegła prawidłowo, auto normalnie jeździ, ale chciałbym się pozbyć tych błędów. Czy po tej operacji potrzebne jest jakieś zakodowanie sterownika w NCS?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po aktualizacji DME mam 2 błędy w komputerze, które powracają. 279C - termostat (nie wiem czemu, przed aktualizacją nie było), 28D6 - coś z kodowaniem. Cała aktualizacja przebiegła prawidłowo, auto normalnie jeździ, ale chciałbym się pozbyć tych błędów. Czy po tej operacji potrzebne jest jakieś zakodowanie sterownika w NCS?

 

Jeżeli aktualizowałes sterownik przy pomocy Winkfp to zawsze po aktualizacji trzeba przekodować go NCS jeżeli mówimy tutaj o E serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po aktualizacji DME mam 2 błędy w komputerze, które powracają. 279C - termostat (nie wiem czemu, przed aktualizacją nie było), 28D6 - coś z kodowaniem. Cała aktualizacja przebiegła prawidłowo, auto normalnie jeździ, ale chciałbym się pozbyć tych błędów. Czy po tej operacji potrzebne jest jakieś zakodowanie sterownika w NCS?

 

Jeżeli aktualizowałes sterownik przy pomocy Winkfp to zawsze po aktualizacji trzeba przekodować go NCS jeżeli mówimy tutaj o E serii.

 

Tak, auto to E46. Możesz mi powiedzieć jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po aktualizacji DME mam 2 błędy w komputerze, które powracają. 279C - termostat (nie wiem czemu, przed aktualizacją nie było), 28D6 - coś z kodowaniem. Cała aktualizacja przebiegła prawidłowo, auto normalnie jeździ, ale chciałbym się pozbyć tych błędów. Czy po tej operacji potrzebne jest jakieś zakodowanie sterownika w NCS?

 

Jeżeli aktualizowałes sterownik przy pomocy Winkfp to zawsze po aktualizacji trzeba przekodować go NCS jeżeli mówimy tutaj o E serii.

 

Tak, auto to E46. Możesz mi powiedzieć jak to zrobić?

 

Postaram się opisać z pamięci:

1. Ładujesz profil Expert mode (chyba że masz Revtor's NCS Expert profile to wtedy ten) (u góry z menu bodaj file-> load profile)

2. Wciskasz F1

3. Wciskasz F3

4. Wybierasz model E46

5. Wybierasz moduł przez jaki chcesz się połączyć ( pewnie będą 2 do wyboru - wszystko jedno ktory)

6. Wciskasz F6 - BACK

7. Wciskasz F4 - Process ECU

8. Wybierasz interesujący Cię moduł w Twoim wypadku DME

9. Wciskasz F2 - Change Job

10. Wybierasz z listy SG_CODIEREN

11. Wciskasz F3 - Execute Job

i powinieneś mieć po chwili zakodowany moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się opisać z pamięci:

1. Ładujesz profil Expert mode (chyba że masz Revtor's NCS Expert profile to wtedy ten) (u góry z menu bodaj file-> load profile)

2. Wciskasz F1

3. Wciskasz F3

4. Wybierasz model E46

5. Wybierasz moduł przez jaki chcesz się połączyć ( pewnie będą 2 do wyboru - wszystko jedno ktory)

6. Wciskasz F6 - BACK

7. Wciskasz F4 - Process ECU

8. Wybierasz interesujący Cię moduł w Twoim wypadku DME

9. Wciskasz F2 - Change Job

10. Wybierasz z listy SG_CODIEREN

11. Wciskasz F3 - Execute Job

i powinieneś mieć po chwili zakodowany moduł.

 

Próbowałem tak robić, ale przy punkcie 5. mam do wyboru 4 moduły: AKMB, ALSZ, EWS, KMB i łączy się tylko z dwoma pierwszymi. Potem w punkcie 8. nie mam nigdzie opcji DME.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się opisać z pamięci:

1. Ładujesz profil Expert mode (chyba że masz Revtor's NCS Expert profile to wtedy ten) (u góry z menu bodaj file-> load profile)

2. Wciskasz F1

3. Wciskasz F3

4. Wybierasz model E46

5. Wybierasz moduł przez jaki chcesz się połączyć ( pewnie będą 2 do wyboru - wszystko jedno ktory)

6. Wciskasz F6 - BACK

7. Wciskasz F4 - Process ECU

8. Wybierasz interesujący Cię moduł w Twoim wypadku DME

9. Wciskasz F2 - Change Job

10. Wybierasz z listy SG_CODIEREN

11. Wciskasz F3 - Execute Job

i powinieneś mieć po chwili zakodowany moduł.

 

Próbowałem tak robić, ale przy punkcie 5. mam do wyboru 4 moduły: AKMB, ALSZ, EWS, KMB i łączy się tylko z dwoma pierwszymi. Potem w punkcie 8. nie mam nigdzie opcji DME.

 

podlacz auto i podeslij na priv id do anydesk (musisz zainstalowac jak nie masz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.