Skocz do zawartości

INSTRUKCJA KODOWANIA NCS EXPERT / NCS DUMMY


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 391
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Nie koduje się żadnym pustym plikiem man, tyle razy tu pisaliśmy,

jak masz NCS 4.0.1 to profil expertmodus usuwasz wszystkie pliki z folderu WORK dopiero kodujesz

przez który sterownik wchodziłeś NCS dla e39 to KMB/IKE lub EWS (mówię o module komunikacyjnym nie ten co kodowałeś )

być może w którymś sterowniku jest inne ZCS (kody GM , SA , VN) to z nich NCS bierze informacje do kodowania do serii

wejdź przez obydwa i porównaj numery ZCS ale może być tak żę ktoś zmienił i w obydwu są nie prawidłowe i zawsze będzie taki wynik kodowania

trzeba poprawić jak nie dasz rady to podeślij numery ZCS z obydwu sterowników KMB i EWS ( jak nowszy model E39) jak starszy to nie będzie KMB tylko IKE

razem z numerem FG (czyli vin)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koduje się żadnym pustym plikiem man, tyle razy tu pisaliśmy,

jak masz NCS 4.0.1 to profil expertmodus usuwasz wszystkie pliki z folderu WORK dopiero kodujesz

przez który sterownik wchodziłeś NCS dla e39 to KMB/IKE lub EWS (mówię o module komunikacyjnym nie ten co kodowałeś )

być może w którymś sterowniku jest inne ZCS (kody GM , SA , VN) to z nich NCS bierze informacje do kodowania do serii

wejdź przez obydwa i porównaj numery ZCS ale może być tak żę ktoś zmienił i w obydwu są nie prawidłowe i zawsze będzie taki wynik kodowania

trzeba poprawić jak nie dasz rady to podeślij numery ZCS z obydwu sterowników KMB i EWS ( jak nowszy model E39) jak starszy to nie będzie KMB tylko IKE

razem z numerem FG (czyli vin)

 

Odczytałem dzisiaj ZCS z wszystkich 3 modułów komunikavyjnych:

 

KMB:

 

FG   WBAAA00000BU27338Z

GM  53310000T

SA   00000800009045644

VN   000003A7C4B

 

IKE:

 

FG   WBAAA00000BU27338Z

GM  53310000T

SA   00000800009045644

VN   000003A7C4B

 

EWS:

FG    WBADD3101BU27338K

GM  53310000T

SA   00000800009045644

VN   000003A7C4B

 

GM,SA I VN jest wszędzie taki sam ale FG (Vin) w KMB i IKE różnią się od EWS mój prawdziwy nr to ten który jest w EWS tylko bez literki K na końcu . Myślisz że to jest przyczyną braku samochodzika w zegarach? Jak to zmienić aby było poprawnie? Jak dobrze pamiętam to jak kodowałem to pustym plikiem .MAN to właśnie na EWS tam gdzie niby jest poprawny vin .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ponieważ vin w zegarach jest inny niż w EWS to pewnie nie było żadnego kodowania do serii nadal masz błędy

wejdź przez KMB lub IKE ponieważ jest tam vin taki sam jak będzie w ZCS podczas kodowania

nie wybieraj EWS (ZCS masz takie same więc dane do serii będą takie same chyba że ktoś się pomylił i odwrotnie pa-sofetem przerzucił dane zamiast z EWS do IKE to zrobił z IKE do EWS wieczorem sprawdzę ZCS co zawiera

ale teraz wyczyść WORK do zera

profil expertmodus

F1>

F3 > E39> KMB > Ok > F6 > F4 wybierz ecu > KMB >potwierdź okienko SGET DATA jak coding index się zgadza OK >

ja zawsze zczytuje ponieważ uzupełnia wtedy dane SGET DATA >

F2 zmień funkcje > CodierenDaten_Lesen > OK > F3 wykonaj > F2 zmień funkcje SG_codieren > OK > F3 wykonaj

powinno być zakodowane do serii teraz,

jak nie pójdzie przez KMB to przez IKE ale ten rocznik to już KMB

jak będzie pokazywać błąd coding index to inpa zegary coding index zobacz numer i taki trzeba wpisać do okienka SGET DATA jakie KMB nazwy pełne masz w

NCSEXPER/DATEN/E39/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!

Odkopię temat bo ma problemik z zakodowaniem dołożonego wyposażenia, wywala mi się błąd copai 2041 na module RAD, było dokładane inne radio BM24, nawigacja, TV, DSP. Z tego co znalazłem w tym temacie muszę zmienić VIN. Podpowie ktoś jak to zrobić ncs-em? Próbowałem pasoftem ale pokazuje tylko w DSP vin a pozostałych modułach (radio, tv, nawi) jest puste pole z vin, poza tym po zmianie vin w dsp wywala błąd i dsp nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam!

Odkopię temat bo ma problemik z zakodowaniem dołożonego wyposażenia, wywala mi się błąd copai 2041 na module RAD, było dokładane inne radio BM24, nawigacja, TV, DSP. Z tego co znalazłem w tym temacie muszę zmienić VIN. Podpowie ktoś jak to zrobić ncs-em? Próbowałem pasoftem ale pokazuje tylko w DSP vin a pozostałych modułach (radio, tv, nawi) jest puste pole z vin, poza tym po zmianie vin w dsp wywala błąd i dsp nie działa.

nie zapominaj napisać najważniejszej informacji

jaki model bmw i który rok

sama zmian vin pa-softem raczej nic nie zrobi musiałeś coś jeszcze zrobić

trzeba dopisać do ZCS DSP i zakodować do serii

w reszcie modułów vin nie ma to nie to nie e60 aby w każdym module był zapisany vin

dopisz (jak to e39 )

do ZCS (kody GM, SA , VN)

w twoim przypadku do VN DSP

DSP V0698 00000000 0000000000000000 0001000000 1 DSP_CI_01 //DSP mit CI 01h (SE 03/98)

i zakoduj do serii DSP profilem expertmodus bez manipulacji plikiem man

jak vin zmieniony to ncs zezwoli

 

do nawigacji mam 2 opcje nie wiem co ty tam masz

;0609 0000000040000000 NAVIGATION STANDLUEFTUNG

H NAVI N0996 00000000 1000000000000000 0000000000 1 NAVIGATION //Nachrüstung Navigation ohne Videomodul

 

H 0609 V0901 00000000 0000000040000000 0000000001 1 NAVIGATION BORDMONITOR STANDLUEFTUNG //Navigation + TV incl. Bordmonitor

0609 00000000 0000100040000000 1000000001 1 BM_RADIO NAVIGATION BORDMONITOR STANDLUEFTUNG //Navigation + TV incl. Bordmonitor

 

H TV2 V0997 00000000 0000000000000000 0000400000 1 TV2 //TV2-Modul CI 02h

0601 00000000 0000000000000000 0010000400 1 TV //TV-Funktion (03/02) --> +SA609 -SA602

 

oczywiście trzeba wybrać odpowiednią kombinacje

aby wpisać do ZCS

od razu ci napisze że ZCS decoder jest tylko do SA a nie do GM i VN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje auto jak w podpisie, czyli e39 31.01.2001r. wczoraj udało mi się to zakodować. Pomyślałem że skoro wywala na radiu to dlatego że tego ori nie ma a jest na liście modułów, więc wygenerowałem klucz SA za pomocą zekoZCS z radiem które mam aktualnie czyli nawi pro. + dsp + tv (kody 0609 0677) no i sukces, DSP, TV i Nawi pojawiło się na liście modułów kodowanie przeszło bez problemów. W dsp jest aktualny vin.

 

Pytanie mam jeszcze odnośnie dodawania wyposażenia w zeko, chciałem dopisać fotele aktywne, roletę elektryczką tylną, eklektyczną kolumnę kierownicy, servotronik ale po wpisaniu kodów w zeko i zatwierdzeniu ich enterem przechodzę F8 i te moduły mi wywala z listy, dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dlaczego ncs dummy nie zapisuje mi ustawien? wgrywam wszystko tak jak w intrukcji nie zamykam dummy przed wgraniem pakietu w ncs expert a mimo to nie lapie ustawien i nadal swieci mi blad spalonej zarowki, mam ringi i chcialem wylaczyc sprawdzanie przednich postojowek tym:

Moduł: LMA

KALTUEBERWACHUNG_
KALTUEBERW_
WARMUEBERWACHUNG_
WARMUEBERW_
FEHLERMELDUNG_CC_

RFS_R, RFS_L = lampy tylnie
FL_R, FL_L = światła długie
AL_R, AL_L = lampy kierunkow (przy swiatlach adaptacyjnych)
SL_V_R, SL_V_L = lampy postojowe

Druga sprawa to ncs expert nie laczy mi sie z modulem cappl, wyskakuje to:

https://zapodaj.net/2e0b3e381ffc8.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie ja jestem troszkę do tyłu, ale takie pytanie. Kodowałem w swojej E46 Automatyczne zamykanie po przekroczeniu prędkości. Teraz pytanie czy jest opcja, żeby po zatrzymaniu się i otwarciu drzwi kierowcy otwierały się wszystkie drzwi? Czy trzeba otwierać samemu przyciskiem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, mam następujący problem. Wyskakują błędy podczas wgrywania zmienionego pliku FSW_PSW.MAN do sterownika.

Poniżej błędy:

COAPI-2000: EDIABAS or SGBD error

IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

 

i 2 bład:

COAPI-2060: coding faulty (general)

MRS4, C_C_AUFTRAG: ERROR_ECU_PARAMETER_WRITE

 

W czym może być problem?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Czy funkcja sg_reset sluzy do resetu /restartu modulu? Czy ta dunkcja robi wylacznie wlacz wylacz modul czy kasuje wlasne kodowanie i ewentualnie vin?

To jest to samo co steuergeraete_reset w tool32 albo reset control unit w call up ecu functions w ista d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuje wyłączyć mate pasażera wszystko robie według opisu:

 

Włączamy zapłon.

Musimy mieć profil dla NCS z indywidualizacja.

Tworzymy pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work

F1 (VIN/ZCS/FA),

F3 (ZCS/FA f.ECU)

(wybieramy model bmki (np. E36) oraz moduł do połączenia np: EWS)

F6 back

F4 "Process ECU"

wybieramy ABG (moduł airbag) i wciskamy OK

F2 job

wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK (zmieniamy na sczytywanie danych z auta)

F3 Execute Job

teraz plik FSW_PSW.TRC będzie dużo mniejszy, w nim są zapisane dane z naszego modułu.

Kopiujemy go np. na pulpit.

Za pomocą notatnika zmieniamy poniższe parametry z activ na nicht_activ:

 

Zmieniam z activ na nicht_activ

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

aktiv- mata pasażera

 

Nastepnie:

 

Jak już zmieniliśmy powyższe wartości na nich_activ to zapisujemy plik jako FSW_PSW.MAN i kopiujemy do katalogu ncsexpert/work.

F2 job

wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK (zmieniamy na zapisywanie danych w aucie)

F3 Execute Job (czekamy aż pokaże się coding end)

F6, wyłączamy NCS Export.

Wyłączamy zapłon.

 

Po tym odołączam wtyczkę od maty kasuje błąd i niby jest ok ale po chwili znów zapala sie kontrolka od poduszek i błąd 112.

 

Gdzie popełniam błąd

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nikt? nic?

 

Czy funkcja sg_reset sluzy do resetu /restartu modulu? Czy ta dunkcja robi wylacznie wlacz wylacz modul czy kasuje wlasne kodowanie i ewentualnie vin?

To jest to samo co steuergeraete_reset w tool32 albo reset control unit w call up ecu functions w ista d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

SG_reset to ponowne załadowanie danych modułu, to nie to samo co reset modułu, ponowne uruchomienie

nie skasuje vin ani danych kodowania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlatego, że wygasły.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Panowie czy to możliwe, że przy standardowym odczytaniu modułu przez NCS Expert auto przestało odpalać EWS Manipulation. Udało się inpą zsychronicować DDE <-> EWS(CAS), ale dziwi mnie ta sytuacja. Nikt na forum nie piszę o tym przypadku. Co mogło być przyczyną, pytam ponieważ boje się na przyszłość, że coś uszkodzę :|


E90 2006 pre LCI

całość instalowana z Standard_Tools_Setup_2.12

Ediabas 7.3.0

NSCExprer 4.0.1 użyty profil Expertenmodus połączenie przez CAS odczyt FRMFA przez przycisk READ ECU

SP-daten-E89 5.40 instalowana przez BMW Coding Tool

INPA: BATTERY ON IGNITION ON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.