Skocz do zawartości

e60 530d sypie błędami poduszek


cypisek21

Rekomendowane odpowiedzi

czolem

moze ktos sie z tym spotkał i cos uradzi ;)

auto jest w domu 2 lata... w ostatnim miesiacu raz na tydzien czasem raz na 2 dni wywala całą mase bledów min: SZL : 94BA, 94B6, STVL/TEFA 9635, 9639 oraz STVR/TEBF 96B5, 96B9 zazwyczaj odbywa sie to rano w chlodniejszy dzien... bledy kasuje .... czasem spokoj tydzien czasem na 2 lub 3 dzien to samo... przypuszczam ze moze jakis spadek napiecia ? moze szczotki w alternatorze moze regulator napiecia?? a moze to cos calkiem innego prosze o porady bo jakos nie mam pomysłu na to co to moze byc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

widze ze pomocy albo podpowiedzi nie uzyskam wszyscy potrafia tylko sie mądrzyc jaki silnik albo jaka skrzynia w wiedzy zero....

dodam ze od momentu jak auto stoi w cieplym suchym garazu jest cisza i spokoj z poduszkami...

czy mozliwe ze akumulator nie wytzymuje 2 lat w tym aucie? moze przy odpalaniu + swiece zarowe obciazenie jest tak duze ze napiecie spada ponizej 10V i wywala wtedy bledy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam wiesz jak szybko tematy w zapomnienie idą :)

Napięcie zmierz miernikiem za alternayorem. Nie wiem jakie napięcie powinno być podczas opalania ale pewnie ktoś inny będzie wiedzieć :) a co do błędów może moduł od poduch walnięta jest i wariuje na zimnym albo zbiera się tam wilgoć.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest sucho sprawdałem... napiecie za alternatorem ok tez sprawdzalem... raz jak stalo auto pod garazem na chwile minimalnie ciemniej swieciły lampki w srodku.. rozwazam koncowke szczotek alternatora... czas pokaze chyba trzeba czekac az sie zepsuje na stale... nic z autem sie nie dzialo zeby moduł mógł sie zepsuc... wszystkie kostki tez są czyste.. to auto nie bylo bite ani nie uczestniczylo w podtopieniach..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spróbuj podładować baterie i sprawdź czy błędy dalej się pokazują, może bateria już wysiada.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dziś w nocy auto wyjątkowo stało na dworze po otwarciu i włączeniu zapłonu znów to samo masa błędów jak tylko jest w garażu to cisza 1 noc na dworze i całe stado błędów... Cóż tu począć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze monolog prowadze ale coz..... dzia auto stalo kolejny dzien na dworze wywalilo bledy... podlaczylem inpe skasowalem. odpalilem... znow bledy... wszedlem w analogdata.. napiecie ladowania 11V cos pada... tylko co.... odlaczylem kleme inteligentna dalej to samo.... odczekalem... podlaczylem... powoli roslo napiecie az do 14.6V obecnie wlaczylem prostownik elektroniczny i laduje akumulator... tylko czy to pada ibs czy alternator sie ogrzal osuszyl i zaczal dzialac poprawnie.... zauwazylem ze sa zmiany w napieciu ladowania i podejrzewam alternator... prawdopodobnie w najblizszych dniach pojdzie do regeneracji albo do wymiany..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Monolog monologiem, wazne ze efekty sa :)

Dziwne jest to ze masz dobre ladowanie a komunikat o slabej baterii nie wyskakuje. Moze regulator napiecia nawala i masz zbyt duze napiecie podczas odpalania.

 

Ps. Masz moze zrzuty ekranu z bledow z inpa? bo z tymi kodami to nie wiem co zacząć :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://images69.fotosik.pl/377/eb7a25b466df9f0bm.jpg

http://images67.fotosik.pl/378/de66f648da7baf18m.jpg

http://images70.fotosik.pl/376/0e5b24cdf82a7176m.jpg

kilka z bledow

 

. plan jest taki:

najpierw alternator pojdzie do sprawdzenia. bo wg mnie on tu robi balagan. ale to jak wroci do domu moj trzeci samochod (piatek) .. wtedy spokojnie zdejme alternator i zawioze do sprawdzenia. i zobaczymy co dalej. akumulatora auto nie rozładowuje bo po podlączeniu ladowarki elektronicznej po 3-4h pisze ze jest 100% naladowany i ladowarka is rozlącza. pełne ladowanie tego aku przez moja ladowarke 26h. narazie zona trzyma auto w garazu wtedy blędow niema... i auto uzytkuje normalnie ale nalezy zrobic z tym porzadek bo wszystko musi byc cycus w aucie :) wyjecie alternatora to moze 20 min wiec spokojnie sobie to zrobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A robiłeś coś ostatnio przy samochodzie? Te błędy nie wyglądają na problemy z napięciem tylko problem z połączeniem. Przyczyną może być pęknięty kabel, źle siedząca wtyczka, zasniedziale kontakty albo walnięta moduł który się odzywa jak mu zimno. Poszukam na necie, może znajdę coś konkretnieszego.

 

PS. Ten fotosik.pl jest do bani :/ szybkość lądowania zdjęć powalająca :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy aucie nic nie robilem nie rozbierałem nie grzebalem... nie mialo wypadku nie stalo nigdzie dlugo.... poprostu nagle cos takiego zaczelo sie dziać... rozkopie moze w weekend fure w srodku i bede szukał... najgorzej jak jest tak jak mowisz ze gdzies kabel przytarty... bo moze sie okazac to bardzo trudne do zlokalizowania... ciezki temat zeby cos tam zasniedziało... dobrze to poizolowane fabrycznie.. ale czas pokaze... cos z ladowaniem jest nie do konca wiec najpierw wyeliminuje to czego jestem pewien :) i dalej az znajde :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym poczekał z tym alternatorem a wyczytał błędy na dis-ie albo ista. Z tego co wyczytałem na necie może być walniety moduł sfz który jest schowany gdzieś w środkowej konsoli. Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba odpuszcze drążenie tego i podjade do znajomego mechanika ktory robi tylko bmw glownie elektronike.. nie bede czasu tracił... najwieksza radosc jak samemu sie dojdzie do czegos ale coz czasem trzeba odpuscic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
alternator zrobiony bledami sypie dalej.. dzis przy -8'C po skasowaniu wywaliło je ponownie... na dniach podjade w jedno miejsce i poprosze o pomoc bo na forum słabiutko z informacjami..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Kupiłem nowy moduł sfz wymiana kodowanie i gotowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Używany możesz kupić, zmiana nr. VIN i kodowanie ale ryzyko że moduł będzie walnięty pozostaje :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale i tak się opłaca, moduły airbag w e60 to najczęściej psujące się moduły , już wielu osobom pomagałem w przypisaniu sterowników i z używkami

nie było problemu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam! Mam nastepujace bledy: 93D9, Pacjent e60 3.0d 218km automat. Co jakis czas wywyala blad poduszki nieraz nie idzie go skasowac inpa, trzeba probowac np na drugi dzien. I skasuje sie bez problemu, ale po tygodniu lub 2 problem powraca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozumiem, że to błąd z modułu sgm?

SGM-SIM: Wyłączenie: moduł drzwi kierowcy (E60, E61, E63, E64) lub zespół przełączników w kolumnie kierownicy (E65, E66, E67, RR01)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tak, to juz zdążyłem wyczytac z forum. Niestety nie bardzo wiem co z tym zrobic. Oprocz tego mam blad high rate of battery discharge. Nie mam zadnych bledow od ibsa. E60 z 2004 roku styczeń. Aku agm 95ah warta i taki podaje program delphi. Po odlaczeniu kabelkow od ibs blad high rate of battery discharge sie nie pojawia, natomiast po tygodniu znowu to samo z poduszka. :mad2: wyczytalem gdzies ze e60 z poczatkow produkcji wywyalalo blad poduszki przy slabym akumulatorze. Auto odpala normalnie nawet po dwutygodniowym postoju. Napiecie akumulatora 12,4v a ladowanie z ibs 14,8. Gdzie szukac przyczyny? Wymienic ibs? Tylko slyszalem ze musi byc z e90 lub e60 polifta? :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bez opisu błędów to ja ci nic nie poradzę.

Niektóre błędy maja ten sam kod a oznaczają co innego jak 93D9 lub występują w innym module.


Wejdź w inpa a następnie w moduł z którego sypie błędem i wklej tu kompletny opis.

Ja błędu klemy IBS nie widzę za to menager napięcia wywala.

Moze mieć to dużo przyczyn i musisz dojść od czego.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.