Skocz do zawartości

zmiana vin w lcm, kodowanie lcm, zmiana softa ECU


kurwica

Rekomendowane odpowiedzi

Otuż od początku, nabyłem e39 '98 z silnikiem m52b20 po pewnym czasie silnik uległ awarii po czym został wymieniony na m52b25, a raczej sam słupek bez osprzętu i kolektora ponieważ auto na gaz. Razem z silnikiem zamontowana została przepływka od ww. silnika razem z filtrem powietrza. Samochód pozbawiony kat'a. Silnik lekko przerywa na benzynie na zimno po przełączeniu na gaz i na ciepło jest ok, myślę że to wina złego soft'u w ECU. Po pewnym czasie współpracy odmówił lcm, niewinnie od jednego światła a skończyło się na choince. LCM wymieniłem na produkt używany o identycznym numerze softu i o dziwo nie pojawiła się magiczna kropka, ani przebieg się nie zmienił ale przestały działać sygnały świetlne o włączanych kierunkowskazach ( te na tablicy rozdzielczej) jak i dźwiękowe, odgłosy zostawionych świateł (jak u-bot niemcy mają gusta w takich sprawach:), światła cofania i przeciwmgielne. Niedawno wymienione zostały obydwie sondy.

Mam interfejs oraz programy pakietu inpa, w tym WinKFP po niemiecku i tymi programami chcę tego dokonać, a mianowicie:

-zmienić vin w LCM i go zakodować

-zmienić soft w ECU na ten od m52b25

-uaktualnić soft w samochodzie

Proszę o instrukcję krop po kroku, męczę się z tym już parę dni i sam nie dam rady proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompetentny nie jestem ale ci odpowiem.

zakoduj lcm do serii. Możesz zmienić vin ale nawet bez tej zmiany będzie działać po kodowaniu.

Co do silnika nie bardzo wiem co z czym tam u ciebie pod maską się jje. Wymień świece cewki a dopiero potem można cokolwiek szukać.

Jeszcze jedno -jestem pewien że jak byś miał innego nicka ludzie prędzej by ci tu coś napisali. A tak to aż trochę się wstydzę że też pochodzę z Lubelszczyzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Kolego jak byś był w okolicach Rzeszowa mogę Ci użyczyć Pa Softa 1.4 i zmienisz vin w LCM sto razy prościej.

A co do samego modułu używanego to przekodowałeś go aby zaadoptował ustawienia z twojego auta?

 

Pozdrawiam

emilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kropka od przebiegu nie pojawila sie i ie moglem sie z nim polączyc bo nabylem zepsuty tzn w poczatkowym stadium uszkodzenia LCM, juz wymieniony na sprawny i jes kropka. Teraz mam kolejny problem a mianowicie nabyłem komplet DME+ EWS+ transporder. Na starym komplecie auto odpala, Po zamianie nie kręci rozrusznik jest tylko zaplon. Czy jest mozliwość ze to winna immobilazera i trzeba go rozlaczyc ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Przełożyłem komplet dokładnie jak kolega wyzej powiedzial potrzebna była synchronizacja bo sie rozkodowala elektronika. Problem z pracą silnika ustał. Wniosek sprawdzony osobiśćie PRZY SWPAPIE TEGO TYPU ZMIENIAMY (minimum) KOMPUTER+SŁUPEK+PRZEPŁYWOMIERZ LUB ZOSTAWIAMY PRZEPŁYWOMIERZ I KOMPUTER OD 2.0(mocniejszy dol, dusi sie przy wysokich obrotach na osprzecie od 2.0 i pewnie tez jest to niezdrowe dla serca naszego pojazdu). Wg mnie to ze bedzie smigac a komp od 2.0 sie adoptuje jak zmienimy przeplywomierz to bujda bo mieszanka jest za uboga szczegolnie podczas rozgrzewania silnika. Problem ubywającego pradu został wyeliminowany przez zmiane modułu GM. Na obecna chwilę został problem przy laczeniu sie z LCM zachowuje sie jakby tracił połączenie moduł jest ok możliwe ze gdzies na wiazce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Oriętuje się ktoś jak zmienić nr. Vin w LCMie? Wyczytałem że Pa soft-em się da, pytanie jak? Ewentulanie czy da się zrobić to czym innym i jak?

 

 

Da się Pa Softem ale 1.4.

 

Namazane na LG f60

emilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Da się pasoftem tylko musisz z czytać vin ze starego modułu i w nowym zapisać, prosta sprawa, w pasofcie są bloki danych, a nie jak to się robi tool32 (od e60 w górę) w argument wpisuje się vin i zapisz, później NCS zapisz dane z ZCS (tak zwany pusty plik man, ale ja radze bez pustego pliku man, a profilem expermode który ma ustawienia na sprowadzanie modułu do serii z ZCS lub nowszych FA/VO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeże trochę temat.

W NCS pojawia mi sie jakiś dziwny VIN WBAAA00000+ 7 znaków które sa zgodne z moim vinem. A wiec końcówka sie zgadza. Niezależnie z którym modułem sie łącze vin jest taki sam. Mam pa softa ale w nim podaje sie tylko 7 ostatnich cyfr. Czy początek tez zmieni?

A może lepiej użyć tool32?

 

Ciekawe jest to ze w NCS jak otwieram edytor FA gdzie prosi o vin domyślnie jest wpisany poprawny. Te dane pobierane sa z różnych miejsc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie udało mi sie zmienić tego numeru ani tool32 ( dla kombi85.prg i lsz_2.prg nie mam opcji c_fg_schreiben a c_fg_aufrag pisze ze wykonało OK ale vin sie nie zmienił w NCS Expervie) ani Pasoft - niby pisze ze zmieniło vin ale tez w ncs expert pokazuje taki dziwny vin.

 

Wie ktoś wogole co taki vin oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To znaczy że zegary nie są oryginalne że ktoś przełożył z innego auta

jak e46 do 2001 roku to masz ZCS

moduł komunikacyjny

EWS i KMB

do kodowania używaj EWS (ZCS GM SA VN) dla innych modułów oprócz KMB (kombi)

same KMB też możesz kodować wchodząc przez KMB dla ncs

możesz tam zapisać swoje ZCS z innym vin , ale będzie potrzebne tylko do kodowania zegarów

niestety niczym oprócz PA-softa nie da się vin zmienić w zegarach (nie wszystkie wersje KMB)

pozostaje Ci tylko wylutowac epprom i edytować na stole aby był poprawny vin

 

Vin w NCS FG nr jest tylko z modułu komunikacyjnego nie z modułow kodowanych

czyli jak łączysz się przez EWS to masz vin z EWS a jak przez KMB to masz vin FG nr z zegarów

jak masz nowszy LSZ to też możesz wejść przez LSZ (ALSZ) nie jest to moduł komunikacyjny dla e46 do 2001/07 (tak samo jak AKMB)

dopiero polifty z FA mają moduły komunikacyjne ALSZ i AKMB i FA zamiast ZCS a KMB i EWS to zwykłe moduły do kodowania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód to e83 polift. A wiec moduły komunikacyjne to ALSZ i AKMB. Nie mam opcji łączenia sie przez EWS. Pasoftem zmieniałem ten vin ale tam tylko chce 7 ostatnich cyfr a nie cały.

Zarówno po ALSZ jak i AKMB vin pokazuje sie błędny czyli WBAAA00000+7 ostatnich cyfr vin które sa zgodne z moim. Tylko ten początek sie nie zgadza.

Jak pisałem wczesniej nie udało mi sie ich zmienić. Czy zostało mi tylko programowanie na stole?

 

Zapomniałem tylko po zmianie vin w Pasoft przekodować moduły pustym plikiem Man. Czy może dlatego sie ten vin w ncs nie zmieniać. Szczerze wątpię ale wole zapytac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w e83 jest tylko ALSZ i AKMB

raczej tylko jak pa-soft nie daje rady to tylko stół żaden z programów bmw nie zmieni w zegarach vin

zakodować nie zakodujesz tych modułów do serii co mają pełny vin jak w EWS

podeślij FA z NCSEXPER/ work i numer vin to zrobię ci plik SSD do kodowania do innych modułów aby nie było problemów

pewnie tylko zegary wymienione ale ktoś zmienił w ALSZ aby kropki nie było

poszukaj innej wersji oprogramowania PA-soft były różnice w niektórych wersjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że myślałem też nad tym, czy aby przypadkiem w tych modułach nie ma tylko krótkiego VINu. W tool32 wszystkie funkcje wyciągające vin zwracały krótki. Założyłem że to błąd bo w żadnych intrukcjach/manualach nie widziałem takiego przypadku. Co więcej czytałem na kilku zagranicznych forach i tam, taki vin traktowali jako błędny.

 

Ale wracając do meritum. Podsyłam fa: http://chomikuj.pl/lustek/Dokumenty/fa,5752399849.trc. VIN WBAPD91090WG35639. Jeżeli jest potrzeba bo generalnie poza tym vin w ncs działa wszystko jak należy - ostatnio odczytywałem wszystkie moduły po kolei i zapisywałem sobie backup i wszystko ładnie odczytało.

 

A przy okazji jak rozpoznać po naklejce wersje oprogramowania w module LM2? Z ncs wychodzi mi że mam LM2_83.c04 a interesowała by mnie wersja z końcówka c05 (welcom lights).

 

W zegarach rozumie tez ma być krótki VIN?

Dwie rzeczy są jeszcze dla mnie dziwne:

1. z rozkodowania vinu wychodzi że produkcja jest 01.2007 a w fa jest 12.2006. Czy taka rozbieżność jest dopuszczalna?

2. jak w inpa chce wejść do LSZ to pisze że spodziewano się LSZ_2 a znalazło LM2_83. pliki uzupełnione z najnowszej wersji ISTA P więc na pewno aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego napewno dużo wiesz. Szkoda ze nie rozumiesz. Napisałeś o KOMBI wiec zapytałem o zegary. Proste. Jak bym wszystko wiedział to bym tu nie pisał.

 

Niestety nie znalazłem niczego o kryterium chasu...chyba ze chodzi o czasu:) myślałem ze jest to miesiąc i rok produkcji. Czy ktoś mogl by mi to wytłumaczyć?

A co z ta inpa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.