• Reklama

icom a2 prosba o porade w zakupie

Oprogramowanie, hardware, kodowanie, diagnoza, FAQ. inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss.

Moderatorzy: Din76, nerwus, dziqsek

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez adisan82 » 18 Lip 2017 10:17

Kabel sprawdzony i piszczy dobrze:

sprawdzane miedzy kl15 a 1 pinem obd2
oraz kl30 a 16 pinem obd2

Image

Tabela obd2:

Image

sprawdze jeszcze obd w aucie czy daje napiecie na 1 pinie

jakies inne pomysly :)
adisan82
 
 
 
Posty: 438
Dołączenie: 13 Maj 2012 18:17
Moje BMW: ...

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez Din76 » 18 Lip 2017 16:41

Ale KL15 DCAN czy KL15 K-line ? to zasadnicza różnica
K-line na pinie 7 do KL15 jest pin 1 w obd2 z niego czyta napięcie bezpośrednio ,
DCAN po 2007/03 (rozpoznasz po pinach 6 high speed CAN i pinie 14 low speed CAN ) nie ma pinu do pomiaru napięcia
(ja mam DCAN i pinu 1 nie ma w OBD2 , a mój ICOM czyta napięcie kl15 ) tak samo jest w serii F,G
KL15 jest odczytywana z CAS po lini CAN i tu najczęsciej jest problem, winny jest pewnien układ atmegi który interpretuje sygnał z CAS
moge Ci zdjęcie dać który wymiana pomaga ,
Na alegro jest gość który naprawia icom
Awatar użytkownika
Din76
 
 
 
Posty: 2708
Dołączenie: 21 Lis 2011 01:33
Miejscowość: Lublin\Kraśnik
Moje BMW: Bmw e46 320d, BMW E91 N47

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez adisan82 » 18 Lip 2017 22:32

bylo widziec moj wyraz twarzy jak zagladam do obd a tam w 1 pinie pusto :)

domyslilem sie ze ta informacja leci pewnie cyfrowo, e87 jest z 2010.

dla testu podlaczylem icom do innego auta i czyta prawidlowo kl15 ale w zlaczu fizycznie istnieje linia na ktore jest podane napiecie, domyslam sie ze test nic nowego nie wnosi ;/

Powiedz mi prosze jakie powinno byc napiecie na kl15 ?

drugie pytanie, glowice do auta lacze przez dwa kable ? 1 to wiadomo + ten opisany OBD2 ?

Jak tak zrobilem to dostalem cos takiego:

Image

wartosc sie zmienia ale 100mV wydaje sie strasznie malo,


potem juz bylo 0:

Image



Alloc robimy przy programowaniu ? dla ista-d ma byc unlock?

Zastanawia mnie konfiguracja sieci lan, jak to prawidlowo ustawic po stronie lapka?
adisan82
 
 
 
Posty: 438
Dołączenie: 13 Maj 2012 18:17
Moje BMW: ...

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez Din76 » 18 Lip 2017 23:40

Napięcie na KL15 DCAN jest prawie takie same jak na KL30 , mozna połączyć sobie linie na przedłużaczu ale musisz wstawić przełącznik on-off
musi być aby wyłączyć zapłon inaczej ista nie dowie się że go wyłączyłeś mimo że fizycznie jest wyłączony ,
jest duzo procedur w ista które wymagają KL15 OFF też , kl15 OFF +R (czyli kluczyk w pozycji radio poza slotem ,nie dotyczy aut z komfortowym dostepem )
Nie konfiguruje się sieci dla ICOM ,
z wyjątkiem programowania aut z NBT , NBT EVO , nie można programować z icom ISTA P / ESYS
sa dwie możliwości albo fizyczny ruter i podłączony przez niego icom
albo emulacja rutera , i konfiguracja icom i sieci ,
w starszych autach serii F z CIC tylko jeden jest port ethernet w ZGW jest to moduł GW bramy i do niego wszystkie magistrale sa podłączone i to ZGW jest
interfejsem dla tych magistral CAN , MOST , Flexray ,
wraz z wprowadzeniem NBT powstał nowy system port ethernet jest obecny w kilku modułach ZGW/FEM , NBT , RSE
dlatego trzeba inaczejs skonfiguriować icom , normalne podłączenie i programowanie z icom tych modułów kończy sie ich uszkodzeniem
ista P lokalizuje sterownik po numerze (adresie) sterownika a powinna po adresie IP
PS, Port ethernet w E serii nie służy do programowania CIC , tylko do aktualizacji navigacji i systemu audio taka informacja znajduje się w ISTA D
"Programming information
The following interfaces are used to program the CIC:
- Ethernet via diagnostic connector:map data of the navigation as well as database for audio (Gracenote)
- MOST direct access point:remaining data, e.g. application software"
Awatar użytkownika
Din76
 
 
 
Posty: 2708
Dołączenie: 21 Lis 2011 01:33
Miejscowość: Lublin\Kraśnik
Moje BMW: Bmw e46 320d, BMW E91 N47

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez adisan82 » 19 Lip 2017 11:03

dzieki za wyjasnienie,

tak sie zastanawiam, przez www dane na kl 15 leca z fizycznej lini, jezeli czytanie kl15 w bmw odbywa sie po d-can, to nic dziwnego ze widze 0, inna sprawa to ista, tam wykrywa mi icoma ale mimo ze jest free to lampka jest szara.

Moja ista byla konfigurowana pod zwykly kabelek d-can z ediabas 7.3.

Moze lepszym rozwiazaniem bedzie instalacja na nowo isty ? Mozesz poratowac linkiem ?
adisan82
 
 
 
Posty: 438
Dołączenie: 13 Maj 2012 18:17
Moje BMW: ...

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez Din76 » 19 Lip 2017 19:16

Obowiązkowo jak raz uruchomiony był emulator icom to ista p nie nadaje sie do icom głowicy ,ale status nie szary bedzie tylko na czerwono ,
wprowadza go w stan rezerwacji dla ediabas ,
jak szara to coś nie tak z icom
Teraz jest dostepny loader bez emulatora icom, jakiś czas temu prosiłem twórce loadera (Beemerboy88) aby zrobił wersje bez emulatora ,
ponieważ przypadkowe kliknięcie na emulator niszczy iste i trzeba od nowa instaować .
Awatar użytkownika
Din76
 
 
 
Posty: 2708
Dołączenie: 21 Lis 2011 01:33
Miejscowość: Lublin\Kraśnik
Moje BMW: Bmw e46 320d, BMW E91 N47

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez adisan82 » 20 Lip 2017 14:47

W pierwszej kolejnosci chce uruchomic iste+

dzis sprawdzalem na e46, miala dwa gniazda okragle pod maska i obd - kolumna kierownicy, po okraglym icom laczy sie prawidlowo, ale znow obawiam sie ze tam kl15 jest fizycznie
przez obd [BAD] wciaz brak napiecia, nie wiem czy e46 to najlepszy pacjet do testowania :) bo to 98rok

A moze jest ktos z Poznania z ICOM-em ?? :)

Image



Image
adisan82
 
 
 
Posty: 438
Dołączenie: 13 Maj 2012 18:17
Moje BMW: ...

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez Din76 » 20 Lip 2017 19:18

e46 do 2000 roku jak jest gniazdo okrągłe to ono jest pierwszoplanowe najważniejsze
pod kierownicą w okresie przejsciowym jest tylko silnik ,
w 20pinowym okragły KL15 jest z pinu 16 podpiete w icom pod pin 1
jak nie ma okrągłego złącza to dopiero łączysz się przez OBD2 w kabinie dla e46,e53,e83, e38,e39 ,e52
jak chcesz sprawdzić KL15 DCAN to tylko
E70 ,
E8X po 2007/03 są wyjątki że k-line było dłużej prawie do 2008r jak stary silnik to jest K-line (bez E83 X1 tam mimo DCAN na silniku skrzyniach i DSC to
jest pin 1 dla KL15 i pin 8 lina K dla ews i pozostałeych modułów na lini K to jdyna tak magistrala co ma DCAN i K-line dlatego icom działa u ciebie
E9X też po 2007/03 z wyjątkmi gdzie mimo nowszej daty jest stary silnik
Nie pamiętam e60 ale pewnie podobnie jak e9X

oczywiście każda seria F też, który port wybrać DCAN lub Ethernet decyduje oprogramowanie nie icom czy dostepność protokołu diagnostycznego
w f-serii czasami do programowania z ESYS mozna skonfigurować icom aby wybrał DCAN zamiast portu ethernet np do ZGM lub MES/FEM
Awatar użytkownika
Din76
 
 
 
Posty: 2708
Dołączenie: 21 Lis 2011 01:33
Miejscowość: Lublin\Kraśnik
Moje BMW: Bmw e46 320d, BMW E91 N47

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez adisan82 » 21 Lip 2017 06:49

Znasz może kogoś z Poznania lub okolic z icomem ? Zanim pośle go do naprawy chce się upewnić że to on źle czyta dcan.

Ewentualnie możesz mnie poratowac namiarem na zaklad naprawiajacy, plus info który uklad Jest uszkodzony.

Dzięki
adisan82
 
 
 
Posty: 438
Dołączenie: 13 Maj 2012 18:17
Moje BMW: ...

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez darekwawapl11 » 11 Cze 2019 22:30

witam zastanawiam sie nad aktualizacja e60 LCI 3.0d z poczatku 2008 roku jest w ogóle sens aktualizowania softu w aucie chodzi mi głównie o silnik i skrzynie ewentualnie navi?
darekwawapl11
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 9
Dołączenie: 05 Sie 2014 02:36
Moje BMW: E61 530dA 2008 M57D30TU2

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez kkx5 » 12 Cze 2019 00:13

Witaj. Nie ma sensu.
Awatar użytkownika
kkx5
 
 
 
Posty: 2507
Dołączenie: 10 Sty 2012 17:41
Miejscowość: Czluchow pl, Accrington uk
Moje BMW: Jest: x5 4.4i n62; 318i; 118i; 120i; 330d n57, alpina d3
Bylo: 525i; 120d; e90 318d; f31 318d

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez Siniorre » 12 Cze 2019 05:02

Witam. Czyli zwykłe kodowanie mogę przeprowadzić ISTA P kablem KDcan? Czy do kodowania będzie potrzebny zasilacz, czy wystarczy automatyczny prostownik?
Siniorre
 
 
 
Posty: 125
Dołączenie: 28 Mar 2016 21:18
Moje BMW: E91 N43

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez kkx5 » 12 Cze 2019 09:02

Zalezy co chcesz robic. ISTA P w zasadzie jest beznadziejna do kodowania. Wiecej zrobisz ncs expert. Ogólna zasada jest taka, jak kodujesz przynajmniej prostownik, jak programujesz, zasilacz obowiazkowo.
Awatar użytkownika
kkx5
 
 
 
Posty: 2507
Dołączenie: 10 Sty 2012 17:41
Miejscowość: Czluchow pl, Accrington uk
Moje BMW: Jest: x5 4.4i n62; 318i; 118i; 120i; 330d n57, alpina d3
Bylo: 525i; 120d; e90 318d; f31 318d

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez Siniorre » 12 Cze 2019 11:54

Dzięki o to michodziło
Przez kabel K D Can też nie będzie problemu?
Siniorre
 
 
 
Posty: 125
Dołączenie: 28 Mar 2016 21:18
Moje BMW: E91 N43

Re: icom a2 prosba o porade w zakupie

Postprzez kkx5 » 12 Cze 2019 14:13

Bez problemu.
Awatar użytkownika
kkx5
 
 
 
Posty: 2507
Dołączenie: 10 Sty 2012 17:41
Miejscowość: Czluchow pl, Accrington uk
Moje BMW: Jest: x5 4.4i n62; 318i; 118i; 120i; 330d n57, alpina d3
Bylo: 525i; 120d; e90 318d; f31 318d

PoprzedniaNastępna

Powróć do Diagnoza komputerowa

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości