Skocz do zawartości

jak zakodować tempomat E90


kubaj123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy mógłby ktoś podać lub pomóc zakodować tempomat w inpie w E90 lub podać jakąś instrukcję, link? Albo jak nie instrucje to chociaż pojedyncze wskazówki. Oraz czy orientuje się ktoś jakie są ceny doprogramowania tempomatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Jak wszystko masz już zainstalowane fizycznie to dodaj tylko $540 do VO i przekoduj NFRM, CAS, KOMBI.

 

2 minuty roboty, potrzebujesz kabelek za ok 140 zł.

 

Sama modyfikacja VO oraz przekodowanie ww. modułów nie jest wystarczające.

 

Konieczne jest także kodowanie DSC oraz ustawienie kąta skrętu kierownicy.

 

Cała procedura się powiedzie tylko w przypadku montażu odpowiedniego centrum sterowania kierownicy. Inaczej nie ustawisz kąta skrętu i nie wykasujesz błędu SZL i DSC.

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO pewnie najłatwiej znacjonalizować DSC i ustawić czujnik kąta skrętu przez DIS. W każdym bądź razie jeśli wszystko jest zainstalowane poprawnie to pewnie, nie wymaga to żadnej większej filozofii?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam. Zaktualizowałem sobie ostatnio sterownik silnika i teraz nie chce mi działać tempomat. Czy jeśli miałem oryginalnie tempomat to wystarczy ze dopisze $540 i przekoduje moduły? Czy cos jeszcze musze zrobić?
Sprzedam: Tylne światła PreLCI BMW E91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jak miałeś wcześniej tempomat, to po aktualizacji silnika nie zniknie on z wyposażenia samochodu.

Po aktualizacji silnika trzeba go przekodować do ustawień fabrycznych i wtedy powinno być ok. Błędy również usuń.

Poza tym aktualizacja w aucie tylko silnika nie jest optymalnym rozwiązaniem.

NCS, INPA, WINKFP, ESYS, ISTA nie są mi obce.

Retrofity, kodowanie i programowanie to moja codzienność.

Masz problem to dzwoń. TEL: 502-372-555

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Jak wszystko masz już zainstalowane fizycznie to dodaj tylko $540 do VO i przekoduj NFRM, CAS, KOMBI.

 

2 minuty roboty, potrzebujesz kabelek za ok 140 zł.

 

Sama modyfikacja VO oraz przekodowanie ww. modułów nie jest wystarczające.

 

Konieczne jest także kodowanie DSC oraz ustawienie kąta skrętu kierownicy.

 

Cała procedura się powiedzie tylko w przypadku montażu odpowiedniego centrum sterowania kierownicy. Inaczej nie ustawisz kąta skrętu i nie wykasujesz błędu SZL i DSC.

 

Pozdrawiam :cool2:

 

Czy mozna prosic o instrukcje kodowania DSC po dolozeniu tempomatu? Pustym plikiem MAN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Zainstaluj tempomat

 

2) Dodaj $540 do VO

 

3) Przekoduj CAS, NFRM, KOMBI

 

4) Odpal Tool32, wybierz plik sterujący DSC i znajdz funkcję lenkwinkel_dsc_abgleichen (kierownica prosto)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Wziąłem się w końcu za doposażenie w tempomat. Kupiłem całego pająka wraz z taśmą (końcówka nr pajaka 640 wiec chyba dobry), zamontowałem oczywiście wywala tam błąd jakiejs kierownicy kół i czegoś tam jeszcze.

 

W internecie znalazłem instrukcję jak zakodować tempomat a dokładniej to: http://www.mediafire.com/download/vohe4bih4gxv1ah/Cruise+control+retrofit+on+2005+118d+part+2.pdf

 

mniej więcej połowa mi się udaje, drugą też wiem jak zrobić ale wywala mi błąd i nie wiem o co biega.

 

1. Udało mi się dodać VO do samochodu i od razu po tym przekodowałem CAS i FRM (FA_Write)

 

2. w kolejnym kroku jest tam opisane, żeby przekodować wszystkie moduły natomiast na forum piszecie żeby przekodować cas frm i kombi. Ale mniejsza o to, jak wchodze w cas pokazują mi sie wszystkie moduły i próbuje przekodować wszystkie (opcja SG_codieren), zaczyna pzekodowywać ale jak dochodzi do KOMBI i chyba też i DSC to wywala mi bład i jest informacje, że kodowanie przerwano.

Poniżej zdjęcie błędu:

http://i57.tinypic.com/2iqxvsy.jpg

 

Wie ktoś z was może o co biega? wersje sp daten mam chyba z sierpnia 2014, może za nowa jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal walczez błędem podczas kodowania KOMBI i DSC. Zaaktualizowałem sobie spdaten do sierpnia 2014 czy tam 15 juz nie pamiętam. Myślałem, że to coś pomoże ale du*a nadal mi wyskakują te same błędy. Próbowałem też z innymi ustawieniami expertmode ale tez nic. Poniżej wrzucam zdjęcie error loga, wszystkie błędy wyskakuja tylko jak chce przekodować dsc lub kombi.

 

http://i60.tinypic.com/2z6trol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

to koduj wszystkie pojedynczo do serii pewnie coding index jest inny i dlatego zatrzymuje kodowanie

zrób tak dla każdego modułu

w profilu expermodus (zmień Edit profil > SGET Data zaznacz wszystkie opcje )

F1 > F3 > E89>CAS> OK>F6 >F4 > wybierz moduł np DSC > OK pokaże sie okno ENTER SGET CBD name wybierz o 1 nowszy numer sterownika ( zapisany jest w DATEN dla danego modelu nazwa czyli zamiast CAS.C02 to CAS.C03 ) > F3 i zakodowane do serii

i jak pokaże zmowy błąd to 2 numery wyżej i powinnej w końcu trafić (lub sparawdz w inpie coding index lub odczytaj z błędu coding index)

postępuj tak dla każdego modułu osobno

zacznij normalnie

Expertmodus > F1 >F3 >E89> >CAS>OK>F6>F4 > wybierz moduł np DSC> OK > F3 jak nie to opcja wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale też masz błąd w NCS coś żle skonfigurowałeś NCS

69=BIP-0009: Fehlerhafte BEST-Version der Beschreibungsdatei to na polski BIP 0009: Błędne BEST wersja opisu pliku

ściągnij nowe SP-daten do E89 i za pomocą BMW coding tool zrób aktualizacje

nie musi być najnowsze ale SP-daten v49 ci już wystarczy (jak masz angielska inpe to błędu ECU dla wszystkich e89 zrobią sie po niemiecku

(aby zapobiec skopiuj pliki z EDIABAS \ECU wszystkie lub zrób kopie samego ECU i zapisz na dyski C pod inna nazwą później zamienisz nazwy i masz znowu inpe angielską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez wlasnie myślałem ze mam jakis błąd z konfiguracja NCS, wyrzuciłem tamtego starego i pobrałem nowszego. Tyle ze jest to totalnie gola wersja i musze sam jakoś rozkminić teraz jak pododawać wlasnie sp.daten itp zeby do ruszyło, ogólnie jak aktualizować spdaten wiem. Tylko pytanie co jeżeli wersja NCS jest gola i wesoła i nie ma żadnego nadwozia ani nic? Tak samo czy cos jeszcze trzeba dodać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokłądnie to właśnie sciągnąłem wczoraj a także z tego samego chomika NCS'a, jest to właśnie goła wersja. Dodałem całe spdaten ale wyskakuje mi błąd, że złe nadwozie. Spróbóje jeszcze przezz program zaaktualizować bo dodawałem sam ręcznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dokłądnie to właśnie sciągnąłem wczoraj a także z tego samego chomika NCS'a, jest to właśnie goła wersja. Dodałem całe spdaten ale wyskakuje mi błąd, że złe nadwozie. Spróbóje jeszcze przezz program zaaktualizować bo dodawałem sam ręcznie.

ręcznie to

pliki z SP /e89 / ECU do EDIABAS/ECU zastapić jak są starsze

pliki z SP/E89/SGDAT/ do NCSEPER/SGDAT/ wkleić wszystkie

pliki z SP/E89/DATEN wkleić do NCSEXPER/DATEN /E89 i trzeba kilka plików z daten/e89 skopiować i wkleić poza e89 do samego DATEN

BR_REF.DAT

E89AEDOC.000

E89AT.000

SELECT.ASC

SELECT.DAT

VARIABLE.ASC

VARIABLE.DAT

tak sie ręcznie uzupełnia NCS z SP-daten jak masz stare pliki w NCS to sie usuwa wcześniej

plus profile i gotowy NCS (edycja profili to trzeba zmienić aplikacje w NCSEXPER/BIN/NCSEXPER.exe

http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/NCSEXPER-+eng,4887987097.rar(archive)

 

coding tool w systemach nowszych niz win xp uruchamia sie ze zgodnością ze starszą wersja windows XP SP3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jak ręcznie zrobic update spustem to wiem, wcześniej juz robiłem przy starej wersji NCS i śmigało. Teraz mam NCS 4.0.1 od mlodzik1 (chomik) i mam ten problem ze inpa oraz NCS jest bez żadnych plików totalnie goły, w inpie nie mam możliwości wybrania modelu nawet.

 

Do ncs załadowałem pliki spdaten chyba v.55 z 2014 roku pełna wersje. Profile tez załadowałem. Problem polega teraz na tym, ze wybierając F1/f3/e89 wyskakuje mi błąd BR-Fehler.

 

Widze ze skonfigurowanie i znalezienie poprawnie działajacego ncs graniczy z cudem i jest trudniejsze od samego kodowania ktore jest raczej banalne :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wszystko nie wiem czemu nagle zaczęło samo z siebie działać, błędów dsc i kombi juz nie mam. Teraz zostaje adaptacja skrętu. Myślicie ze zrobię to poprzez tool32?

 

Czy moze lepiej przez dis?

 

EDIT: Zrobiłem to poprzez Tool32, za pierwszym razem nie prażyło ale drugoi raz i wszystko jest elegancko błędów nie ma. Problemem wyskakujących błędów okazał się być nieaktualny NCS wydaje mi się, że był z 2003r. Problem BA-Fehler się rozwiązał sam jak nadinstalowałem od nowa NCS'a i nagle wszystko zaczęło działać.

 

Także wielkie dzięki za pomoc :]

 

 

Jeszcze jedno pytanie mam, czy wyświetlanie aktualnej prędkości działa na każdych zegarach? Zmieniłem tam w KOMBI TEMPOMAT wert_01 na 02 i nadal mi nie wyświetla. Zegary mam standard, nie high. Chyba, że może trzeba to jakoś uatywnic, chociaż próbowałem wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Proboawalem zakodowac tempomat tak jak w instrukcjach powyzej, tzn. dodac FA, przekodowac pustym plikiem man CAS, FRM i Kombi. Potem tool32 i tempomat dzialal. Pozostaly nam blad poduszki kierowcy ktorego nie moglismy skasowac. Kierownica multifunkcyjna tez nie dzialala. Modul mamy z prawidlowa konfiguracja z realoem.

 

 

Probowalismy z takimi czesciami:

 

Nr oryginalnej czesci z auta to: 9123032-06

Nr uzywanej czesci z tempomatem: 9123041-03 ( ten modul wymaga czujnika deszczu ktorego w aucie nie ma)

Nr odpowiedniej czesci z allegro: 9123040 ten modul ma ten sam HW i SW z tego co pamietam jak ten ktory byl oryginalnie zamontowany w aucie

 

NR VIN: WBAPP52000A898353

 

Jedyne czego nie zrobilem to process car pustym plikiem man ( dodatkowo przekodowalem modul DSC plikiem man)

 

Zastanawia mnie czy musze przekodowac nr vin tego pajaka???

 

Takie mamy bledy:

 

E R R O R M E M O R Y -----------------------

Date: 12.09.2015 14:32:08

Model: E89X

Scope: all control module

JobStatus: OKAY

Quantity: 16

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error 00

JBBF OKAY No Error stored

01 MRS OKAY 2 Error stored

93A8 E0

93B4 E0

12 DME/DDE OKAY 1 Error stored

4DFB 21

29 DSC OKAY 1 Error stored

9520 20

 

to jest jego lista UIF. (Ja nie zmienialem zadnych nr vin w tym aucie)

 

00 JBBF OKAY 9229875 0000000 27.07.2010 01

MRS OKAY 9184432 ÿÿÿÿÿÿÿ 27.07.2010 12

DME/DDE OKAY 8512309 A898353 28.07.2010 17

EKP OKAY 7276046 0000000 26.07.2010 29

DSC OKAY 6789301 ÿÿÿÿÿÿÿ 20.07.2010 30

EPS OKAY 6794011 17.07.2010 40

CAS OKAY 9287535 A898353 25.03.2013 41

DWA OKAY 9200943 ÿÿÿÿÿÿÿ 17.07.2008 56

FZD OKAY 9225454 0000000 10.01.2008 60

KOMBI OKAY 9187345 A898353 19.07.2010 62

MOSTGW OKAY 9242518 ÿÿÿÿÿÿÿ 01.04.2010 63

MASK/CCC OKAY 9242507 A898353 01.03.2010 64

PDC OKAY 9225825 ÿÿÿÿÿÿÿ 16.07.2010 72

FRM OKAY 9241005 ÿÿÿÿÿÿÿ 26.07.2010 78

KLIMA OKAY 9221853 A898353 23.07.2010

 

Sorki za tyle wiadomosci ale staralem sie wszystko podac co mozliwe :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz czujnika deszczu a wsadziłeś pająk z czujnikiem deszczu to moim zdaniem to nie bedzie działać poprawnie. Trochę nie rozumiem dokładnie o co pytasz.

 

Dodaj FA, zakoduj każdy moduł, poprzez tool32 zrob kalibrację skrętu i gotowe.

 

Vin przydało by sie zmienić ale nie jest to konieczne chociaż sam chciał bym zmienić ale jeszcze nie ogarnalem jak to zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 pajaki jeden dla czunika deszczu a drugi bez (ten jest idealny do konfiguracji tego auta). Po zakodowaniu mam te same bledy i nie moge pozbyc sie bledu poduszki kierowcy + multifunkcja nie dziala...

 

zrobilem wszystko tak jak napisales poza zmiana nr vin.

 

Jak wlozylem stary modul to zakodowalem tak samo tzn. usunalem FA, pusty plik na trzy moduly i tool32. Wszystkie bledy znikaja i multifunkcja dziala.

 

PS tez jeszcze nie ogarnalem zmiany nr vin do konca bo winkfp mi nie za bardzo dziala i nie chce ryzykowac a z tego co ludzie pisza to nie jest to wymagane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwczej bo sie juz pogubiłem. Rozumiem ze nie masz czujnika deszczu i chcesz wsadzić pająk ten który ma czujnik deszczu?

Jeżeli tak to to nie bedzie działać.

 

Dwa, jeżeli masz pająk z tempomatem bez czujnika deszczu i wywala Ci błąd poduszki to spróbuj wsadzić swoją taśmę od oryginalnego przełącznika. Ja miałem tak ze miałem taśmę uszkodzona w tym co kupiłem i wsadziłem swoją stara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.