Skocz do zawartości

Problem z kodowanie kierunków GM5


Symek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam problem z zakodowanie migania kierunków przy otwieraniu i zamykaniu atuo. Robie wszystko jak w tej instrukcji...............

 

1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert

2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode - OK

następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razem tego nie robić File -save i nazywamy np E46

3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście

6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back

8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy kierunki, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł GM5

9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:

 

DWA

nicht_aktiv

 

ALARM_OPT_WARNBLINKER

nicht_aktiv

 

QUIT_OPT_ENTSCH

nicht_aktiv

 

na

 

DWA

aktiv

 

ALARM_OPT_WARNBLINKER

aktiv

 

QUIT_OPT_ENTSCH

aktiv

 

QUIT_OPT_SCHAERF

aktiv

 

11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony.

 

 

12 pechowe NIEEEEE damy radę wciskamy Execute Job

 

UDAŁO SIĘ

 

No i własnie...wszystko idzie ładnie pięknie aż do pkt 9... jak już znajde na liście „coapireadsggetfswpsw" wchodze i ukazuje się coś takiego http://zapodaj.net/4ed6778a451cf.png.html oczywiście wciskam OK i pokazuje się taki błąd http://zapodaj.net/d670ad3c39c41.png.html

 

Problem jeszcze jeszcze jeden, mimo tego ze wyskakuje ten bład w folderze WORK pojawia sie plik FSW_PSW.TRC, i robie wszystko tak jak jest opisane w instrukcji....ale miganie kierunków nadal nie działa...co gorsza wczesnij migały mi przy zamykaniu a teraz nawet i przy zamykaniu nie mygają! Próbwałem analogicznie odwrócic to co zrobiłem zeby chociaz migaly mi przy zamykaniu ale tez nie działa! Panowie pomozcie bo juz zgłupiałem cały dzien spedziłem w samochodzie 4 razy ładowałem laptopa :D

 

A to moj plik PSW_FSW.MAN http://www.sendspace.pl/file/8f3766ae2a9840273c3a4e2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiąc metodą kolegi krzysiek80r pojawia się Tobie jakiś komunikat?

 

Robiąc tą metodą wszystko idzie gładko, bez błedów, ale nadal nic sie nie zmienia...

 

W pliku .man który wrzuciłeś masz sczytane całe auto a nie moduł gm5.

Taki błąd może wyskakiwać jeśli nie masz pustego .man przed odczytem.

 

hmmm, własnie zauważyłem, że robiąc metodą kolegi krzysiek80r pojawia się plik trw_psw.trc który waży tylko 7Kb i jest tam duzo mniej informacji, czyli jakby sie zgrał tylko moduł gm5, ale nadal jak pozmieniane mam wszystko na activ to nic sie nie dzieje.....chyba coś musiałem pokiełbasić. Hmmm a moze być tak, że jak robiłem tą pierwszą metodą gdzie wywala mi błąd i mimo tego pozmieniałem co trzeba w trw_psw.trc gdzie szczytane było całe auto, a teraz jak robie tą drugą metodą gdzie zgrywa sie tylko sam moduł gm5 a nie całe auto to nic sie nie dzieje? Oczywiście teraz robiąc metodą kolegi krzysiek80r w zczytanym trw_psw.trc wszystko co ma być na activ juz jest ustawione bo zmieniłem to wczesniej jak mi zczytało całe auto...troche zakręciłem ale mam nadziej ze zrozumiecie :D a i dlaczego jak wczesniej migały mi światła przy zamykaniu to teraz wogole nie migają??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś musiałeś zamieszać. Jeszcze raz spróbuj, tylko wpierw skasuj wszystkie pliki z katalogu work, zostaw tylko pusty plik man.

Spróbuj też całą operację przy zamkniętych drzwiach.

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no to jest jakaś masakra, wszytko robie juz chyba setny raz i nic sie nie dzieje, w ncs juz wszystko chuja ale auto wogole nie reaguje na kodowanie, co jest ku*** :evil: to moj plik fsw_psw.man już po zmianach na aktiv http://www.sendspace.pl/file/0732847ef6e52e98b2a230a

 

Kurde moze jest jakaś blokada ze nie moge nic zakodowac, bo juz zgłupiałem:( i dlaczego nie migają mi juz swiatelka przy zamykaniu jak to bylo wczesniej :evil: pomozcie koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym oknie którego zapodałeś screenshota http://zapodaj.net/4ed6778a451cf.png.html gdzie masz GM5.C04 zmień na GM.C05

 

wtedy będziesz miał poprawnie odczytany sterownik GM5, zmienisz co tam będziesz chciał, zapiszesz .MAN, wrzucisz do WORK'a, dasz execute job i będzie działać na milion %

 

 

Informacja dla POTOMNYCH

 

Pamiętajcie, jeżeli podczas odczytu danych ze sterownika dostajecie błąd "COAPI-2041: wrong ecu coding index A_xxx (xxx = nazwa steronika/modułu) CODIERINDEX = xxh (xx = jakiś numer) to wtedy w oknie poprzedzającym otrzymanie tego komunikatu musicie wpisać tak jak napisałem powyżej czyli np. zamiast sugerowanego GM5.C04 wpisać GM5.C05 - ten komunikat i cyfra przed "h" podaje wam wartość jaką musicie wpisać do komunikacji w tym poprzedzającym oknie - tą wartość możecie też sprawdzić w INPIe wchodząc w interesujący nasz moduł -- zakładka kodowanie (coding) -- wartość przy "coding index / indeks kodowania"

 

Informacja 2:

 

Ludzie, no i myślcie też trochę i czytajcie co NCS wyświetla a nie jak SZYMPANSY robicie krok po kroku zwłaszcza że nie każdy ma idealną elektrycznie perłę, bo są auta które jeżdżą ale w środku mają 3 różne sterowniki z różnych lat i w każdym z nich jest inny VIN... i jeżdzą... a połączenie się z nimi bezproblemowe to jak umówienie się Bogiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Ludzie, no i myślcie też trochę i czytajcie co NCS wyświetla a nie jak SZYMPANSY robicie krok po kroku zwłaszcza że nie każdy ma idealną elektrycznie perłę, bo są auta które jeżdżą ale w środku mają 3 różne sterowniki z różnych lat i w każdym z nich jest inny VIN... i jeżdzą... a połączenie się z nimi bezproblemowe to jak umówienie się Bogiem.

 

Czy ta wypowiedz ma jakis związek z tym?

 

Witam Panowie,

 

jest problem, przyjechał do mnie kolega E46 przed liftingową na zakodowanie migania kierunków przy zamykaniu/otwieraniu.

 

Wygenerowaliśmy plik .TRC z modułu LSZ (o dziwo 58kB bo z błędem codierindex = 28h), dokonaliśmy stosownych modyfikacji w 3 wierszach, zapis na .MAN, copy do WORK'a no i w NCS "Execute Job"... zaczęło się kodowanie, miganie lampami i:

 

- to co miało działać, tzn to co miało zostać zakodowane działa ale po przekręceniu kluczyka odrazu pokazuje błąd spalonych żarówek z przodu, dopiero po zapaleniu świateł gasną...

 

Używając profilu i kodowania właśnie ta metoda często działy się u mnie dziwne rzeczy, błędy.

Odkąd używam tej drugie metody co jest powyżej, zawsze automatycznie wykrywa index i nie ma problemów.

Symek w .man nie masz ustawionego dwa na activ.

Efendi nie koduje sie auta plikiem który został odczytany z błedem na dodatek zawiera dane z całego auta.

Spróbuj przekodować pustym .man

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używając profilu i kodowania właśnie ta metoda często działy się u mnie dziwne rzeczy, błędy.

Odkąd używam tej drugie metody co jest powyżej, zawsze automatycznie wykrywa index i nie ma problemów.

Symek w .man nie masz ustawionego dwa na activ.

Efendi nie koduje sie auta plikiem który został odczytany z błedem na dodatek zawiera dane z całego auta.

Spróbuj przekodować pustym .man

 

pusty .man nie robi roboty mimo wszystko, w każdym bądź razie co by nie było w poprawnie wygenorwanym pliku LSZ (4kB) z poprawnym codingiem tak czy inaczej nie ma wpisu xenon_test który jest odpowiedzialny za tą chryję :)

 

a tej metody

zapodajesz zmodyfikowany profil

 

F1

F3 exx

F6

F4 ster

F2 Codierdaten lesen

F3

 

.TRC kopiujesz do .MAN

zmieniasz i zapisujesz

 

powracasz da ncs

F2 SG codieren

F3

 

pozdro

 

spróbuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym oknie którego zapodałeś screenshota http://zapodaj.net/4ed6778a451cf.png.html gdzie masz GM5.C04 zmień na GM.C05

 

wtedy będziesz miał poprawnie odczytany sterownik GM5, zmienisz co tam będziesz chciał, zapiszesz .MAN, wrzucisz do WORK'a, dasz execute job i będzie działać na milion %

 

 

Informacja dla POTOMNYCH

 

Pamiętajcie, jeżeli podczas odczytu danych ze sterownika dostajecie błąd "COAPI-2041: wrong ecu coding index A_xxx (xxx = nazwa steronika/modułu) CODIERINDEX = xxh (xx = jakiś numer) to wtedy w oknie poprzedzającym otrzymanie tego komunikatu musicie wpisać tak jak napisałem powyżej czyli np. zamiast sugerowanego GM5.C04 wpisać GM5.C05 - ten komunikat i cyfra przed "h" podaje wam wartość jaką musicie wpisać do komunikacji w tym poprzedzającym oknie - tą wartość możecie też sprawdzić w INPIe wchodząc w interesujący nasz moduł -- zakładka kodowanie (coding) -- wartość przy "coding index / indeks kodowania"

 

Informacja 2:

 

Ludzie, no i myślcie też trochę i czytajcie co NCS wyświetla a nie jak SZYMPANSY robicie krok po kroku zwłaszcza że nie każdy ma idealną elektrycznie perłę, bo są auta które jeżdżą ale w środku mają 3 różne sterowniki z różnych lat i w każdym z nich jest inny VIN... i jeżdzą... a połączenie się z nimi bezproblemowe to jak umówienie się Bogiem.

 

 

Dzięki kolego za pomoc z GM5.C04 na GM.C05, faktycznie zadziałało, kolega krzysiek80r juz mi wczesniej priva napisał ze mam DWA na nicht_activ, zmieniłem i mryganie działa! :) Ale nie działa mi te pikanie...głupie pytanie ale jak sprawdzic czy mam alarm ?? :D :D Bo domyślam się, że jest on niezbędny do działania pikania przy zamykaniu i otwieraniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepne się pod problem...

robię wszystko z godnie z instrukcjami, przy zmianie GM5.c04 na C01 ( u mnie wyskakiwał błąd ze kodowanie musi byc 01h) plik sciaga sie poprawnie czyli 4kb ( wyskakuje informacja o prawidłowym połączeniu), kopiuje zawartośc pliku TRC do MAN (pustego) zmieniam wartośći na aktiv i kiedy naciskam execute job wyskakuje mi nastepujący bład

 

COAPI-1043 error durring processing CBD-file

GM5.C04

 

jeżeli niezmieniałem kodowania GM5.C04 na GM5.C01 sciagał się plik 70KB mogłem go edytować, jednak wrzucajac go spowrotem wyskakiwał mi bład jednak dane wgrywały sie do samochodu. mimo komend activ przy odpowiednich wersach zmiany i tak niedziałały.

 

Prosze o pomoc, mecze się juz z tym od tygodnia prawie, przeryłem cały internet, próbowałem wszytskiego i tak nic niepomaga....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisy które zmieniam to:

 

QUIT_AKUST_ENTSCH

QUIT_OPT_SCHAERF

 

zaczerpniete z poradnika w zrób to sam.

 

Robiłem także według tego poradnika jednak efektu niebyło... od 4 dni się z tym męczę.

 

ogólnie w module mam nieaktywny także alarm i panic modus i pewnie jeszcze pare rzeczy o których nie wiem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Moduł GM5 w moim przypadku C.10 . prawidłowe rozpoznanie modułu jest kluczowe. Dlatego pierwsze co robie to zanim odczytam plik FSW_PSW, to robię read ECU, zaraz po tym odczyt pliku konfiguracyjnego. Później zmiany robić pojedynczo, zmian kilku wartości na raz nie zawsze działa, po odczycie okazało się że nie wszystko zostało zapisane tak jak chciałem. Po czterech kolejnych zmianach udało się zmienić kodowanie kierunków przy zamykaniu i otwieraniu pojazdu. Mój model to E39 rok 2003 Kombi 3.0 D Automat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

mam prosbe o pomoc

Inpa działa, DIS działa, NCS dziala ale oprocz modulu GM5 (profil expert itd poustawiany, pozostale modulu koduja sie bez problemu)

 

Podczas proby odczytu modulu GM5 wyskakuje błąd

COAPI-2041 : wrong ecu coding index

A_GM5: CODIERINDEX = 06h

 

Domyślnie otwierany jest profil GM5.C02. Kiedy zmieniam na GM5.C06 wyskakuje błąd COAPI-1000

 

W katalogu DATEN(chyba?) sa pliki do GM5.C01, GM5.C02,GM5.C04,GM5.C05.

Czy dodanie pliku GM5.C06 załatwi sprawe? Skad go wziac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.