Skocz do zawartości

E46 N42 błędy Valvetronic'a


kris1973

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.

Kolega w e46 z silnikiem benzynowym N42 ma dwa błędy w DME, 2A59 i 2A5B - Valvetronic, eccentric shaft sensor przy obu ten sam opis w DIS'ie, natomiast w Inpie:

2A59 - VVT Fuehrungssensor,

2A5B - VVT Referenzsensor.

Miał ktoś podobny przypadek ? Obstawiam czujnik mimośrodowy wału ale kosztuje ponad 1000 zł więc kolega chce mieć 100% pewności. Auto jeździ normalnie, wolne obroty ma na poziomie 700 po rozgrzaniu silnika. W sumie nie widać spadku mocy czy jakiejś różnicy w jeździe. Błędy wyszły podczas sprawdzania auta DIS'em

Dzięki za jakąkolwiek pomoc.

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A DIS nie podpowiada jakiś rozwiązań? Ten czujnik to 2 potencjometry pracujące przeciwnie, może w DIS jest gdzieś podgląd jak pracują? Z niemieckich błędów mniej więcej pierwszy błąd dotyczy chyba pierwszego potencjometru a drugi drugiego (odniesienia) - może jakaś adaptacja położenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tam nie ma żadnej adaptacji tego czujnika. Może jedynie zrobić adaptację serwomotoru ale ze względu na błąd nie łączy się ze sterowaniem valvetronica i nie można "ręcznie" go ruszyć, chociaż jest możliwość przestawiania -, + lub w pozycję max. Tutaj masz ten czujnik poz. nr 7 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=ET75&mospid=47633&btnr=11_3009&hg=11&fg=25
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem że nie zobaczymy (dawno nie grzebałem u siebie) ale spytać musiałem. Patrzyliście na wtyczkę, może olejem zalana? Można jeszcze sprawdzić wiązkę do sterownika a jak nie to pokrywa zaworów w górę, poszukać czujnik na podmianę lub kupić używkę z gwarancją. A jak nie łączy się ze sterownikiem może sterownik padł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wtyczkę czyściłem, była w oleju i podejrzewam że od tego mógł paść czujnik. Nie to, że nie łączy się ze sterownikiem ale nie można "ręcznie" wymusić pracy tego serwomotoru który steruje tym dziadostwem. W Inpie jest tam możliwość ustawienia go skokowo albo w pozycję na maxa ale jak widzi ten błąd to krzyczy że nie może wykonać tej operacji. Na używki nie patrzyłem, w sumie bez sensu kupisz padnie po chwili i koleś się wypnie a podmienić nie za bardzo jest skąd. Też masz auto z valvetroniciem ?
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
cześć kris1973, rozwiązałeś problem, też mam te same błędy i zastanawiam się od czego zacząć, check się nie pali, znalazłem je po podłączeniu INPY..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
ok, dzięki za info, podpiąłem na próbę drugi używany (więc nie wiem czy sprawny) ale bez zmian... jutro wstawię do auta magików na św. Teresy i zobaczymy co oni wymyślą... pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
u mnie okazał się uszkodzony silniczek valvetronica, mimo że ustawiał się to dawał błąd... jest nowy i błędów brak, oraz silnik stał się zdecydowanie żwawszy!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam wszystkich,

to mój pierwszy post na tym forum, odświeżam temat. U mnie także pojawił się ten sam problem, czyli błędy 2A59 i 2A5B. U jednego mechanika komputer pokazał:


2a59 - Valvetronic, czujnik osi mimośrodowej

2a5b - Valvetronic, czujnik osi mimośrodowej


U innego mechanika:


2a5b - Układ zmiennych faz rozrządu - czujnik prowadzenia

2a5b - Układ zmiennych faz rozrządu - czujnik odniesienia


Po przeczytaniu wielu postów doszedłem do wniosku, że to padnięty czujnik wałka mimośrodowego. Dodam, że mam silnik N46 143 KM z 2004 r. Auto pali mi za dużo benzyny. W mieście 13 l, w trasie 8,5 l. Wymieniłem czujnik na używany (nowy kosztuje 1500 zł). Niestety błędy nie znikły. I teraz pytanie. Czy wymieniłem czujnik na uszkodzony? (Bo pewności nie mam 100% że jest sprawny). A może to jednak silniczek Valvetronika lub wytarty wałek mimośrodowy? Jest jakikolwiek sposób, żeby to sprawdzić? Bo nie uśmiecha mi się wymieniać wszystkiego po kolei... Koszta są nie małe. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rheingold to program do obsługi BMW (kasowanie błędów, inspekcji, adaptacje i testowanie poszczególnych modułów).

Podobnym ,prostszym programem jest INPA, ale nie wiem jak tam z adaptacjami (nie próbowałem).


Natomiast miałem taki sam przypadek jak Ty, niby wyskakiwał błąd czujnika mimośrodowego, ale winowajcą okazał się silniczek valvetronica.

Poruszał się, ale nie w pełnym zakresie (więc np check się nie zapalał, ale po zczytaniu błędów ten od czujnika pojawiał się).

Przy próbie adaptacji (podczas tej adpatacji silniczek jest wychylany do max pozycji, komputer auta się uczy na nowo jego ustawień) silniczka w Rheingoldzie wyrzucał błąd.


Więc tak jak pisałem, nawet jeśli u Ciebie silniczek niby pracuje, to może nie osiągać pełnego zakresu i stąd błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.