Skocz do zawartości

[E60] Inpa - błąd 4587 fuel filter - prośba o wyjaśnienie


mariomini

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od początku posiadania bmw e61 INPA wyświetla mi błąd - 4587 fuel filter.

Po skasowaniu błąd nadal się pojawia po paru kilometrach. Jako że zima się zbliża, pasuje ten problem wyeliminować.

 

Wymieniłem filtr paliwa lecz nic to nie pomogło. Czyżby ten błąd mógł oznaczać uszkodzony moduł/ogrzewacz usytuowany przy filtrze?

Może ktoś miał podobny przypadek? Nie chciał bym kupować ogrzewacza bez potrzeby.

Dzięki za pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prawdopodobnie chodzi właśnie o podgrzewacz filtra paliwa ale dla pewności możesz sprawdzić to odłączając wtyczkę od podgrzewacza i uruchom silnik, później sprawdź INPĄ czy pojawił się jakiś nowy błąd po odłączeniu tego podgrzewacza czy ten sam co wcześniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

sorki że tak późno piszę.

W moim przypadku okazało się że winny był uszkodzony moduł świec żarowych (który naprawił mi użytkownik forum Roger-Nysa). Po naprawie i skasowaniu błędów przestały się pojawiac nie tylko błędy związane z świecami żarowymi ale co dziwne również znikł ten błąd podgrzewacza paliwa, więc musi sterownik również za to odpowiadac :).

 

Oczywiście gdy padnie sam podgrzewacz lub będzie niestyk na kablach to też będzie ten błąd, także trzeba na spokojnie sprawdzic, każdy przypadek indywidualny.

 

Moja drobna sugestia - gdy odpinacie i wpinacie moduł świec żarowych, sprawdźcie dobrze styki na kostkach, w razie luźnego wchodzenia podoginajcie, psiknijcie WD40. U mnie lużny był prawy styk, ten duży i pomimo dobrego sterownika auto nie grzało świec i wyrzucało błędy. Na szczęście już wszystko gra, na największych mrozach paliło na raz :).

 

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sorki że tak późno piszę.

W moim przypadku okazało się że winny był uszkodzony moduł świec żarowych (który naprawił mi użytkownik forum Roger-Nysa). Po naprawie i skasowaniu błędów przestały się pojawiac nie tylko błędy związane z świecami żarowymi ale co dziwne również znikł ten błąd podgrzewacza paliwa, więc musi sterownik również za to odpowiadac :).

 

Oczywiście gdy padnie sam podgrzewacz lub będzie niestyk na kablach to też będzie ten błąd, także trzeba na spokojnie sprawdzic, każdy przypadek indywidualny.

 

Moja drobna sugestia - gdy odpinacie i wpinacie moduł świec żarowych, sprawdźcie dobrze styki na kostkach, w razie luźnego wchodzenia podoginajcie, psiknijcie WD40. U mnie lużny był prawy styk, ten duży i pomimo dobrego sterownika auto nie grzało świec i wyrzucało błędy. Na szczęście już wszystko gra, na największych mrozach paliło na raz :).

 

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Hey

Tylko u mnie nie wywala błedów Swiec-a jesli by bylo cos ze sterownikiem to pewnie pokazałoby ze swiece sa paniete-czy sie myle?

Auto mi tez pali bez problemu,nie telepie itd :cool2: tylko na odczycie jest ten bład 4587,ale moze faktycznie sa luzne,wypiete przewody???

pozdro

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam,

sorki że tak późno piszę.

W moim przypadku okazało się że winny był uszkodzony moduł świec żarowych (który naprawił mi użytkownik forum Roger-Nysa). Po naprawie i skasowaniu błędów przestały się pojawiac nie tylko błędy związane z świecami żarowymi ale co dziwne również znikł ten błąd podgrzewacza paliwa, więc musi sterownik również za to odpowiadac :).

 

Oczywiście gdy padnie sam podgrzewacz lub będzie niestyk na kablach to też będzie ten błąd, także trzeba na spokojnie sprawdzic, każdy przypadek indywidualny.

 

Moja drobna sugestia - gdy odpinacie i wpinacie moduł świec żarowych, sprawdźcie dobrze styki na kostkach, w razie luźnego wchodzenia podoginajcie, psiknijcie WD40. U mnie lużny był prawy styk, ten duży i pomimo dobrego sterownika auto nie grzało świec i wyrzucało błędy. Na szczęście już wszystko gra, na największych mrozach paliło na raz :).

 

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Hey

Tylko u mnie nie wywala błedów Swiec-a jesli by bylo cos ze sterownikiem to pewnie pokazałoby ze swiece sa paniete-czy sie myle?

Auto mi tez pali bez problemu,nie telepie itd :cool2: tylko na odczycie jest ten bład 4587,ale moze faktycznie sa luzne,wypiete przewody???

pozdro

 

 

U mnie tez jest jak u ciebie tylko ten błąd, kupiłem juz ten podgrzewacz drugi, jak trochę czasu znajdę to wstawię i dam znać czy błąd ustąpił. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Co slychac w temacie?

Kontaktowałem sie z Roger-Nysa i napisał mi,ze moduł od swiec niema nic wspolnego z bledem 4587-podgrzewacz filtra paliwa-tak wiec to zbieg okolicznosci ze po naprawie modulu od swiec zniknął komus blad 4587.

Moje pytanie czy ktos naprawial ten podgrzewacz filtra ,czy konieczna wymiana i ewentualnie jak dlugo trwa taki zabieg,no i czy samemu da sie rade? :P

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Sorry ze tak długo to trwało.

 

Problem rozwiązany (prawie)!! - wymiana podgrzewacza przy filtrze usuneła błąd 4587.

jeżdze juz ponad tydzień po wymianie i błedu nie ma. Samochód pracuje tak samojak przed :roll: .

Nie widzę różnicy więc chyba ten bład i uszkodzony podgrzewacz nie mają większego wpływu na pracę silnika ???

 

ALE jest jedno "ale" - otóz po wymianie na następny dzień mam teraz bład ciągle 4212 - świeca żarowa na 1 cyl. - nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy jak ktoś wspominał wyzej sterownik świec żarowych , który na początku pokazywał błąd podgrzewacza a po wymianie błąd świecy. Nie wiem dajcie znać jak u was bedzie po wymianie podgrzewacza...??

podpytam przy okazji mechanika moze wymienie tą swiece wtedy bedzie 100 % pewności ze moduł lub sama świeca.

 

A juz się cieszyłem ze w INPIE bedzie ZERo błędów :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Sorry ze tak długo to trwało.

 

Problem rozwiązany (prawie)!! - wymiana podgrzewacza przy filtrze usuneła błąd 4587.

jeżdze juz ponad tydzień po wymianie i błedu nie ma. Samochód pracuje tak samojak przed :roll: .

Nie widzę różnicy więc chyba ten bład i uszkodzony podgrzewacz nie mają większego wpływu na pracę silnika ???

 

ALE jest jedno "ale" - otóz po wymianie na następny dzień mam teraz bład ciągle 4212 - świeca żarowa na 1 cyl. - nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy jak ktoś wspominał wyzej sterownik świec żarowych , który na początku pokazywał błąd podgrzewacza a po wymianie błąd świecy. Nie wiem dajcie znać jak u was bedzie po wymianie podgrzewacza...??

podpytam przy okazji mechanika moze wymienie tą swiece wtedy bedzie 100 % pewności ze moduł lub sama świeca.

 

A juz się cieszyłem ze w INPIE bedzie ZERo błędów :mad2:

 

 

Hey

Ja dostałem info ze moduł od świec nie ma nic wspólnego z podgrzewaczem-wiec to raczej zbieg okolicznosci... :mad2:

A moje pytanie czy da rade samemu wymienic podgrzewacz filtra paliwa czy trzeba jednak wybrac sie do warsztatu? :shock:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam

 

Sorry ze tak długo to trwało.

 

Problem rozwiązany (prawie)!! - wymiana podgrzewacza przy filtrze usuneła błąd 4587.

jeżdze juz ponad tydzień po wymianie i błedu nie ma. Samochód pracuje tak samojak przed :roll: .

Nie widzę różnicy więc chyba ten bład i uszkodzony podgrzewacz nie mają większego wpływu na pracę silnika ???

 

ALE jest jedno "ale" - otóz po wymianie na następny dzień mam teraz bład ciągle 4212 - świeca żarowa na 1 cyl. - nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy jak ktoś wspominał wyzej sterownik świec żarowych , który na początku pokazywał błąd podgrzewacza a po wymianie błąd świecy. Nie wiem dajcie znać jak u was bedzie po wymianie podgrzewacza...??

podpytam przy okazji mechanika moze wymienie tą swiece wtedy bedzie 100 % pewności ze moduł lub sama świeca.

 

A juz się cieszyłem ze w INPIE bedzie ZERo błędów :mad2:

 

 

Hey

Ja dostałem info ze moduł od świec nie ma nic wspólnego z podgrzewaczem-wiec to raczej zbieg okolicznosci... :mad2:

A moje pytanie czy da rade samemu wymienic podgrzewacz filtra paliwa czy trzeba jednak wybrac sie do warsztatu? :shock:

 

 

 

W koncu zero błędów :D

zbieg okoliczności z tym błedem 4212 po wymianie podgrzewacza.

przyczyna to sterownik swiec - naprawiony przez "Roger Nysa", oraz świeca na 1 cylindrze.

Po wymianie sterownika nadal był błąd 1 swiecy , dopiero wymiana samej swiecy = zero błędów :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Sorry ze tak długo to trwało.

 

Problem rozwiązany (prawie)!! - wymiana podgrzewacza przy filtrze usuneła błąd 4587.

jeżdze juz ponad tydzień po wymianie i błedu nie ma. Samochód pracuje tak samojak przed :roll: .

Nie widzę różnicy więc chyba ten bład i uszkodzony podgrzewacz nie mają większego wpływu na pracę silnika ???

 

ALE jest jedno "ale" - otóz po wymianie na następny dzień mam teraz bład ciągle 4212 - świeca żarowa na 1 cyl. - nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy jak ktoś wspominał wyzej sterownik świec żarowych , który na początku pokazywał błąd podgrzewacza a po wymianie błąd świecy. Nie wiem dajcie znać jak u was bedzie po wymianie podgrzewacza...??

podpytam przy okazji mechanika moze wymienie tą swiece wtedy bedzie 100 % pewności ze moduł lub sama świeca.

 

A juz się cieszyłem ze w INPIE bedzie ZERo błędów :mad2:

 

 

Hey

Ja dostałem info ze moduł od świec nie ma nic wspólnego z podgrzewaczem-wiec to raczej zbieg okolicznosci... :mad2:

A moje pytanie czy da rade samemu wymienic podgrzewacz filtra paliwa czy trzeba jednak wybrac sie do warsztatu? :shock:

 

 

 

W koncu zero błędów :D

zbieg okoliczności z tym błedem 4212 po wymianie podgrzewacza.

przyczyna to sterownik swiec - naprawiony przez "Roger Nysa", oraz świeca na 1 cylindrze.

Po wymianie sterownika nadal był błąd 1 swiecy , dopiero wymiana samej swiecy = zero błędów :cool2:

 

Oczywiście sam podgrzewacz paliwa od wymiany nie pokazuje błędów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Dziwna sprawa jest z tym błędem podgrzewacza bo u każdego kto go miał były problemy z sterownikiem świec żarowych lub świecą, może jednak jest coś na rzeczy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa jest z tym błędem podgrzewacza bo u każdego kto go miał były problemy z sterownikiem świec żarowych lub świecą, może jednak jest coś na rzeczy ?

 

W moim przypadku był tylko bład 4587 podgrzewacz-sterownik swiec ok,podgrzewacz wymieniłem na uzywke za 50pln :norty: wykasowalem blad i po problemie takze z czysty zbieg okolicznosci

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Mam podobny problem jak wyżej i z tego co się naczytałem na googlu to jest sterownik świec żarowych .

Auto odpala bez problemów ,nie telepie a błędy są takie :

Code: 452A

Fehler: Glow plug cylinder 1 / Glow plug cylinder 1, control

Code: 4A6E

Fehler: Glow plug cylinder 2 / Glow plug cylinder 2, control

Code: 4A5E

Fehler: Fuel filter heater control

Code: 4B1C

Fehler: Glow plug cylinder 3 / Glow plug cylinder 3, control

Code: 4A4E

 

Z początku pokazywało mi tylko świecę nr.2 i podgrzewacz paliwa ,wiec wymieniłem i podgrzewacz i święcę nr.2 ale po skasowaniu błędy nadal się pojawiają

W tygodniu postaram się rozebrać ten sterownik grzania świec i zobaczyć co go boli (najgorsze że auto używam na codzień) .

Ludzie na forum bmw i na elektrodzie piszą że jest to kwestia podlutowania drucików które tam siedzą w sterowniku świec żarowych) i są zgrzewane .

Wydaje mi się że w wyniku uszkodzenia tego sterownika komputer błędnie dodaje jeszcze podgrzewacz paliwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam . Udało się wyciągnąć sterownik świec żarowych (bezsensowne ułożenie przy chłodnicy filtra oleju ) .Rozebrałem i na pierwszy rzut oka wyglądał na sprawny ale po ściągnięciu galarety z środka okazało się że na świecach 1,2,3 nie było poprawnego łączenia .Poza tym widać że zaoszczędzili na poprawności łącz i drucików które tam są . Wszystko jest z aluminium które jest zgrzewane (drucik który łączy pin z płytką pcb). Polutowałem te druty ale muszę znaleźć preparat który pozwoli mi polutować aluminium , więc jeśli ktoś zna taką metodę albo preparat to proszę o info.

Zrobiłem małą prowizorkę i lekko podlutowałem piny na krawędziach bo tam było troszeczkę miedzi . Błąd świec znikł ale pozostał błąd podgrzewacza paliwa wydaję się że gdzieś jest podobny sterownik podgrzewacza i trzeba podlutować .Jeśli ktoś się orietuje gdzie może być ten sterownik to też proszę o informację . Zdjęcia podeśle jak uda się mi to zrobić porządnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.