Skocz do zawartości

Błąd INPA 4A63 EWS Manipulation


e61

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie mogę odpalić BMW e61 błąd jak w temacie, rozrusznik kręci ale nie zapala.

 

Znalazłem na innym forum coś takiego:

"Miałem kilka takich przypadków, dokładnie takich jak opisujecie, przy próbach rozruchu padał akumulator i rozsynchronizowywał się immo. Brak błędów w CAS, a w sterowniku silnika błąd "EWS tampering", kodu błędu niepamiętam.

Zawsze po przejściu procedury synchronizacji immo silnik odpalał, tyle tylko że robiłem to zawsze GT1 (DIS) i nigdy nie próbowałem INPĄ, ale napewno jest taka możliwość."

 

Jak wykonać procedurę synchronizacji immo w inpa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chyba znalazłem rozwiązanie, zaraz idę sprawdzić:

 

 

 

Re: Problem z E60 sterownik DDE bład EWS tampen

 

Postprzez saverider » 16 Lut 2011 00:20

witam panowie otoz rozwiazalem problem z bledem ``4a63`` programem INPA mam e46 320 d w autku byl ten blad krecilo rozrusznikiem i oczywiscie nie odpalalo zeby to naprawic w inpa ... potpinamy lapa z obd ,przekrezamy zaplon odpalamy inpa wybieramy model w moim przypadku e 46 (jesli w waszej inpa nie ma e46 wybierzcie e81,e82,e88 czyli bmw seria 1 )

1 .wybieramy silnik

2 .wybieramy model silnika (w moim przypadku dde 5.0 for m47 ,musicie znac swoj model silnika jesli korzystacie z wersji bez e 46 bmw 1 ma te same kody wybieramy nasz np dde5.0 m57 pisze version do not match malfunction possible klikamy ok)

3. wybieramy ``activate``( u mnie jest pod f5 u was moze byc inaczej )

4. wybieramy ``ews``

5. wybieramy ``reset`` wyskakoje in progres klikamy ok

6.wracamy do glownego menu czyli ; back ,back,back ;zamykamy inpa wylaczamy zaplon wyjmujemy nasze zlacze obd z gnazda przekrecamy zaplon i odpalamy ...a autko odpala :)) (WAZNE !!! zeby zrobic to w dokladnie w tej kolejnosci i nie wylaczac zaplonu ani nie wypinac obd wczesniej niz opisalem poniewaz EWS nie zresetoje sie )

po udanum zabiegu podlaczamy sie jeszce raz kasojemy blad i juz po wszystki czytamy jeszcze raz no ,,fault codes found,,,, zrobione odpala i nie ma bledow :))

 

 

 

Problem rozwiązany wg powyższego opisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

po zabawie z inpa unieruchomiłem auto e46 330d 2000r. błąd EWS, doszedłem do opcji

 

,,EWS-DME START VALUE SYNH.

F1 EWS-startwert uebertreagen

F2 EWS-startweart zurucksetzen

 

F1 STORE

F2 RESET

 

proszę o pomoc bo nie mam za bardzo gdzie się udać z tym problemem, jestem w hiszpani i tu dziady nie potrafili zdiagnozować wtrysków, odczytać błędy i na tym się kończy wiedza większości warsztatów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki zacznijcie sie uczyc jezykow bo z kazdym problemem bedziecie czekac na forum az ktos laskawie odpowie. W DIS'ie wszystko jest ladnie opisane sa instrukcje w test planach a dodatkowo zawsze mozna poczytac w WDS'ie, wiec jak ktos czyta ze zrozumieniem raczej nic nie zepsuje i latwiej cos naprawi.

 

A forum jak to forum, czasem mimo ze ktos jest chetny pomoc ale ze sam za wiele nie wie wiec tylko wprowadza w blad a inni to czytaja i powtarzaja.

 

Wiec w DIS'ie kalibracja DDE(DME)-EWS jest np. pod codowaniem ale dotyczy to tylko starszych pojazdow dostepnych w DIS < v44.

Lub mozna to tez zrobic w 'service functions', dotyczy to zarowno starszych jak i nowszych modeli (nawet te po 2004, w tym e61 z tematu). 'Function selection' - jest w lewym dolnym rogu:

e46: service function/drive/digital motor electronics/dme-ews calibration

e60: service function/drive/diesel electronics/adjustment programs/dde-cas

e90: service function/drive/motor electronics/calibrations/dme-cas

 

a pozniej test plan i wedlug instrukcji (nazwy moga sie troche roznic w zaleznosci od modelu i benzyna/diesel)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki zacznijcie sie uczyc jezykow bo z kazdym problemem bedziecie czekac na forum az ktos laskawie odpowie. W DIS'ie wszystko jest ladnie opisane sa instrukcje w test planach a dodatkowo zawsze mozna poczytac w WDS'ie, wiec jak ktos czyta ze zrozumieniem raczej nic nie zepsuje i latwiej cos naprawi.

 

A forum jak to forum, czasem mimo ze ktos jest chetny pomoc ale ze sam za wiele nie wie wiec tylko wprowadza w blad a inni to czytaja i powtarzaja.

 

Wiec w DIS'ie kalibracja DDE(DME)-EWS jest np. pod codowaniem ale dotyczy to tylko starszych pojazdow dostepnych w DIS < v44.

Lub mozna to tez zrobic w 'service functions', dotyczy to zarowno starszych jak i nowszych modeli (nawet te po 2004, w tym e61 z tematu). 'Function selection' - jest w lewym dolnym rogu:

e46: service function/drive/digital motor electronics/dme-ews calibration

e60: service function/drive/diesel electronics/adjustment programs/dde-cas

e90: service function/drive/motor electronics/calibrations/dme-cas

 

a pozniej test plan i wedlug instrukcji (nazwy moga sie troche roznic w zaleznosci od modelu i benzyna/diesel)

 

you made my day, kolego ;). Dziś po diagnozowaniu w INPA silnika wyskoczył mi błąd 4A62 i 4A63 Pod jednym hasłem: "EWS Manipulation". Oczywiście mieli rozrusznikiem, ale nie pali . Instalacja DIS'a zajęła mi cały dzisiejszy dzień, ze względu na to, że używam mac'a, a diagnozy INPA odbywały się do tej pory przez wirtualną maszynę z windowsem, niestety nie mozna wirtualizować systemów na zwirtualizowanym już systemie ;) więc musiałem zainstalować na bootcampie normalnego windows'a, później instalalacja sterowników, INPA, Głowica, easy dis, no i v57 jako uaktualnienie. Ale najważniejsze, że się opłacało. Auto po przeprowadzonym testplanie i informacji w disie ze już mogę odpalić pojazd, zaczęło znów działać jak kiedyś ;). Co do zagranicznych for to w wielu przypadkach pisali że bez wizyty u dealer'a się nie obejdzie. Już miałem dzwonić do assistance ubezpieczyciela, żeby lawete przywieźli i umawiać się do ASO, ale trafiłem na ten post i postanowiłem spróbować własnych sił. I w efekcie jestem bohaterem we własnym samochodzie :mrgreen: ;) Dzięki serdeczne ;)

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

odgrzewam bo musze zmienić sterownik silnika i nie wiem czy takie kodowanie załatwi sprawę?

 

Prosze o podpowiedź czym najlepiej to zrobić.

Auto e39 z 97 roku 2,8.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odgrzewam.

Zmieniłem ECU w aucie żeby potestować pewną rzecz.

Zrobiłem jak koledzy powyżej.

Function selection-> DDE-> chyba Adjustment -> DDE EWS calibrating -> test plan

 

Wyskakuje bardzo przyjazne okno gdzie do wyboru mamy:

1. Adaptacja EWS z nowym sterownikiem silnika...

2. Adaptacja EWS ze sterownikiem od innego auta

3. Koniec

 

Klikam dwójeczkę, przechodze teścik jak na filmie:

http://www.youtube.com/watch?v=gUiPUsWU7rM

 

kręci i nie odpala.

Błedy

4A62 - incorrenct starting value

4A63 - incorrect random code

 

Moja wersja DIS to v.44 ale to chyba nie ma znaczenia.

 

W coding/programming alignment ESW-DDE też nie przechodzi.. could not be carried out.

 

EDIT:

Dobra nvm, doczytałem już że DDE z innego auta nie adoptuje EWS. Trzeba go czyścić "na stole" dopiero potem jako "blank" może adoptować inny EWS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

UP.

 

usuwalem bledy w inpie i po odlaczeniu interfejsu auto nie odpala. BMW E60 2006 rok 520d. znalazłem w internecie cos takiego do usuwania w Disie "e60: service function/drive/diesel electronics/adjustment programs/dde-cas" tylko dochodzę do punktu wyboru:

1. Adaptacja EWS z nowym sterownikiem silnika...

2. Adaptacja EWS ze sterownikiem od innego auta

3. Koniec

co wtedy wybrac? 1,2 czy moze 3? nie chce nic popsuć. proszę o szybką odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wybralem 2 i pisze ze juz moge odpalic silnik ale nie odpala ;/

blad DIS wyglada tak:

http://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=36531

po zrobieniu tego tak jak w poscie wczesniejszym wszystko przebiega ok i pisze ze juz mozna normalnie uruchomic silnik ale tak nie jest silnik nie odpala tylko kreci.

 

natomiast jezeli chce wybrac swoj silnik w inpie to wyskakuje mi taki blad:

http://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=36533

 

i ni w inpie ni w disie nie moge tego usunąć ;/ proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie wielka porażka brak sił :( :( :( :( :(

Miesiąc temu rozładował mi się akumulator, podładowałem nie mogłem już zapalić

E60 535D 2005r

Błędy :

4A63

 

U chłopa zapłaciłem 300 zł ( 15 min roboty )

 

Dzisiaj wymieniałem żarówki, auto na zapłonie wyjeżdżam z garażu taka sama sytuacja :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

 

POMOCY

 

Za każdym razem jak rozładuje się samochód będę płacił 300 zł :?: :?: gdzie tkwi problem :?: :?:

Przyznam się że w maju wymieniłem akumulator na nowy ( kiedyś ktoś się mnie zapytał, czy go przekodowałem :?: :?: :?: czy to ma jakiś związek z nowym aku ) :?: :?:

:?:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/OTRXq9.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/633/ufaLts.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/903/SsCOG5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Panowie, chyba znalazłem rozwiązanie, zaraz idę sprawdzić:

 

 

 

Re: Problem z E60 sterownik DDE bład EWS tampen

 

Postprzez saverider » 16 Lut 2011 00:20

witam panowie otoz rozwiazalem problem z bledem ``4a63`` programem INPA mam e46 320 d w autku byl ten blad krecilo rozrusznikiem i oczywiscie nie odpalalo zeby to naprawic w inpa ... potpinamy lapa z obd ,przekrezamy zaplon odpalamy inpa wybieramy model w moim przypadku e 46 (jesli w waszej inpa nie ma e46 wybierzcie e81,e82,e88 czyli bmw seria 1 )

1 .wybieramy silnik

2 .wybieramy model silnika (w moim przypadku dde 5.0 for m47 ,musicie znac swoj model silnika jesli korzystacie z wersji bez e 46 bmw 1 ma te same kody wybieramy nasz np dde5.0 m57 pisze version do not match malfunction possible klikamy ok)

3. wybieramy ``activate``( u mnie jest pod f5 u was moze byc inaczej )

4. wybieramy ``ews``

5. wybieramy ``reset`` wyskakoje in progres klikamy ok

6.wracamy do glownego menu czyli ; back ,back,back ;zamykamy inpa wylaczamy zaplon wyjmujemy nasze zlacze obd z gnazda przekrecamy zaplon i odpalamy ...a autko odpala :)) (WAZNE !!! zeby zrobic to w dokladnie w tej kolejnosci i nie wylaczac zaplonu ani nie wypinac obd wczesniej niz opisalem poniewaz EWS nie zresetoje sie )

po udanum zabiegu podlaczamy sie jeszce raz kasojemy blad i juz po wszystki czytamy jeszcze raz no ,,fault codes found,,,, zrobione odpala i nie ma bledow :))

 

 

 

Problem rozwiązany wg powyższego opisu

 

U mnie zadzialalo, dzieki bardzo za pomoc

trzeba tylko pamietac zeby akumulator byl dobrze naladowany >

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

 

Posiadam BMW E39 540i m62b44 na podwójnym vanosie na sterowniku me7.2.

Chciałem tylko powiedzieć, że ta instrukcja mi pomogła przy błędzie "ews manipulationsshutz".

Jedyne co trzeba było zrobić dodatkowo to po odłączeniu gniazda obd wyjąć kluczyk na 30s i go ponownie włożyć i mi zagrała elegancko :8)

Po usunięciu błędów już nie pokazuje żadnego problemu i odpala za każdym razem.

 

Dzięki wielkie za ten przejrzysty poradnik i polecam każdemu kto ma problem z tym ustrojstwem.

 

Pozdrawiam,

Sebastian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wchodziłem w te opcję wyświetlają się dwie:

 

F1 EWS-startwert uebertreagen

F2 EWS-startweart zurucksetzen

 

Próbowałem obydwu kombinacji niestety auto nadal nie odpala.

 

Czytałem na forum , źe ktoś wchodził przez INPE najpierw w body , a potem w imobilajzer niestety do e60 nie widnieje taka opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skasuj błąd, wtedy wróć do synchronizacji, daj f1, później f2, sprawdź błędy, jak będzie to wykasuj i próbuj odpalić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.