Skocz do zawartości

Błąd INPA 4A63 EWS Manipulation


e61

Rekomendowane odpowiedzi

Ok udało mi się. Co ważne dla potomnych.

 

1.Kolejność jest ważna jak w pierwszym poradniku

2.Na samym początku trzeba usunąć błędy z silnika

3.Potem wchodzimy dopiero w ews

4.Żeby synchronizacja zadziałała musi być najpierw F1 potem F2

5.Przed odpaleniem zamykamy i otwieramy auto(bynajmniej e60 ) poczekać z 10 sekund, potem włożyć kluczyk i odpalić.

5.Po odpaleniu musimy jeszcze raz podłączyć inpe i wykasować błędy(inaczej znowu nie chce odpalić)

6.Najlepiej się przejechać z 2,3 km gdyż nie dało rady usunąć błedu jaki się pojawił od active steering. Po chwili jazdy błąd znika z deski.

 

Wsio życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Jako, że miałem podobny problem w mojej e91 (błędy 4A62 i 4A63) i udało mi się dzisiaj rozwiązać mój problem to postanowiłem, że zostawie po tym ślad :)

Otóż żaden z powyższych sposobów w moim przypadku nie zadziałał. Problem rozwiązałem w INPIE (mam częściowo spolszczoną dlatego tak podaję):

1. Nadwozie

2. CAS

3. Odczyt, spisanie i kasowanie błędów CAS

4. Activate

5. Adaptation ECU - tutaj krótka procedura testowa i jak 3 kółeczka zmienią się na kolor czarny INPA poprosi o wciśnięcie START w aucie i silnik zastartował :)


Mój błąd zaczął pojawiać się (i unieruchomił mi auto w święta...) gdy chciałem podmienić akumulatory pomiędzy moimi autami i w wyniku rozłączenia aku, rozkodował się CAS...

Mała podpowiedź dla kolegów z tym problemem, błąd EWS manipulation dotyczy CAS (wg zagranicznego forum CAS oznacza to samo co wcześniej EWS ale dla aut z pilotem a nie kluczykiem - nie weryfikowałem tej informacji ale u mnie się sprawdziła).

Nie wiem czy to Wam pomoże, ale u mnie zadziałało a warto się dzielić wiedzą. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie chodzi o kluczyk

CAS jest na magistrali CAN (CAN_H i CAN_L ) , dokładnie to K-can

a EWS jest na K-line to zupełnie inna magistrala nie wspominając o kluczyku , ponieważ w starszych e60, jest kluczuk i stacyjka a nie ma EWS tylko CAS

bład dotyczy synchronizacji kodu ISN miedzy sterownikiem silika, a sterownikiem zabezpieczeń CAS lub EWS

CAS się nie rozładowuje , ja u siebie wiele razy rozłączałem akumulator i nigdy nie musiałem robić synchronizacji CAS / DDE

tylko przy update oprogramowania DDE lub cas musiałem zrobić synchronizacje CAS/DDE

modele

e38, e39, e46,e52,e53, mają linie K i EWS jak również E83 ale tu wyjątek ma EWS ale od 2007 roku ma też linie CAN

wszystkie e60, e65 ,e8x (bez e83) i e9x mają pełną magistralę CAN i sterownik CAS , ale nie wszystkie wymagają synchronizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja u siebie wiele razy rozłączałem akumulator i nigdy nie musiałem robić synchronizacji CAS / DDE

a ja , po odłączeniu akumulatora, bardzo dużo robiłem napraw wsadow cas2 , gdy ktos robie synchro i wynik negatywny za kazdym razem , to jest haha

i cierpią z powodu tego pierwsze е60 i е90

myślę, że masz jeszcze wszystko przed sobą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spokojnie kolego nie jest to mój pierwszy odłączony akumulator ,

, z CAS-em dam sobie rade nawet jak całkowicie padnie :D

Nie rób z siebie takiego super zawodowca :D :D :D trochę skromności Ci nie zaszkodzi ,

większości przypadków ludzie nie wiedzą jak poprawnie zrobić synchronizacje

lub mają inne błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie rób z siebie takiego super zawodowca :D :D :D trochę skromności Ci nie zaszkodzi ,

Absolutnie nic nie robię z siebie, już dawno zrobiłem i pokazałem tym, kto otworzył w końcu oczy.

Klonowanie w takich wypadkach nic nie daje, poniewaz jest zepsuta część danych wsadu cas .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie rób z siebie takiego super zawodowca :D :D :D trochę skromności Ci nie zaszkodzi ,

Absolutnie nic nie robię z siebie, już dawno zrobiłem i pokazałem tym, kto otworzył w końcu oczy.

Klonowanie w takich wypadkach nic nie daje, poniewaz jest zepsuta część danych wsadu cas .

Wiem że jesteś dobrym specjalistą od CAS przecież nie raz poleciłem ciebie , chyba nie bez przyczyny :cool2:

ale ty nie znasz moich umiejętności , to co jeszcze rok temu sprawiało mi trudności , to nie znaczy że nadal tak jest :D

CAS3 to nawet nie muszę lutować aby odczytać i nie mam na myśli OBD, Vin, sumy kontrolne to tez nie problem , CAS2 już muszę lutować edytować może nie wszystkie elementy potrafię wyodrębnić ale ISN to nie problem Vin itp, klucze mogę nowe dorobić ,

chociaż niedawno miałem problem z jednym CAS2 miałem tylko vin edytować , nie dało rady go odczytać mimo że mam inne cas2 w domu i one nie sprawiają mi trudności ,

nawet miałem do Ciebie dzwonić w czym leży problem ,

napewno wszystkie luty było ok i kolejność prawidłowa nawet kable skróciłem do minimum splotłem te dwa, i też nic ...

ale pomyślałem że zamiast pomóc to pewnie będziesz się cieszyć ze nie potrafię tego cas2 odczytać

i ostatecznie oddałem ten cas2 ponieważ już mi pomysły się wyczerpały .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiem że jesteś dobrym specjalistą od CAS

cas1-4, fem/bdc - to juz historia, niema nad czym tam siedzieć - nie mam na myśli sprzęt , który to robi, mam na myśli zrozumienie jak zbudowane jest zabezpieczenie ews5 (czyli krypta) i struktura tego czy innego wsadu. Szpret to tylko szpret ktory bez zrozumienia jest ZERO .

Mnie bardziej dziwią "specjaliści" które głośno krzyczą , że "oni mogą" - jak idzie do powaznej sprawy , to lipa totalna - siedzą zesrani, kto głośno krzyczy ten mało robi - jest takie powiedzenie. O Tobie nic nie mogę powiedzieć, się nie znamy. Każdy gryźie swój granit nauki - taka prawda.

ale pomyślałem że zamiast pomóc to pewnie będziesz się cieszyć ze nie potrafię tego cas2 odczytać

Nie jestem takim człowiekiem, którego Ty sobie narysował - nie trzeba robić zdyskredytowania. Jak ludzie są ze mną, tak i ja z nimi - zasada prosta.

Pracuję z wieloma polakami i wszystko u nas dobrze, ogarniamy wiele tematow - kto jest mądry, ten uczy się na tych naszych sytuacjach. Jasne, że nie za darmo. Wiele tu myślą - mam obsesję na kase, to nie jest tak. Jest tak , ze kazdy chce praiwe zadarmo i szuka tanio, następnie takie samochody trafiają do takich specjalistów, o których pisałem wyżej. Tylko po tym przychodzi rozumienie do właścicieli, ze lepiej raz oddac kase za profesjonalne rozwiązanie niż jeździć i tracić pieniądze na debilów. Takie są realia. Rozumienie i wiedza powinni być opłacone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej, mam podobny problem. Próbowałem rozwiązać go tym sposobem:



ale niestety u mnie błąd 4A63 nie kasuje się, a gdy daję F1 czy F2 pokazuje się taka informacja:


Telegram content from CAS was not start value (may possibly be veriable code).

Possible causes of faults:

- DDE and CAS communication problem

- CAS defacctive

Repeat value programming/calibration.

If same fault reoccurs, continue troubleshooting with EWS control unit.


Czy ktoś wie jak to rozwiązać?

Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Hej, mam podobny problem. Próbowałem rozwiązać go tym sposobem:



ale niestety u mnie błąd 4A63 nie kasuje się, a gdy daję F1 czy F2 pokazuje się taka informacja:


Telegram content from CAS was not start value (may possibly be veriable code).

Possible causes of faults:

- DDE and CAS communication problem

- CAS defacctive

Repeat value programming/calibration.

If same fault reoccurs, continue troubleshooting with EWS control unit.


Czy ktoś wie jak to rozwiązać?

Z góry dzięki za info.

 


Dzien dobry


Naprawiłeś juz autko? Mam podobny problem, tz. U mnie synchronizacja ista poszla bez problemu i blad sie skasowal ale auto nadal nie odpala.

Inpa jak robie synchronizacje to dde nie przechodzi i wyskakuje blad. Jedyne co mi do glowy przychodzi to to, ze auto ma chipa i to powoduje problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.