Skocz do zawartości

[E90] 320D dziwne zachowanie licznika


AndiT

Rekomendowane odpowiedzi

Z uwagi na fakt, iz zagladaja tu specjalisci od diagnozy komputerowaj postanowilem poprosic wlasnie w tym miejscu o pomoc w moim przypadku. Byc moze ktos juz zetknal sie z tym w swojej praktyce diagnostycznej.

Chodzi o to ze podczas jazdy lub postoju (nie ma jakiejs reguly) zapalaja sie kontrolki ABS, DTC, DSC, hamulca recznego (na zolto lub czerwono/brak tu jakiejs reguly) a wskazowki predkosciomierza i obrotomierza spadaja do zera i podnosza sie po kilka razy. Na wyswietlaczu pojawia sie samochod na podnosniku a idrive mowi ze wystapil blad elektroniki i zaleca zakonczyc jazde, oraz skierowac sie do serwisu. Dodatkowo idrive traci ustawienia i gubi jezyk, temperatury, oraz czasy do przegladu. Wszystkie inspekcje podswietlaja sie na pomaranczowo a zamiast czasow lub przebiegu do przegladu sa tylko kreski. Blad ten pojawia sie i znika, czyli kontrolki wracaja do normy, predkosciomierz i obrotomierz takze zaczyna dzialac a jedyna rzecza pozostajaca jest zmieniona temperatura na stopnie F, zmieniony jezyk i brak czasow do inspekcji w idrive. Po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu wszystko wraca do normy.

Bylem w ASO i nie potrafia powiedziec co to jest. Po prostu poddali sie.

Byc moze jest to SZL, ale jesli bylby to ten modol to czy moglby on takze powodowac brak sygnalu dla predkosciomnierza i obrotomierza? Co myslicie o tym?

Moze ewentualnie ktos z czytajacych ten watek, moglby zapytac sie na forum "fistera" bmwecu.org?

Gdyby ktos chcialby pomoc to juz tlumacze na angielski.

 

I have an E90 320d with electronics problems. The car is putting on (ABS, DTC, DSC and the handbrake yellow/red) warning lights. When you are driving the lights come on. They flicker on and off intermittently.

The two needles RPM and MPH are also flicking up and down. During this time car lost all inspections and settings. Any of you have any idea about this problem?

Maybe it is SZL?

Any help would be very grateful.

Thanks,

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod w ASO spedzil lacznie okolo 2tyg. Odbieralem go w tym czasie kilka razy, bo niby wszystko mialo byc juz OK, a po doslownie przejechaniu kilku kilometrow wszystko powracalo i ja tez zawracalem do ASO. Elektronik powiedzial ze nie ma juz wizji bo wszystko sprawdzil i nic juz nie wymysli wiecej. Diagnoza byla robiona za pomoca DIS.

W chwili obecnej do zapalajacych sie kontrolek ABS, DTC, DSC, hamulca recznego (zolto lub czerwono) doszla palaca sie czerwona kontrolka niezapietego pasa bezpieczenstwa (nie ma roznicy czy jade sam czy z kims). Wskazowki predkosciomierza i obrotomierza opadaja i podnosza sie tak jak wczesniej pisalem, aczkolwiek zaobserwowalem ze dluzsza chwile przed wystapieniem takiej choinki na zegarach, wskazowka obrotomierza zaczyna falowac. Jak zaczyna falowac to jest to dla mnie znak, ze zaraz wszystko zaswieci mi sie co mam na desce :duh:

Zapraszam specjalistow do wymiany pogladow.

Dodam ze usterka wystepuje zazwyczaj podczas jazdy, aczkolwiek podczas postoju tez mi sie pojawila kilka razy.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie zegary tracą na chwile zasilanie , sprawdź dokręcenie przewodu masowego pod belką deski rozdzielczej , przydałby się laptop i na jazdę testową , takie rzeczy też pozostają po silnym nadciągnięciu instalacji elektrycznej , przewężenie żyły przewodów etc ...

twoje liczniki po prostu "startują" za każdym razem

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
prawdopodobnie zegary tracą na chwile zasilanie , sprawdź dokręcenie przewodu masowego pod belką deski rozdzielczej , przydałby się laptop i na jazdę testową , takie rzeczy też pozostają po silnym nadciągnięciu instalacji elektrycznej , przewężenie żyły przewodów etc ...

twoje liczniki po prostu "startują" za każdym razem

 

Może być ciężko wychwycić w live-data krótkie zaniki napięcia tutaj oscyloskop by się przydał i odpowiednie ustawienie wyzwalania.

Wszystkie nie przewidziane restarty, braki zasilania (+ i masy) powinny być w pamięci błędów. Inna kwestia to pokazać palcem gdzie dotknąć zęby było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie zagary sa OK, poniewaz auto traci takze ustawienia na iDrive (czasy inspekcji, jezyk). Mysle ze cos obciaza CAN, przez co nastepuje falowanie wskazowki obrotomierza przed glownym wystapieniem choinki na desce. Czyli teoretycznie jakis sterownik moze obciazac siec, po czym przerywa lacznosc (np na skutek przegrzania krzemu w scalaku). Te kilka sekund bez sygnalu pozwala sterownikowi dojsc do siebie i wlaczyc sie samoistnie. Problemem jest tylko jak to znalezc :mad2:

Obecnie madre glowy znow probuja znalezc co jest przyczyna takiego stanu rzeczy. Zrobie update jak powiedza mi co mysla o tym.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki nerwus. Auto obecnie jest w fazie testow drogowych po naprawie. Jak wszysto bedzie OK to napisze co bylo przyczyna.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 5 lat później...

hej

Witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum wiec proszę o wyrozumiałosc a nie karcenie :)

 

Ogrzewam temat, mam identyczny problem jak opisał AndiT

sytuacja wyglada identycznie, jakbym sam to opisal. Sprawdziłem ładowanie i bylo ok 14,3V. Akumulator wyglada na stary, podejrzewam, ze oryginalny BMW z pierwszego montazu.

Problem wystapil drugi raz, za kazdym razem po dluzszym postaoju, ok 3-4dni. Dzis nawet nie uruchomilem auta a juz zapaliła sie kontrolka czerwona z autem na podnosniku. Auto pochodzi chwile, kilka minut i po ponownym odpaleniu nie ma problemu

Czy ktoś z Was zna problem, moze wiecie z czego wynika problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Rozwiązał ktoś te wariacje licznika ? Resetowanie się ?


Tak to wyglądało u mnie :



Ogólnie wszystkie błędy jakie były w sterownikach, a było ich sporo, dotyczyły braku komunikacji K-can. MIędzy innymi JBBF C907 C904 , DME 2DCF, EGS CF23, KOMBI A3B6 E107, ZBE E2C7


Na forum znalazłem pare wątków z e87 i tam problem powodowała woda w module PDC, u mnie nie ma wody przy akumulatorze, a PDC działa bez problemu.

Poczytałem tez trochę w e46 i tam winowajcą były tranzystory w liczniku.


Może ktoś z was będzie miał jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może ktoś z was będzie miał jakieś pomysły ?

 

Diagnostykę licznika nie próbowałes robić ? Odczyt błędów - to nie diagnoza.

Zobaczyć jaki VIN pokaże (punkt czerwony Ci świeci na zegarku, a VIN siedzi w eprom), jaki numer oprogramowania pokaże - dalej podjąć decyzję.

Być może pamięć eeprom is dead ))

No i trzeba coś robić , aby uzyskać odpowiedź na pytanie, a nie czytać błędy.

Jeśli sam tego nie potrafisz zrobić, to znaleźć właściwego specjalisty i oddać auto w jego ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ten punkt czerwony zapala sie w momencie skakania wskazowek. Wtedy tez w idrive nie mozna sprawdzic wskazan serwisowych - wszystkie wpisy sa na zolto bez dat .

Po wylaczwniu auta i ponownyl wlaczeniu wszystko wraca do normy, takze ta kropka znika. Bledy sa w liczniku - A3B6 i E107


Zegary po wykasowaniu bledow przechodza wszystkie testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak ten punkt czerwony zapala sie w momencie skakania wskazowek. Wtedy tez w idrive nie mozna sprawdzic wskazan serwisowych - wszystkie wpisy sa na zolto bez dat .

Po wylaczwniu auta i ponownyl wlaczeniu wszystko wraca do normy, takze ta kropka znika. Bledy sa w liczniku - A3B6 i E107


Zegary po wykasowaniu bledow przechodza wszystkie testy.

Pokaz vin - ostatni 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FT30501

Sprawdźaj szynu CAN low - high po schematach, zegarek nie otrzymue info od immo cas, dlatego kropka i take [bAD] na filmiku.

 


Dzieki za pomoc :cool2:

Od rana biore sie za to. Na e90post pisze aby najpierw sprawdzic polaczenia X13722 i X13723.


Jeszcze raz dziekuje i nadal bede informowal co i jak zrobilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

Odgrzewam temat ponieważ walczę z tym samym typem usterki ale w X5 i u mnie poza licznikami potrafi gasnac wszystko... cała konsola, liczniki, panel klimatyzacji uruchamia się zupełnie osobno a dokładnie zostaje zasilany po wyłączeniu auta i zapłonu, nie reaguje na pilota itp itd.

Stąd też pytanie co udało się zrobić w kwestii naprawy usterki i czy udało się ja naprawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

U mnie byly laczenia kabli sygnalowych posniedziale. Ogolnie jest tych polaczen na szynie CAN pare w aucie. W seri E

sa te polaczenia jakos zaciskane, a nie lutowane i z wiekiem to we wszystkich autach sie pojawi - nie ma bata.


Ja sprawdzalem wszystkie polaczenia i lutowalem je, wadliwe bylo nad kolumna kierownicza w wiazce, ktora idzie

po kanale nadmuchu klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat żeby nie robić takiego samego wątku, mam podobny ale CIUT inny problem. Wczoraj po kilku dniach nieobecności (auto stało przy ujemnych temp. kilka dobrych dni) wsiadam do auta wszystko wydaje się być okej, następnego dnia (dziś) wsiadam i coś dziwnego rzuca mi się w oczy, zegary pracują, końcowo prędkość wydaje się być w porządku, ale zegary pracują własnym życiem... Prędkość wzrasta i maleje "swoim tempem", staje na światłach, a tam 40kmh i maleje, a ja już od kilku sekund prędkość 0km.... Wydaje mi się że licznik elektroniczny ten dokodowany w BC też jakoś zwolnił wskazówka zużycia paliwa i obroty wydaje mi się, że pracują w porządku ale tam się wrwiłem jak to zobaczyłem że nie jestem w stanie określić w 100%, jutro to potwierdzę. ISTA, BTool, DeepOBD i Bimmer, nic ciekawego nie pokazują prócz mojego zestawu STANDARDOWEGO (nie ma kiedy się wziąć oczywiście...) czyli FRM 30B, FRM Głębokie rozładowanie, JBBF Pomocnicza Pompa Wody i DME/DDE o uchybie recyrku ze strony EGR który niedawno bym zmieniany na Pierburga, razem z Kolektorem.


,BMW E91 320D 10/2007 N47 177KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.