Skocz do zawartości

4B10 Smooth running controller


andy_64

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Błem dzisiaj na diagnostyce i komp wypluł dwa błędy:

1. 4530 Charge-air pressure control

2. 4B10 Smooth running controller

 

Pierwszy chyba zbyt niskie ciśnienie doładowania, chyba ale ten błąd powtarza sięcykliniczne co jakiś czas, natomiast ten drugi to nie wiem co za błąd i wystąpił pierwszy raz. Proszę o sugestie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz korekcje na wtryskach ???

 

$F4B10

4B10 Smooth run regulation : correction quantity to high

$H4B10

4B10 Smooth run regulation : correction quantity to high

 

wygląda na to że masz korekcje na wtryskach ponad normę

 

podejrzyj parametry wtrysków i zamieść jeśli to możliwe

 

jakim softem było to robione ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zrób pomiar korekcji i podaj jakie wartości mają poszczególne wtryski być może wadzi tylko jeden wtrysk

 

niestety korekcji komputerowo nie wyregulujesz

 

przyczyn złej korekcji może być wiele od lejącego wtrysku po jego nieszczelność czasem też zdarza się zbyt duże nagromadzenie sadzy na końcówkach wtryskowych, słaba kompresja na danym cylindrze i jeszcze parę innych rzeczy

 

zrób pomiary zapodaj wyniki będziemy dalej myśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Witam. Jak sie zakonczyla naprawa usterki z bledem 4b10 ???

 

Mam ten sam problem w dieslu V8 M67

 

Inpa nie chce odczytac korekcji wtryskiwaczy ,mozna za to wpisac kod IMA z wtryskiwaczy.

 

W GT1 raczej chinskim nie bylo tez korekcjiwtryskiwaczy.

Bielsk Podlaski tel. 506 572 798.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończyło się tak że zrobiłem próbę przelewową i wyszło że jeden wtrysk leje natomiast drugi taki sobie. Na INpie było wszystko w normie. Wymieniłem wszystkie 4 na używki i o problemie zapomniałem. Tak, że inpa swoje a przelewy swoje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Hej

U mnie w e60 535d 2006 r. też występuje błąd 4B10.

Mechanik odczytał korekty dla wtrysków:

cyl. 1: 0,16

cyl. 2: 0,06

cyl. 3: -0,61

cyl. 4: -0,1

cyl. 5: -0,83

cyl. 6: 1,31

Wg programu (Bosch - co dokładnie, nie wiem) poprawne wartości są od -5.0 do 4.0 mg

Czy faktycznie poprawne są to wartości?

Wcześniej z tym błędem były inne - wymieniłem przepustnicę na używaną - tamte błędy zniknęły, ten został wraz z E18D i 9C54 (raczej te nie są ze sobą powiązane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4b10... to moze byc naprawde wszystko. od zbyt niskiego cisnienia na listwie po brak kompresji z powodu tloka, zaworu itp. czesto zaczyna sie na sprawdzaniu korekt wtryskow a konczy na zdejmowaniu glowicy. chyba jeden z najmniej przyjemnych bledow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że ostatnio poziom oleju był powyżej, dużo powyżej maximum przez olej napędowy. Przepustnica uszkodziła się - bo w jej elektronice był olej. Planowałem zrobić porządek z DPF, ale najpierw chciałem usunąć wszystkie usterki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź korekcje na całkiem zimnym silniku, wtedy będziesz widział na którym cylindrze jest korekcja ponad normę, jeżeli nie będzie nic powyżej to sprawdź podczas jazdy. Z tego co wkleiłeś można wnioskować, że problem będzie na szóstym cylindrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, tez mam ten blad. Zaczelo sie od tego, ze zassalo olej przez odme. Zlalem 11l oleju


- wszystkie wtryski nowe

- turbina zregenerowana

- kompresja 4x26 bar, 1x25 i 1x24

- pompa robi ladnie cisnienie na jalowym ok 270bar przy zwiekszaniu obrotow tez

- jakies 1,5 tys. przed usterka wymiana pierscieni tlokowych i regenetacja glowicy.


Korekta na 5 cylindrze na jalowym w granicach 3, po przegazowaniu dochodzi do 6. Zamiana wtryskow miejscami nic nie daje - dalej 5 cyl. kuleje.

Dodatkowo cos stuka w silniku i od czasu do czasu piszczy, a wrecz kwiczy:)


Podpowiedzcie za co sie zabrac bo juz nie mam pomyslow. Skoro kompresja dobra to jest sens sciagac glowice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sam mierzyłeś kompresję? Proponuję powtórzyć pomiar.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mierzylem. Wszystko zgodnie z tis.

Wszystkie swiece wykrecone, wtyczki od wtryskow wypiete, podlaczona ladowarka.

Silnik cieply. Od max rozgrzania minela jakas godzina - zdjecie kolektora, obiad, wykrecenie swiec.

Co do komoresji jestem pewny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem błędy u innego mechanika na ISTA+ i tam tego błędu nie ma.


Są następujące:

S 5076 Komunikacja niemożliwa z: Zmieniarka CD/złącze iPod

S 0195 Komunikacja niemożliwa z: Sterownik telefonu

009C54 Zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji: Czujnik AUC

009C55 Zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji: czujnik zaparowania

00A46D CID: Usterka funkcyjna CID przez urządzenie peryferyjne

00E18D Weckendes Device hat 3 mal erfolglos versucht das Netzwerk zu wecken (Error)

00FFF2 MOSTSYS: MOST ring break


Błędy spisywałem ze słabego zdjęcia - mogą być literówki.

Miałem wyjętą zmieniarkę, więc jest błąd wyżej oraz problem z bluetooth.


Patrząc na te błędy ISTA+ nie pokazuje tego samego błędu co Inpa i program Boscha - 4b10 Smooth running controller - tak twierdzi mechanik.

Po wykasowaniu błędów przez ISTA+ dalej pojawia się ten błąd w Inpie.

Jakiemu teraz programowi wierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzales korekty wtryskow? masz generalnie problem z nierowna praca silnika? ja bym bardziej wierzyl ista+ moze tamte programy czytaja jakies bledy z pamieci shadow?

Korekty na ciepłym już podałem (wg programu Boscha na DCU 220 - w normie), na zimnym jeszcze nie sprawdzałem, raczej nie widzę nierównej pracy.

W programie Boscha - błąd jest opisany jako Regulacja spokojnego biegu. Ilość korekcyjna za duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błędy nierównej pracy wywala dopiero jak korekcja przekroczy ten chory zakres w ista, czyli -5/+4, czy na odwrót, tak mnie on zawsze szokuje, że nie mogę tego zapamiętać :lol: wiele osób nie wyczuwa w r6 wibracji, nawet przy korekcji w okolicy 4, szczególnie na zimnym albo tłumaczą sobie, że tak ma być. Zobacz te korekcje na zimnym oraz podczas jazdy, będzie jasność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na podstawie czego twierdzisz, że wcześniej? Tego, że korekcja po rozgrzaniu wynosi np. +3, widzisz błąd i stąd taki wniosek? Wtedy na zimnym albo podczas jazdy przekracza +4, chyba, że o czymś nie wiem to chętnie się dowiem :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
widzialem auto w ktorym korekta na 1 z 6 cylindrow nie przekracala 3,5 a 4b10 a blad wraca po kazdym uruchomieniu silnika i silnik drgal. ostarecznie wyszlo ze nie ma kompresji na jednym cylindrze i prawdopodobnie problem spowodowal kiedys urwany rozrzad. silnik pracuje, wkreca sie na obroty, ma moc wtryski na stole jak fabryka, cisnienie paliwa piekne a blad jest. stad wniosek ze 4b10 moze byc juz przy mniejszych korektach. co nie znaczy ze ja moge sie mylic i bys moze w ktoryms momencie (np uruchamiania silnika) korekta leci ponizej 3.5 i wtedy pojawia sie blad.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie mechanik zrobił testy przelewowe - nie było aż tak tragicznie.

Wyjął wtryski, dał do czyszczenia, zmienił kolejność, zakodował i problem zniknął.

W Inpie nie ma żadnych błędów.

Dzięki za pomoc.

Teraz została walka z DPF :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.