Skocz do zawartości

adaptacja akumulatora DIS-em


knopers1

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 7 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

A ja podpowiem że to troche nie odpowiednia instrukcja

1 , nie zmienia się wartości akumulatora poprzez kodowanie CAS tylko przez edycje FA

potem kodowanie do serii CAS i DME/DDE

2, zapomniał zrobić reset historgramu zrobił tylko wymiane baterii

a najpierw reset histogramu naładowania akumulatora

b, wymiana baterii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potezebuje pomocy zalozylem aku 95ah do x5 e70. a oba sposoby nie puszczaja kodowania gdy wartosc akumulatora wpisuje wieksza niz 90ah..... jak wpisze aku 80ah wyszstko koduje bez problemu jak 95ah nie idzie

Czy poprzez -B095 w fa

Czy poprzez zmiane klass batery na 95ah

Za kazdym razem blad wywala.

Gdzies te wartosci musza byc jeszcze zakodowane jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wpisz -B090 nie ma takiej wartości dostepnej jak 95AH dla e70

sa dopuszczalne tylko

A070 BATT_AGM_70AH //70 Ah AGM battery

A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah AGM battery

A105 BATT_AGM_105AH //105 Ah AGM battery

B070 BATTERIE_70AH //70 Ah standard battery

B080 BATTERIE_80AH //80 Ah standard battery

B090 BATTERIE_90AH //90 Ah standard battery

B110 BATTERIE_110AH //110 Ah standard battery

 

swoją droga to w e70 powinien być pewnie akumulator AGM (-A090)

który rok e70 i czy ma system start/stop i odzysk energi z hamowania

(S1CD Brake Energy Regeneration i S1CC Auto start/stop function)

nie próbuj wpisywać 105 ah lub 110Ah za duzy prąd ładowanie lepiej jak jest 90Ah ori AGM też miały więcej a ustawione były na wartość 90AH

jak wpiszesz B090 to mając 95AH bedzie troche wolniej ładowany ale za to bezpieczniej,

dodatkowo biorąc pod uwagę że wiekszość akumulatorów i tak nie trzyma wartości to 90Ah bedzie idealnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale wartosc na 80ah przyjal i zaprogramowal

Taka wartość jest dopuszczalna dla e70 to dlaczego miał by nie przyjąć , w ciepłych krajach to może być w benzynie 80Ah

ja bym tobie radził do e70 AGM 90ah

lub jak brak tych systemów zwykły 110Ah zwłaszcza jak diesel , e70 to jednak ma bardzo rozbudowaną elektronikę 95ah zwykły kwasowy może długo nie wytrzymać

lepszy byłby 110Ah zwykły, cena to tylko 100zł więcej , a jednak lepiej się nadaje ,

ja w skromnym e91 ($1CD , $1CC )mam ori bmw AGM 90AH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniłem kwasowy 90Ah na AGM 80Ah. Za pomocą NCS zakodowałem FA (usunąłem -B090, dodałem -A080) w CAS i LMA za pomocą NCS, przekodowałem CAS, LMA i MPM pustym MAN, aby auto widziało zmianę pojemności i typu baterii, oraz zarejestrowałem wymianę baterii za pomocą ISTA D. W CAS mam zakodowane: Klasse Bateriie 80ah_agm. Próbowałem również rejestracji, oraz resetowanie histogramu za pomocą INPA jednak nic to nie dało.

 

Mimo powyższych działań ISTA D wyrzuca mi "stary" komunikat o zainstalowanym akumulatorze kwasowym 90Ah. Ktoś coś podpowie jak można wywołać prawidłową informację o nowym akumulatorze AGM 80Ah?? W aucie brak błędów. Klema IBS sprawna. Proszę o pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam.A co jeżeli zminił ktoś akumulator w E65 2002 rok? Czy też jest taka sama procedura jak w E60 lub E90 czy jakaś inna procedura? Wydaje mi się że niema klemy IBS-u oraz nie widzę w module CAS jaki akumulator jest zarejestrowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki powinien być akumulator do BMW e60 3.0 n52 automat vin CM07193. Chodzi mi o specyfikację ? Jaki polecacie ? Kolejne pytanie auto mi poszarpuje co jakiś czas przy przyspieszaniu, weszłem inpa w modul skrzyni a tam błąd CF1F, niżej opis po niemiecku coś o akumulatorze 11,6 v. Auto odpala normalnie. Może być powodem akumulator ? Obecnie mam zwykły 95 ahm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Nie ma potrzeby, bo jest to tolerowana granica. Przykład? Często w BMW są oryginalnie VARTA 80Ah a zamieniając z fabrycznych numerów wychodzi VARTA 85Ah.

Co innego no z 110 na 90 czy tam z agm na zwykły.

 

Witam.

Mam chyba słaby akumulator w BMW E60 2004 520i 2.2 170KM.


Teraz siedzi tam VARTA 580 122 072 317 2. Ze względu na odkręcanie korków naklejki się podarły i nie wiem jaka to pojemność dokładnie, ale znalazłem na ruskiej stronie że to 80ah. Kolor ma lekko niebieski. Możliwe, że to jeszcze oryginał?


Jeżdżę z odpiętym jednym kabelkiem od IBSa bo rozładowywał akumulator.


teraz chcę kupić nowy aku, Kupić 80ah zwykły? Mam też do wyboru o tych wymiarach akumulator EFB 80ah 730. Który lepiej?


Co zrobić z tą inteligentną klemą? Wymienić?



http://i.nfhost.me/images/2018/09/29/Bez-nazwy1.jpg

http://i.nfhost.me/images/2018/09/29/Bez-nazwy2.jpg

http://i.nfhost.me/images/2018/09/29/Bez-nazwy3.jpg


Dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby, bo jest to tolerowana granica. Przykład? Często w BMW są oryginalnie VARTA 80Ah a zamieniając z fabrycznych numerów wychodzi VARTA 85Ah.

Co innego no z 110 na 90 czy tam z agm na zwykły.

 

Witam.

Mam chyba słaby akumulator w BMW E60 2004 520i 2.2 170KM.


Teraz siedzi tam VARTA 580 122 072 317 2. Ze względu na odkręcanie korków naklejki się podarły i nie wiem jaka to pojemność dokładnie, ale znalazłem na ruskiej stronie że to 80ah. Kolor ma lekko niebieski. Możliwe, że to jeszcze oryginał?


Jeżdżę z odpiętym jednym kabelkiem od IBSa bo rozładowywał akumulator.


teraz chcę kupić nowy aku, Kupić 80ah zwykły? Mam też do wyboru o tych wymiarach akumulator EFB 80ah 730. Który lepiej?


Co zrobić z tą inteligentną klemą? Wymienić?



http://i.nfhost.me/images/2018/09/29/Bez-nazwy1.jpg

http://i.nfhost.me/images/2018/09/29/Bez-nazwy2.jpg

http://i.nfhost.me/images/2018/09/29/Bez-nazwy3.jpg


Dzięki i pozdro

 


Jeżeli czarny i oryginalny to wydaje mi się że akumulator AGM. Ja mam też u siebie 80Ah AGM i taki był oryginalnie i daje rade a silnik mam 3.0 272km.Co do IBS-u jak wiesz że on rozładowuje to wymień.U mnie też jest odpięty bo strasznie skacze napięcie ładowania i tak jeżdże i nic się nie dzieje prócz tego że ładowanie mam 14v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w ukrytym menu i bez odpalania aku miał 11,2v, jak wyłączyłem światła, radio to podskoczyło do 11,7 11,8v. Ładowanie mam 14,2/14,3 na postoju i podczas jazdy.


Akumulator jest zwykły nie AGM bo dolewaliśmy wodę destylowaną i jest bardziej niebieski niż czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w ukrytym menu i bez odpalania aku miał 11,2v, jak wyłączyłem światła, radio to podskoczyło do 11,7 11,8v. Ładowanie mam 14,2/14,3 na postoju i podczas jazdy.


Akumulator jest zwykły nie AGM bo dolewaliśmy wodę destylowaną i jest bardziej niebieski niż czarny.

 


Poniżej 12v napiecia to trochę mało. U mnie tez było poniżej 12v a przy rozruchu spadało poniżej 10v. Oryginalnie z tego co wiem wkładali varte ale forumowicze chwalą tez banera i centre. Sprawdź na bmwstore jaka pojemność akumulatora jest odpowiednia dla twojego auta ale 80ah będzie ok to benzynka a nie diesel a co do tego czy zwykły czy agm to wiadomo ze lepiej agm ale jest o wiele droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Din76

Czy FA write trzeba wykonać na CAS i LMA?

Ja po wymianie ze zwykłego 100AH na AGM 100AH zrobiłem tak:

NCS:

1. FA - delate -B090, add -A090

2. FA write CAS

3. Zmiana KLASSE_BATTERIE na 90ah_agm i zakodowanie


ISTA D:

1. Rejestracja wymiany aku, wykryło że jest AGM


Czy powinienem coś jeszcze zrobić? Wyczytałem że niektóre moduły trzeba przeładować pustym MAN. Pytanie które?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie :)

Mam pytanie, ponieważ, w swojej E60 530xi 2005 rok, wymieniłem akumulator, domyślnie był zakodowany wedlug FA 90 Ah zwykly (B090), po wyjeciu okazalo sie ze byl zamontowany 90AH ale AGM, ja kupilem 80 Ah AGM, usunalem stary FA z CAS, wpisalem nowy A080, dodatkowo zrobilem tez to samo w module LMA, po zakodowaniu w CAS jak sprawdzilem plik fsw_psw.trc to w Klassebatterie widnial wpis 80ah_agm, czyli wszystko sie zgadza, ale po uruchomieniu INPY i wejsciu w IBS to widnieje pojemnosc akumulatora 91 Ah, sprawdzilem jeszcze raz czy FA jest poprawne oraz wpis w CAS i wszystko sie zgadza, tylko nie wiem skad te 91 Ah sie bierze :mad2:


Szukalem na forum, widzialem ze ktos mial tez taki problem ale nie bylo pozniej na to zadnej odpowiedzi.


Wykonałem jeszcze raz kodowanie CAS, sprawdziłem w klassebatterie i jest wpis 80ah_agm, tutaj wszystko jest okej, w ISTA pokazuje ze w DME jest 90Ah AGM, zaś według specyfikacji wyposażenia 80Ah AGM, czyli to oznacza ze dane z FA odczytuje poprawnie a nadal pokazuje aktualna wartość akumulatora w DME 90Ah AGM. Nie wiem teraz czy coś jeszcze trzeba przekodować, czy olać temat i jeździć :D


Proszę o pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Szukam pomocy w zakodowaniu nowego Akumulatora zmieniam z 80Ah na 100Ah zwykle ( nie Agm). Ncs expert nie chce zaakceptowac wartosci -B100 tzn moge ją dodac oraz usunąć B080 ale po wcisnieciu OK ncs krzyczy cytuje ze: Following feature is invalid for FA: -B100 . Ale zaczalem kombinowac i B090 wrzuca bezproblemowo, ale tej 100Ah nie chce łyknąć... wiem ze producent nie orzewidzial 100Ah ale napewno jest sposob na te 100Ah. Pomocy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.