Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-bmw-x5-xdrive-3-5d-e70-2011r-ID6EvkoH.html



Co myślicie o tym aucie?

Generalnie szukam e70 35d z USA lub kanady, przy moich przebiegach boję się n57.

Wiem, że miała szkodę z przodu i nie razi mnie to. Ważne, żeby było dobrze zrobione


Znacie kogoś z Augustowa kto mógłby prześwietlić to auto? Jestem z Rzeszowa i nie uśmiecha mi się jechać specjalnie 1000km w obie strony.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BTW.

Primo: z amerykankami i kanadyjkami jest tak, że się trudno odsprzedają.

Secundo: są różnice USA/EU, które powodują, że ich utrzymanie techniczne wymaga wprawy, oraz więcej kosztuje (czasu / pieniędzy).

Tertio: Jak dużo jeździsz, sugeruję zakup na co dzień jakieś normalnego auta typu kombi Octavia w dieslu / Corolla w hybrydzie, a SUVa zostawić na weekendy.


PS.

Octavia / Corolla spalą ci połowę tego co taki autobus typu X5, a na weekendy można wtedy zaszaleć i kupić coś naprawdę fajnego, czy nawet mocnego SUVa.


W ogólnym rozrachunku wyjdzie o wiele, wiele taniej... :cool2:


Robię tak od lat, auto codzienne dojeżdżam do 280 tysięcy, sprzedaję je szybko, i za względnie niską cenę (ciekawe jest to, że to zawsze handlarze), a auta weekendowe są w doskonałym stanie, mają niewielkie przebiegi i sprzedaję je jak mi się znudzą. I są zawsze fajne, pachnące i świeże, a nie wyduszone męczennice. :oops:

A zaleta jest taka, że jak jest sprzedaż auta, czy przegląd lub akcja serwisowa do zrobienia, czy musisz żonie czy bratu pożyczyć auto, to mogą na ciebie ZAWSZE liczyć... :cool2:


Żeby nie było, że robię śmietnik, wracam do bohaterki tego tematu - JA JESTEM NA "NIE".


www_HistoriaPojazdu.gov.pl

Bezpłatny raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów

03.12.2022 14:24:50 Wygenerowanie raportu

RAPORT O POJEŹDZIE

BMW, X5

SAMOCHÓD OSOBOWY, KOMBI

2993 cm³, olej napędowy

Rok produkcji: 2011

VIN: 5UXZW0C57BL662378

NR REJ. BAU34144

Polisa OC: aktualna

Badanie techniczne: aktualne

Ostatni stan drogomierza: 181 896 km


Dane techniczne

Pojemność silnika: 2993 cm³

Moc silnika: 180 kW

Paliwo: olej napędowy

Liczba miejsc ogółem: 5

Liczba miejsc siedzących: 5

Masa własna pojazdu: 2150 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy z hamulcem: 2800 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy bez hamulca: 750 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 2840 kg

Liczba osi: 2


Dokumenty

Data wydania aktualnego dokumentu: 25.03.2020

Typ dokumentu: Dowód rejestracyjny

Stan dokumentu: Odebrany przez właściciela/posiadacza pojazdu

Status rejestracji: Zarejestrowany


Informacje, Oś czasu

Dane zagraniczne

2011 Rok produkcji


01.01.2011 Pierwsza rejestracja za granicą


29.09.2018 Pierwszy właściciel w Polsce (pozostał właścicielem do 14.07.2019)

Właściciel: osoba fizyczna

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie


20.12.2018 Pierwsza rejestracja w Polsce

Termin następnego badania technicznego: 20.12.2019


20.12.2018 Okresowe badanie techniczne (ważne do 20.12.2019)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: WPY/005

Odczytany stan drogomierza: 84 144 mi

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


14.07.2019 Zmiana właściciela

Właściciel: osoba fizyczna

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: podlaskie


25.02.2020 Okresowe badanie techniczne (ważne do 25.02.2021)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: CRY/008

Odczytany stan drogomierza: 162 179 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


09.03.2020 Odczyt drogomierza podczas kontroli drogowej

Policja

Odczytany stan drogomierza: 162 861 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy kontroli drogowej gromadzimy od 2020)


10.03.2020 Odczyt drogomierza podczas kontroli drogowej

Policja

Odczytany stan drogomierza: 163 301 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy kontroli drogowej gromadzimy od 2020)


24.02.2021 Dodatkowe badanie techniczne

Rodzaj badania dodatkowego: Badanie w celu identyfikacji lub ustalenia danych, na wniosek posiadacza pojazdu lub starostwa

Wynik badania: pozytywny

numer SKP: BAU/006

Odczytany stan drogomierza: 172 406 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


24.02.2021 Okresowe badanie techniczne (ważne do 24.02.2022)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: BAU/006

Odczytany stan drogomierza: 172 406 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


22.02.2022 Okresowe badanie techniczne (ważne do 22.02.2023)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: BAU/006

Odczytany stan drogomierza: 181 896 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


Dane zagraniczne

Dane Carfax

Kradzież - Nie odnotowano kradzieży

Złomowanie - Nie odnotowano złomowania

Uszkodzony - Odnotowano uszkodzenie pojazdu

Rozbieżność drogomierza - Nie odnotowano rozbieżności w odczytach drogomierza

Niedopuszczony do ruchu - Nie odnotowano problemów z dopuszczeniem pojazdu do ruchu

Służył jako taxi - Nie odnotowano, że pojazd był używany jako taksówka

Szkoda całkowita - Nie odnotowano szkody całkowitej pojazdu ani zniszczenia powodziowego

Błąd cyfry kontrolnej - Nie odnotowano błędu cyfry kontrolnej w numerze VIN pojazdu

Akcje serwisowe - Nie odnotowano akcji serwisowej producenta

Odczyty drogomierza

Data odczytu drogomierza Wartość Kraj

28.08.2018 84 143 mi Stany Zjednoczone



Zdekodowany VIN: 5UXZW0C57BL662378

BMW X5 xDrive35d

Code / Type E70 (MUE) / ZW03

Chassis Sports Activity Vehicle (5 Doors)

Market USA (left Steering)

Engine M57Y (3.00 l / 210 kW)

Drivetrain All Wheel-Drive

Transmission automatic

Color Platingrau Metallic (A68)

Upholstery Leder "nevada" Perforiert/schwarz (LVSW)

Manufacturer BMW AG / Spartanburg, USA

Production Date 2011-07-15 (Friday)


Options

1CA Selection of COP relevant vehicles Selektion COP-relevanter Fahrzeuge

2C9 Light-alloy Wheels Star Spoke 209 18" Leichtmetallräder Sternspeiche 209

2VB Tyre pressure indicator Reifendruckanzeige

212 National Brake System Equipment Ausstattung Bremsanlage Länder

220 Self-leveling Suspension Niveauregulierung

245 Steering Column Adjustment Elec Lenksaeulenverstellung Elektrisch

3AH Rear View Camera With Top View Rueckfahrkamera Mit Top View

302 Alarm system Alarmanlage

316 Automatic operation of tailgate Automatische Heckklappenbetätigung

319 Integrated universal remote control Integrierte Universal-Fernbedienung

386 Roof rails Dachreling

4BP Fine Wood Trim Poplar Grain Bright Edelholzausf. Pappel Maser Hell

4NA Interior mirror with digital compass Innenspiegel mit digitalem Kompass

402 Panorama glass roof Panorama-Glasdach

430 Interior and exterior mirror package Innen- und Außenspiegelpaket

431 Interior rear-view mirror with automatic anti-dazzle function Innenspiegel, automatisch abblendend

441 Smoker´s package Raucherpaket

451 Active Seat For Driver Aktivsitz Fuer Fahrer

453 Active Seat Ventilation, Front Aktive Sitzbelueftung Vorn

456 Comfort Seats, Electric. Adjustable Komfortsitze Elektrisch Verstellbar

488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer

493 Storage compartment package Ablagenpaket

494 Seat heating for driver and front passenger Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer

508 Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

521 Rain sensor Regensensor

522 Xenon light Xenon-Licht

524 Adaptive headlights Adaptives Kurvenlicht

534 Automatic air conditioning Klimaautomatik

544 Dynamic Cruise Control Dynamische Geschwindigkeitsregelung

563 Lights package Lichtpaket

575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose

6AA Bmw Teleservices Bmw Teleservices

6AB Control Teleservices Steuerung Teleservices

6FL Usb-/audio Interface Usb-audio-schnittstelle

6UH Traffic Information Traffic Information

6VC Control Combox Steuerung Combox

609 Navigation system Professional Navigationssystem Professional

615 Extended Bmw Online Information Erweiterte Bmw Online Information

620 Voice control Spracheingabesystem

639 Complete Prep. Cellular Phone Usa/cdn Komplettvorb. Handy Usa/cdn

645 Radio control US Radio-Steuerung US

655 Satellite Radio Satellitentuner

677 Hifi System Professional Hifi System Professional

697 Area code 1 for DVD Area - Code 1 für DVD

8KC Oil service interval - 24 months/24,000 km Ölwartungsintervall - 24 Monate/24.000 km

8SL Preparation for trailer tow hitch Vorbereitung für Anhängerkupplung

8SM VIN, visible from outside Fahrgestellnummer, von außen sichtbar

8S4 Decoding variable light distribution Decodierung variable Lichtverteilung

8TL Daytime Lights Front And Rear Aktiv Tagfahrlicht Front Und Heck Aktiv

8TN Daytime driving lights selectable by Lights menu Tagfahrlicht über Lichtmenü einstellbar

823 Hot-climate version Heißland-Ausführung

853 Language version English Sprachversion Englisch

876 Radio frequency 315 MHz Funkfrequenz 315 MHz


eRBk9Lf.jpg

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za raport


Jeździłem chwilę świeżym berlingo (20tyś zrobiłem). 1600km raz w roku jest ok, ale 6x w miesiącu szkoda zdrowia: fotel, brak dobrych lamp, wyciszenie, temperatury w środku - to jest spoko auto robić max 300km dziennie z prędkościami max 100km/h.

Przymierzałem się do f11 (560l bagażnik) nie zmieszczę do bagażnika tego co mieszczę bez problemu do e53 (440l).

Musi być pneumatyka lub możliwość taniego założenia - w bagażniku wożę około 200kg narzędzi - wszelkie octavie itp będą jechały na odboju.

Myślałem nad nowym caddy z salonu - 205tyś brutto :duh:

Busa nie chcę, użytkuję również auto prywatnie - po prostu takie auto jest za duże dla mnie. No i coś fajnego to i tak 150 tyś brutto +


Z e53 jestem mega zadowolony, akceptuję wyższe koszty utrzymania - moje ciało za to mi dziękuje potem. Na chwilę obecną koncentruję się na e70 35d (bo są euro 5 - chyba, że się mylę) i f15 25d n47. Co się trafi w budżecie i wymaganym wyposażeniu (komforty, pneumatyka, xenon lub led) to będzie.


Odnośnie auta co udało mi się dowiedzieć:

1. Auto nie jest przystosowane do ruchu europejskiego - brak przerobionych lamp przednich, brak przeciwmgielnego tylnego, brak spryskiwaczy lamp pomimo ksenonu. W aucie świecą się kierunki USA. Koszt przerobienia tak jak ma być bardzo wysoki, dziadując wysoki. Pan tego nie zrobi, bo za drogo. Mówił, że tego nie używa, sądząc po dodatkowym badaniu technicznym miał z tym kłopoty.

2. Pan sprzedaje auto od marca 2022, nie jest skłonny auto sprzedać, raczej chce sprzedawać

3. Hak dołożył sam - najtańszy jaki się dało - nie da się go wypiąć

4. Opony też raczej z gatunku jak najtańsze, żeby były - jak dla mnie takie detale świadczą o użytkowniku i jak było auto użytkowane


Jakby była dobra cena to bym pewnie wziął i podrobił, za cenę do oddania (67tyś) moim zdaniem się nie opłaca.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok.

Twoje przekonania, twoje zabawki. ty tu rządzisz.


Ale czy da się kupić w teraźniejszości zdrowe E70 z M57 i z przezroczystą historią?

Ja bym szukał z N57, bo negatywne opinie o nim są krzywdzące, i wynikają raczej z lat zaniedbań i brutalnej eksploatacji.

Sam znam kupioną ze służb 330xd z przebiegiem trochę ponad 600 tys.km, mijają następne tysiące, i ma się dobrze.


BTW.

Musi być pneumatyka lub możliwość taniego założenia - w bagażniku wożę około 200kg narzędzi - wszelkie octavie itp będą jechały na odboju.

Myślałem nad nowym caddy z salonu - 205tyś brutto :duh:

 

Tak sobie myślę...

Poszukaj nawet 15 letniej SPRAWNEJ i ZADBANEJ Octavii II kombi w 2.0TDi 140KM (najlepiej w silniku BMM, ewentualnie BKD, lub świeższej w CR) w wersji Elegance ze sportowym zawieszeniem (kod wyposażenia 2UC) i zrozumiesz, że porównać jakości jazdy tego auta do stylu podróżowania we francuskich pięcioraczkach (Peugeot Rifter - Partner / Citroen Berlingo / Toyota Proace City / Opel Combo) nie wypada...


Nawet nowych, prosto z ASO.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzyłem na wyciszenie (to jest ważne - mam problemy zasnąć po trasie jak jest głośno) - SuperB II (obstawiam, że lepiej wykonany niż octavia) przy 130 ma 69dB. Czyli poziom dacia duster..

Jeździłem SuperB III 1.6tdi. Bagażnik ogromy - zmieściłbym się bez problemów ale: mogłoby być ciszej jak na tak świeże auto (wg pomiarów z testów 66dB 130km/h) no i śmiesznie się prowadzi. Jakiś czas temu można było zobaczyć co to auto wyprawia w teście łosia - fakt, że hybryda ale i tak pokazuje, że zapakowane auto może sobie nie radzić - bezpieczeństwo też jest ważne przy wyborze auta.


Octavia III zachowuje się trochę lepiej.


Myślałem jeszcze nad f25: bagażnik duży - jest ok, w miarę cicho w środku (2.0d b47), fajnie się jeździ ale obawiam się braku pneumatyki, fotel też średni. Do e53 dołożyłem pneumatykę po 1 sezonie jazdy: tylne opony od zewnątrz były jak nowe, od wewnątrz zjedzone.


No i fotel dla mnie jest mega ważny. Mam problemy z kręgosłupem: w niektóre fotele wsiadam, 400km i mam dość. Komforty z E70 pod tym kątem to jest mistrzostwo - baardzo wygodne - (dlatego patrzę za tak starym autem) - f15 jest zdecydowanie gorsze - mogę bardziej porównać do e53 czyli jest akceptowalnie.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BTW.

patrzyłem na wyciszenie (to jest ważne - mam problemy zasnąć po trasie jak jest głośno) - SuperB II (obstawiam, że lepiej wykonany niż octavia) przy 130 ma 69dB. Czyli poziom dacia duster..

Jeździłem SuperB III 1.6tdi. Bagażnik ogromy - zmieściłbym się bez problemów ale: mogłoby być ciszej jak na tak świeże auto (wg pomiarów z testów 66dB 130km/h) no i śmiesznie się prowadzi. Jakiś czas temu można było zobaczyć co to auto wyprawia w teście łosia - fakt, że hybryda ale i tak pokazuje, że zapakowane auto może sobie nie radzić - bezpieczeństwo też jest ważne przy wyborze auta.


Octavia III zachowuje się trochę lepiej.



Pisałem o Octavii 2.0TDI kombi Elegance z zawieszeniem 2UC nie przez przypadek.

Octavia 2.0TDI kombi Elegance z zawieszeniem 2UC ma o niebo lepsze wykończenie niż zwykła (w tym np. PODWÓJNA PODŁOGA BAGAŻNIKA), porównywać ją do auta z napędem 1.6TDI, które NAWET nie ma 6 biegowej skrzyni..., czy tym bardziej do dustera, w którym wykończenie jest ... jakie jest... lub szczerze powiedziawszy - jakiego nie ma... No i to straszne zawieszenie Daci...

O matko !.

O hybrydach nie mówię - bo to ciężkie kloce, niemal jak SUVy, na wprost może być, w temacie jazdy na zakrętach i przy dziesiątym hamowaniu na szybkiej trasie - to żenada.

 

Myślałem jeszcze nad f25: bagażnik duży - jest ok, w miarę cicho w środku (2.0d b47), fajnie się jeździ ale obawiam się braku pneumatyki, fotel też średni. Do e53 dołożyłem pneumatykę po 1 sezonie jazdy: tylne opony od zewnątrz były jak nowe, od wewnątrz zjedzone.


No i fotel dla mnie jest mega ważny. Mam problemy z kręgosłupem: w niektóre fotele wsiadam, 400km i mam dość. Komforty z E70 pod tym kątem to jest mistrzostwo - baardzo wygodne - (dlatego patrzę za tak starym autem) - f15 jest

zdecydowanie gorsze - mogę bardziej porównać do e53 czyli jest akceptowalnie.



O E70 się nie wypowiadam - bo dla mnie zwykły autosan, o E53 to nawet szkoda klawiatury, w F15 jest dużo lepiej - jak ktoś lubi łatwo wsiadać i jeździć delikatnie - jest dobrze.

W X3 F25 jest fajny, auto jest takie bardziej "do ręki".

Ale ja wolę kombi - wsiada się jako tako, ale jeździ się super.


Od czasu, kiedy jadąc w nocy dość mocnym suvem (X4 M40d) na pustej niemieckiej autostradzie na tempomacie 180 km/h, podmuch wiatru próbował mnie zabić - jestem na "NIE".


Fizyki oszukać się nie da.


Zresztą ci co wiedzą - to wiedzą, a ci co nie wiedzą - wiedzieć nie będą:

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e53 zrobiłem już prawie 200tyś. Samochód sportowy to nie jest: nie takiego szukam. Ma być komfort: jak najciszej, jak najlepsze światła i widoczność, jak najlepszy fotel, jak największy bagażnik. Prowadzenie - to w przypadku x5 e53 jest bardzo w porządku przynajmniej w czasie jazdy na co dzień: biorąc pod uwagę, że to konstrukcja z 1999 roku. Na torze wyścigowym nie byłem - nie zamierzam się tam SUV-em wybierać :D Średnią z trasy nie raz przywiozłem 120km/h+ (zwłaszcza jak jeździłem przez Niemcy w czasie pandemii :D ) E70 i F15 są lepsze - mają bardziej zaawansowane zawieszenie z przodu.


Co dziwne: na x4 i x6 narzekają na prowadzenie w czasie bocznego wiatru - x3 i x5 jest niby stabilniejsze.


Odnośnie superb-a: skrzynia była 6b bo to świeży rocznik 2016 lub 2017. Przy bocznym wietrze tam gdzie X5 jechałem 160 na tempomacie superb III liftback miał problemy przy 130 - jechaliśmy jeden za drugim. Na prawdę to auto mnie rozczarowało i nie wiem czy chcę podchodzić do niego jeszcze raz - opinie na autocentrum odnośnie wygłuszenia nie zostawiają na tym aucie suchej nitki - co zresztą ja też odnotowałem.


Myślałem jeszcze nad a6c7 2.0tdi. Po wymiarach bagażnik podobny do f11: czyli za ciasny.



EDIT


7 lat temu też byłem wrogiem SUV-ów. Punkt widzenia zmienił mi się kiedy kilka razy się nimi przejechałem. Jak dla mnie są ok i jednym z najlepszych wyborów do jazdy na co dzień. Ale rozumiem, że ktoś woli kombi, inny coupe a inny małe miejskie auto. Jesteśmy różni :cool2:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak będziesz rozmawiał z właścicielem tego kanadyjczyka, to przekaż mu, że ma aktywną akcję techniczną w ASO BMW - kod akcji 0012680400.

Żeby nie było potem lamentu...


BTW.

Powodzenia w dążeniu do motoryzacyjnego spełnienia.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.