Skocz do zawartości

E60 523i pomoc w zukupie WBANE31030B925252


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proszę o pomoc, czy po sprzedaży mojego "Dziadka" E39 mogę się przesiąść na coś takiego? Czy to może być prawdziwy przebieg? Jak wygląda sprawa tego silnika w porównaniu do M52?

Chyba już nie ma kłopotów z układem chłodzenia?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-523i-103tys-oryginalstanunikatowy-2-5-177-km-oplacona-ID6Dv5R2.html#5cc231290e

Edytowane przez Marek3003
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, choć ja jak będę miał 84-86 lat to nie wiem czy będę w stanie jeszcze prowadzić. Nie mówiąc już o dożyciu tego wieku na Zus-owskiej emeryturze,

Wiem że cena wysoka ale E39 kupiłem za 10 tyś. i w 4 lata wsadziłem przeszło 25 tyś. i kupę nerwów... teraz chciałbym nie zaczynać od chłodnicy, termostatu, visca, pompy wody, pasków, wiatraka klimy, freonu, akumulatora, opon, katalizatora, hamulców, świec, sond lambda, zawieszenia, blacharza, itd... itd.......o Boże jeszcze pamiętam nawet ceny :D

Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to już chyba się wyleczyłem, "Valvemasakra??"

"Najlepszymi opiniami cieszy się trzylitrowy N52. Wersje o pojemności 2,5 l uchodzą za bardziej problematyczne Jak na ironię, w 2007 roku jednostka N52 otrzymała prestiżowy tytuł silnika roku".....

https://trends.com.pl/n52-valvemagia-czy-valvemasakra-technika/

Może jednak Audi?

Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szkoda. Chyba kupię na raty albo w leasingu coś nowego. Oczywiście nie BMW. Maksymalnie 100-110 tyś. Zniechęca mnie to szukanie. Syn obejrzał 4 sztuki CL w granicach do 40 tyś nawet te niby z Japonii. Wszystko złomy. Do tego kilka A8 4.2. Mają ceny po 35 tyś a nie są więcej warte niż 20 tyś. Także nie ma w czym wybierać.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mercedes zawsze robił lepsze samochody niż BMW.

:duh: :mad2:



Brzmi jak żart.

Chyba że piszesz o tych samochodach DO POŁOWY LAT 90 XX wieku.

Bo W220 i W210 to jest taka masakra, że powiedzenie o tym masakra jest komplementem.

Choć potem w W221 i W211 było trochę lepiej, to nadal jest to sprzęt raczej dla tych co do pracy mają na tyle blisko, że zawsze mogą iść pieszo...


Dopiero TERAZ Merc podnosi się z ruin...

Nawet zauważył, że silniki R6 są lepsze od V6 i od 2016 zaczął je w końcu znowu wprowadzać.

https://autokult.pl/28829,mercedes-wraca-do-rzedowych-szostek-i-wprowadza-elektryczne-doladowanie

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to już chyba się wyleczyłem, "Valvemasakra??"

"Najlepszymi opiniami cieszy się trzylitrowy N52. Wersje o pojemności 2,5 l uchodzą za bardziej problematyczne Jak na ironię, w 2007 roku jednostka N52 otrzymała prestiżowy tytuł silnika roku".....

https://trends.com.pl/n52-valvemagia-czy-valvemasakra-technika/

Może jednak Audi?

Valvetronic to najmniejszy problem w n52

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja na prawdę miałem BMW przez 4 lata i wiem jaka jest jakość tych aut. Denerwuje mnie tylko to,że co nie znajdę samochód to silniki czyli najważniejsza rzecz mają takie opinie. Chcę benzynę może być duża pojemność i co pozostaje? MB 5.0 i Audi 4.2 - ale tylko MPI czyli do liftu. Wszystkie dosłownie wszystkie są opisywane jako wadliwe, BMW - N52 sami piszecie, M54 olej itd, Mercedesy V6 łańcuchy i cała masa rzeczy, 1,8 kompresor fajny ale do CLK i C klasy. Audi no jaki ? chyba tylko stary 1.8 turbo ale to tylko A4 B7 chyba i może znajdę A6. A jest jeszcze stary 2.4 ale też bierze olej. Porażka. Co jeszcze Lexus? Fatalnie z częściami IS - ciasny, GS 3.0 tez ma problemy a 4.2 zajechane. No przecież nie VW! Bo tam tylko 3.0tdi i sławetne łańcuchy rozrządu. Jaguar? Japończyki? Na młodego Accorda mnie nie stać a starsze to tylko 2.4. No fajnie ale to puszka. To co Insignia 2.0 turbo czy Laguna też 2.0 turbo? Co wybieracie?
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie kombinuj - poszukaj dobrej i uczciwej beemki z 3.0d :oops:

Warunek konieczny - przy 3.0d BMW - KONIECZNIE w automacie, i koniecznie automat marki ZF. :cool2:

No i musi być droga, żeby nie miała 300 tysięcy przelotu na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym - 15 lat temu... :mrgreen:


Jak kupisz naprawdę dobrą sztukę - to po remapie Mercedes z 5.0 V8 306KM oraz Lexus GS 430 w osiągach na drodze nie rady. :cool2:


Także taka sytuacja... :norty:

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe e60 :cool2:

WBANE31030B925252

Type NE31

Model 523i

Market Europe

Development Code E60

Chassis Sedan

Steering left

Doors 4

Engine N52

Displacement 2.50 l

Power 130 kW

Drivetrain Rear-Wheel Drive

Transmission manual

Color Titan-silber - 354

Upholstery Stoff "edward"/grau - ABAD

Manufacturer BMW AG

Production Plant Dingolfing, Germany

Production Date 2005-03-14

1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge

216 Servotronic Servotronic

235 Trailer-hitch With Removable Head Anhaengerkupplung,kopf Abnehmbar

302 Alarm System Alarmanlage

354 Green Stripe Windscreen Gruenkeil-frontscheibe

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

428 Warning Triangle Warndreieck

438 Wood Trim Edelholzausfuehrung

441 Smokers Package Raucherpaket

465 Through-load System Durchladesystem

488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

522 Xenon Light Xenon-licht

534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik

540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

588 Lt/aly Wheels/star Spoke 115 Lm Raeder Sternspeiche 115

698 Area-code 2 Area-code 2

785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten

801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung

851 Language Version German Sprachversion Deutsch

863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa

879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur

8SA Country Spec. Release Of Navigation Laenderspez. Navi.-freischaltung

8SB Country Spec. Release Of Telematic Laenderspez. Telematikfreisch.

8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch.

8SP Cop Control Cop Steuerung

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawe e60 :cool2:

Osobiście wolę E60 w LCI, ale faktycznie ta sztuka wygląda obiecująco...

PS.

Incydent ubezpieczeniowy był.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denerwuje mnie tylko to,że co nie znajdę samochód to silniki czyli najważniejsza rzecz mają takie opinie.

 

Pamiętaj, że dobrze to już było. Teraz jest co jest. Eko terroryzm wymusił downsizing. Wszechobecne aluminium i inna miernota to zasługa księgowych. Przeczytaj też co to jest planowane postarzanie. Albo znajdziesz i kupisz coś co było dobre albo nie. Nie ważne czy to BMW, Merc, Audi czy inne. Wszystko poszło w tą samą stronę czyli miernotę. Tu masz ładnie streszczone co było kiedyś


https://autokult.pl/39466,silnik-m57-od-bmw-to-diesel-wszech-czasow-do-scigania-to-offroadu-i-wozu-strazackiego?c=336&src01=c801b


Wyboru na dzisiaj nie ma wielkiego jeśli priorytetem jest silnik trwały na wiele kilometrów bezawaryjnej jazdy. M57 do M57n to ostatnie modele silnika z żeliwnym blokiem. Skończyły się na przełomie 2007 roku. Jeśli znajdziesz nie zajechane na śmierć M57 w DE, a coraz ich mniej, będziesz zmieniał olej filtry co 10.000, lał dobre paliwo etc. to te silniki przy 300.000 się dopiero dobrze docierają. 800.000 to dalej żaden wyczyn dla tych silników. Ale najpierw trzeba znaleźć coś czego z 800 na 400 nie skręcił niemiecki turek, a nasi poprawili go na 220. U nas na rynku takich aut nie ma. Jeśli jest coś dobrego przechodzi z rąk do rąk rodzina, sąsiad, znajomy etc. Dlatego słuchaj co inni też napisali. Poszukaj dobrego sprawdzonego nie skręconego diesla M57 w DE i będziesz jeździł, a nie poznawał codzienne nawyki mechaników i całych ich rodzin oraz robił przeciąg w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.