Skocz do zawartości

BMW 735i+gaz e65 WBAGL41050DL89168


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam na oku takie cudo: WBAGL41050DL89168 czy możecie mi powiedzieć co sądzicie na temat tego rocznika, elektroniki, silnika i napraw? Ogłoszeniodawca chce za niego 20k zł. Córka własciciela chce spieniężyć spadek po tacie. A może ktoś się zetknął z nim wczesniej?

Edytowane przez kakashi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakieś foty chociaż?


VIN: WBAGL41050DL89168

Type code: GL41

Model: 735I (EUR)

E-F-R series: E65

Series: 7

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: N62

Displacement: 3.60

Power: 200 (272 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 892 - TITANGRAU METALLIC

Upholstery code: U6NG - LEDER NASCA NATU

Prod.date: 2002-01-18

S169 EU3 exhaust emissions standard

S202 Steptronic

S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S229 Dynamic Drive

S238 BMW LA wheel, double spoke 93

S245 Steering wheel column adjustment,electr.

S261 Side airbags for rear passengers

S302 Alarm system

S323 Soft-Close-Automatic doors

S358 Climate comfort windscreen

S415 Sun-blind, rear

S423 Floor mats, velours

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S438 Fine wood trim

S441 Smoker package

S459 El. front seat adjustment w. memory

S488 Lumbar support, driver and passenger

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S609 Navigation system, Professional

S630 Car phone with cordless receiver

S650 CD player

S672 CD changer for 6 CDs

S676 HiFi speaker system

S785 White direction indicator lights

S854 Language version, French

S863 Dealer List Europe

S877 Omission of non-combined operation

S881 Operating instructions, French

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś foty chociaż?

52417080_1894711953971474_8804790223608217600_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=1578e849a1e345b2f77735ce3b621a5c&oe=5CE8C659

51400231_1894709890638347_3229400697434800128_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=96d3e1b7f33a931781eb676db55c0678&oe=5D1FF581

51416326_1894710013971668_1697828493691191296_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=ddb3c6895c7896631b8dc74b40687c3f&oe=5D28B71D

51377767_1894710210638315_5801138247111278592_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=033a9051adafaf7a6dbd6506e2354d9d&oe=5CE2ADA4


Do tego jest zagazowany, tylko babka twierdzi że elektronik twierdzi, że kontrolka silnika która się im wyświetla to wina gazu... Czy to auto ma zawieszenie pneumatyczne? Bo nigdzie nic nie widzę w informacjach wyzej albo źle patrzę :P

Edytowane przez kakashi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Daj link do twarzo_książki.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

311k wg ostatniego badania technicznego. 3 właścicieli:

- pierwszy właściciel na początku 2002,

- następnie sprowadzenie do polski, polski właściciel sprowadził 01.2015, badanie techniczne rok później i 280k km,

- następnie zmiana właściciela w kwietniu 2016, badanie techniczne 01.2017 i 292k km,

- następnie zmiana właściciela w styczniu 2017 i 311k km przy badaniu 01.2018, wtedy też miał założony gaz i później jeżdżący podobno dbający i teraz jest 324k. Więc jestem pełen nadziei ale i obaw co wyskoczy :roll:

Edytowane przez kakashi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dość specyficzne auto, cena nie jest wysoka ale szansa że będziesz jego ostatnim właścicielem dość duża. :)

Możesz rozwinąć myśl? Jest co prawda plan by to auto postało u mnie dłużej bo potrzebuje (duża rodzina, aktualnie jeżdżę Jaguarem X-Type i kurde bardzo ciasno jest, a nie wyobrażam sobie siebie w jakimś minivanie albo vanie, co to to nie :D) i chciałbym nabić jak najwięcej km bezawaryjnie, tylko właśnie pytanie - ile tych km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli szukasz ogromnego sedana to faktycznie jest dobre rozwiązanie. Ten model trapią nie tyle awarie, co sporo mniejszych usterek. Ale jeżeli teraz jeździsz X-type, to raczej E65 nie będzie gorsze.

Żeby zweryfikować stan potrzebujesz kogoś z komputerem kto się zna na BMW.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szukasz ogromnego sedana to faktycznie jest dobre rozwiązanie. Ten model trapią nie tyle awarie, co sporo mniejszych usterek. Ale jeżeli teraz jeździsz X-type, to raczej E65 nie będzie gorsze.

Żeby zweryfikować stan potrzebujesz kogoś z komputerem kto się zna na BMW.

Wiesz co, mam X-a w wersji 2.0D z 2004 roku z przebiegiem 260k (kupowałem w 2014 ze 180k), gdzie właściwie od strony silnika nigdy nie miałem awarii, teraz właściwie ostatnio posypały mi się wtryski i wymienić musiałem, ale tak to nic. Problemów od strony diesla z EGR'em brak bo wywaliłem go i rurę stalową po prostu ładnie zagniotłem tak że komputerowi i silnikowi to nie przeszkadza :mrgreen: A poza tym to właściwie tylko lać, wymieniać klocki tarcze i zawieszenie i jeździć... Tylko że jest 1 dwulatek który potrzebuje fotelika, jest jeden 16-latek, jest jeden 15-latek i do tego jeszcze na domiar złego dochodzi żona. Więc miejsca w szczególności w wakacje brakuje, nawet durny wypad do rodziców żeby pojechać ze wszystkimi wymaga dzielenia się na samochód i wysłanie tej starszej dwójki pekapem. Dlatego też szukam czegoś większego w zasięgu do 20k, czegoś co w miarę ładnie wygląda (bo do tej pory nic totalnie nie przykuwało mojej uwagi), ale też i wypytuje się bo obawiam się tej bumy. Nigdy styczności z żadną nie miałem, dla mnie to były dresowozy i paligumy, ale jak jechałem raz taxą to właściwie nawet wygodnie było. Tylko że ten układ zaworów i wszędobylska elektronika... Przeraża mnie to trochę... A mieszka ktoś koło Konina kto ma kompa i jest dobrym ekspertem albo znacie kogoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieknie płyn chłodniczy, podobno do wymiany jest ,,jakaś rurka" i przy hamowaniu kierownica wibruje - podobno sa to krzywe felgi. Czy z takich informacji ktoś jest w stanie mi powiedzieć czego mógłbym się spodziewać?

To już na wstępie będziesz lżejszy kilka tyś zł. na samą naprawę rurki.

Poczytaj sobie o tej przypadłości N62.

Jeszce jedną przypadłością są uszczelniacze zaworowe.

Sprawdzenie felg. Hmm nie wiem czy wiele pomoże. Bardziej wymiana zapewne krzywych tarcz hamulcowych.

Do tego dojdzie najprawdopodobniej wymiana poszczególnych elementów zawieszenia.

Ciekawe w jakim stanie są stabilizatory Dynamic Drive oraz przekładnia SERVOTRONIC.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już na wstępie będziesz lżejszy kilka tyś zł. na samą naprawę rurki.

Poczytaj sobie o tej przypadłości N62.

O jakiej dokładnie przypadłości mówisz? Rurka to jest zapewne 100-150 zł, chyba że samemu wymieniasz, przynajmniej takich kosztów bym się spodziewał. Pompa wody była wymieniana jakiś czas temu jeżeli o tym mówisz...

Jeszce jedną przypadłością są uszczelniacze zaworowe.

Można jakoś sprawdzić inaczej te uszczelniacze? Też się tego obawiam a nie mam pojęcia jak do tego podejść przy oględzinach.

 

Sprawdzenie felg. Hmm nie wiem czy wiele pomoże. Bardziej wymiana zapewne krzywych tarcz hamulcowych.

Do tego dojdzie najprawdopodobniej wymiana poszczególnych elementów zawieszenia.

Ciekawe w jakim stanie są stabilizatory Dynamic Drive oraz przekładnia SERVOTRONIC.

O ile właśnie krzywych tarcz się właśnie spodziewam (mycie gorących tarcz na myjni i się wichrują), o tyle te stabilizatory DD i servotronic - można ich stan jakoś zobaczyć podczas oględzin? Dużo kosztuje wymiana, naprawa tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://7er.pl/showthread.php/48206-Naprawa-rury-w-silniku-N62-usuniecie-wycieku-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-rura-teleskopowa


Uszczelniacze: rozgrzewasz silnik, zostawiasz na wolnych obrotach 10 minut, dodajesz gazu, jak pojawią się kłęby dymu to uszczelniacze do roboty..n62 dzieli się na dwa typy: zaraz po wymianie uszczelniaczy albo do wymiany uszczelniacze. Pozostałe tematy elektroniczne to diagnostyka komputerowa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... o tyle te stabilizatory DD i servotronic - można ich stan jakoś zobaczyć podczas oględzin? Dużo kosztuje wymiana, naprawa tego?

 

Szczerze nie wiem jak sprawdzić stabilizatory DD, poza tym czy z nich nie cieknie. Bo choć to fajna sprawa, to nigdy nie chciałem mieć czegoś takiego w swoim aucie więc tematu nie zgłębiałem.

Przykładowa cena:

- stabilizator przód DD - 7500 zł;

- stabilizator tył DD - 7200 zł;

Do tego dochodzą przewody ciśnieniowe, które również tanie nie są.


Z tego co wiem to tej przekładni się nie regeneruje, poza wymianą uszczelnień.

- przekładnia AT - 10 tyś zł.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... o tyle te stabilizatory DD i servotronic - można ich stan jakoś zobaczyć podczas oględzin? Dużo kosztuje wymiana, naprawa tego?

 

Szczerze nie wiem jak sprawdzić stabilizatory DD, poza tym czy z nich nie cieknie. Bo choć to fajna sprawa, to nigdy nie chciałem mieć czegoś takiego w swoim aucie więc tematu nie zgłębiałem.

Przykładowa cena:

- stabilizator przód DD - 7500 zł;

- stabilizator tył DD - 7200 zł;

Do tego dochodzą przewody ciśnieniowe, które również tanie nie są.


Z tego co wiem to tej przekładni się nie regeneruje, poza wymianą uszczelnień.

- przekładnia AT - 10 tyś zł.

Matko święta i córko przenajświętsza, czy cokolwiek w tym aucie w kwestii napraw zamyka się poniżej 1000 zł? Nie licze podpięcia pod komputer :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przecież to auto jako nowe kosztowało 300 tys. :roll: nie bez powodu mają ceny niższe niż e60, eksploatacja takich aut nie tanieje, to najwyższa klasa i z takiej półki są części. Serwis olejowy powinno udać się zrobić do 1000,- :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,

mam na oku takie cudo: WBAGL41050DL89168 czy możecie mi powiedzieć co sądzicie na temat tego rocznika, elektroniki, silnika i napraw? Ogłoszeniodawca chce za niego 20k zł. Córka własciciela chce spieniężyć spadek po tacie. A może ktoś się zetknął z nim wczesniej?

Będę szczery Kakashi.


Więc tak - osobiście uwielbiam BMW.

Ale niestety porządna siódemka kończy się moim zdaniem na E38, te wszystkie nowsze siódemki to źle starzejące się skarbonki bez dna.

Kupisz tą 735i E65, będziesz wsadzał, i wsadzał, i wsadzał.

I nic nie pomorze.

I nic nie odzyskasz.

I zawsze będzie coś nie tak.

I jeszcze będzie kłopot z jakąkolwiek odsprzedażą.


Stare siódemki to najczęściej zwykłe padliny, gdzie spore wydatki czyhają na każdym kroku.

Więc uważam, że jak starsze BMW (ale nowsze niż E38) - to max seria piąta.


Natomiast jeśli chcesz porządne auto podobnej klasy, ale nie chcesz skarbonki?

Poszukaj wypoczętego benzynowego Lexusa GS III (tu raczej NIE hybrydę), lub nawet GS serii II.

W wersji GS430 V8 283KM jeździ mężnie, wtrysk wielopunktowy - gaz kosztuje przyzwoite pieniądze, wad niewiele, dynamika dobra, spadek wartości niemierzalny.

W wersji GS300 V6 249KM jeździ wystarczająco sprawnie, bezpośredni wtrysk - więc gaz dedykowany Prins swoje kosztuje, ale działa idealnie, dynamika wystarczająca, spadek wartości najmniejszy w klasie.

Pomimo, że teoretycznie części są w ASO drogie, zamienniki zdarza się, że nieraz nie występują (podobnie jest także w E65/66), a na rynku wtórnym o części nie jest tak łatwo jak w siódemce E65/66 (Lexusów nie rozbiera się bez przyczyny na części), to koszty eksploatacji są nieporównywalnie niższe.

Te auta z normalną historią, w normalnym stanie, od normalnego użytkownika nie psują w ogóle.

Bo dobry Lex GS MK3 nie psuje się wcale.

Poszukasz niecofanego i może mieć 500.ooo km na karku, jak nie będzie po dużej przygodzie blacharskiej to nadal będzie się dobrze sprawował.


Proszę - o takiego mi chodzi:

- tu sprzedawał dostawca: https://www.komfort-trans.pl/lexus-gs430-1

- tu sprzedaje teraźniejszy właściciel: https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs-perfekcyjny-lexus-gs430-v8-lpg-wroclaw-ID6BJtQC.html


Tak to wygląda na twoja-rura_pl:

Lex GS430 vs X6


Lex GS430 vs Merc S500



A jak Ci się znudzi, sprzedasz łatwo za uczciwą kwotę.

A jak utrzymasz go w prawidłowym stanie - będzie jeździć sto lat.


Pamiętaj - każde auto jest jedynie tak dobre - jak jego NAJGORSZA część.


Ostrożności życzę.

I przeanalizowania bilansu zysków i strat przed zakupem owej ślicznotki...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[..]Moim zdaniem [..]te wszystkie nowsze siódemki to źle starzejące się skarbonki bez dna.

Kupisz tą 735i E65, będziesz wsadzał, i wsadzał, i wsadzał.

I nic nie pomorze.

I nic nie odzyskasz.

I zawsze będzie coś nie tak.

I jeszcze będzie kłopot z jakąkolwiek odsprzedażą.


Stare siódemki to najczęściej zwykłe padliny, gdzie spore wydatki czyhają na każdym kroku.

Więc uważam, że jak starsze BMW (ale nowsze niż E38) - to max seria piąta.

No dobrze, a w takim razie co polecacie w piątkach? Jakie silniki? 5 ludzi tam nie będzie się sardynkowała?


[edit]

po szybkim rozejrzeniu się na rynku jest bmw serii 3 w silniku 2.0d e91 z 2007 roku za 16k więc w sumie 1000 zł taniej niż mam ofertę na te e65, podobno [bEZ PROBLEMÓW]. Jeszcze ani vinu ani słychu bo facet dopiero wieczorem ma podrzucić, ale pytanie - jak to lata i się serwisowo sprawuje? No i przede wszystkim - jak z miejscem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim budżecie z BMW możesz poszukać E38, silniki benzynowe 3.0 i V8 lub Diesel 3.0 ale będzie to auto z początku wieku. E60 w tej kasie nie polecam.

A e39 523i zagazowany? Kolega kolegi sprzedaje i miał podobno fioła na punkcie tego auta więc podobno ( :D ) zadbany. I w sumie za tanie pieniądze w porównaniu do wcześniejszych rozmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.