Skocz do zawartości

Czy BMW Nadaje się na pierwszy samochód ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , po pierwsze chcę zaznaczyc że nie jestem pewnien czy podpiałem się pod właściwy dział , jesli pod zły to przepraszam bo lepszego do mojego tematu nie widziałem . Ale do rzeczy .

Chcę zakupić BMW e36 w sedanie lub coupe z silnikiem 1,6 1,8 ew. 2.0 . Ale jako iż jestem świeżo upieczonym kierowcą dużo osób mi to odradza , powodem czego jest napęd na tył a co za tym idzie trudność w wyjezdzaniu zimą ( z mojej ulicy jest bardzo kiepski wyjazd , pod górkę tuż na drogę głowna ). Użytkownikiem ruchu drogowego jestem juz 4 lata ( posiadałem scigacz aprillia ) a samochodem jescze bardzo dobrze , pomimo ze ledwo co dostałem prawo jazdy . I tu moje pytanie , lepiej narazie kupić inne auto , "nauczyć się jezdzic" a potem kupic gdzies za 2 lata bmw ? czy odrazu kupić wymarzone BMW i zacząc od trudniejszego ? Dodam że pod słowem inne auto głownie myśle o audi a3 . Pozdrawiam , i dziękuje za kazdy komentarz i pomoc ;)

Edytowane przez heniodanio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co masz w tym trudnego?.Zatem Polonezem także nie podołasz.Nie ma co demonizować.Zakładam iż każdy ma minimalną ilość wbudowanego ram-u.Myśl za pomocą tego obiektu który masz powyżej szyi i problemów nie będzie.Jeśli często myślisz zadkiem to nie kupuj nic lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jak masz głowę na karku to bierz BMW, jak nie to kup rower, za dużo świrów na drogach ;) [joke]

Moimi pierwszymi samochodami, prawie 20 lat temu były: maluch, duży Fiat i Polonez, wszystkie z napędem na tył i wszystkie dawały mi dużą frajdę w zimie, szczególnie malacz ;)

Starsze BMW z pewnością lepiej się prowadzi niż Polonez, a w tym drugim to nawet kobiety widywałem za kółkiem w zimie.

Nie przeceniaj swoich możliwości i cierpliwie ucz się na placach i pustych drogach a żałować nie będziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowę na karku mam ;) szaleć nie zamierzam , i tak muszę sie nauczyc prowadzić , bo te 2 miesiace jazd na prawku to nic. Ja tam zimy się nie boję :D tylko martwi mnie ten moj wyjazd z ulicy , skoro czesto ledwo da sie wyjechac autem z napedem na przod , a sam wyjazd trzeba wykonac szybko bo wyjazd jest pomiedzy dwoma zakretami z ktorych ludzie wylatuja jak szaleni ;/ to takim BMW moglbym wgl nie wyjechac :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

BMW chyba raczej lepsze będzie do podjazdów pod górkę (chyba że tyłem podjeżdżasz) Podczas przyspieszania tył auta się dociąża = lepsza przyczepność (zawsze można to wspomóc jak kolega wyżej napisał)

Swoją E36 jeździłem po polnych drogach, po błocie i ani razu mi nie stanęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Podczas przyspieszania tył auta się dociąża = lepsza przyczepność

 

Od kiedy przy przyspieszaniu ciężar silnika przechodzi z przodu na tył? :mrgreen:

 

Olej to Audi A3 - ładniej obudowany Golf, tylko droższy. Poza tym pierwsza generacja to już totalny antyk. O wiele bardziej wolałbym klasyczne E36, ma w sobie to coś. A co do jazdy zimą to przede wszystkim dobre zimówki z należytą wysokością bieżnika. W Polsce ostatnio coraz mniej tej zimy, a z moich obserwacji wynika, że jak naprawdę solidnie przywali i pojawi się jeszcze lód to i tak nie ma mocnych, czy z przednim, czy z tylnym napędem.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na pierwszy samochod BMW tylnio napedowe i to ze starej generacji to nie jest dobry pomysl, zrozumiesz twoj blad za pozno jak wpadniesz w poslizgu na drzewo ktore cie rozetnie na pol. Problem w tym ze w dobrych warunkach nie odczujesz roznicy a jak sie zaczna zle warunki to czesto nie masz sygnalu ostrzegawczego. Jezeli juz absolutnie chcesz BMW tylnio napedowe to zacznij nim jezdzic zima po tym jak spadnie snieg albo pomysl o BMW z napedem na 4 kola albo raczej o czyms z przednim napedem.

 

Generalnie radze odpuscic BMW starej generacji na start jako mlody kierowca... bo konczysz jak w tym poscie :

viewtopic.php?f=43&t=126664

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
bullshit. moja obecna bunia to mój pierwszy samochód i jakoś żyję. kumpel 2 miesiące temu kupił 2 litrową E30 i to też jest jego pierwszy samochód. i też jeszcze żyje. a w Twoim poście gość zap*** na pałę i tak to niestety się kończy. moja odpowiedź to nadaje się jak każdy inny. podejrzewam, że cenisz sobie własne życie i zdrowie i nie chcesz rozbić auta, więc nie będziesz raczej nadmiernie kozaczył, przynajmniej na początku. jedyne co to do tylnego napędu należy raczej podchodzić z respektem i pewną pokorą, nawet mimo tego, że 1.8 czy 2.0 to nie jakaś bestia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim pierwszym samochodem bylo bmw, teraz tez mam bmw i nastepne tez bedzie bmw. Nigdy nie jezdzilem dluzej samochodem z napedem na przod, a jak juz wsiade, to bardzo niepewnie sie czuje.

 

Druga sprawa, to jak ktos nie ma oleju w glowie, naped nie ma znaczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie wiadomo ze kazdy polak to wrodzony schumacher i od dziecinstwa w malym paluszku ma prowadzenie tylno napedowki bo jezdzil po drogach bocznych z kuzynem..., zreszta statystyki zabitych na drogach to potwierdzaja :norty: mozecie wygadywac bzdury typu "jakos mam BMW od 2 miesiecy i jeszcze zyje itd albo ze naped na przod jest trudniejszy do panowaniu niz na tyl" tylko to nie zmienia faktu ze samochod tylnio napedowym z duza moca na pierwszy samochod jest proszeniem sie o drewniana skrzynke.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mówiłem, wystarczy trochę pokory i rozwagi, i będzie jeździł. niemało też widziałem dzieciaków w Astrach I czy starych Clio jeżdżących jak wariaci, więc i moc nie ma tu za wiele (a 2.0 to jeszcze nie jakiś potwór), a umiejętności nabędzie z czasem i przejechanymi kilometrami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

tak opowiedziałem na podobne pytanie w innym temacie

 

wysokie koszty utrzymania BMW i ogromne spalanie to zabobony wymyślane przez ludzi którzy BMW nigdy nie jeździli. Utrzymanie jak każdego innego auta z tych lat, radość z jazdy o niebo większa (chyba, że porównamy z mercem). Największe bolączki to korozja, mosty, maglownice, wycieki z silnika, rozpadające się wnętrza i małolaty którym wydaje się, że jest to auto sportowe. Jest odpowiednie dla świeżego kierowcy pod warunkiem, że ma poukładane w bani i nie będzie kolejnym przecinkiem psującym wizerunek tej wspaniałej marki. Na co zwrócić uwagę przy zakupie... na wszystko. Cały czas na drogach jest sporo kryp które tylko znaczkiem na masce przypominają BMW, pamiętaj, że bawarki kupuje się od ludzi których stać na ich utrzymanie i nie ma znaczenia którego modelu się poszukuje. Napisz może jaki masz budżet na auto, będzie łatwiej coś podpowiedzieć. Unikaj silnika 1.8is, nie jest to zbyt udana jednostka, do tego ciężko o zdrowy motor a remont może być ciut kosztowny. Ja za części do kapitalki zwykłego 1.8 dałem z 1500zł.

jest też jedna pułapka związana z BMW- jeśli raz kupisz auto tej marki już nigdy nie będziesz chciał przesiąść się do innego auta.

 

ale Ty poruszyłeś inne kwestie "jestem dobrym kierowcą, nie boję się zimny". Kolego odpuść sobie BMW, przód napęd z małym silnikiem polecam. Nie mówię tego żeby Cię obrazić ale znam kilku takich którzy wykazują megalomanię za kółkiem, nie raz słyszałem, że oni poślizgów się nie boją, że czują auto a symulatory na Xboxach nauczyły ich zachowania auta (sami młodzi kierowcy). Bilans- porozpierdalane samochody z napędem na przód bo śnieg zaskoczył i zweryfikował umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Cytując klasyka: "największy minus BMW to poprzedni właściciel" :)

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...

ja nie czuje ludzi którzy są tacy anty do tego napędu . Kiedys były maluch z napędem na tyl i silnikiem z tyłu, gdzie rozkład mas był straszliwy i ludzie jeździli i żyją . A co do ciężkiego wyjazdu w zimie to jeśli naprawdę jest ciezki to nie wyjedziesz ani napędem na przód ani na tyl- jedynie napęd na 4 kapcie może cos zdziałać

 

Agresywnie wydrapane zardzewiałym gwoździem w Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie, oczywiście, że możemy siebie wszyscy nawzajem poklepywać, możemy łechtać ego nasze i naszych kolegów, aby wszyscy czuli się dobrze, ale...

 

Czy na pewno chcecie wszystkim młokosom mówić, że auto które ma grubo ponad 100 kUni jest dobre na pierwszy samochód?

 

Czy aby nie zapomnieliście czasów, gdy mieliście 18 lat i prawko?

 

Ja pamiętam ten czas bardzo dobrze (a prawko mam od 2003 roku) i gdy teraz przypominam sobie te czasy, to się cieszę, że przeżyłem (bo ojciec i brat

udostępniali mi wozy, które miały grubo ponad 100 kUnia, tj. 140, 170 i 194).

 

Tutaj już nie chodzi o to, że BMW to auto RWD, bo jeśli młodzieniec kupi BMW ze sprawnymi systemami ABS i ESP, to ten wóz będzie się lepiej trzymał

drogi niż FWD. Tutaj chodzi o to, że trójeczki po prostu zapi@#$#@lają.

 

Ja naprawdę nie chciałbym na swojej drodze spotkać młokosa w trójeczce, która ma pod maską 2.0 lub więcej.

 

Gdy człek wsiada do małej rakietki, to głupieje - trzeba mieć już pewien wiek i doświadczenie, aby nie zgłupieć, bo takie wozy korcą do tego, aby

jeździć szybciej. Te wozy przyzwyczajają do niebezpiecznej jazdy.

 

Na pierwsze auto polecałbym jakąś taczkę, a jeśli już koniecznie BMW, to 1.6 w gazie, aby to jeszcze wolniej jeździło. : D

 

Gadanie do młokosa co jest bardziej bezpieczne, tj. RWD czy FWD to bzdura. Dobre opony to jest podstawa. Dadzą więcej niż to gdzie jest napęd.

Gadanie o wychodzeniu z poślizgu to też bełkot - z poślizgu to sobie można wychodzić na parkingu jak się bąka kręci, albo gdy się startuje

w rajdach lub wyścigach samochodowych i ma ciągle doświadczenie w jeździe sportowej.

 

Nie łudźcie się, że zabawy na parkingach wam pomogą przy złapaniu "slajda" przy większej prędkości.

Gdy samochód wpada w poślizg to oznaka, że jest już za późno. Przy prawidłowej pozycji za kółkiem

poślizg wyłapuje się bardzo, bardzo szybko w jego początkowej fazie - wtedy się z niego wychodzi szybką kontrą (pół obrotu kierownica powinno wystarczyć).

 

Gdy młokos za kółkiem wpada w poślizg przy 100 km/h to jest to jego ostatni poślizg i proszę

bez bzdur, że auto RWD będzie łatwiej wyprowadzić takiemu człowiekowi (on nawet taczki nie wyprowadzi z poślizgu).

Nowe auta mają znów tyle systemów, że człowiek przy wyprowadzaniu wozu z poślizgu więcej przeszkadza, niż pomaga - prze-zaje-kur-fanta-styczne kontry, które

pogłębiają poślizg w odwrotna stronę (rybka) to norma.

 

Podsumowując - młodzieńcze, jeśli chcesz skorzystać z życia, to kup sobie taczkę i ucz się jeździć. Później, gdy już nabierzesz doświadczenia, będziesz mógł sobie

kupić co zechcesz, ale najpierw się wstrzymaj. Lepiej poszaleć za kilka lat, niż skończyć marnie za kilka miesięcy.

 

I tak, tak, wiem, wielu ma olej w głowie, tylko czasem ten olej się rozlewa na chodniku (zaraz po pęknięciu czaszki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemawia przez ciebie rozsadek i refleksja ktore raczej nie wystepuja powszechnie w polskim buraczanym narodzie... czy przypadkiem jestes obcokrajowcem ? :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
A czemu miałby się nie nadawać? Pierwsze auto jakim jeździłem to było BMW (co prawda nie moje :P) i nie miałem większych problemów... co prawda nie jestem ekspertem w takich sprawach jak utrzymanie, serwisowanie itd Ale jak dla mnie pierwsze auto powinno być: sprawne, tanie, niedrogie w utrzymaniu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.