• Reklama

Wyjazd na urlop 1500 km 13 letnim BMW E90 320d

czyli sprawy ogólne dotyczące wspólnie wielu modeli BMW.

Moderator: Konrad201993

Wyjazd na urlop 1500 km 13 letnim BMW E90 320d

Postprzez lllleszek » 06 Maj 2019 22:18

Do tej pory miałem BMW tylko w benzynie z gazem. Razem zrobiłem po Polsce, najwięcej niedaleko od domu, ale też czasami 300 km od domu - tymi autami prawie 200 000 km. Na trasie żadna mnie nie zawiodła. Generalnie nie miałem ciężkiej do naprawy usterki unieruchamiającej pojazd a jeśli się ona przydarzała to zazwyczaj po dłuższym staniu.

Dwa miesiące temu kupiłem 320d E90 z 2006 roku. Dość zadbane, na INPie brak błędów, wtryski sprawdzane korekty w normie (max 1,8). To mój pierwszy diesel, nie widzę nic niepokojącego. Turbiną nie jestem w stanie poruszyć moc ma, lekko zatrzepota po odpaleniu jak jest zimno ale w dieslu może to normalne.

Wpadł mi do głowy pomysł żeby jechać ze znajomymi do Chorwacji tym autem. 1500 km w jedną stronę. Strach czy nie strach? Oni jadą Fiatem Tipo 1.4 T-Jet z 2018. Na tą trasę i ew. awarię chętnie zamieniłbym się samochodem chyba. Pod względem awaryjności nie mam na myśli prowadzenia...

Boje się tego auta bo zrobiłem nim tylko 3000 km od zakupu no i to diesel i ma 13 lat. Takiego starego już od holowania chyba nigdzie nieubezpiecze. A niech walnie w "drogę do" to wakacje popsute.
lllleszek
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 2
Dołączenie: 06 Maj 2019 22:09
Moje BMW: 320d E90

Re: Wyjazd na urlop 1500 km 13 letnim BMW E90 320d

Postprzez guzior2 » 06 Maj 2019 23:23

Zawsze istnieje ryzyko, zwłaszcza w leciwym samochodzie ale jeśli jest zadbany i zrobiony serwis to jak najbardziej jechać, silniki M47N2 są mało awaryjne, jedynie co bym sprawdził to klapki w kolektorze ssącym bo lubią się urywać i robić spustoszenie w silniku, dużo ludzi pozbywa się ich i montuje zaślepki dla wyeliminowania ryzyka.
guzior2
 
 
 
Posty: 6309
Dołączenie: 01 Sie 2009 11:28
Miejscowość: Kraków, UK
Moje BMW: F10 520d M-pakiet B47

E30 316i
E46 320d
E46 318i N42
E60 520d M47N2
E60 520dA N47
F10 520d N47N2

Re: Wyjazd na urlop 1500 km 13 letnim BMW E90 320d

Postprzez lllleszek » 06 Maj 2019 23:35

guzior2 napisał:Zawsze istnieje ryzyko, zwłaszcza w leciwym samochodzie ale jeśli jest zadbany i zrobiony serwis to jak najbardziej jechać, silniki M47N2 są mało awaryjne, jedynie co bym sprawdził to klapki w kolektorze ssącym bo lubią się urywać i robić spustoszenie w silniku, dużo ludzi pozbywa się ich i montuje zaślepki dla wyeliminowania ryzyka.


Klapek w kolektorze nie mam. Zaraz po zakupie okazało się że jeden wtrysk ma duże korekty (dochodził do 3-4) przy wymianie mechanik zdejmował kolektor i klapek nie było. Mam w tym BMW 6-cio biegowy automat. Jego też trochę się boje, ale jazda bez przyczepy.

Czy ktoś wołał lawetę w takiej sytuacji? Jakie to mogą być koszta przy 1000 km bo cena to chyba 2 zł km liczony we dwie strony czyli co 4000 zł?
lllleszek
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 2
Dołączenie: 06 Maj 2019 22:09
Moje BMW: 320d E90

Re: Wyjazd na urlop 1500 km 13 letnim BMW E90 320d

Postprzez guzior2 » 06 Maj 2019 23:55

Skrzynie od ZF są mało awaryjne, jeśli nie czuć żadnych niepokojących objawów to nie ma co panikować ale Assistance na Europę koniecznie kup bo koszty są kosmiczne w razie usterki, zobacz np. to: https://www.turysta.org/ubezpieczenie-a ... nie-ofert/

AXA Direct podobno akceptuje samochody do 15 lat.
guzior2
 
 
 
Posty: 6309
Dołączenie: 01 Sie 2009 11:28
Miejscowość: Kraków, UK
Moje BMW: F10 520d M-pakiet B47

E30 316i
E46 320d
E46 318i N42
E60 520d M47N2
E60 520dA N47
F10 520d N47N2

Re: Wyjazd na urlop 1500 km 13 letnim BMW E90 320d

Postprzez edziu82 » 21 Maj 2019 04:19

Kolego Guzior nie zastanawiaj się tylko pakuj do pełna auto i smigaj. Co ma być to będzie. :) Mam ten sam co Ty silnik. Klapki nie ruszane. Też były obawy czy dojadę do Szwajcarii i dalej do Włoch. W tym roku już 3 raz śmigam na wakacje do Szwajcarii. Jedynie co jesteś wygrany to skrzynia automatyczna. Ja jeżdżąc po alpach sporo muszę się namachac biegami.
edziu82
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 15
Dołączenie: 30 Sty 2015 14:45
Moje BMW: BMW E61 520d 163km

Re: Wyjazd na urlop 1500 km 13 letnim BMW E90 320d

Postprzez guzior2 » 21 Maj 2019 11:53

Ja się nie waham, to kolega IIIIeszek założył temat :wink:
guzior2
 
 
 
Posty: 6309
Dołączenie: 01 Sie 2009 11:28
Miejscowość: Kraków, UK
Moje BMW: F10 520d M-pakiet B47

E30 316i
E46 320d
E46 318i N42
E60 520d M47N2
E60 520dA N47
F10 520d N47N2

Re: Wyjazd na urlop 1500 km 13 letnim BMW E90 320d

Postprzez edziu82 » 21 Maj 2019 16:43

A to przepraszam na telu odpisywałem :)
edziu82
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 15
Dołączenie: 30 Sty 2015 14:45
Moje BMW: BMW E61 520d 163km

Re: Wyjazd na urlop 1500 km 13 letnim BMW E90 320d

Postprzez luk_byd » 14 Cze 2019 09:02

lllleszek napisał:Do tej pory miałem BMW tylko w benzynie z gazem. Razem zrobiłem po Polsce, najwięcej niedaleko od domu, ale też czasami 300 km od domu - tymi autami prawie 200 000 km. Na trasie żadna mnie nie zawiodła. Generalnie nie miałem ciężkiej do naprawy usterki unieruchamiającej pojazd a jeśli się ona przydarzała to zazwyczaj po dłuższym staniu.

Dwa miesiące temu kupiłem 320d E90 z 2006 roku. Dość zadbane, na INPie brak błędów, wtryski sprawdzane korekty w normie (max 1,8). To mój pierwszy diesel, nie widzę nic niepokojącego. Turbiną nie jestem w stanie poruszyć moc ma, lekko zatrzepota po odpaleniu jak jest zimno ale w dieslu może to normalne.

Wpadł mi do głowy pomysł żeby jechać ze znajomymi do Chorwacji tym autem. 1500 km w jedną stronę. Strach czy nie strach? Oni jadą Fiatem Tipo 1.4 T-Jet z 2018. Na tą trasę i ew. awarię chętnie zamieniłbym się samochodem chyba. Pod względem awaryjności nie mam na myśli prowadzenia...

Boje się tego auta bo zrobiłem nim tylko 3000 km od zakupu no i to diesel i ma 13 lat. Takiego starego już od holowania chyba nigdzie nieubezpiecze. A niech walnie w "drogę do" to wakacje popsute.


1.8 to dość duża korekta dla mnie.
Dla mnie budzący niepokój powodują wtryski powyżej 0,5-0,7. No ale... każdy inaczej postrzega samochód.
Możesz sobie kupic assistance (np. w PZMot) i proponowałbym to zrobić, nie tylko ze względu na potencjalną awarię samochodu lecz np. pęknięcie felgi bądź jakąś kolizję.

Rok temu jechałem do Chorwacji samochodem.
Dieslem z 2010 roku z przebiegiem 300 tys km. Auto miałem 2 miesiące - zakup był w ciemno bo była dobra cena, uszkodzone lekko przodem, naprawione.
Ale mam słuch i czucie i z autem było wszystko si.

I przed wyjazdem nie sprawdziłem ani oleju ani ciśnienia w oponach gdyż wiedziałem ze 'oleju nie bierze' a ciśnienie jest dobre, bo musi być dobre na co dzień a nie tylko na wyjazd.

W sumie tyle.
Dlaczego miałoby nie dojechać?
Takie auto odpoczywa jadąc 150 km/h - jest to mniej uciążliwe niż ruch miejski.

Sprawdź koło pasowe.

Klapki wolalbym usunąć w M47, w N47 tanio (150zl) można nowe ori kupic i wymienić.

Nie ma co się bać, to BMW z dobrego okresu produkcji.
POZDRAWIAM
//Lukasz
Awatar użytkownika
luk_byd
 
 
 
Posty: 1473
Dołączenie: 26 Paź 2016 06:46
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: F11 LCI 525d / F02 750 Ld


Powróć do Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości