Skocz do zawartości

Automat - technika/styl jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem od niedawna użykownikiem pierwszego swojego auta z ASB. Od wytrawnych użytkowników automatów chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej korzystać z tego dobrodziejstwa ;-) Chdzi mi głownie o technikę jazdy - np czy jeżdząc w mieście, lub w korkach wiedząc, że dłużej postoimy na światłach czy warto wrzucać na P na taki chwilowy postój, czy lepiej zostawić cały czas na D .
m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zawsze w jeździe miejskiej trzymaj auto na D. Na P przerzucaj tylko gdy parkujesz. Stojąc w dużym korku możesz, kiedy nie ruszasz się przez więcej niż kilka minut, przerzucić na N - rozłączysz wtedy silnik ze skrzynią, co sprawi, że silnik będzie pracował bez obciążenia i nie będzie wymagał większego nakładu pracy układu chłodzącego.

Co do samej jazdy - wciskasz gaz i pozwalasz autu zmieniać biegi przy około 2-2.5k orb/min. Moje auta rozpędzają się wtedy żwawo i przy tym pozostają w miarę ekonomiczne.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zawsze w jeździe miejskiej trzymaj auto na D. Na P przerzucaj tylko gdy parkujesz. Stojąc w dużym korku możesz, kiedy nie ruszasz się przez więcej niż kilka minut, przerzucić na N - rozłączysz wtedy silnik ze skrzynią, co sprawi, że silnik będzie pracował bez obciążenia i nie będzie wymagał większego nakładu pracy układu chłodzącego.

Co do samej jazdy - wciskasz gaz i pozwalasz autu zmieniać biegi przy około 2-2.5k orb/min. Moje auta rozpędzają się wtedy żwawo i przy tym pozostają w miarę ekonomiczne.

 

Dzieki za rady, troche poczytałem też artykuły ze strony automat.pl z linka w poście powyżej. Może czasem za szybko przelaczalem z D na R, ale zawsze czekałem aż załaczy bieg, wczesniej nie dawalem gazu i zmiane robilem zawsze na postoju z wcisnietym hamulcem. Sam ruch wajchy tylko był szybki ;-) a Biegi przy normalnej jeżdzie zmieniaja mi sie tak przy 2k obr./min i auto w takim zakresie jest calkiem zwawe. Czasem pokrece w okolice 3k, wtedy sunie jak burza ;-)

m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze kilka lat automatem "sluzbowo" i nigdy nie przelaczam na P lub N gdy stoje w korkach.nawet na N nie przestawiam dziwgni gdy stoje dluzej.skrzynia jest przystosowana do pracy w trybie D,nic sie nie dzieje.mamy 60 aut i wszystkie automaty,katowane nieraz straszliwie,nigdy nie slyszalem/widzialem aby skrzynia nawalila.nie masz sie czego bac,jezdzij na D,a P wlaczaj gdy parkujesz lub gasisz auto :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie, wszystko zalezy od tego ile czasu się czeka..ja raczej nie przełączam na P..ale mam jedne światla jak wracam z pracy i gdy złapie mnie czerwone to wrzucam P bo wiem, że trzeba postać kilka ładnych minut :)

A czy P czy D to chyba nie ma istotnej różnicy dla silnika przy postoju.

 

a czemu nie na N?

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________

moto giełda i samochody używane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli masz na D to skrzynia jest cały czas załaczona przy przełaczeniu na P poprostu ja rozłanczasz.

 

ale ja pytałem o N

rozlanczasz-- rozlaczasz!! edit [mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
A czy P czy D to chyba nie ma istotnej różnicy dla silnika przy postoju.

Teoretycznie przelaczac z D powinno sie tylko gdy zakonczy sie jazde, lub chce sie cofac. Automatyczna skrzynia skonstruowana jest w ten sposob, ze przenosi naped za pomoca oleju i nie posiada elementow tracych o siebie (oprocz lock-up'u, ktory zalacza sie przy wiekszych obrotach i wyzszych biegach). Na pewno czeste przelaczanie z D na N czy P skroci zywot asb.

Czym rozni sie N od P? W przypadku P pomiedzy ktores tryby wchodzi jakas zapadka i blokuje tylne kola. NIE NALEZY stosowac P jako hamulca recznego, gdyz mozna sobie te zapadke lub tryby uszkodzic. N glownie sluzy do spuszczenia cisnienia z biegu D podczas przelaczania na R lub odwrotnie. Przelaczajac pomiedzy D a R powinnismy sekunde poczekac na N. Dodatkowo D lub R mozna zalaczac TYLKO I WYLACZNIE podczas calkowitego postoju auta.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie wiem do czego sluzy N.Skoro P sluzy do parkowania i blokuje tylne kola to po co jest hamulec reczny? Kiedy go uzywac? Czy jak zaparkuje i wlacze P to reczny mam jeszcze zaciagac? Czy mozna parkowac na N i reczny zaciagniety? Czy podczas jazdy mozna przelaczyc na N np. podczas zjazdu z gorki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie wiem do czego sluzy N.Skoro P sluzy do parkowania i blokuje tylne kola to po co jest hamulec reczny? Kiedy go uzywac? Czy jak zaparkuje i wlacze P to reczny mam jeszcze zaciagac? Czy mozna parkowac na N i reczny zaciagniety?

a zostawiasz manual na luzie i tylko na recznym?!

 

reczny przy P zaciaga sie przed wrzuceniem P zeby potem mozna bylo bez oporow wypiac.

 

Czy podczas jazdy mozna przelaczyc na N np. podczas zjazdu z gorki?

a w manualu tak bys robil? idiotyzm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim badz razie jaka jest roznica gdy zostawiam auto na parkingu. Miedzy P i reczny a N i reczny. W jakiej sytuacji uzywamy N i recznego?

juz kiedys byla tu wojna religijna o P i N :D

 

ja N i recznego uzywam tak samo jak u siebie luzu i recznego, czyli prawie nigdy. kiedy wprowadzam na podjazd na chwile to tak, zeby nie wpinac bolca na pare sekund, ale parkowania na samym recznym nie uznaje ani w automacie ani w manualu (nawet sa kraje gdzie jest to zabronione). roznica taka, ze kiedy nie ma mrozu to sie powinno na pochylosciach zaciagnac reczny przed wbiciem P i odciagnac po zrzuceniu z P (chyba nawet w instrukcjach tak jest) zeby duze sily oporu nie dzialaly na blokade, a w manualu tego problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nadal nie wiem do czego sluzy N.
N glownie sluzy do spuszczenia cisnienia z biegu D podczas przelaczania na R lub odwrotnie. Przelaczajac pomiedzy D a R powinnismy sekunde poczekac na N.

 

Skoro P sluzy do parkowania i blokuje tylne kola to po co jest hamulec reczny? Kiedy go uzywac? Czy jak zaparkuje i wlacze P to reczny mam jeszcze zaciagac?
W przypadku P pomiedzy ktores tryby wchodzi jakas zapadka i blokuje tylne kola. NIE NALEZY stosowac P jako hamulca recznego, gdyz mozna sobie te zapadke lub tryby uszkodzic.

 

:duh: czytamy ze zrozumieniem :!:

Gdy parkujesz na rowni pochylej, zatrzymujesz auto, wlaczajac na N, zaciagasz hamulec reczny tak, aby auto nie drgnelo i wlaczasz na P. Tak powinno sie parkowac za kazdym razem wlasciwie, nie tylko na rowni pochylej.

 

powinno na pochylosciach zaciagnac reczny przed wbiciem P i odciagnac po zrzuceniu z P (chyba nawet w instrukcjach tak jest) zeby duze sily oporu nie dzialaly na blokade

Dokladnie tak jak kolega pisze :cool2:

 

Podczas jazdy nie wolno przelaczac na N. Podczas jazdy rowniez nie wolno przelaczac na D lub R.

 

Silnik nalezy gasic tylko na P. Nie wolno gasic go na D ani R.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Jest bodajze tolerancja holowania nie szybciej niz 40km/h przez 25km. Pewien tych liczb nie jestem.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest bodajze tolerancja holowania nie szybciej niz 40km/h przez 25km. Pewien tych liczb nie jestem.

 

 

Liczby te są zależne od typu skrzyni biegów zamontowanego w samochodzie i podane w instrukcji obsługi danego modelu.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 4 lata później...

Pozwolę sobie odgrzać kotleta, bo mam wątpliwość a w internecie co post to inna teoria.


Stojąc na światłach/przejeździe kolejowym mogę zamiast trzymać nogę na hamulcu, zaciągnąć ręczny i puścić hamulec nożny? Oczywiście skrzynia pozostaje w pozycji D. Mam BMW E90, 325i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
ja jezdze kilka lat automatem "sluzbowo" i nigdy nie przelaczam na P lub N gdy stoje w korkach.nawet na N nie przestawiam dziwgni gdy stoje dluzej.skrzynia jest przystosowana do pracy w trybie D,nic sie nie dzieje.mamy 60 aut i wszystkie automaty,katowane nieraz straszliwie,nigdy nie slyszalem/widzialem aby skrzynia nawalila.nie masz sie czego bac,jezdzij na D,a P wlaczaj gdy parkujesz lub gasisz auto mobdro kodi :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Pytanie pod kątem ewentualnego zakupu używanego ( seria 3 albo X1,x2).

Chciałem zapytać jak to jest naprawdę z wymianą oleju w automatycznej skrzyni biegów. Kolega mówi, że w swoim Audi A4 powinien zmieniać olej w skrzyni co 60 tyś km, do tego taka wymiana jest dość kłopotliwa i w zasadzie musi być wykonana w autoryzowanym serwisie. A jak to jest w BMW , jakie koszty takiej ewentualnej wymiany o ile to w ogóle konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.