• Reklama

CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58, N63

Sprawy mechaniczne dotyczące BMW serii 8 (E31, G14-G15, F91-F93).

Moderator: BMK

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez BS89 » 01 Sty 2020 19:42

Chyba mimo wszystko spróbuje - może jeszcze nie teraz, póki auto jest nowe i mam fun, ale jeszcze przed upływem gwarancji. Na dobra sprawę jeżdżąc od lat nowymi autami nigdy nie skorzystałem z gwarancji, a nawet przy bardziej skonplikowanych naprawach i dużym pechu pewnie i tak ewentualne naprawy pozagwarancyjnej nie przekroczą mi 20 tys które teoretycznie oszczędziłem wybierając zladwiona wersje dwulitrowego silnika.

Nad boxem się jeszcze zastanowię. Dość droga impreza a chyba wcale nie takie zdrowe dla silnika.

Gdyby BMW miało fabryczne rozwiazanie podniesienia mocy o te 30-40 KM / 50 nm, nawet za te 4-5 tys to byłoby dla mnie wyjście idealne. Przy 90% jazdy w mieście więcej nie potrzebuje (w zasadzie to te 184 i tak sprawiają ze jeżdżąc po Krakowie polowe czasu się mecze bo samochód przede mną zamula..).
BS89
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 06 Lis 2019 19:55
Moje BMW: X1, 3 G20 w zamówieniu

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez radek_rr » 01 Sty 2020 20:03

Sorry ze strasze, ale w zony 218d chcialem zrobic czipa. Miesiac przed koncem gwarancji wymienili mi cala wiazke elektryczna silnika, turbine, komputery, czesci za 21 tys netto :D
Bylo rozszczelnienie ukladu zasilania paliwowego, zalało kompy, ubilo turbine, masakra xD sam mialem w 320d kiedys chipa, ale to bylo auto po gwarancji kupione za gotowke ;)
Życze dalszej bezawaryjnej jazdy! Mi sie nie psuly tylko kupione z salonu jako nowe/dema, a importy wiecznie coś [218d jest wyjatkiem].
Moim autem marzeń zawsze było 330i w e90, jednak obecne r4 w 330i jest mocniejsze i z potencjałem na ponad 300 KM z seryjnym wydechem i gdyby mi ta 2ka sie nie popsula to z wypozyczalni bym g20 nie dostal jako zastepcze i 330i pewnie bym nie zamowil, wiec ta historia ma swoj happy end ;)
Jak mi sie moc znudzi to tez zrobie program i moze stage 2 - o ile po zakonczeniu CL nie wezme g20 340i po lifcie ;)
radek_rr
 
 
 
Posty: 458
Dołączenie: 17 Sty 2012 21:35
Moje BMW: G20 330i
F45 218d
Ex: e87, e84, e91, e36, e91.

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez BS89 » 01 Sty 2020 21:23

Miałem podobnie! W X1 sD18d zalało po 2.5 roku cały silnik, nieszczelny przewód paliwowy. Poszedł sterownik silnika, było po gwarancji (nie przedluzalem) ale jako ze tydzień wcześniej (!!) zamówiłem w tym samym salonie 320i, BMW pokryło koszty naprawy poza robocizna. Na początku wyceniali na 12-15 tysięcy, zapłaciłem 3 tys.

Żałuje ze przy konfiguracji nie wziąłem 330i bo różnica w miesięcznym leasingu była koło 300 zł... auto jest prywatnie w leasingu konsumenckim, przez co wychodzi dość drogo ale firmy nie mam i pracuje na etacie wiec innej opcji nie było. Szczerze to w momencie kupna nawet aż tak mocno się nad 330i nie zastanawiałem bo 320i wydawał mi się rakieta w porównaniu z poprzednimi autami (w jeździe próbnej po mieście różnica dość mała) i wolałem dołożyć pełno wyposażenia niż brać mocniejszy silnik - ale taki już mam charakter ze przeważnie jak już coś kupie, to później zaczynam kombinować ;) O tyle spoko, ze ta jednostka daje mi w ogole możliwość podniesienia mocy do podobnego poziomu.

Pamietam jak swego czasu przesiadłem się z Qashqaia do X1, tez wydawało mi się ze to wyścigówka a do setki 9.5s :)
BS89
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 06 Lis 2019 19:55
Moje BMW: X1, 3 G20 w zamówieniu

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez G-CS » 01 Sty 2020 21:29

zalewanie dieslem sterowników w bmw, to niestety częsty przypadek, osobiście 2x przy wyciąganiu, trafił mi się zalany :(
Awatar użytkownika
G-CS
 
 
 
Posty: 1482
Dołączenie: 20 Cze 2010 14:58
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: ...BMW było ich wiele :)
Stinger 3.3bt 480+

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez radek_rr » 02 Sty 2020 03:02

Jest jakaś reguła? Konkretny silnik/fabryka?
radek_rr
 
 
 
Posty: 458
Dołączenie: 17 Sty 2012 21:35
Moje BMW: G20 330i
F45 218d
Ex: e87, e84, e91, e36, e91.

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez Jacek530D » 06 Sty 2020 11:15

A ja mam pytanie, co możemy wykrzesać z silnika w G30 540i ? nie chodzi mi o sam program, bo to jasna sprawa, tylko czy IC można zmienić na jakiś dedykowany, DP, dolot + program ?

Ktoś już przerobił taki projekt?

Jak tak, to u kogo było to robione?
Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Jacek530D
 
 
 
Posty: 44
Dołączenie: 04 Paź 2008 17:32
Miejscowość: Yaworzno
Moje BMW: E39 530d 06.1999 193KM

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez radek_rr » 09 Sty 2020 02:27

Jaka jest przyrost mocy wynikający z wycięcia GPF? Jest to wiecej niż 10 KM?
radek_rr
 
 
 
Posty: 458
Dołączenie: 17 Sty 2012 21:35
Moje BMW: G20 330i
F45 218d
Ex: e87, e84, e91, e36, e91.

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez jnx » 11 Sty 2020 10:50

Jeżeli chodzi o tematy gwarancyjne to nasi klienci nie mieli przypadku jej utraty, robiąc setki samochodów, zawsze kilka trafi się na naprawy gwarancyjne, wówczas przywracamy seryjne oprogramowanie bez nabijania licznika programowań i dopiero wtedy auto trafia na serwis. Trzeba mieć jakiegoś pecha by auto tą gwarancje utraciło lub zdać auto na naprawe z wgranym programem. Inna sprawa tyczy się marki Audi-VW, tutaj jest to bardziej problematyczne.

Jacek530D napisał:A ja mam pytanie, co możemy wykrzesać z silnika w G30 540i ? nie chodzi mi o sam program, bo to jasna sprawa, tylko czy IC można zmienić na jakiś dedykowany, DP, dolot + program ?

Ktoś już przerobił taki projekt?

Jak tak, to u kogo było to robione?


tak, silnik b58 40i jest podatny na modyfikacje i bardzo lubi wysokooktanowe paliwo :)

po samym downpipe + paliwo 100oct uzyskujemy okolice 460-470KM.

radek_rr napisał:Jaka jest przyrost mocy wynikający z wycięcia GPF? Jest to wiecej niż 10 KM?


Wycięcie samego GPF nie powoduje wzrostu mocy, wzrost mocy zauważalny będzie gdy uwolnimy wydech całkowcie ( Decat lub sportowy katalizator + GPF off)

tymczasem kolejna realizacja :

BMW G05 30D 265KM STAGE 1 : 330KM 730Nm

Image
Image
CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715
ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW
http://www.TC-PERFORMANCE.eu

Image

https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!
Awatar użytkownika
jnx
 
 
 
Posty: 839
Dołączenie: 26 Sty 2011 11:38
Miejscowość: Łódź
Moje BMW: G30 M550i

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez remains » 15 Sty 2020 12:48

No a co z power box'ami?
To aż tak słabo działa? Bo ,jak rozumiem, to sposób najszybszy w przypadku napraw gwarancyjnych . Wyciągasz boxa i po temacie.
Ja w moją F30 mam wgrany soft, ale zrobiony po gwarancji. Teraz z gwarancją w G20 trochę się, mimo wszystko, obawiam.
Robiliście już 320 d na box'ie? Jak to wyszło? W czym będzie gorsze od wgranego oprogramowania? Rozumiem, że taki box też jest robiony indywidualnie pod każde auto.
remains
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 5
Dołączenie: 14 Kwi 2010 23:46
Moje BMW: nie powiem

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez jnx » 18 Sty 2020 07:31

remains napisał:No a co z power box'ami?
To aż tak słabo działa? Bo ,jak rozumiem, to sposób najszybszy w przypadku napraw gwarancyjnych . Wyciągasz boxa i po temacie.
Ja w moją F30 mam wgrany soft, ale zrobiony po gwarancji. Teraz z gwarancją w G20 trochę się, mimo wszystko, obawiam.
Robiliście już 320 d na box'ie? Jak to wyszło? W czym będzie gorsze od wgranego oprogramowania? Rozumiem, że taki box też jest robiony indywidualnie pod każde auto.


Też działają :)

kolejna realizacja g05 :

Image
Image
CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715
ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW
http://www.TC-PERFORMANCE.eu

Image

https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!
Awatar użytkownika
jnx
 
 
 
Posty: 839
Dołączenie: 26 Sty 2011 11:38
Miejscowość: Łódź
Moje BMW: G30 M550i

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez Benyxxx » 21 Sty 2020 22:46

Witam. Tc Performance czy możecie napisać c 2 mapy? jedna do spokojnej jazdy a druga do szybkiej, tak zeby można było je przełączać np stojac na swiatlach? podobno mozna to zrobic uzywajac np jb4 potraficie na jb4 tak zrobic? albo zaproponować lepsze rozwiazanie? Chciałbym z chipowac dwa auta g11 m58 i e93 n54,
Benyxxx
 
 
 
Posty: 38
Dołączenie: 12 Cze 2015 16:22
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: było:
E34 525i
E39 525i Individual
jest:
E61 535d
E93 335i Individual
F10 530i

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez atri » 23 Sty 2020 21:23

Hej, czas oddać moje f25 :)

Czy G21 318d 150 KM też uda się tak fajnie zestroić?

Image
atri
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 9
Dołączenie: 30 Kwi 2017 09:06
Moje BMW: x3 f25

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez krystos » 04 Lut 2020 21:53

Cześć

Pomożecie Panowie, po podkręceniu ( nie w TC) w aucie słychać turbinę ( pacjent f 25 silnik 20i mapa na 250 km i 360 nm ). Dźwięk przy 1500 obrotów słychać delikatny świst jakby czy gwizd . Wcześniej tego nie było tylko od razu po programie. Turbina jest szczelna próba cisnieniowa pozytywna. Po programie turbina padła/ pada czy jak ? ☹️
krystos
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 10
Dołączenie: 22 Sty 2020 23:22
Moje BMW: X3 F25 20i

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez aropi » 06 Lut 2020 22:57

Wyłącz klimę i posłuchaj.
aropi
 
 
 
Posty: 65
Dołączenie: 23 Paź 2015 10:13
Moje BMW: X3 xDrive 2.0i rok F25 z 2015 roku, X1 sDrive 2.0i F48 z 2016 roku

Re: CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58,

Postprzez jnx » 08 Mar 2020 20:36

Realizacja najnowszej serii 8 G14 840D 320KM @ 395KM :

Image
Image
Image
CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715
ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW
http://www.TC-PERFORMANCE.eu

Image

https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!
Awatar użytkownika
jnx
 
 
 
Posty: 839
Dołączenie: 26 Sty 2011 11:38
Miejscowość: Łódź
Moje BMW: G30 M550i

PoprzedniaNastępna

Powróć do Seria 8

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 2 gości