• Reklama

Regeneracja Visco

M60 (830i, 840Ci), M62 (840Ci), M70 (850i), M73 (850Ci), S70 (850CSi)

Moderator: BMK

Regeneracja Visco

Postprzez KinceK » 19 Maj 2009 19:33

Jak wiecie, moja osiem miała problemy z chłodzeniem i to nie raz, nie dwa. Ostatnio mi wywaliła płyn na wiosennym zlocie BKP. Tym razem moje problemy z chłodzeniem zdiagnozowałem jako niesprawność wiskozy, nawet 2 lat nie wytrzymała.
Jak zbawienie przyszedł Kanap z pomocą, dzięki któremu wszedłem w posiadanie tej wiedzy. Dzięki Kanap - rządzisz :cool2:

Do regeneracji wiskozy będzie potrzebny olej do kupienia w serwisie Toyoty(sicon oil - ważny jest numer części), oraz opalarka ew. suszarka.

Image

Koszt oleju to 55 zł.

Zaczynamy od wymontowania wiatraka z wiskozą (klucz 32 i lewy gwint - pamiętajcie).

1.Montujemy visco w imadle i zdejmujemy blaszkę na środku (trzeba dogiąć nacięcia na krańcach i usunąć silikon), blaszkę należy przesunąć w prawo lub w lewo, wtedy wyskoczy.

Image

Image

2. Usuwamy blaszkę uważając, by nie wyskoczył trzpień pełniący rolę zaworu(jest mały i łatwo go zgubić)

Image

3. Po usunięciu blaszki, wyjmujemy trzpień i uszczelkę.

Image

4. Tu zaczyna się cała praca. Podgrzewamy wiskozę opalarką i kręcimy wiskozą (najlepiej z założonym wiatrakiem będzie łatwiej, ma to na celu lepsze rozprowadzenie oleju wewnątrz.) Po podgrzaniu dolewamy oleju i nadal kręcimy, widać jak wciąga go do środka.

Image

Image


Procedurę powtarzamy, aż będzie pełno, u mnie z 18ml weszło ok 15.

5. Zakładamy trzpień, uszczelkę i blaszkę. Można dać silikon w dawne miejsce, ale wg mnie nie jest to konieczne.

Image

Image

Image


6. Zakładamy graty do samochodu i cieszymy się sprawną wiskozą.
Ostatnio edytowano 20 Maj 2009 17:55 przez KinceK, łącznie edytowano 6 razy
BMW - Broń Masowego Wrażenia

Moja 850i
viewtopic.php?f=26&t=120911
Image
detailing http://www.funkyking.eu
Awatar użytkownika
KinceK
 
 
 
Posty: 1580
Dołączenie: 27 Cze 2007 00:23
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: 730d E38
520i E28
316i E30
316i E36
328i E36
ex
520i E34
850i E31
328i E36
320d E46
M3 E46

Postprzez PZ » 19 Maj 2009 21:26

Świetny patent !
A ja już w historii z 5 razy visko kupowałem do różnych beemek...
Pozdrowienia
Paweł
www.automobile-catalog.com
Awatar użytkownika
PZ
 
 
 
Posty: 1539
Dołączenie: 16 Sty 2004 14:04
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: 850i

Postprzez Kanap » 19 Maj 2009 22:17

Witam.
Koledzy zwróćcie uwagę na zdjęcie nr 6. W prawym górnym rogu widać narzędzia do tortur , oj niegrzeczny KniceK niegrzeczny , takie zabawki pokazywać na forum :twisted2:
A tak na serio to dokładnie rok temu zrobiłem taki myk u siebie i wszystko działa .
Pozdrawiam Kanap
E32 750 i wszystko jasne
Image
Awatar użytkownika
Kanap
 
 
 
Posty: 843
Dołączenie: 13 Lip 2003 13:05
Miejscowość: SADÓW K/ LUBLIŃCA
Moje BMW: E32 750i 1991r

Postprzez solaris520 » 20 Maj 2009 00:07

no ten Kanap, ale wymyślił :mrgreen: :D

A tak na marginesie - nie wiem o co chodzi z visco Behr, ale znam trzy przypadki (poza tym Kinckowym), że ludzie kupili nową część i w bardzo krótkim czasie okazywało się, że visco działa źle (albo wcale).
Jeden z tych przypadków to sytuacja kolegi, który kupił dwa razy nowe Behr - i jak się okazało, że pierwsze padło, to zaraz potem to samo było z następnym.
:think:
Awatar użytkownika
solaris520
 
 
 
Posty: 1785
Dołączenie: 16 Sie 2007 02:14
Miejscowość: Katowice
Moje BMW: E34 520i R6 12V Lachssilber Metallic 1988, original

Postprzez PZ » 20 Maj 2009 08:22

Mi się zdarzyło, że po demontażu i odłożeniu visko na półkę w pozycji poziomej później już nie działało. 2x :roll:
Pozdrowienia
Paweł
www.automobile-catalog.com
Awatar użytkownika
PZ
 
 
 
Posty: 1539
Dołączenie: 16 Sty 2004 14:04
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: 850i

Postprzez KinceK » 20 Maj 2009 08:39

To visco, które teraz zregenerowałem jest tym które było w ósemce jak ją kupiłem, więc na półce przeleżało dwa lata w poziomie i na bank było niesprawne, nowe wg mnie nigdy nie chodziło tak efektywnie jak to po regeneracji. Martwiłem się o wyłączanie wiskozy przy 3000 obr, ale wszystko działa jak należy. Jedyny objaw, który występuje też u Kanapa to dłuższa praca wiskozy na zimnym silniku tuż po odpaleniu 30-60s.

Co do nowych niesprawnych wiskoz to jakoś nie tak dawno rozmawiałem z Anjinsanem, że zamawiał je i przychodziły niesprawne, stosunkowo duży procent. Tak jak na to spojrzę z perspektywy czasu, to nigdy nie byłem w pełni zadowolony z pracy sprzęgła wiskotycznego(kupiłem je na Narbutta w Warszawie), czasami się załączało, czasami nie. Generalnie mam wrażenie, że do tego silnika jakiś debil chłodzenie wymyślał, wiem, że nie było tego gdzie upchnąć, ale jest bardzo dużo elementów narażonych na niesprawność, a przy odrobinie braku kontroli temp. łatwo o tragedię. Ja to zdecydowanie częściej patrze na temperaturę, niż na prędkość czy obroty. Dobra, bo się rozpisałem, ale cieszę się, że ten temat mam za sobą. Pozdro.
BMW - Broń Masowego Wrażenia

Moja 850i
viewtopic.php?f=26&t=120911
Image
detailing http://www.funkyking.eu
Awatar użytkownika
KinceK
 
 
 
Posty: 1580
Dołączenie: 27 Cze 2007 00:23
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: 730d E38
520i E28
316i E30
316i E36
328i E36
ex
520i E34
850i E31
328i E36
320d E46
M3 E46

Postprzez MArcin 850i » 20 Maj 2009 13:04

V12 jest wydajny jak piec. Jak ją zostawiam zima w garazu po przejazdzce, to w garazu robi sie cieplej o kilka stopni, a kolektory sa zawsze cieple nad ranem :D
Mam do Was pytanie. Czesto slyszycie visco podczas jazdy? Ja praktycznie nigdy, przy zimnym rozruchu wczoraj sprawdzalem i visco chodzi przez pierwsze 2 sekundy, czasem jak jest goraco i dluzej postoje w korku to je uslysze tylko na kilka sekund, ale tez rzadko. Nie powinno ono czesciej pracowac? Z temperatura nie mam zadnych problemow, wskazowka jest idealnie w pionie, czasem tylko jak zgasze rozgrzane auto to wkazowka wyskakuje delikatnie za polowe, ale niegroźnie, wystarczy uruchomic silnik na kilka sekund i wskazowka z powrotem wraca do pionu. Wczoraj podejrzalem jak pracuje visco w V8 i zalacza sie zdecydowanie czesciej. Daje mi to podejrzenie, ze nie pracuje ono u mnie 100% poprawnie. Jak jest u was?
MArcin 850i
 
 
 
Posty: 2079
Dołączenie: 28 Kwi 2005 18:57
Miejscowość: WSC

Postprzez kapitan_bomba » 20 Maj 2009 14:57

...Z temperatura nie mam zadnych problemow, wskazowka jest idealnie w pionie, czasem tylko jak zgasze rozgrzane auto to wkazowka wyskakuje delikatnie za polowe, ale niegroźnie, wystarczy uruchomic silnik na kilka sekund i wskazowka z powrotem wraca do pionu....


Ja u mnie mam to samo, podczas jazdy wskazówka stoi w pionie, ale jak zgaszę silnik to lekko wychodzi za połowę skali. Visco raczej mam niesprawne bo nie słyszę jak pracuje, dzisiaj założę inne z silnika M20(jeżeli podejdzie) bo wiem że jest sprawne.
Awatar użytkownika
kapitan_bomba
 
 
 
Posty: 123
Dołączenie: 04 Sty 2009 12:06
Miejscowość: strzelce opolskie

Postprzez Rosa » 20 Maj 2009 15:14

Panowie, po postoju wskazówka od temperatury ma prawo się wychylić na prawą stronę i to jest normalne zachowanie systemu chłodzenia. Z drugiej strony, według książki obsługi BMW temperatury pracy silnika jest prawidłowa kiedy wskazówka znajduje się pomiędzy niebieskim a czerwonym polem, ale sam ze swoje doświadczenia wiem, że kiedy wskazówka się wychyla w prawo, trzeba szybko myśleć czemu :). Obserwowanie temperatury silnika należy robić na włączonym silniku na postoju, jeżeli jest wszystko ok, to wskazówka się nie wychyla się ani w jedną, anie w drugą. Pozdrawiam.
Rosa
Rosa
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 17 Lip 2006 16:18
Miejscowość: Łódź

Postprzez GR » 20 Maj 2009 15:49

Dajcie to do działu "Zrób to sam" :cool2:
Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
Image
335d xDrive
Image
Awatar użytkownika
GR
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 6764
Dołączenie: 06 Sty 2003 12:01
Miejscowość: Grodzisk Maz.
Moje BMW: .
E46 330Ci
F34 335d xDrive

Postprzez solaris520 » 20 Maj 2009 21:11

MArcin 850i napisał:... wskazowka jest idealnie w pionie, czasem tylko jak zgasze rozgrzane auto to wkazowka wyskakuje delikatnie za polowe, ale niegroźnie, wystarczy uruchomic silnik na kilka sekund i wskazowka z powrotem wraca do pionu. Wczoraj podejrzalem jak pracuje visco w V8 i zalacza sie zdecydowanie czesciej. Daje mi to podejrzenie, ze nie pracuje ono u mnie 100% poprawnie. Jak jest u was?

Jakby nie pracowało na 100% to miałbyś kłopoty na postoju.
Marcin, opisałeś w pełni sprawnie działający układ chłodzenia.
Przejedź się przez Warszawę w godzinach szczytu - gwarantuję, że będziesz słyszał visco przy każdym dodaniu gazu, przez cały czas jazdy w korku :)

U mnie też jest od zawsze dokładnie tak, jak opisałeś (przy moim stylu jazdy - czyli wiadomo jakim) - i nie ma w tym przypadku raczej znaczenia to, czy mówimy o V12 czy 12V ;)
Awatar użytkownika
solaris520
 
 
 
Posty: 1785
Dołączenie: 16 Sie 2007 02:14
Miejscowość: Katowice
Moje BMW: E34 520i R6 12V Lachssilber Metallic 1988, original

Postprzez MArcin 850i » 20 Maj 2009 22:27

solaris520 napisał:Przejedź się przez Warszawę w godzinach szczytu - gwarantuję, że będziesz słyszał visco przy każdym dodaniu gazu, przez cały czas jazdy w korku :)


Testowane wielokrotnie. Ostatnio wpakowalem sie osemka wlasnie w godzinach szczytu i to jeszcze w piatek, a jechalem na drugi koniec Warszawy. OBC pokazywal ponad 30 stoponi, bylo pelne slonce - naprawde juz wrecz upalnie. Mimo wsluchiwania sie, to viskozy nie slyszalem. Niby wskazowka nawet nie drgnie za polowe, mimo to wole dmuchac na zimne i zrobie to visko. W e38 visko slychac po kazdym postoju na swiatlach...
MArcin 850i
 
 
 
Posty: 2079
Dołączenie: 28 Kwi 2005 18:57
Miejscowość: WSC

Postprzez solaris520 » 20 Maj 2009 23:21

W takim razie może ósemka ma lepsze wyciszenie niż myślałem ;) Szerzej otwórz szyby ;) i po jakimś czasie stania w korku dodaj gazu na "N" (2500-3500obr/min).
Warszawa jest najlepszym testem dla visco. Myślę, że gdybyś miał coś nie halo ze sprzęgłem wiskotycznym, to nie dotarł byś bez ekscesów na ten drugi koniec miasta.

Spróbuj jeszcze zrobić test w chacie - przeprowadź takie odpalenie jak czasem podczas snu zimowego:
- na postoju wprowadzaj silnik co jakiś czas na obroty 2000-3000/min (dla lepszego smarowania i przyśpieszania obiegu coolanta)
- po ok. 35-40 minutach silnik będzie rozgrzany (dolny wąż chłodnicy będzie wtedy ciepły)
- po kilku minutach pracy na wolnych obrotach, dodaj gazu i słuchaj, czy pojawi się kilkusekundowa wichura.

U mnie te uruchomienia w czasie snu zimowego po ok. 40min. skutkują krótką wichurą. Tak samo po wjechaniu do garażu z trasy, gdy jeszcze chwilę tam manewruję, wyrównuję - po dodaniu obrotów do 3000-4000/min, oprócz słyszalnej wichury, widzę jak wszystko wokół przodu samochodu podwiewa (gazety, koce :) czasem dodatkowo jest też widok rozwianych włosów Ani i dzióbek układający się w "ćśśśśśśśś", w wolnym tłumaczeniu "cicho już" ;) )

MArcin 850i napisał:mimo to wole dmuchac na zimne i zrobie to visko...

Dmuchać na zimne zawsze warto - spokojna wymiana starego na nowe daje większy komfort niż nagła konieczność wymiany zepsutego na nowe. Też chyba kupie sobie visco na zapas (magazyn części zamiennych już mam coraz większy).
Awatar użytkownika
solaris520
 
 
 
Posty: 1785
Dołączenie: 16 Sie 2007 02:14
Miejscowość: Katowice
Moje BMW: E34 520i R6 12V Lachssilber Metallic 1988, original

Postprzez KinceK » 21 Maj 2009 13:42

solaris520 napisał:po dodaniu obrotów do 3000-4000/min, oprócz słyszalnej wichury, widzę jak wszystko wokół przodu samochodu podwiewa (gazety, koce :) czasem dodatkowo jest też widok rozwianych włosów Ani i dzióbek układający się w "ćśśśśśśśś", w wolnym tłumaczeniu "cicho już" ;) )


U nas na 100% visco rozłącza się przy przekroczeniu 3000 obr. U mnie po regeneracji załącza się kilkanaście razy częściej niż było, pojeżdżę to poobserwuje, ale z dotychczasowych obserwacji, to nie mam już takiego ciśnienia w układzie, inna sprawa to to, że bawiłem się długo z tym odpowietrzaniem, ale podejrzewam, że tu visco dużo ma do czynienia. Zresztą w sobotę rozgrzebiemy visco Marcina i zobaczymy jak będzie u niego. Pozdro.
BMW - Broń Masowego Wrażenia

Moja 850i
viewtopic.php?f=26&t=120911
Image
detailing http://www.funkyking.eu
Awatar użytkownika
KinceK
 
 
 
Posty: 1580
Dołączenie: 27 Cze 2007 00:23
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: 730d E38
520i E28
316i E30
316i E36
328i E36
ex
520i E34
850i E31
328i E36
320d E46
M3 E46

Postprzez Rosa » 21 Maj 2009 15:22

A tak z ciekawości jaki masz patent na odpowietrzenie M70 ?? Pozdrawiam.
Rosa
Rosa
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 17 Lip 2006 16:18
Miejscowość: Łódź

Następna

Powróć do E31

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości