Skocz do zawartości

Budowa BMW do Klubowego Championship , KJS , Superoes itp..


Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym że paru klubowiczów zakupiło auta do Klubowego Championshipu i nie ma aut przygotowanych , chciałbym podzielić się doświadczeniem z budowy auta.

Zacznę od takich podstawowych akcesori jak fotele pasy kask .

 

Startując w takich imprezach jak Klubowy Championship , Kjs , Super Oes nie potrzebne są homologowane fotele więc proponuję Fotele firmy Speed . http://www.fotele-speed.pl tutaj znalazłem najtaniej http://www.swistak.pl/aukcje/1385217,Fotel-sportowy-kubelkowy-speed-I-.html są nawet mocowania pod te fotele.

Uważam że ten fotel jest najlepszy do tego typu zabaw. Można jeszcze zastanowić się nad Bimarco http://www.bimarco.pl/index2.html z tego co pamiętam to cena Bravo to 400 zł ale nie polecam go bo jest bardzo płytki . Startowałem kiedyś jako pilot i miałem przyjemność parę kilometrów w nim przejechać, miałem wrażenie że na zakręcie z niego wypadnę . Przejdę do pasów . http://www.mplusm.pl/index2.php?p=promocje.php czteropunktowe cena 260 zl za szt . http://moto.allegro.pl/item166542898_pasy_szelkowe_3_punktowe_sabelt.html 3 punktowe No i jak ktoś ma kasę to proszę tu http://www.teddymotorsport.com/pasy_sportowe.html

Kierownica zostaje seryjna no chyba że ktoś chciałby zmienić to polecam http://www.xxlrally.pl/kierownice.html . http://www.teddymotorsport.com/kierownice_sportowe.html

Kolejną sprawą to kaski . Uważam że w zupełności wystarczy to : http://moto.allegro.pl/item165220098_kask_i_do_rajdow_samochodowych_okazja_torna.html ale jak ktoś chciałby mieć full wypas to tu można powybierać. http://www.teddymotorsport.com/wyposazenie.html . Bardzo ważnym elementem w samochodzie jest zawieszenie i tu proponuje amortyzatory Bilstein B6 lub B8 z kompletem czerwonych sprężyn H&R (( to chyba tylne z tego co się nie mylę )http://moto.allegro.pl/item163874152_sprezyny_tylne_tyl_h_r_hr_do_e30_bmw.html

http://moto.allegro.pl/item165286880_amortyzatory_sport_bmw_e_30_przod_gwarancja.html

Koszt samych amortyzatorów to 1500 zł za 4 szt . Przynajmniej ja tyle zapłaciłem przed rokiem . Do tych amortyzatorów trzeba było jakieś klocki i tarcze . Ja zaufałem tarczy ATE Power Disc koszt 280zł i klockom Ferodo ds.3000 koszt 300zł . ( E30 nie należy do aut nowych wiec proponowałbym wymianę przewodów hamulcowych . Rurka miedziana „5” cena za metr 15zł potrzeba około 12 metrów ) Do tego polecałbym płyt hamulcowy ATE

Nawiązując do tego że auto nie jest nowe proponowałbym zrobić przegląd zawieszenia ( Ja wymieniłem wszystkie gumy , łączniki , drążki nawet maglownice ( koszt 1100 zł) . Może tu trochę się zagalopowałem z tymi wymianami więc już wracam na ziemię . Proponowałbym wymienić tylko te elementy które nadają się już do wymiany a resztę z czasem wymienić . Co do silnika to proponowałbym wymienić olej pasek rozrządu wyregulować zawory wstawić płytę pod misę olejową i modlić się by nic na rajdzie zawiodło. Nie oszukujmy się , nowe to to nie jest więc wcześniej czy później coś strzeli . Wiedzą już o tym Wieniek Andrzej no i ja . U mnie rok czasu wszystko było okej więc trochę se poupalałem zanim musiałem oddać silnik do remontu. Będąc przy silniku proponowałbym wstawić dodatkowy wentylator przed chłodnice by na postoju mógł dodatkowo chłodzić silnik. Co do dodatkowych gadżetów to mile widziany jest stożek z dopływem zimnego powietrza jak .

 

Przejdźmy do najważniejszego do szpery . Jeżeli się uda kupić auto które będzie miało w komplecie to super . Natomiast biorąc pod uwagę że ten element jest bardzo chodliwy handlarze sprowadzając e30stki wykręcają mosty i wstawiają zwykłe . koszt takiej imprezy waha się w granicach od 800 zł do 1200 zł w zależności w jakim stanie jest dany most . Mosty które były montowane w 2,5l były z 25% szperą ale można zacieśnić mechanizm różnicowy na 40 % co niesie za sobą lepszą trakcję na luźnej nawierzchni . Z grubsza to wszystko co potrzebne jest by auto wyglądało i jeździło w miarę .

Dodatkowym elementem który możemy sobie wstawić dla bezpieczeństwa to klatka . Koszt takiej klatki ( zwykła rura ) to 1800zł 3000 zł w zależności od rozbudowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubły Speed nie posiadają atestu drogowego. Jak na to patrzy diagnosta i policja podczas kontroli. Za takie coś mają prawo odholować auto $$$ poniewaz niemozesz jechać w takim fotelu...

 

 

Dobrze to rozumiem :?:

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukas napisałem dziś do ludzi którzy sprzedają te fotele speed i dostałem taką odpowiedz \\\\"""fotel nie maja homologacji, ale nie słyszałem zeby policja robiła problemy w koncu fotel kubełkowy jest bezpieczniejszy od seryjnego"""

 

Jak na mój gust to nie bardzo profesjonalnie ktoś odpisał . :worried:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swoim Seicento mam Speed'a (nieco poszerzanego bo tak mi sie przytyło) - przy zadnej kontroli nikt nic na jego temat nie mówił. Gdyby nie to ze chce budowac autko zgodne z homologacją to pewnie jeszcze długo, długo bym ich uzywal. Naprawde fotel godny polecenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.