Skocz do zawartości

BMW I8 pierwsza galeria 0-60 mph 0-100 kmh Ferrari Roma


jasons

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zostanie stworzona galeria dla serii I, i konkretnie I8, proszę o przeniesienie :)


BMW I8 przedstawiać nie trzeba choć nadal to egotyczny samochód na drodze.

Sprowadzona przeze mnie zza wielkiej wody. W moim posiadaniu od prawie roku zrobione 10 tys km.


Tak więc coś o I8 już wiem ;) .


Trochę danych z wyposażenia:


01AG Większy zbiornik paliwa

01CA Selekcja COP ważnych pojazdów

02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach

02VC Zestaw naprawczy do opon

02W8 Obr. BMW, st. le. BMW 20'', szpr. W470

0302 Instalacja alarmowa

0319 Zintegrowana pilot uniwersalny

0322 Funkcja dostępu komfortowego

0423 Dywaniki podłogowe Velours

0430 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

0458 Regulacja fotela przedn. elektryczna

0493 Zespół schowków

0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

04AA Podsufitka antracyt

0508 Park Distance Control (PDC)

0563 Pakiet oświetlenia

05A4 Reflektory LED z rozszerzonymzakresem

05AS Driving Assistant

05DS Odryglowanie awaryjne bagażnika

0609 System nawigacji Professional

0610 Wyświetlacz przezierny

0645 Radio v

0655 Radio satelitarne BMW

0674 System HiFi Harman Kardon

06AC Inteligentne połączenie ratunkowe

06AE Teleservices

06AK Connected Drive Services

06AM Real-Time Traffic Information

06AN Concierge Services

06AP Remote Services

06AR Internet

06NS Komfort. telefonia z rozsz. smartfonem

07Y8 BMW i wzornictwo wnętrza Carpo

0823 Wersja dla ciepłych krajów

0845 Akustyczne ostrzeżenie o pasach

0853 Wersja językowa, angielski

08BK Gniazdo ładowania, eksport

08KL Termin wymiany oleju 15.000 km/12mies.

08S4 Dekodowanie zmienn. rozkł. świateł

08TN Św.do jazdy dz.ustaw.przez m.świateł

0925 Dummy-SALAPA

0992 Sterowanie mocowania tabl. rej.

09AA Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.

A050 Akumulator AGM 50 Ah


Napęd jak wiecie na 4 buty, przednie dwa z silnika elektrycznego i skrzynią dwubiegową a tył z silnik 1,5L B38T i skrzynia 6 biegowa. Wygląd wskazuje na osiągi supercara, no cóż katalogowo 4,4s do 100 szału nie robi, ale przyjemnie się odpycha.


Mamy kilka trybów jazdy:

Full elektryczny: eco pro lub comfort z zasięgiem do 30 km, napęd tylko osi przedniej, mając na uwadze charakterystykę silnika elektrycznego z trakcją słabo, ale wokół komina ten tryb w zupełności wystarczy.

Tryb Hybrydowy:

Pracuje silnik spalinowy i elektryczny ale o tym decyduje komputer, my poniekąd też w zależności jak mocno naciskamy na gaz. Oczywiście tak długo póki mamy prąd w bateriach.

W trybie hybrydowym możemy wymusić utrzymanie stanu baterii, wtedy silnik spalinowy pracuje prawie non stop, jako napęd i generator.

Tryb SPORT to pełna moc obu silników, i ładowanie baterii w każdej możliwej chwili gdy nie potrzebujemy pełnej mocy. W praktyce w trasie najłatwiej doładować baterię właśnie w tym trybie.

Spalanie które mam od prawie roku to 5,2 l/100 km. Katalog 2,1 L, nie wiem jak. Tak czy inaczej te 5l to kropelka.


Wnętrze jak to w BMW dobre materiały, choć jak dla mnie za dużo jest elementów ze „zwykłych” beemek, bo karoseria to według mnie petarda. Auto prawie wygląda jak jego concept car.

Na początku trzeba opanować wsiadanie i wysiadania, szeroki próg jest pewnym utrudnieniem i dla osób z większą wagą może to być trudne. Ja go nie mam. Monokok jest wykonany z kompozytu i karbonu stąd szeroki próg. Mclaren ma podobnie. Zasada wsiadania jak w każdym innym sportowym aucie, najpierw tyłek później obie nogi. Drzwi lekko otwierają się do góry, a z uwagi na ich szerokość trzeba wybierać raczej szersze miejsca. Miejsca w środku wystarczająca ilość dla 2 osób. Dodatek z tyłu wyłącznie dla dzieci i to raczej nie wyrośniętych. Bagażnik mały ale na zakupy wystarczający. Coś większego pakuję do środka. Póki co auto nie sprawia kłopotów.


IMG-3099.jpg


IMG-3100.jpg


IMG-3102.jpg


IMG-3126.jpg


IMG-3218.jpg


IMG-3250.jpg


IMG-3367.jpg


IMG-3370.jpg


IMG-3371.jpg


IMG-3705.jpg


IMG-3777.jpg


IMG-3855.jpg


bebf0a40-00d7-4727-b4b8-f41cc2bee83e.jpg

Edytowane przez jasons
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Udało mi się kupić zupełnie nowy pokrowiec do I8, jak całe auto nawet ten gadżet jest wyjątkowy. Mój udało mi się kupić w Anglii i po prawie miesiącu dotarł do mnie. Przesyłki z UK to jakiś koszmar. Zdjęcia nie są jeszcze z mojego auta, ale dają obraz jak pokrowiec wygląda. Od prawie roku nie jest już dostępny i nie będzie wznawiana produkcja. A ja go mam :lol:


IMG-4316.jpg


IMG-4317.jpg


IMG-4320.jpg


IMG-4321.jpg


IMG-4322.jpg


IMG-4324.jpg


IMG-4374.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne BMW :cool2: miałem kiedyś przyjemność przejechać się kawałek identycznym egzemplarzem i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony przede wszystkim wnętrzem :) natomiast dłuższą chwilę musiałem podrapać się po głowie jak mam do niego wsiąść bo przy moich 188cm było to spore wyzwanie :norty:

Auto świetne :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Miałem okazję zrobić kilkanaście kilometrów Ferrari Roma, w sumie to pierwsze Ferrari jakim jechałem, a nie tylko siedziałem.

Jakość materiałów świetna, alcantara, skóra, nie zauważyłem żadnych tanich przełączników rodem z Fiata. Nowoczesne, piękne wnętrze.

Fotele wygodne, kierownica jak dla mnie za cienka. Linia auta na żywo piękna, jakby skrzyżowanie Astona Ferrari i Porsche.

Najważniejsze to co daje w trakcie jazdy. Auto zaskakująco komfortowe nawet w trybie sport, race nie włączałem. Uturbiona jednostka V8, pomimo że ponoć nie ma tłumików a jedynie katy (tak słyszałem), brzmi jak dla mnie tylko poprawnie. Mocy i momentu nie brakuje, czego nie można powiedzieć o trakcji, w końcu to napęd tylni. Wyczuwalny lag, może nie jakiś dramat ale jest. Jedno czego nie mogłem zrozumieć, to dziwne zachowanie przy kickdown. Jadąc w automacie na 7 biegu, wciśniecie pedału do podłogi nie powodowało redukcji a jedynie przyspieszanie na tym samym biegu, :dontgetit: Może to ja coś robiłem nie tak, ale próbowałem kilka razy i za każdym razem to samo. Przy niższych biegach o dziwo redukcja była błyskawiczna. Żeby była jasność na 7 biegu jechałem ok 100-110, więc redukcja miała techniczną przestrzeń bez szkody dla silnika czy skrzyni.


Jak każde nowe auto i Ferrari ma START/STOP :szok: Do tego działa beznadziejnie wyłączając przy okazji elektryczne wspomaganie.

Wyłączyłbym to na zawsze.


Generalnie piękne auto, super wykonane, szybkie GT. Może za krótko jeździłem, ale ja się nie zakochałem.

Sorry za słabe zdjęcia, nie oddają wyglądu Romy.



IMG-4466.jpg


IMG-4467.jpg


IMG-4468.jpg


IMG-4469.jpg


IMG-4470.jpg


IMG-4473.jpg


upload image

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zazdroszczę możliwości przejechania się takim autem :cool2:

Podobno Roma to w końcu Ferrari XXI wieku pod względem stylistyki wnętrza oraz jakości i właśnie wnętrze w tym aucie podoba mi się najbardziej. Tył auta też super, do przodu nie mogę się przekonać, musiałbym zobaczyć kiedyś na żywo.

Co do trakcji, to jak pojeździłem sobie trochę 488 GTB to wg mnie była lepsza niż w M6. Możliwe że to zasługa silnika umieszczonego z tyłu, Roma pewnie ma inny rozkład masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkład masy ponoć 50/50 więc jakoś się to udało zrobić pomimo silnika z przodu. Roma była na zimówkach, i było sucho. Przy napędzie na tył ciężko uzyskać dobre 0-100, ale 100-200 (5,9 sek) w Romie to już wynik budzący respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Szybkie auto nie ma co... Ja u siebie besta miałem 6.6, niestety masa ok 300 kg większa.

Jak z miejscem z tyłu ? Dorosły tam usiądzie ? Fotelik się zmieści ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już 812SF wniosło nową jakość do marki z koniem , nie występują takie "perełki" jak w poprzednich generacjach modelowych.

Co ciekawe trakcja jest mega porównując do BMW - znaczy się , żadne moje BMW nigdy nie miało takiej trakcji jak 812 - tłumaczę to tym , że moc 800KM jest rozwijana przewidywalnie i liniowo bo nie ma turbawki - w końcu to ostatnie wolnossące V12 w wydaniu Fujarki :D

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie auto nie ma co... Ja u siebie besta miałem 6.6, niestety masa ok 300 kg większa.

Jak z miejscem z tyłu ? Dorosły tam usiądzie ? Fotelik się zmieści ? :)

 

Podobnie jak w I8 te miejsce to dodatek. Dorosły nie ma szans. Dziecko już tak. Widzisz nie zwróciłem uwagi czy jest isofix, ale według opisu, powinien być.

W prezentacji Supercar Blondie ładnie widać ile jest miejsca z tyłu :D


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Myślałem że 6 coupe wygrywa konkurs pod tytułem najciaśniejsze auto z tyłu, ale widać są lepsze :) ISOFIX niby jest, więc ciekawe jak wpięcie fotelików by wyglądało w praktyce :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałe E63 i miejsca z tyłu było bardzo mało, przede wszystkim na nogi, mowa o osobie dorosłej. W Romie z tyłu jest miejsce tylko dla dzieci i to małych. Fotelik blado tam widzę. Już widzę kopnięcia i ślady butów na tyle siedzenia :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Już 812SF wniosło nową jakość do marki z koniem , nie występują takie "perełki" jak w poprzednich generacjach modelowych.

O jakich perełkach mówisz? Bo tak się składa, że oglądałem 812GTS na klejeniu folii, miało 0km przebiegu i było tragicznie wykonane. Źle spasowana maska, niedomalowane elementy, śruby wyczuwalne pod skórą na podszybiu drzwi (po czasie "wyjdą" na wierzch), itp itd. Ten co to kleił mówił, że lista niedoróbek była długa, na szybko mi tylko kilka pokazał.

I wcale się nie dziwię, bo u siebie w innym modelu też mam pełno takich smaczków.


@janson:

Co do Romy... moim zdaniem, jak tego auta nie pociśniesz, to nie poczujesz jego zalet. Niestety Roma to nie jest generalnie super auto, w sumie to jest tanie (cena zbliżona 911 TS), a wyglądem przypomina bardziej F-Type niż Ferarri.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

Czesc

I jak się sprawuje i8?

Ostatnio chodzi mi po głowie taki pojazd ale ciężko czegokolwiek dowiedzieć się od użytkowników bo jest ich bardzo mało ;)

Jaki masz przebieg? Ile zrobileś tym autem i w jakich warunkach (miasto/trasa)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

I jak się sprawuje i8?

Ostatnio chodzi mi po głowie taki pojazd ale ciężko czegokolwiek dowiedzieć się od użytkowników bo jest ich bardzo mało ;)

Jaki masz przebieg? Ile zrobileś tym autem i w jakich warunkach (miasto/trasa)?

 

Cześć,


Zrobiłem I8 ponad 20 tys km. I wbrew różnym tzw. typowym usterkom, mi się nie przydarzyło nic. Niby typowe usterki aku, kompresor klimatyzacji, zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia, czujnik oparów paliwa. Nadgorliwie wymieniłem aku, bo palił mi się kontrolka, dużego poboru na postoju. Jak się okazało błąd był od lampy, przez którą auto nie zasypiało. Wystarczyło wyciągnąć wtyk lampy i włożyć z powrotem i problem zniknął. A aku po testach wykazał wartości znamionowe.


I8 to moje daily, na cały rok. Dzieci je uwielbiają. Na obecne czasy, tanie w eksploatacji, ja średnie spalanie przez 20 tys mam 5,3 l. Ale dużo jeżdżę na prądzie. Głównie miasto. Proporcja miasto trasa 80/20.

Nadal wygląda jak milion dolarów a kosztuje jednak relatywnie mało. Wymieniam oleje do 10 tys. km brutto, choć dla silnika spalinowego wychodzi pewnie co 5 tys.


A bym, zapomniał, umarł siłownik klapy bagażnika. 220 zł brutto x 2.

Będę się przesiadał na I8 roadster, więc biała prawdopodobnie pójdzie na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.