Skocz do zawartości

BMW M2 vs Euro 6. BMW M2 znika jesienią z oferty BMW.


Smokin

Rekomendowane odpowiedzi

Jak podają serwisy Bimmer Today, oraz BMW Blog, niemiecki producent ma coraz większe problemy ze zmniejszaniem emicji spalin silnika o oznaczeniu S55 zapożyczonego z BMW F80 M3 oraz F82/3 M4, który pracuje właśnie w dostępnych obecnie modelach M2 Competition oraz CS. Dlatego planuje on pozbyć się trudnego w obyciu silnika, a że następca ma się ukazać w roku 2022, BMW uznało że nie warto męczyć się ze skomplikowanym procesem wprowadzenia do sprzedaży starego modelu z innym silnikiem na półtora roku, wszak M2 nie jest aż tak popularnym i lukratywnym modelem, jak chociażby Seria 3 Business Edition.

 

Link do całego artykułu.

https://wokolmotoryzacji.pl/bmw-m2-czeka-smierc-na-rynku-europejskim/?fbclid=IwAR0YTfKNtOdX3KdrC_2VwUPjd1FjyvZubLLum8BkROE5eFS8MKE4aUPB-AA

https://www.bmwblog.com/2020/05/26/bmw-m2-european-production/

https://www.bimmertoday.de/2020/05/26/bmw-m2-vor-dem-aus-europa-produktion-endet-im-herbst/



Swoją drogą czytałem, że do 2030 roku emisja CO2 wydzielanego przez samochody będzie musiała spaść o 37,5 proc w porównaniu z limitem z roku 2021...

Czyli w niedalekiej przyszłości M4 z dwoma kartonami mleka pod maską :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mercedes już dawno zapowiedział że nowy C63 będzie 2.0 :mrgreen:

C63 wykastrowane po raz drugi... Oczywiście nic nie ujmując silnikowi M139 bo jest naprawdę bardzo potężny jak na 1991cm3 R4, ale M156 to legenda :8)

Trzymajcie swoje V8 bo za 10 lat będą warte fortunę ;)

 

W nowej M2 wrzucą S58, będzie szatan :twisted:

Tyle dobrego u nas, nie to co w Mercedesie :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R6 zaraz zabiorą całkowicie z serii 3, potem pewnie za 5 lat z serii 5.

Zobaczycie nie będzie już M3 i M5 tylko M340 i M540 jako topy.

Ponta, to co piszesz jest mocno prawdopodobne choć miejmy nadzieję, że się nie zdarzy. BMW bez trzylitrowego R6 ? :duh:

By było ciekawiej to swego czasu czytałem pewien artykuł opisujący raport Szwedzkiego Instytutu Środowiska w którym wykazano, że wyprodukowanie 1 kWh pojemności akumulatora generuje od 150 do 200 kg CO2, który emitowany jest do atmosfery przez producenta. Nissan Leaf ma akumulatory o pojemności 30 kWh, a Tesla model S - 100 kWh. Policzono tam również ile trzeba jeździć samochodami spalinowymi, by wyemitować do atmosfery tyle CO2, ile wyprodukował przemysł przy produkcji danego akumulatora. Wyszło ponad 2,5 roku dla baterii Nissana i dziewięc lat dla baterii Tesli :mrgreen:




I gdzie tu jest ta ekologia?! Islandia, Szwecja, Norwegia, Finlandia są gotowe na auta elektryczne i tam to faktycznie będzie miało sens.

Z resztą jest jak na wykresie poniżej ;)

3769403-emisja-co2-do-atmosfery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.