Skocz do zawartości

Ładowanie do 100%


BMFun

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Zgłębiał ktoś temat jak często w iX3 można ładować „do pełna” i jak długo auto w takim stanie może stać? Wiem, że Tesla w przypadku modeli LR I Performance ma takie zalecenie, a już w przypadku SR+ nie ma tego problemu, bo jest inny typ baterii. Czasami jest w planach większe jeżdżenie, ale plany maja to do siebie że się zmieniają i np przesuwają.


Wy regularnie ładujecie tylko do tych magicznych 80% czy niekoniecznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem ładuje do 100% moje i4 gdy spodziewam się, że zrobię więcej kilometrów. Czytałem w artykule w Auto świecie, że bardziej zużywa baterie częste ładowanie na szybkiej ładowarce prądem dużej mocy niż powolne ładowanie ale prądem o małej mocy i wtedy to ładowanie nawet do 100% nie jest tak szkodliwe. Ale nie robię tego często, staram się poprzestać na 80%.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ponad 90% czasu jeżdżę po okolicy, nie więcej, jak 30km od domu. Standardowo ładuję pomiędzy 20 a 80%. Jedynie przed wyjazdem w trasę ustawiam cel ładowania na 100% i podpinam do ładowarki na noc. Ale w przeciągu ostatnich 10 miesięcy miałem może ze 4 takie okazje. Te 80% mi w zupełności wystarcza na parę dni, nie mam żadnych obaw, ze stanę gdzieś w trasie bez prądu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie tak samo - na codzień mam ustawione 80%, jak wyjeżdżam w trasę przestawiam na 100%.

Jak mam ustawione 80%, to z reguły do tych 80% ładuję.


W Tesli StandardRange Plus są baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), które dla odmiany trzeba raz na jakiś czas naładować do pełna, bo inaczej się degradują.

Ich zaleta - to niższa cena, a wada to mniejsza gęstość energii (czyli przy tej samej objętości baterii można w nich zgromadzić mniej energii, co przekłada się na mniejszy zasięg). Jednak największy problem LFP to mała odporność na niskie temperatury (ich wydajność bardzo mocno spada przy niskich temperaturach).


Pozostałe zaś typy baterii (czyli głównie litowo-jonowe i różne odmiany litowo-niklowych, nota bene bardziej wydajne niż LFP) niestety nie lubią częstego ładowania do 100%.

A dlaczego - to akurat jest dobrze wyjaśnione w poniższym artykule. Polecam przeczytać, choć nie lubię tego portalu dla fanów Tesli :wink:


https://elektrowoz.pl/porady/dlaczego-ladowanie-do-80-procent-a-nie-do-100-o-co-w-tym-chodzi-objasniamy/amp/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te 80% to dla ładowarek DC jest istotne.

Domowe ładowanie jest „zdrowe”, a akumulator w 100% będzie naładowany raptem kilka godzin?

Przy długotrwałym postoju (miesiące) powinno się utrzymać 30-50%.

Ja ładuję do 100% inaczej nigdzie bym nie zajechał :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.