Skocz do zawartości

Opóźnienia w odbiorze


peter08

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Informacja z dzisiaj: nadal kod 112, nadal tydzień 4.

A przy okazji dowiedziałem się o restrykcjach dla serii 4 jakie obecnie obowiązują. Są tylko dwie: adaptacyjny zawias, dostępność krytycznie niska do 13. tygodnia (ja taki mam :/) oraz asystent świateł drogowych, ograniczona dostępność do 3. tygodnia. Też mam, ale jak produkcja 4. tydzień, to nie dotyczy. Możliwe nawet, że przez te światła mi przenieśli z 3. na 4. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się zaczęło. Przez weekend spadł na kod 105, po interwencji dealera wrócił na 112 z produkcją na 5. tydzień. Ciekawe czy się utrzyma, czy zacznie się skakanie 112/105/112/105 itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się zaczęło. Przez weekend spadł na kod 105, po interwencji dealera wrócił na 112 z produkcją na 5. tydzień. Ciekawe czy się utrzyma, czy zacznie się skakanie 112/105/112/105 itd.

 

U mnie tak z 8 miesiecy lawirował, dopóki nie bedziesz miał 150 to nic nie jest pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem.


8 miesięcy :shock: A co Ty tam zamówiłeś? Złote klamki?

Obecnie niewiele jest na restrykcjach, więc jest to zastanawiające. Szczególnie że w momencie zamawiania nie był przewidziany żadnymi restrykcjami. Obecnie obejmuje go adaptacyjny zawias, ale dostępność jest ograniczona a nie zerowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. tego źródła - https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=901686 g22, g23 i g26 dostają w marcu 'new interface package', czyli prawdopodobnie nowy środek z tabletem z i4. Wg. mojego handlowca mogły się pokończyć komponenty do starych wnętrz stąd statusy 105. Podobna sytuacja co w lipcu, gdzie lifting trójki g20 przyniósł nowe wnętrze do M3. Co do restrykcji na adaptacyjny zawias to podobno nie dotyczy to m440i.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie i4 ma już to nowe tabletowe wnętrze, więc przestawienie się z produkcją aby pozostałe je miały, to nie stanowi zbyt dużego problemu. Nie trzeba czekać na LCI.


Wolałbym jednak to stare, bo w końcu to był jeden z powodów dla których nie zdecydowałem się na G21 LCI.

Podpytam swojego dealera, zobaczymy czy coś z niego wycisnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie i4 ma już to nowe tabletowe wnętrze, więc przestawienie się z produkcją aby pozostałe je miały, to nie stanowi zbyt dużego problemu. Nie trzeba czekać na LCI.


Wolałbym jednak to stare, bo w końcu to był jeden z powodów dla których nie zdecydowałem się na G21 LCI.

Podpytam swojego dealera, zobaczymy czy coś z niego wycisnę.

Do mnie dealer dzwonił jeszcze przed Świętami i pytał czy chcę odebrać auto w styczniu, bo będzie to ostatnia produkcja "przedliftowej" wersji ze starym wnętrzem, czy chcę poczekać i odebrać wersję "poliftową".

Mówił też, że po ostatniej "przedliftowej" wersji będzie około 3-miesięczna przerwa w produkcji, którą powinni wznowić w kwietniu i mam się liczyć z tym, że do wersji "poliftowej" będzie jakaś "niewielka" dopłata, pewnie rzędu 2-5%.

Miał dzwonić w styczniu jak będzie znał więcej szczegółów, ale do tej pory jeszcze się nie odezwał. Mi akurat z odbiorem się nie spieszy, bo biorę auto za gotówkę i potrzebuje jeszcze trochę jej zgromadzić.

Co do nowego wnętrza, sam mam mocno mieszane uczucia, z jednej strony skoro wychodzi nowa wersja, to chcę nową, a nie starą, z drugiej strony rezygnacja z części fizycznych przycisków boli mnie okrutnie, pomijając już aspekt wizualny, który powiedzmy, że jest kwestią gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto ma już nr VIN, więc będę miał jedno z ostatnich aut z wnętrzem przedliftowym. I sam mam podobne myśli: biorę coś starego zamiast nowego. Dotychczas wszystkie moje auta były wersjami poliftowymi, gdzie wyeliminowano wiele chorób wieku dziecięcego, wprowadzono nowe i lepsze rozwiązania.


Jednak tutaj te ekrany, moim zdaniem ohydnie wklejone w przednią deskę, pozbycie się wielu fizycznych przycisków, powoduje że świadomie wybieram tą starą opcję. Wiem, że te ekrany są duże, że są mega czytelne i mają super rozdzielczość, a jak patrzy się na nie z fotela kierowcy, to wygląda to bardzo fajnie. Ale jednak, mam wrażenie że ta modyfikacja w wykonaniu BMW nie jest najlepsza. I wierzę, albo chcę wierzyć, że następne jednak będą lepiej wykonane.


Poza tym nie rozumiem, czemu BMW nie udostępni możliwości większej personalizacji głównego ekranu? Przecież można wrzucić do auta np. 3 różne zegary z opcjami, a potem w sklepie udostępnić odpłatnie znacznie więcej. Podobnie jak ze skurkami do zegarków. Tylko by nam tym dodatkowo zarobili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info z dzisiaj: kod 155, czyli produkcja zakończona. Następny to 160, czyli pewność że auto niebawem do mnie dotrze. Bo teoretycznie teraz może jeszcze stać na placu i czekać na jakąś pierdołę.


Nie mniej liczę, że to już kwestia 2-3 tyg. i auto będzie u mnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą dostałem telefon od handlowca, że cena poszła do góry o prawie 10% i czy ma mi wysłać aneks...

Z tego co przeglądam to niektóre elementy konfiguracji, jak np. 20" koła poszły o 100% do góry, niektóre jak kamery 360 st. poszły prawie o 50% do góry, niektóre delikatnie, a niektóre nie zmieniły się.

Sama cena podstawowa w moim wypadku poszła w górę o 6%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój handlowiec cały czas czeka aż będzie kod 160 i dostaną fakturę od BMW. Zarzeka się, że jeszcze nigdy nie podnieśli ceny klientowi po podpisaniu umowy. Więc mam nadzieję, że nie będę tym pierwszym.


Sprawdź jakie masz zapisy w umowie i czy nie są przypadkiem niezgodne z prawem. Bo u mnie w ogólnych warunkach jest zapis, że cena umowna jest ceną ostateczną i nie podlega zmianom z wyłączeniem zapisów w umowie, jeżeli takie istnieją. Dalej zaś jest zapis, że cena ze względu na Covid, wojnę, itp, itd może się zmienić, ale nie więcej niż o 3%. Oczywiście nie muszę dodawać, że są to dwa zapisy wzajemnie się wykluczające i każdy prawnik obali ten drugi w 5 min. Poz tym sądy w Polsce wszelkie zapisy niejasne rozstrzygają na NIEKORZYŚĆ strony, która te zapisy tworzyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje! Teraz już czekaj na kod 155 a potem 160. Wtedy będziesz mógł powoli otwierać szampana.


Wg informacji poliftowe wnętrza mają być dopiero od marcowej produkcji. Czyli powinieneś mieć jeszcze poprzednią.


BMW dealerom przekazuje informację, że od momentu zakończenia produkcji do czasu dostawy do salonu trzeba liczyć do 4 tyg. Ale mój twierdzi, że realne to ok. 2 tyg. trzeba czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i moje auto ma w końcu status 150, jest już VIN. 16.02 - produkcja. Zastanawiałam się czy nie załapię się jednak na poliftową wersję.

Ile mniej więcej będę czekać na odbiór?


w jakim miesiącu składałeś zamowienie na auto. o co chodzi z tymi kodami ? gdzie to można sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówienie składałAM w maju 2022, auto miało być już do odbioru w październiku jednak sporo rzeczy wypadło wtedy z konfiguracji, wolałam poczekać.

Kod na jakim znajduje się auto poda Ci dealer.

Tu masz wszystkie kody: https://www.bmwofminnetonka.com/bmw-factory-status-codes/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.