Skocz do zawartości

Opony zimowe


Miki.

Rekomendowane odpowiedzi

No niestety. Nie ma w sprzedaży opon na tył do mojego autka. Rozmiar 315/35 R22 zimowy nie istnieje. Prawdopodobnie będę musiał kupić od BMW komplet opon z kołami w mniejszym rozmiarze, zapewne "super okazyjnie". Co za chamstwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacja dopuszcza taką zimówkę?


Moim zdaniem zgodnie z nią powinieneś mieć opony o tej samej szerokości na przedniej i tylnej osi. Tak jest w przypadku 20" - w lecie 305 z tyłu, w zimie 275. CO za tym idzie również felga jest węższa (taka jak z przodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacja dopuszcza taką zimówkę?


Moim zdaniem zgodnie z nią powinieneś mieć opony o tej samej szerokości na przedniej i tylnej osi. Tak jest w przypadku 20" - w lecie 305 z tyłu, w zimie 275. CO za tym idzie również felga jest węższa (taka jak z przodu).

 

Homologacja dopuszcza max 21". W BMW mają komplet kół w promocji za 18600 zł, felga 754M, Bridgestone Blizzak Lm01 285/45R21.


W paru sklepach znalazłem Pirelli Scorpion winter w rozmiarze 315/35R22, ale są niędostepne (rozmowa telefoniczna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o "gwiazdce" :) Nie przejmuj się, do mojego X3 też nie ma opon, jak już coś się znajdzie to bez gwiazdki itd. Tak czy siak większość z nas będzie zmuszona do kupna całych kół w "promocyjnej" cenie oczywiście. Dodatkowo usłyszysz, że te opony u nich są lepsze niż te np. z oponeo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacja dopuszcza taką zimówkę?


Moim zdaniem zgodnie z nią powinieneś mieć opony o tej samej szerokości na przedniej i tylnej osi. Tak jest w przypadku 20" - w lecie 305 z tyłu, w zimie 275. CO za tym idzie również felga jest węższa (taka jak z przodu).

 

Wydaje mi się, że tylna felga nie jest węższa, nie jest taka sama jak z przodu.

Z tego co znalazłem w necie (wprawdzie do X5 ale to pewnie to samo) to z przodu jest 9 cali, a z tyłu 10.5 cala.

Według kalkulatorów da się założyć 275 na 10.5 cala, ale nie wiem czy to jest OK dla BMW

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - 1,5'' różnicy w szerokości felgi i wg serwisu opona 275 jest zbyt wąska na 10,5'' felgę.


Ja z tego powodu dokupowałem na zimę 2 felgi 9''.

 

Tak zrobiłem w serii 7 - dokupiłem tylko felgi na tył. Problem z X7 polega na tym ,że (jak twierdzi delirium) nie ma homologacji producenta na zimowe 22" koła. Więc aby nie narazić się na problemy w razie wypadku/odszkodowania czy utratę gwarancji powinienem kupić całe koła 21". Niestety wybór jest bardzo mały. Felga 21" jest z Mpakietu i w ogóle nie pasuje do reszty auta (chromy, classic, Pure Exellence, bez ciemnych szyb etc.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dealer ma zimówki tylko do 20" cali z tego co widzę.

Będziesz tak przekładał zimówki z letnimi na feldze 22" oni ci je zajadą w mgnieniu oka. Takie opony też po dupie dostają co pół roku ściągać. Kup a zimę 20" kompletne i tyle.

 

Mam do wyboru zimowe OEMy:

- 21" opona 285/45 113V Bridgestone, felga M754 za 18'600

- 20" opona 255/55 110H Continental, felga podstawowa 750 za 14'500


Tak źle i tak niedobrze.


Do tej pory przekładałem opony i nie było z tym problemu (śladów na feldze, uszkodzeń opony) tyle ,że do rozmiaru 19".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki jak raz kupisz caly i do tego taki ktory bedzie cieszyl Twoje oko komplet kol na zime to z pewnoscia zaczniesz tak robic :D

Do wszystkich innych zalet tego rozwiazania dla mnie dochodzi jeszcze jedna najwieksza - przez prawie pol roku mamy auto na innych kolach , zupelnie inaczej wygladajace :norty: Mnie to akurat dodatkowo cieszy. Podstawa to wybrac komplet ktory Ci sie podoba i odzalowac te pare zloty wiecej. ( to zapomnisz 5 minut po zaplaceniu a przez kilka lat bedziesz na to patrzyl ).

Zobacz jeszcze jest taki komplet do X7 , mi sie najbardziej podoba : https://www.bmw-shop.pl/kola-zimowe-bmw-20-v-spoke-750.html

Po dobrej znizce dostaniesz je za 16 tys. z malym hakiem.

Sa tez na alledrogo : https://allegro.pl/oferta/kola-zimowe-bmw-seria-x7-g07-spoke752-36112462586-8419000214

Sa tezna alledrogo te podstawowe 20' w dobrej cenie ale chyba bez faktury i napewno X7 bedzie wygladac na nich bardzo skromnie.

https://allegro.pl/oferta/20-kola-bmw-x7-g07-styling-750-conti-8522306166

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki jak raz kupisz caly i do tego taki ktory bedzie cieszyl Twoje oko komplet kol na zime to z pewnoscia zaczniesz tak robic :D

Do wszystkich innych zalet tego rozwiazania dla mnie dochodzi jeszcze jedna najwieksza - przez prawie pol roku mamy auto na innych kolach , zupelnie inaczej wygladajace :norty: Mnie to akurat dodatkowo cieszy. Podstawa to wybrac komplet ktory Ci sie podoba i odzalowac te pare zloty wiecej. ( to zapomnisz 5 minut po zaplaceniu a przez kilka lat bedziesz na to patrzyl ).

 

Przemówiłeś do mojej półkuli odpowiadającej za pasję motoryzacji :8) Frajda będzie, tym bardziej ,że nie mam wyboru. A ten koszt to może się i w oszczędność obrócić - jeśli zmieniasz koła co pół roku auto wolniej się nudzi -> potrzeba wymiany mniejsza.

 

Zobacz jeszcze jest taki komplet do X7 , mi sie najbardziej podoba : https://www.bmw-shop.pl/kola-zimowe-bmw-20-v-spoke-750.html

Po dobrej znizce dostaniesz je za 16 tys. z malym hakiem.

Sa tez na alledrogo : https://allegro.pl/oferta/kola-zimowe-bmw-seria-x7-g07-spoke752-36112462586-8419000214

Sa tezna alledrogo te podstawowe 20' w dobrej cenie ale chyba bez faktury i napewno X7 bedzie wygladac na nich bardzo skromnie.

https://allegro.pl/oferta/20-kola-bmw-x7-g07-styling-750-conti-8522306166

 

Problem z wyborem felgi. Auto jest żony, skonfigurowane z Pure Exellence, classic, kolor arktyczny szary. Felgi 750 20" pasują do tej konfiguracji, ale są biednawe no i opona low performance. Te czarne, które sugerujesz, nie pasują mi w ogóle do konfiguracji/koloru budy. BMW oferuje jeszcze 754M - też średnio pasują, ale ładne. Znalazłem też 753 21" od kół letnich, opony dokupiłbym osobno (na szczęście dowolne(!)) ale te to mi się najmniej podobają.


After marketowych felg nie uznaję. Niełatwy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja kupiłem w lecie na wyprzedazy w ASO 20' MPerformance 748M z oponami za 13500zł. Czarne felgi super komponuja sie z białym nadwoziem (z szarym Miki wydaje mi sie ze tez) i tak jak pisał Fino chyba po raz pierwszy nie moge sie doczekac zimy kiedy bede mogł je założyc! Zawsze do tej pory zmiana na zimowe była smutna koniecznoscia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: Ladnie sie prezentuje , felga tez super , a propo's gdzies wspomnianego prestizu to widac np. patrzac na takie X3 bez M-Pakietu - mega bieda , X5 - bieda a X7 wyglada calkiem zacnie . Tu wlasnie widac roznice w klasie auta .

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Właśnie założyłem koka 752 i przyznam że przy czarnym lakierze wyglądają godnie jak na zimę. Polecam

 

Mi się te czarne podobały, ale małżonce niestety nie. Kupiłem 754M, niestety z tymi samymi, wątpliwymi Bridgestone LM001 :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie założyłem koka 752 i przyznam że przy czarnym lakierze wyglądają godnie jak na zimę. Polecam

 

Mi się te czarne podobały, ale małżonce niestety nie. Kupiłem 754M, niestety z tymi samymi, wątpliwymi Bridgestone LM001 :?

 

..no i trochę zaczynam rozumieć BMW dlaczego nie homologuje opon zimowych w rozmiarze 22" do tego samochodu. Niestety przy drobnych nierównościach samochód jest odczuwalnie mniej komfortowy, pomimo ,że mam felgi 21" (o cal mniejsze). Zapewne wynika to z nośności opon (letnie 107-111, zimowe 113), ale mimo wszystko nie spodziewałem się ,że będzie wyraźnie twardziej - miałem nadzieję ,że będzie podobnie.


przy okazji - auto prowadzi się odczuwalnie gorzej - czuć wyższy profil opony oraz zimową mieszankę gumy (testowałem przy +5 - +10 stopniach C). Co do głośności - opon nie słychać, podobnie jak seryjnych Continentali PC 6 - viva X7 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie, proszę o poradę ponieważ samemu nie dam rady podjąć decyzji.

Chodzi mi o opony letnie i zimowe.

Za miesiąc odbieram X7 z pure excellence co oznacza opony na felgach 21'.

Nie mam pojęcia na jakich letnich oponach będzie.

Mam uraz do opon Pirelli i chcę za wszelką cenę uniknąć ich używania.

Mam kilka opcji (tylko opony homologowane wchodzą w grę):

1. Jak przyjdzie na Bridgestonach (letnie) to wymienić na Continentale.

2. Zostawić na Bridgestonach ponieważ dają radę i nie są gorsze od Conti.

3. Pirelli wyminiam bezapelacyjnie.

Która opcja Panowi? Napewno macie już doświadczenie w swoich X7.


Teraz kwestia opon zimowych.

Rozumiem że muszą być opony homologowane ale czy felgi również muszą być homologowane przez BMW (OEM)? Może wystarczą jakieś niefabyczne z jakimś certyfikatem TUV? Wtedy wybór felg jak ogromny i dużo jest ładnych felg.

Problem jest taki iż felgi OEM są ładne tylko 21 I 22' a 20' są brzydkie a opony zimowe Continental są tylko 20'. 21' są tylko Bridgestone oraz Pirelli.

Chyba że nie macie problemów z Pirelli i Bridgestone zimowymi w rozmiarze 21' do X7? Miki problem jednak ma.

Pomóżcie proszę w letnio-zimowym dylemacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia z ASO wynika, że homologacją jest konieczna dla wszystkich elementów zawieszenia czyli dla kompletu opona i felga. Wynika to z obostrzeń gwarancyjnych, że ewentualne uszkodzenia układu jezdnego nie są rozpatrywane jeżeli jakaś część nie jest homologowana przez BMW. Ja po prostu szukam tańszego rozwiązania niż zakup całych kół, więc kupiłem opony zimowe Brigestone'a poza ASO i założyłem na felgi letnie 20". Na razie bez zastrzeżeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużego wyboru nie masz, ja miałem ten dylemat we wrześniu. Kupiłem komplet Continental Winter Contact TS860S SSR* 255/55R20 110H XL. Udało mi się kupić cały komplet za 13 tys brutto.

Bardzo dobrze się sprawują i jestem zadowolony. Mogę śmiało je polecić. Pełna gwarancja i nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

właśnie się przymierzam do zimowych kół.


Rozmawiałem wczoraj w serwisie i spotkałem się z wyraźna sugestią żeby kupować wyłącznie certyfikowane przez BMW opony i felgi bo w przypadku jakichś incydentów na drodze tracimy prawo do odszkodowania np. z AC.


Nie miałem dotychczas takiej sytuacji wcześniej, że felgi + opony (tu te z *) są obligo.


Macie jakieś doświadczenia?


Ryzyko że pojawi sie problem z gwarancją i ubezpieczeniem przy nie-certyfikowanych oponach jest spore.


Jest jakiś zapis nt. w warunkach gwarancji>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.