Skocz do zawartości

X5 strasznie podatne na wiatr


tomek777477

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

prosze kolejny test:


do posluchania od 5:30


Mysle takze ze dosyc dobrze opisuja sytuacje te posty: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=193&t=347469&start=465#p2665441 Takze do uzytownikow g05 prosba o zwrocenie uwage na tych trasach i warunki o ktorych pisza uzytkownicy z linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Co do serii 3, to czytałem parę artykułów, w tym AMS, i zachwycali się jaka "anologowa", wspaniały układ kierowniczy, z oporem, precyzyjny i dający kontakt z drogą - auto kosmiczne. A Auto Szmata jak zwykle ,że błee.


Mamy też przecież swoje doświadczenia motoryzacyjne. Dla mnie G05, czy G07, to kosmicznie prowadzące się, świetnie wyciszone i komfortowe samochody. Staram się być oporny na opowieści jakie to niby dziadostwo. Zachar zdaję się jest tego samego zdania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sam bym w to nie wierzyl gdybym tego na wlasnej skorze nie doswiadczyl. Jeszcze mozna by bylo myslec ze to problem mojej sztuki ale po ilosci uzytkownikow, wpisow, testach jednak mimo wszystko problem najwyrazniej gdzies wystepuje i to wystepuje w roznych modelach produkowanych w zupelnie innych zakatkach swiata. Ten temat tez duchy nie zalozyly tylko osoba ktora problem ten zauwazyla. Na forum g20, x3 tazke sporo wpisow niezadowolonych uzytkownikow. X5 jest jednak mimo wszystko duzo mniej niz serii 3 czy 5 na drogach, dodatkowo to duzy suv i malo kto takimi autami podrozuje z predkosciami podroznymi 160-180+ w porownaniu z uzytkownikami usportowionych sedanow i pisze tutaj o predkosci podroznej a nie jezdzie przez kilometr, moze kilka km przez chwile. Problem takze nie wystepuje zawsze tylko w specyficznych warunkach i nie twierdze ze Twoja sztuka ten problem tez ma ale jednak na Twoim miejscu bacznie bym sie temu przygladal bo na samym u nas forum sa juz dziesiatki niezadowlonych uzytkownikow biorac pod uwage wszystkich wlascicieli wersji Gx.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przejechane w moim X5 prawie 50.000 km. Wszystkie możliwe warunki na autostradzie - śnieg, wiatr, deszcz, etc. Codziennie jadę Ską i Autostradą z prędkościami powyżej 160km/h.


Nie widzę żadnych różnic na minus w stosunku do poprzednich samochodów jeśli chodzi o wiatr. W X5 jeżdżę znacznie szybciej niż poprzednim samochodem - właśnie z racji stabilności/mocy/wyciszenia.


Dziwią mnie całkowicie różne opinie na tak podstawowy parametr jazdy jak stabilność - tym bardziej, że są osoby na forum osoby, mające wcześniej ala sportowe samochody/wersje i nie zgłaszały uwag.


Z tego co widać z wypowiedzi:

- zdecydowanie mniej osób z M pakietowym adaptacyjnym zawieszeniem zgłasza jakieś uwagi

- kilka osób zgłaszających uwagi ma 19'' felgi - czyli 2 cm szerokości w oponie, węższa felga + dużo wyższy profil samej opony


To, że raz kiedyś kogoś kilka lat temu wyniosło niczego nie dowodzi moim zdaniem - być może w danym momencie samochód wyjeżdżał zza ekranu, zza TIRA, pojawił się mocniejszy podmuch, etc. etc.


Co innego uwagi kolegów, którzy zauważają ten problem w trakcie całej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słonik - a ty czy nie robisz przypadkiem bezpośredniego porównania g05 z g30 ? W tym kontekście, każdy SUV będzie tańczył przy wysokich prędkościach, wymagał ściskania kierownicy i szybkiej korekty kierownicą. Do sedana nie ma porównania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miki ja nie porównuje suva do sedana a właśnie mam ten problem z g30 i z tego co widze niektórzy tez go zauważyli w,g05. Po prostu czasami przychodzi taki dzień ze ciężko jest zapanować nad autem przy wyższych prędkościach. Obejrzyj filmik co wkleiłem z testu nowej serii 8 i to jest dokładnie to samo uczucie o którym mówi Marek drives. Poczytaj także wątki na forum nowego x3, serii 3 oraz 5, ja wiem ze ciężko to sobie wyobrazić ale tak niestety się zdarza u niektórych.

Tutaj nawet niektórzy to próbują filmować https://www.motor-talk.de/videos/bmw-g31-bei-wind-auf-der-autobahn-v10439760.html

zwróć uwagę jak nerwowo gościu operuje kierownica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz Słonik obejrzyj sobie jak na kanale AutoTopNL goście zamykają liczniki w BMW X3, X5, X7, serii 3 itd. Nie widać tam tego o czym piszesz. Może to nie jest całościowy problem, a pewnych konfiguracji/egzemplarzy. Zresztą tutaj też opinie są podzielone.


A może BMW robi to dla bezpieczeństwa użytkowników haha. Kto w Polsce jeździ ze stałą prędkością 180-200 km/h? W Niemczech też nie widać by nawet co drugie cywilne auto jechało z taką stałą prędkością. Tym bardziej z rodziną w środku. Na szczęście dla mnie komfortowo jest poruszać się 150-170 km/h bez względu na model, a przy odcinkowych wyższych prędkościach nic niepokojącego nie zauważyłem w modelach BMW z którymi miałem okazję spędzić jakiś okres czasu. W BMW X1 F48 zamknąłem licznik (ok. 215 km/h :D) prowadził się jak po sznurku. W F36 nawet nie czuć jak osiągasz 180 km/h co w Polskich warunkach jest niebezpieczne np. na A4 :lol: Na jazdach testowych X3, G30, X5 do 170-180 - bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to jest kwestia za dużego ciśnienia w oponach. Szczególnie w tylnych kołach, za wysokie ciśnienie może dawać efekt niestabilności przy wysokich prędkościach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam to wszystko co tu piszecie, i mam wrażenie że to zwyczajnie dotyczy kierowcy i jego dziwnych wrażeń...


Moje autostradowe średnie prędkości są spore, jechałem teraz na narty X5G05 30d w mpakiecie zimówka 20'' tempomat ustawiony na 190 km/h i mega stabilnie, kilka razy pokazało się 23x i też jechało się jak po sznurku.

Zadziwiające jest to że właśnie w G05 nie ma tego co w innych suvach wyjazdy z za ciężarówki, wyjazdy z za ekranów itd. nie ma bujnięć samochodem zwyczajnie się jedzie.


Ostatnio zauważyłem taką skłonność starszych kierowców do ściskania mocno kierownicy przy wyższych prędkościach i do pewnej nerwowości z tym związanej... może tu trzeba szukać dziwnego zachowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam to wszystko co tu piszecie, i mam wrażenie że to zwyczajnie dotyczy kierowcy i jego dziwnych wrażeń...


Moje autostradowe średnie prędkości są spore, jechałem teraz na narty X5G05 30d w mpakiecie zimówka 20'' tempomat ustawiony na 190 km/h i mega stabilnie, kilka razy pokazało się 23x i też jechało się jak po sznurku.

Zadziwiające jest to że właśnie w G05 nie ma tego co w innych suvach wyjazdy z za ciężarówki, wyjazdy z za ekranów itd. nie ma bujnięć samochodem zwyczajnie się jedzie.


Ostatnio zauważyłem taką skłonność starszych kierowców do ściskania mocno kierownicy przy wyższych prędkościach i do pewnej nerwowości z tym związanej... może tu trzeba szukać dziwnego zachowania.

 

jakie masz zawieszenie? pneumatyka? oś skrętna? runflaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pneumatyka ma mega przydatna do jazdy z większymi prędkościami opcje obniżenia + utwardzenia ( lub tylko obniżenia )

Różnica jest kolosalna , widoczna przy pierwszym spojrzeniu - auto jest dosłownie zglebione , zawsze jak jadę z duża szybkością więcej niż kilka kilometrów obniżam auto . Jest sprawdź mega stabilnie i pewnie przy każdych warunkach pogodowych i prędkościach .

Przy nie obniżonym zawieszeniu i nastawach komfort tez jest pewnie i stabilnie ale po obniżeniu jak dla mnie nie odstaje od

normalnych osobówek ( nie mówię o autach sportowych oczywiście )

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cicho Panowie bo dmuchnąłem do tych 19stek po pół bara więcej i jakoś dziś było oki....może mniej wiało :-), sprawdzę na dniach i zdam relacje bo może to faktycznie kwestia opon-na letnich jeździłem chwile (20”) i jakoś nie zwróciłem uwagi na wiatr, mimo ze zdarzyło się kilka razy ponad 2 paki poleciec (tak,tak Panowie- 2litrowy śmierdziel poleci ponad 2paki :-).Dam znać co i jak, jak będzie ok to przeproszę swoje auto a opony zimowe.....uznam, ze ten typ tak ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak Panie i Panowie...3bary dla 19” wydają się być „złotym środkiem”-auto jedzie stabilnie w dni umiarkowanie wietrzne nawet z prędkościami ok 200km/h.Jak mocno wieje to czuć., ale da się prowadzić...ot...taka przypadłość suva, ogólnie nie winie za niestabilna jazdę zawieszenia a raczej niestety opony.....tylko czy to jest temat na reklamacje???...nie sądzę :-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak Panie i Panowie...3bary dla 19” wydają się być „złotym środkiem”-auto jedzie stabilnie w dni umiarkowanie wietrzne nawet z prędkościami ok 200km/h.Jak mocno wieje to czuć., ale da się prowadzić...ot...taka przypadłość suva, ogólnie nie winie za niestabilna jazdę zawieszenia a raczej niestety opony.....tylko czy to jest temat na reklamacje???...nie sądzę :-(

 

A jakie ciśnienie max jest dopuszczalne ? bo jak masz te 3 bary przy kompresorze to wiedz, że przy wyższych prędkościach ciśnienie sporo rośnie, w zależności od prędkości.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wrócę do tematu.Wymieniłem koła na letnie i pierwsze odczucia.Auto buczało przy prędkości 90-95 km/h na zimowych 19"RFT po wymianie ustąpiło.Fajnie...zimówki mają widoczne ząbki . Letnie 21" RFT bardzo głośne , mimo klejonych szyb słychać . Próba jazdy teraz na 315 tył , dalej buja ,gubi tor jazdy , geometria sprawdzana w aso .Dynamika jazdy odczuwalnie gorsza.

Z bujaniem stawiałem na opony, co teraz trzeba by było sprawdzić ??..układ kierowniczy ,czy oddać go i wziąć nowy w promocji 35%.he he :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tez teraz mam letnie kapcie 305 tył- i dalej buja na wietrze jak [bAD], wiec jak ktoś mi pisze , ze nic nie czuje to kłamie prawie jak PiS :-), ten typ tak ma i trzeba się z tym pogodzić, ze powyżej 150km/h na bocznym wietrze to jest szukanie problemu.

 

Dziwne to jest, ze jedni naja ten problem a inni nie. Moja X5 jest stabilniejsza przy wietrze od mojej serii 6! I to nawet duzo stabilniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Kolegi Zadir , wydaje Ci się że to wina kierowcy czy kierownicy..?

Napisałem jak mam , bujało i buja niezależnie od opon.Porównywanie jakiś piątek , szóstek do G05....co to wnosi. Mam F-15 i G05 można powiedzieć oba prawie nowe , zawiasy M koła 21" lato , 19" zima i porównanie na żywo. Prowadzenie 15-stki jest o wiele lepsze , stabilniejsze i pewne. Odnoszę wrażenie że niektórzy

Koledzy powinni przejechać się starym modelem i wówczas wydać swoją opinię , bez porównywania różnych segmentów aut.

Jedynie Kolega Lamer chyba jeszcze posiada zeszły model , aczkolwiek może się mylę bo kupowaliśmy w podobnym okresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

F15 już od dawna cieszy nowego właściciela.


Ale podatność na wiatr była zarówno cechą F15 jak i G05. I jest każdego dużego SUVa! Dla mnie jest to normalna sprawa, że taki "żagiel" musi reagować na wiatr. Ale dramatu nie ma. Fakt, że sam zgłosiłem taką "usterkę" niedługo po zakupie i wykonano pełną geometrię w ramach gwarancji. Może to jest rozwiązanie?


Proponuję sprawdzić czy to nie kwestia ustawień układu kierowniczego. Ustawcie układ kierowniczy w tryb sport i porównajcie zachowanie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.