Skocz do zawartości

Homologacja na koła BMW


lukfra89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum.


Lada dzień stanę się posiadaczem nowego BMW X5 G05.

Fabrycznie wybrałem koła: 1TC 20" aluminiowe obręcze M Star-Spoke style 740 Bicolor z ogumieniem Runflat

W związku z tym, że mamy "zimę", czeka mnie wymiana opon na zimówki.

Z ASO dostałem informację, że moje koła będą miały ogumienie mieszane, tzn, węższe koła z przodu, szersze z tyłu (nigdzie w specyfikacji tego nie miałem).

Powiedziano mi także, że BMW nie homologuje opon zimowych w takiej konfiguracji, że z przodu jest inna szerokość felgi a z tyłu inna i że muszę zakupić nowy komplet całych kół zimowych o jednakowych szerokościach.

W związku z tym mam kilka pytań.

1. Czy będę mógł wymienić same opony na felgach które otrzymam? Czy to prawda, że wtedy stracę gwarancję na zawieszenie, napęd itp, bo BMW nie homologuje opon zimowych w ogumieniu mieszanym?

2. Czy jest możliwość dokupienia tylko dwóch felg, co spowoduje, że będę miał cztery takie same i wtedy zamienię tylko oponki i dwie felgi? Jeśli tak to do których mam dobierać, szerszych czy węższych?

3. Jeśli żadna kombinacja nie wyjdzie, gdzie w dobrej cenie będę mógł kupić komplet kół :( ?


Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z homologacją na opony? BMW ma jakąś listę modeli i rozmiarów opon które homologują na zimę? Czy jak to wygląda?

Teraz jest dobry okres na zakup zimowego to nie ma co zwlekać.

 

Ja kupiłem opony u Dealera w najniższej cenie dostępnej w sieci - spokojnie da się z nimi dogadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszą koledzy powyżej - wersja z kołami na tył plus opony na przód jest Ok .


Przy okazji, sprawdziłem dokładnie jak to wyglada z gwarancją w Bmw . Mianowicie należy jeździć na oponach z homologacją i choć może nam się to wydawać nie do końca ok to w przypadku użytkowania innych opon niż z homol. Bmw, w przypadku wystąpienia usterki związanej z napędem może odmówić naprawy gwarancyjnej.


Co ciekawe, nie dotyczy to felg. Nie ma czegoś takiego jak felgi z homologacją, są tylko felgi oryginalne Bmw i pozostałe. Użytkowanie tych pozostałych nie ma wpływu na gwarancje w przypadku problemów z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W menu kontroli ciśnienia opon masz wybór rozmiaru opon na poszczególne sezony.

Jak już znajdziesz odpowiadający rozmiar i indeksy to przy kupnie trzeba szukać opon z gwiazdką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- musisz mieć homologowane rozmiary opon/felg, aby nie mieć problemów z gwarancją/po wypadku, opony najlepiej z gwiazdką

- możesz dokupić 4 opony i 2 felgi

- ostatnio przerabiałem to dwa razy i komplet kół u dilera z dobrym rabatem wychodził taniej niż ww. opcja - tak wysokie są ceny felg kupowanych osobno, BMW wie jak wyciągnąć kasę od fanów marki :norty: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki wpływ na podzespoły napędowe ma rodzaj bieżnika przy zachowaniu identycznego rozmiaru opon zimowych jak letnie? Moim zdaniem żaden, jest to kolejny sposób na dodatkowe wyciągnięcie kasy, po co klient miałby kupić jedynie drugi komplet opon skoro dzięki temu kupi cały komplet kół.

Tym bardziej to dziwne bo w przypadku kół 21" opony zimowe występują tylko w opcji z różną szerokością 275/40R21 oraz 315/35R21, w tym przypadku BMW nie widzi problemu.

https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/original-bmw-accessories/kompletne-kola-bmw.html#/bookmark=aHR0cHM6Ly93d3cuYm13LWFjY2Vzc29yaWVzLWNvbmZpZ3VyYXRvci5jb20vSXBwcy9ibXdvYWM/cGFnZXF1ZXJ5PW9hYyZicmFuZD1ibXcmbWFya2V0PTI0NzU1LVBMJmxhbmc9UEwjdG9w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone info z dziś od dealera AutoFus w Warszawie

- teoretycznie możesz założyć opony zimowe na felgi na których auto zostało wyprodukowane z zachowaniem rozmiaru opony letniej 275/45R20 przód oraz 305/40R20 tył

- rodzaj bieżnika przy zachowaniu rozmiaru opon nie ma żadnego wpływu na podzespoły napędowe i gwarancję

- dla własnego dobra wskazane jest aby opony były homologowane przez BMW ze względu na ubezpieczenie OC i AC, podobno ubezpieczyciel może podważyć wypłatę odszkodowania w razie np. stłuczki gdy pojazd użytkowany jest na oponach bez homologacji BMW

I w tej homologacji właśnie tkwi problem, BMW homologuje tylko opony w rozmiarze 275/45R20 czyli nie ma opon na tylną oś w tym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to żenujące, że dealer odpowiada "teoretycznie" albo montuje wbrew instrukcji 19'' koła do wersji M pakiet - a w razie problemów odpowiedzialność spadnie pewnie na Klienta.


Ta sprawa jest tak prosta, że odpowiedź zero jedynkowa powinna być udzielana od razu i spójna dla wszystkich dealerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
,podobno ubezpieczyciel może podważyć wypłatę odszkodowania w razie np. stłuczki gdy pojazd użytkowany jest na oponach bez homologacji BMW

Wydaje mi się to mocną nadinterpretacją. Jeżeli opony są w odpowiednim rozmiarze, z odpowiednim indeksem prędkości i nośności to nie widzę podstaw by ktoś się czepiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie chodzi o logikę a o zapisy i wykładnie prawne. Ubezpieczyciel będzie się czepiał absolutnie wszystkiego czego może jeżeli da mu to opcje wymixowania się z pokrycia kosztów. Taki biznes :)

Tu nie ma logiki, rozumiem rozmiary niezgodne z homologacja (co jest normalne w DE- tylko rozmiar wpisany w briefie) czy indeksy prędkości ale model opony- marketingowy bełkot. Nie słyszałem o podobnie bzdurnej historii. Jestem ciekawy co na to producenci opon 'niehomologowanych' przez BMW?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie chodzi o logikę a o zapisy i wykładnie prawne. Ubezpieczyciel będzie się czepiał absolutnie wszystkiego czego może jeżeli da mu to opcje wymixowania się z pokrycia kosztów. Taki biznes :)

Tu nie ma logiki, rozumiem rozmiary niezgodne z homologacja (co jest normalne w DE- tylko rozmiar wpisany w briefie) czy indeksy prędkości ale model opony- marketingowy bełkot. Nie słyszałem o podobnie bzdurnej historii. Jestem ciekawy co na to producenci opon 'niehomologowanych' przez BMW?

 

Może to jest kwestia dopasowania parametrów opon do konkretnego pojazdu, dającego lepsze efekty prowadzenia, przyczepności etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według info, które kiedyś dostałem od kumpla, który pracuje w firmie oponiarskiej (producent opon) opony z homologacją dla danej marki różnią się od opon bez tej homologacji np. żebrowaniem. Przecież jest tak że np. producent opon x ma model opon y, który występuje w wersji z homologację bmw i bez. Wydaje się zatem, że czymś takie 2 opony muszą się różnic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.