Skocz do zawartości

Zawieszenie adaptacyjne czy pneumatyczne


maciek47

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Konfiguruje bmw x5 40i 2020 na stronie USA , mieszkam w NY. Zastanawiam sie nad pakietem M sport z adataptacyjnym zawieszeniem albo pneumatyczny ze skretnymi kolami z tylu.(w usa mozna tak skonfigurawac) Tylko jak jest z pneumatyka nie ma adaptacyjnego zawieszenia , Mialem jazde Z M pakietem z adaptacyjnym zawieszeniem i na "sporcie" - zakrety super, nie czuc ze to suv jest jak przyklejony. Znowu pneumatyka , jak czytalem na roznych forum super komfortowo troche gorzej w "sporcie" na zakretach juz nie jest tak cudnie. Moze ktos ma pneumatyke i moze doradzic ,mam jeszcze chwile czasu na zamowienie . Na poczatku miala byc pneumatyka ale teraz zaczynam miec watpliwosci czy nie lepiej adatapcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A ja zaczynam mieć coraz większe wątpliwości bo wychodzi na to ze najlepszym kompromisem jest standardowe, nie tak twarde jak m, nie tak miękkie jak na pneumatyce, takie sprężyste , zwarte i w sumie komfortowe. Ew sztywniejsze w trybie sport(same aktywne amortyzatory). Dziś je sprawdzam i coraz bardziej mi pasuje. Tez z 40i by było .

Oczywiście każdy ma inne wymagania i może mu pasować adaptacyjne m lub pneumatyczne. Mi akurat to się podoba jako fajny kompromis ze wskazaniem na odczucie integracji z autem(takie wrażenie) . Może się nie znam ale proszę mnie nie linczować :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dajcie spokoj z tymi teoriami na zasadzie "wydaje mi sie" . Pneumatyka wcale nie jest jakos bardziej miekka od zwyklego zawieszenia !

Jest zwyczajnie bardziej komfortowa - lepiej wybiera i swietnie tlumi nierownosci ale wcale nie jest bardziej miekka.

Jest tez mozliwosc obnizenia - co jest bardzo istotne przy ostrej lub szybkiej jezdzie i mozna tez utwardzic zawieszenie - tych mzliwosci nie daje

zawieszenie zwykle.

Jezdzilem , porownywalem , mam pneumatyke u siebie juz prawie rok - wiem co mowie. Nikogo do niczego nie namawiam - przedstawiam realne i

obiektywne wrazenia z jazdy.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się to nie teoria ale wrażenie. Być może mylne. Nie twierdzę tez ze to co mi pasuje jest najlepsze dla każdego, to tylko moja opinia odnośnie moich potrzeb oraz wrażeń z jazdy. Pneumatyka nie jest niczym złym ale Bmw od lat robi świetne zawieszenia , właśnie sprężyste, nie za miękkie i nie za twarde. Ok, teraz są bardziej komfortowe a kiedyś były twardsze. Mimo to nadal są rewelacyjne.


Jutro jeszcze raz zrobię test na pneumatyce po tych samych drogach po których jeździłem na zwykłym. Jeśli stwierdzę ze się myliłem - od razu wrzucę to w ten wątek . Daje sobie prawo do popełniania błędów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce nikomu na sile wciskac swojego zdania , po prostu proponuje pojezdzic troche z pneumatyka i bez i wtedy dopiero mozna ocenic.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem pneumatyke przez ostatnie 3 lata a teraz mam zwykle zawieszenie-wg mnie bardzo komfortowe jak na BMW.Pneumatyka to nic złego, ale wg mnie jest zbyt komfortowa -a nie do końca tego oczekuje od BMW......Co osoba to inne oczekiwania i wrażenia-trzeba pojeździć żeby się przekonać samemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze w takim razie sprobowac u sprzedawcy przejechac sie z pneumatyka. Adaptacyjne sportowe zawieszenie a podstawowe tez jest spora roznica. Adaptacyne na zakretach robi wrazenie. Ogolnie kazde zawieszenie BMW z tego co czytalem jest b.dobre. Zastanawiam sie poprostu ,jak mam zaplacic tyle pieniedy to niechcialbym zalowac pozniej ze moglo byc lepiej....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze w takim razie sprobowac u sprzedawcy przejechac sie z pneumatyka. Adaptacyjne sportowe zawieszenie a podstawowe tez jest spora roznica. Adaptacyne na zakretach robi wrazenie. Ogolnie kazde zawieszenie BMW z tego co czytalem jest b.dobre. Zastanawiam sie poprostu ,jak mam zaplacic tyle pieniedy to niechcialbym zalowac pozniej ze moglo byc lepiej....

 

Dla mnie zawieszenie pneumatyczne to must have, tym bardzie ,ze cena z małą akcyzą nie jest wygórowana - 5,8 kPLN minus rabat minus 1/2 VAT minus podatek doch. Daje wyraźnie wyższy komfort. Jeśli ktoś musi zapier&^%^& większość czasu i trochę lepsze prowadzenie jest dla niego tak istotne (pytanie czy SUV to jest właściwy pojazd do tego typu celów) to niech bierze sprężyny. Warto jednak wziąć pod uwagę częstotliwość jazdy z pasażerami i ich zapytać o zdanie.


Co do awaryjności, w serii 7 mam pierwszą, z tego co się orientuję pneumatykę BMW i to w egzemplarzu zamówionym przedpremierowo, jak do tej pory zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując, od najtwardszych do najbardziej komfortowych.


Adaptacyjne m - twardsze + runflaty, sztywniejsze (krótsze sprężyny), aktywne amorki które mogą pracować adaptacyjnie same lub w wybranym ustawieniu. Uznaje ten zawias i tak za komfortowy


Standard - aktywne amorki pracujące w wybranym trybie komfort/sport , sprzężone z oponami zwykłymi (koła można tez dobrać inne tzn runflaty) . Bardzo komfortowe zawieszenie, potrafiące jednocześnie fajnie się utwardzić w komforcie. Na zakrętach jednak nie bedzie tak zwarte jak m z krótszymi sprężynami.


Pneumatyczne - plus pneumatyka przedniej osi. Jeszcze bardziej komfortowe od standardowego, jednocześnie w sporcie mniej od niego sztywne.


Jest jeszcze z aktywną stabilizacja przechyłów - Doda m.in. pewności na zakrętach.


W zasadzie nie ma w X5 czegoś takiego jak twarde zawieszenie. Są mniej lub bardziej sztywne oraz komfortowe lub jeszcze bardziej komfortowe. Każde ma pneumatyke/poziomowanie na tylnej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dzieki wszystkim, chyba jednak wezme pneumatyke. Moze dodam tylna os skrentna. W sumie najwiecej jezdze po miescie .

 

Aktywny układ kierowniczy, zintegrowany

Pierwsza wersja konfiguracji też tego nie zaznaczałem, bo po co wydawać prawie 6,5 k na jakiś wodotrysk... do momentu jak się nie przejechałem testówką wyposażoną w to ustrojstwo.

Z taką lekkością się auto prowadzi, że aż trudno to sobie wyobrazić jak się samemu nie sprawdzi. Pokonywanie ronda X5 z tym układem kierowniczym to sama przyjemność :mrgreen:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzieki wszystkim, chyba jednak wezme pneumatyke. Moze dodam tylna os skrentna. W sumie najwiecej jezdze po miescie .

 

Aktywny układ kierowniczy, zintegrowany

Pierwsza wersja konfiguracji też tego nie zaznaczałem, bo po co wydawać prawie 6,5 k na jakiś wodotrysk... do momentu jak się nie przejechałem testówką wyposażoną w to ustrojstwo.

Z taką lekkością się auto prowadzi, że aż trudno to sobie wyobrazić jak się samemu nie sprawdzi. Pokonywanie ronda X5 z tym układem kierowniczym to sama przyjemność :mrgreen:

 

Tsk,tak! Pneumatyka + aktywny układ kierowniczy ze skretna tylna osia to po mojemu must have w X5. To jest własnie opcja odrozniajaca komfort jazdy X5 w porownaniu do X3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie tylna skretna os to marnowanie pieniędzy, dla mnie nic nie wnosi odczuwalnego a przy 80kmh jest dość nerwowo.

Pneumatyka spokonjak ktoś lubi kanapę i chce zmaksymalizowac komfort ale w Polsce to jest tylko ze skretna tylna osią przynajmniej w Mkach nie wiem jak w pozostałych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pneumatyka i skretna os robi robote w G05 , mialem okazje porownac wszystkie opcje i ta jest moim zdaniem najlepsza w G05 :cool2:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim, chyba jednak wezme pneumatyke. Moze dodam tylna os skrentna. W sumie najwiecej jezdze po miescie .

 

Aktywny układ kierowniczy, zintegrowany

Pierwsza wersja konfiguracji też tego nie zaznaczałem, bo po co wydawać prawie 6,5 k na jakiś wodotrysk... do momentu jak się nie przejechałem testówką wyposażoną w to ustrojstwo.

Z taką lekkością się auto prowadzi, że aż trudno to sobie wyobrazić jak się samemu nie sprawdzi. Pokonywanie ronda X5 z tym układem kierowniczym to sama przyjemność :mrgreen:

 

Tsk,tak! Pneumatyka + aktywny układ kierowniczy ze skretna tylna osia to po mojemu must have w X5. To jest własnie opcja odrozniajaca komfort jazdy X5 w porownaniu do X3.

 

Mieliśmy zastępcze X3, mamy X5 z M adaptacyjnym i komfort jest o lata świetlne lepszy w X5 również bez pneumatyki.


Z pneumatyka testowaliśmy Range Rovera i zdecydowanie bardziej odpowiada mi charakterystyka X5 na adaptacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W sklepie CD dla mojego auta pojawiła się możliwość zakupu opcji Adaptacyjne Zawieszenie Sportowe M, mam jak każdy X5 w standardzie możliwość zmiany trybu jazdy na panelu biegów, więc pytanie czy to nie jakiś błąd bo zawieszenie M chyba tez różni się twardością/długością sprężyn a nie tylko regulacją amorków?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, można dokupić opcję ..M..skoro jest dostępna dla Twego nr.VIN .Wszystkie nowe GO5 maja standardowe amortyzatory z setką podczepionych przewodów(do urwania) właśnie po to , aby dokupić sobie adaptacyjne M.

Podobnie jest z radarem przednim ta sama bajka. Tak czy owak ja osobiście bym to olał . :D

Jaki by nie był włączony tryb będzie jechał jak będzie chciał . Wczoraj miałem przyjemność jazdy 30 d z zawiasem pneumatycznym , i co stwierdziłem ? to całkiem inny pojazd w trybie sport Idzie jak po szynach ,200 k/h , wiatr i nic !!!....Odniosę się jeszcze do staruszka , F 15 ustawienia w sport :utwardzone amory i poduchy , przejazd przez policjanta , zęby można stracić a GO5 ... :nienie: ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem sobie sam....jest to kwestia kodowania i nic więcej , trzeba zakodować dodatkowe tryby comfort plus oraz sport plus i mamy kilka możliwości adaptacji standardowego zawieszenia-faktycznie działa.Zaoszczędziłem 2k posiłkując się info od kolegów z USA , pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja mam seryjnie adaptacyjne M i nie mam trybu comfotr plus :)

Panie, jak Pan będzie chciał to zakodujemy nawet Eco plus. V8 będzie 8 litrów w trasie paliła :lol:

 

Dam każde pieniądze w connected drive :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.