Skocz do zawartości

30d czy 40i


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętajcie, ze cześć osób kupuje X5 prywatnie, a cześć na firmę. Czesc na swoją firmę a czesc ma budżet z firmy i nie boli ich zużycie paliwa.


Każda decyzja jest poparta innymi fundamentami - szanujmy decyzje innych :cool2: .


Ja mrugam i zaczepiam kazde X5 bez względu na silnik i wersje :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, ze cześć osób kupuje X5 prywatnie, a cześć na firmę. Czesc na swoją firmę a czesc ma budżet z firmy i nie boli ich zużycie paliwa.


Każda decyzja jest poparta innymi fundamentami - szanujmy decyzje innych :cool2: .

Ależ w 100% racja, choć nie wiem ile % ludzi kupuje prywatnie auta powyżej 200tys ;) Tylko że wiesz, X5 w 2.0d po prostu jest autem wybrakowanym. Kiedyś BMW miało zasadę, że poniżej 3.0 nie schodzi w dużych SUVach.. To była dobra zasada. Ja sam nie kupiłem X6 50i dlatego, że wolałem wydać 80tys na wyposażenie niż silnik. A dziś .... BMW sprzedaje auta z FWD zamiast R6 :mad2:


Ale spalania w tych autach to ja nie rozumiem. Diesel wcale nie pali nie wiadomo ile mniej, a ja ktoś kupuje auto za >300tys to raczej nie po to, żeby oszczędzać 200zł miesięcznie na paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mimo, ze M50d nie jest mistrzem oszczedzania paliwa to jednak jadac ostro autostrada Warszawa- Gdansk zuzywam 14l/100km. Benzynowe silniki pala w takich warunkach >20l i nawet tankujac w Warszawie pod korek do Gdanska nie dojade. Ja takiej sytuacji nie akceptuje i nawet jak benzyna byłaby sporo tansza od diesla nie wchodze w to. Nie zmienia to faktu, ze do mniej paliwozernych i lzejszych samochodow benzynowe silniki ogolnie wole.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem wyjątkowo się nie zgodzę z kolega Michael1916 :wink:

Akurat mistrzem oszczędzania M50d jest , 400KM , prawie 800NM , osiagi lepsze niz w wiekszosci Hot hatch w dużym ponad 2 tonowym suvie i taki wynik np.

5489f248582be5b5med.jpg

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takiego wyniku u siebie nie zaobserwowałem ale moze za słabo sie starałem. Faktycznie patrzac na osiagi to moze i to spalanie złe nie jest.

Miałem dzisiaj okazje potestowac najnowszy model Mercedesa GLE 450, moc 367KM + ten ich hybrydowy boost 22KM i 250Nm. Silnik naprawde dobry, bardzo ładnie liniowo przyspiesza ale uczucie mocy i gotowosc do przyspieszenia przy nizszych obrotach słabiutkie w porownaniu do M50D. Jezdziłem swoim BMW i tym Mercedesem na przemian ta sama trasa. Mercedes miał koła 22' co prawdopodobnie decydowało, ze komfort w X5 był wyczuwalnie wyzszy. Oba samochody z pneumatyka jakby ktos miał watpliwosci.

Co ciekawe srednie spalanie z całkowitego przebiegu 8 tys z groszem troche ponad 13l ten Mercedes miał - wniosek te nowe benzyny faktycznie pala jedynie ok.25% od diesla wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem po wyjeździe do Chorwacji i krótkie dane poniżej:


Trasa: Wrocław - Split, 1200 km

Prędkość: Austria - to co można +10, reszta 150km/h ( w PL + jeszcze 5-10). W Austrii przed Grazem i Wiedniem odcinki z ograniczeniem do 100km/h (wtedy 110) + Wiedeń standardowo 80 (wtedy 85).

Cała trasa: 9,9l/100km w tym czekanie na prom z 1-1,5h z właczoną klimą (skoczyło z 9,7 do 9,9). Bez większych korków po drodze. Trasa na Eco Pro Individual. Autko zapakowane full.


Co ciekawe sama Austria średnio 8,9l :shock: :shock: :shock: - aż zrobiłem zdjęcie :mrgreen: :


769bacf8635592b8med.jpg.


Po drodze miła przygoda z nowym identycznym jak moje X5 a czeskich blachach - Państwo jechali z 20km ze mną oglądając X5 z każdej strony - pewnie pierwsza okazja zobaczyć je (a co za tym idzie i swoje :D ) w ruchu :cool2: .


Navi uratowała mnie przed 2h korkiem na granicy Cro-Slo (sama przekierowała na boczną drogę) - Google maps na telefonie oczywiście nic. To kolejny raz, kiedy lepiej prowadzi mnie fabryczna.


Kolejny raz utwierdziłem się, że X5 G05 to wymarzony samochód na trasy :cool2:. Cisza, widoczność, światła, wygodne fotele - znacznie mniej męczę się pomimo tych 12-13h niż poprzednimi samochodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega sie przesiada z 30d wiec bedzie mial dobre porownanie spalania oraz funu z jazdy miedzy tymi motorami. Koniecznie prosze o zdanie relacji porownawczej jak juz emocje po odbiorze nowego auta opadna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wyjeździe do Chorwacji i krótkie dane poniżej:


Trasa: Wrocław - Split, 1200 km

Prędkość: Austria - to co można +10, reszta 150km/h ( w PL + jeszcze 5-10). W Austrii przed Grazem i Wiedniem odcinki z ograniczeniem do 100km/h (wtedy 110) + Wiedeń standardowo 80 (wtedy 85).

Cała trasa: 9,9l/100km w tym czekanie na prom z 1-1,5h z właczoną klimą (skoczyło z 9,7 do 9,9). Bez większych korków po drodze. Trasa na Eco Pro Individual. Autko zapakowane full.


Co ciekawe sama Austria średnio 8,9l :shock: :shock: :shock: - aż zrobiłem zdjęcie :mrgreen: :


769bacf8635592b8med.jpg.


Po drodze miła przygoda z nowym identycznym jak moje X5 a czeskich blachach - Państwo jechali z 20km ze mną oglądając X5 z każdej strony - pewnie pierwsza okazja zobaczyć je (a co za tym idzie i swoje :D ) w ruchu :cool2: .


Navi uratowała mnie przed 2h korkiem na granicy Cro-Slo (sama przekierowała na boczną drogę) - Google maps na telefonie oczywiście nic. To kolejny raz, kiedy lepiej prowadzi mnie fabryczna.


Kolejny raz utwierdziłem się, że X5 G05 to wymarzony samochód na trasy :cool2:. Cisza, widoczność, światła, wygodne fotele - znacznie mniej męczę się pomimo tych 12-13h niż poprzednimi samochodami.

 


no i proszę piękne wyniki benzynki.

w 530x9 g31 wychodza mi na takich trasach wyniki poniżej 9, przy czym jak jest mozliwośc to daję ok 2 paczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wyjeździe do Chorwacji i krótkie dane poniżej:


Navi uratowała mnie przed 2h korkiem na granicy Cro-Slo (sama przekierowała na boczną drogę) - Google maps na telefonie oczywiście nic. To kolejny raz, kiedy lepiej prowadzi mnie fabryczna.

 

Widać wracaliśmy w ten sam sobotni wieczór, korek na autostradzie widziany z perspektywy objazdu dawał poczucie satysfakcji :D aczkolwiek szkoda mi było ludzi stojących przy swoich autach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wyjeździe do Chorwacji i krótkie dane poniżej:


Navi uratowała mnie przed 2h korkiem na granicy Cro-Slo (sama przekierowała na boczną drogę) - Google maps na telefonie oczywiście nic. To kolejny raz, kiedy lepiej prowadzi mnie fabryczna.

 

Widać wracaliśmy w ten sam sobotni wieczór, korek na autostradzie widziany z perspektywy objazdu dawał poczucie satysfakcji :D aczkolwiek szkoda mi było ludzi stojących przy swoich autach :wink:

 

Mi ich nigdy nie szkoda :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekawy test pojawił się na bimmersie porównujący 30D/40i.


Najciekawsze są chyba dane 60-110 gdzie pojawiał się zarzut tu na forum, ze 40i w takich sytuacjach będzie znacznie gorsze w porównaniu z 30D.


Oba silniki notują lepsze dane niż podają to dane fabryczne ( w odróżnieniu od części konkurencji) :cool2: i jak dla mnie oba świetnie się bronią jako silniki do dużego rodzinnego SUV-a.


2a8399caf42d3e16med.png


I cały test:

.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznice od 0 do 100km/h i na cwiartke trzeba przyznac sa rzeczywiscie spore na akorzyc 40i.

60 - 110 tez odczuwalnie lepiej.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Teraz tak sobie mysle ze jak jest dostepny 25d to dopłacanie 80kpln do 30d zeby miec 30KM wiecej jest co najmniej dyskusyjne. Osiagi słabe tak czy tak. Wybralbym 40i albo 25d jak chciałbym przyoszczedzic, szczegolnie, ze wielu uzytkownikow 40i raportuje zaskakujaco niskie spalanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja 100 razy bardziej wolałbym 30D niż 25D. Osiągi ma bardzo dobre i więcej niż wystarczające jak na rodzinnego SUV, całkowicie inna kultura pracy i wkręcanie na obroty, inna jazda pod obciążeniem - tak jak ktoś ciągnie przyczepy jak kolega Lamer. Różnica w cenie duża/bardzo duża ale silnik jednak z całkowicie innej półki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michael1916 z taka sama mysla kupilem kiedys zonie F15 25d ale za to z bardzo bogatym wyposazeniem i to byla mega porazka jesli chodzi o silnik ,

klekotal jak traktor i byl mega slaby , nawet zrobienie programu nie wiele pomoglo. Oboje z zona nie cierpielismy tego auta szczerze :wink:

W mojej opinii juz w takiej klasie auta jakim jest X5 nie powinno sie montowac 2 litrowych 4 cylindrowych klekocikow, po pierwsze z wymienionych

wyzej powodow a po drugie to bardzo obniza ogolnie prestiz modelu , zle wplywa na pozniejsze ceny odsprzedazy mocniejszych i bogatszych aut , nie wspominajac o tym ze za jakis czas bedziemy widziec co rog G05 ( czesto bez oznaczenia modelu ) jak jest od dawna z F15.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podsumowujac Panowie wasze wypowiedzi znaczy, ze teoria nie zawsze idzie w parze z praktyka. Mozliwe ze macie wiec racje i warto jednak 80k pln do 25d doplacic. Wiekszosc klientow BMW nie zgodzi sie jednak z wami i zamowi 25d - bedzie to na bank najpopularniejszy silnik.

Osobiscie mnie od wyboru 30d odstraszył ostatecznie fakt relatywnie dosc słabych osiagow przy tak wysokiej cenie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę auto zamawiane do produkcji to rzeczywiście jest dylemat - 80 tys . różnicy to sporo.

Jednak model jest chwile na rynku i pokazało się sporo ofert demo , gotowych ze stoku z większymi rabatami , jeżdżących w BMW Polska i wszelkich innych lekko używanych i tu bym ewentualnie szukał auta z mocniejszym silnikiem , lepszym wyposażeniem a w dobrej cenie.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja uwazam takie lekko uzywane egzemplaze za nieopłacalne. Przy rabacie na konfiguracje 15-20% cena uzywanego wychodzi niewiele lepsza a zawsze płacisz za cos czego nie potrzebujesz a zwykle brakuje paru opcji ktore chciałbys zamowic. Do tego krotsza gwarancja, krotszy pakiet serwisowy i docieranie przez testujacych. Ja takich ofert juz nawet nie rozpatruje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jako "doświadczony klient ASO" stanowczo odradzam samochody demo. Zdarzało mi się dostać samochód z przebiegiem poniżej 100km jako zastępczy. Myślicie, że ktoś się chociaż pofatygował poinformować, że samochód jest na dotarciu i wskazany jest "łagodny styl jazdy"?

Jeździłem też raz ze sprzedawcą nówką sztuką 3x. I co mówił? Niech pan go przyciśnie do dechy i zobaczy jak idzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uwazam takie lekko uzywane egzemplaze za nieopłacalne. Przy rabacie na konfiguracje 15-20% cena uzywanego wychodzi niewiele lepsza a zawsze płacisz za cos czego nie potrzebujesz a zwykle brakuje paru opcji ktore chciałbys zamowic. Do tego krotsza gwarancja, krotszy pakiet serwisowy i docieranie przez testujacych. Ja takich ofert juz nawet nie rozpatruje.

Zgadzam sie w pelni , ja tez na takie ofert nie patrze. Chodzilo mi tylko o te nieszczesne 25d ze od tego lepsze kazde zajechane demo ale 6 cylindrowe :wink:

BTW wiecej niz 17% na chodliwy model do produkcji ciezko dostac.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.