Skocz do zawartości

x5 g05 - warto wiedzieć przed zakupem


Sergio88

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Aktywny układ kierowniczy (skrętna tylna oś) można sobie fajnie sprawdzić szybko pokonując małe rondo, mnie osobiście to nie za bardzo odpowiadało więc nie wziąłem- stwierdziłem że to wymaga dopracowania a auto odbieram w marcu 2019 i pewnie BMW nie za bardzo da rade to zrobić do tego czasu (tak na marginesie w Q8 działało to trochę bardziej przewidywalnie, choć to pewnie to moje subiektywne odczucie). Oczywiście trzeba to samemu ocenić, wg mnie jeśli ktoś będzie jeździł X5 głównie po mieście to jest to fajne, ale jeśli w trasach to chyba nie warto :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj podpisywałem umowę, produkcja 19 luty, odbiór 23.03. Nie dało sie zamówić laserów do 3.0d. Odpuściłem temat, bo nie moge tyle czekać na auto. Zanim siedliśmy do konfiguracji, sprzedawca odradzał zakup laserów z racji tego, że nie da sie ich odpalić z ręki, a świecą tylko w określonych warunkach pogodowych. Uparłem się, bo fajnie wyglądają, ale sytuacja rozwiązala sie sama :)

Miałem podobną chętkę na te lasery, ale zamówiłem 30d więc u mnie też problem sam się rozwiązał :( tak na marginesie nie widziałem że laserów nie można ,,odpalić samemu z ręki' to sprawdzona informacja ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie laserów w ostatnim Auto - Moto (lub coś podobnego) jest test świateł między innymi BMW 7 z laserami, S-ki i A8. Ocena laserów średnia - bardzo mało sytuacji, w których mogą się załączyć. Postaram się zrobić zdjęcie i wrzucić wieczorem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,


od 2 tygodni mam G05 moje pierwsze BMW (w końcu). Mam lasery, niestety brak porównania do adaptive led, ale uważam że w Mercedesie światła lepiej działają widać ewidentne wycinanie aut. Tutaj to działa ciut inaczej i wycinania takiego niema. Jestem z wyboru zadowolony bo światła tak czy siak bajka. Dodam, że światła z tym niebieski "X" w środku wyglądają mega oraz to ,że adaptive led jako technologia pojawiła się dobrych parę latek temu, dla tego wybrałem lasery. Co do skrętnej tylnej osi, tak BMW miało jakieś problemy z tym systemem, ale został zaktualizowany soft sterujący i niby jest lepiej - porównania nie mam. Uczucie w zakręcie może być dziwne bo jest inne, nowe, ale po kilku szybszych zakrętach jest OK nic dziwnego się nie dzieje, a za to w wąskich parkingach, uliczkach i wszędzie tam gdzie trzeba dużo manewrować rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wycinanie działa bardzo dobrze - nie miałem okazji porównać tego do Mercedesa, ale porównuję do Audi (Matrixy - A6 poprzedni model). Mam Adaptive Led.


Wyraźnie auto wygasza strefy gdzie jedzie samochód przed nami lub nadjeżdża z przeciwka. Znacznie rzadziej niż w Audi inne samochody świecą mi długimi - w zasadzie do tej pory jeden raz ktoś mi zaświecił, ale wyjeżdżałem zza pochylenia terenu. Jak do tej pory jedyny minusik za zdarzające się podświetlone znaki po prawej stronie - pozostałe, czyli zasięg, ilość światła, barwa swiatła, podświetlenie pobocza, szybkość zmiany na długie, jak najbardziej na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj podpisywałem umowę, produkcja 19 luty, odbiór 23.03. Nie dało sie zamówić laserów do 3.0d. Odpuściłem temat, bo nie moge tyle czekać na auto. Zanim siedliśmy do konfiguracji, sprzedawca odradzał zakup laserów z racji tego, że nie da sie ich odpalić z ręki, a świecą tylko w określonych warunkach pogodowych. Uparłem się, bo fajnie wyglądają, ale sytuacja rozwiązala sie sama :)

Miałem podobną chętkę na te lasery, ale zamówiłem 30d więc u mnie też problem sam się rozwiązał :( tak na marginesie nie widziałem że laserów nie można ,,odpalić samemu z ręki' to sprawdzona informacja ???

 

Taką informację uzyskałem od sprzedawcy, sa na forum już lasery, może ktoś odpowie? Chetnie zobaczyłbym również porównanie, adaptacyjnych z laserem, głównie chodzi o kierunkowskaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam lasery, ale brak porównania do adaptive led, co znaczy odpalić z ręki? Jeżeli masz na myślij opcje wyboru czy ma świecić laser czy led to nie ma takiej opcji. Światła są włączane jako: postój lewy i prawy , do jazdy dziennej, normalne i wiadomo przeciwmgielne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam lasery, ale brak porównania do adaptive led, co znaczy odpalić z ręki? Jeżeli masz na myślij opcje wyboru czy ma świecić laser czy led to nie ma takiej opcji. Światła są włączane jako: postój lewy i prawy , do jazdy dziennej, normalne i wiadomo przeciwmgielne.

 

No właśnie o to chodzi, nie da sie włączyć laserów ,,samemu” włączają się tylko automatycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lasery działają tylko na długich światłach, i mają sens na bardzo długiej prostej nie oświetlonej drodze. W testowanej niegdyś serii 7 działało to całkiem fajnie.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury Kielik gadasz, stabilizaja jest nie samego tyłu tylko całego auta to raz, a dwa to jest to tylko z zawieszeniem Adaptive M Profesional
n

Najpierw piszesz ze jest Stabilizacja a później ze tylko w m profesjonal. Czyli w zwykłej pleumatyce nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można w miarę komforotowo jeździć z rodziną z zawieszeniem adaptacyjne M na kołach 21 cali run on flat ? - jest to bazowa konfiguracja m50d.

Do 30d sprzedawcy rekomendują 20 cali jako kompromis pomiędzy komfortem a twardością.

W m50d nie ma możliwości w konfiguratorze zmienić na 20 cali.


Czy poniższe zawieszania mają taką samą twardość?

1. Adaptacyjne bez pakietu M

2. Adaptacyjne z pakietu M

3. Adaptacyjne M (wersja m50d)

3. Adaptacyjne M profesional (m50d)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ewentualnej wymiany bezkosztowo (lub może nawet z zyskiem dla Ciebie) 21'' na 20'' z M pakietu jest spokojnie do załatwienia albo w salonie albo z innym użytkownikiem :cool2:.


Zawieszenia adaptacyjne M i M professional różnią się dyferencjałem, stabilizacją przechyłów i osią skrętną - samo zawieszenie powinno mieć podobną twardość. W M50D masz chyba od razu M Professional.


Nie można wybrać zawieszenia adaptacyjnego bez pakietu M.


Zawieszenie pneumatyczne na pewno będzie bardziej komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy można w miarę komforotowo jeździć z rodziną z zawieszeniem adaptacyjne M na kołach 21 cali run on flat ? - jest to bazowa konfiguracja m50d.

Do 30d sprzedawcy rekomendują 20 cali jako kompromis pomiędzy komfortem a twardością.

W m50d nie ma możliwości w konfiguratorze zmienić na 20 cali.


Czy poniższe zawieszania mają taką samą twardość?

1. Adaptacyjne bez pakietu M

2. Adaptacyjne z pakietu M

3. Adaptacyjne M (wersja m50d)

3. Adaptacyjne M profesional (m50d)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Pisałem juz to gdzies wczesniej, ze 21' nie wydaje sie byc w przypadku G05 jakims hardcorem. Rozmiar opon to 275/40/21 i 315/35/21 co oznacza ze gumy jest na feldze 110mm czyli tyle ile w rozmiarze 245/45/18 ktory przez niektorych okreslany jest nawet jako wygladajacy jak balony. Tutaj jak balony to nie wyglada bo i felga jest znacznie wieksza ale mysle ze 110mm opony daje wystarczajacy komfort i bezpieczensrwo szczegolnie jak zamiast na run flat zamowisz na zwyklych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pisałem juz to gdzies wczesniej, ze 21' nie wydaje sie byc w przypadku G05 jakims hardcorem. Rozmiar opon to 275/40/21 i 315/35/21 co oznacza ze gumy jest na feldze 110mm czyli tyle ile w rozmiarze 245/45/18 ktory przez niektorych okreslany jest nawet jako wygladajacy jak balony. Tutaj jak balony to nie wyglada bo i felga jest znacznie wieksza ale mysle ze 110mm opony daje wystarczajacy komfort i bezpieczensrwo szczegolnie jak zamiast na run flat zamowisz na zwyklych oponach.

Czegoś nie rozumiem... Jeżeli na feldze 18" jest 110mm gumy i na feldze 21" tyle samo to cy oznaczało, że na większej feldze mamy większą średnicę zewnętrzną opony? A co ze wskazaniami prędkościomierza, momentem obrotowym przekazywanym na koła, itp? Chyba gdzieś w tym rozumowaniu jest błąd...

Czy po zmianie kół na inny rozmiar felg trzeba w takim razie coś zakodować w samochodzie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem juz to gdzies wczesniej, ze 21' nie wydaje sie byc w przypadku G05 jakims hardcorem. Rozmiar opon to 275/40/21 i 315/35/21 co oznacza ze gumy jest na feldze 110mm czyli tyle ile w rozmiarze 245/45/18 ktory przez niektorych okreslany jest nawet jako wygladajacy jak balony. Tutaj jak balony to nie wyglada bo i felga jest znacznie wieksza ale mysle ze 110mm opony daje wystarczajacy komfort i bezpieczensrwo szczegolnie jak zamiast na run flat zamowisz na zwyklych oponach.

Czegoś nie rozumiem... Jeżeli na feldze 18" jest 110mm gumy i na feldze 21" tyle samo to cy oznaczało, że na większej feldze mamy większą średnicę zewnętrzną opony? A co ze wskazaniami prędkościomierza, momentem obrotowym przekazywanym na koła, itp? Chyba gdzieś w tym rozumowaniu jest błąd...

 

Kolega Michael1916 porównał koła z X5 do kół jakie można znaleźć np. w 5er F10. Tam 18" to rzeczywiście dla niektórych balon. Oczywiście średnica całego koła wraz z oponą 275/40/21 jest większa, ale ilość gumy na feldze taka sama (ca. 110mm)


Wysokość profilu opony w mm dla kół:

275/40/21 - 0,4*275=110mm

315/35/21 - 0,35*315=110,25mm

245/45/18 - 0,45*245=110,25mm


Średnica zewnętrzna dla kół:

275/40/21 - 753,4mm

245/45/18 - 677,7mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem juz to gdzies wczesniej, ze 21' nie wydaje sie byc w przypadku G05 jakims hardcorem. Rozmiar opon to 275/40/21 i 315/35/21 co oznacza ze gumy jest na feldze 110mm czyli tyle ile w rozmiarze 245/45/18 ktory przez niektorych okreslany jest nawet jako wygladajacy jak balony. Tutaj jak balony to nie wyglada bo i felga jest znacznie wieksza ale mysle ze 110mm opony daje wystarczajacy komfort i bezpieczensrwo szczegolnie jak zamiast na run flat zamowisz na zwyklych oponach.

Czegoś nie rozumiem... Jeżeli na feldze 18" jest 110mm gumy i na feldze 21" tyle samo to cy oznaczało, że na większej feldze mamy większą średnicę zewnętrzną opony? A co ze wskazaniami prędkościomierza, momentem obrotowym przekazywanym na koła, itp? Chyba gdzieś w tym rozumowaniu jest błąd...

 

Kolega Michael1916 porównał koła z X5 do kół jakie można znaleźć np. w 5er F10. Tam 18" to rzeczywiście dla niektórych balon. Oczywiście średnica całego koła wraz z oponą 275/40/21 jest większa, ale ilość gumy na feldze taka sama (ca. 110mm)


Wysokość profilu opony w mm dla kół:

275/40/21 - 0,4*275=110mm

315/35/21 - 0,35*315=110,25mm

245/45/18 - 0,45*245=110,25mm


Średnica zewnętrzna dla kół:

275/40/21 - 753,4mm

245/45/18 - 677,7mm

 

Dziękuję za te informacje - to dobre wiadomości

Run on flat chciałbym wybrać ze względu na bezpieczeństwo w przypadku rozerwania/przecięcia/ pęknięcia opony przy autostradowych prędkościach.

Z drugiej strony nie słyszę o takich uszkodzeniach w oponach samochodów osobowych. Moje dotychczasowe największe uszkodzenie opony było na ślimaku wjazdowym na autostradę - gruby wkręt spowodował zejście powietrza do zera w ciągu ok. 30sek - czas ten wystarczył aby spokojnie zjechać na pas awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tylko ,,run on flat'', oczywiście jest to kosztem komfortu, ale bezpieczeństwo znacznie większe ! Miałem dwa razy przeciętą oponę i różnie mogło się to skończyć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby przeciąć dywagacje i niedomówienia odnośnie zawieszenia :


Adaptacyjny układ jezdny M Professional łączy adaptacyjny układ jezdny M, stabilizację przechyłów bocznych i zintegrowany aktywny układ kierowniczy. kierowca może za pomocą przełącznika właściwości jezdnych dostosować charakterystykę pracy układu jezdnego do aktualnie preferowanego stylu jazdy - od ustawienia komfortowego po wybitnie sportowe. Adaptacyjny układ jezdny M zwiększa potencjał dynamiki jazdy. Aktywna elektromechaniczna stabilizacja przechyłów bocznych zmniejsza pochylanie się karoserii na zakrętach, zapewniając większą stabilność, dynamikę i komfort jazdy. Z kolei zintegrowany aktywny układ kierowniczy ze skrętnymi kołami tylnymi zwiększa zwinność i stabilność pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M50d w bazowej konfiguracji (adaptiv M) ma jeszcze dyferencjał sportowy (szpera).

Czy to będzie pomagało w terenie?

Na schemacie nie widać różnicy pomiędzy blokada dyferencjału M profesional a off road a wydaje mi się ze to nie jest dokładnie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.