Skocz do zawartości

"Nasze Zabytki"


Diesel - BMW Klub Polska

Rekomendowane odpowiedzi

Oto moje złomki :)

 

Pierwszy to BMW 320 aka Ruda Wariatka. Mam ją od 2000 roku. Wiele razem przeszliśmy, bywało ciężko, ale jeszcze się trzymamy razem :8) I mam nadzieję, że będzie tak dalej.

 

Kupiłem ją w przywoitym stanie, w stanie całkowitej oryginalności. Początkowo miałem zapędy na "Tjuning", czego wyrazem był potężny tłumik, od którego włączały się alarmy w autach stojących przy ulicy... Ale szybko sie z tego wyleczyłem, na szczęście zanim zdążyłem mocniej skrzywdzić auto :lol:

 

Od 2003 roku trwa w stanie permanentnego remontu. Na www.e21.pl można conieco prześledzić (niedługo dojdzie więcej fotek).

 

Zamierzam pozostać w okolicach 100% oryginału. Zostaje silnik (ma ten sam numer co nadwozie - krótki VIN). Wszystko się w niej zgadza, jest czysta jak łza, jeśli chodzi o papiery, co się rzadko w Polsce zdarza ;p

To rocznik 1978, luty (a więc pierwsze miesiące montowania 6-cylindrowego 2.0). Różni się od nowszych 320 dość dużą ilością szegółów i jest już bardzo rzadko spotykana (posiada np aparat zapłonowy na platynkach i brak modułu zapłonowego Boscha, cewkę ma umieszczoną obok aparatu zapłonowego, itd). Dotychczas spotkałem się tylko z jednym, podobnym egzemplarzem (323i z Hiszpanii na forum www.bmwe21.net). To detale, ale mnie one cieszą :8)

 

Przeróbki opierają się na gadżetach przewidzianych do tego modelu. Niektóre części stanowiły opcjonalne wyposażenie auta, w czasach gdy było produkowane:

 

-felgi Alpina 15

-fotele Koenig ASS Alpina

-gałka zmiany biegów Alpina ;)

-spojler przedni Alpina (w trakcie przeróbki na stary typ)

-oryginalna, trójramienna, skórzana kierownica

-uchylne szyby tylne

-radio Bavaria S :cool2:

-zawieszenie od 323i z amortyzatorami Bilsteina (jest) i krótkimi sprężynami (jeszcze szukam)

-hamulce od 323i (czekam na dostawę)

-szpera 25% do 320 :8)

-5 biegowa skrzynia ECO (ale ciągle szukam krótkiej, z 1 do tyłu...)

-rozpórka Wiechers na przód.

 

W najbliższych planach całkowite wykończenie auta (nadal nie mam np zderzaka przedniego i nagrzewnicy...). Trzeba zrobić parę poprawek lakierniczych.

 

W dalszej przyszłości modyfikacje silnika... W dużo dalszej :mrgreen:

 

P.S. Oprócz skrzyni poszukuję też "baranów" na wydech do silnika M20. Jak ktoś ma namiary na takowe, to niech da znać :modlitwa:

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.youngtimer.pl/zdjecia/gal/161/foto018.jpg

Fotka wzięta z www.youngtimer.pl

 

Drugi złomek to 524TD, kupiony parę miesięcy temu w celu "dupowożenia".

 

Jest w całkiem przyzwoitym stanie, jest conieco do poprawienia jeszcze (ale duuuużo jest zrobione)

 

Wyposażenie nie powala, ale jest przyzwoite:

-ABS

-centralny zamek

-lusterka elektryczne

-otwierany dach

-wspomaganie kierownicy

-oryginalne audio :wink:

 

W planach dalsze poprawianie stanu technicznego, zachowanie nienagannej blacharki ;)

A w dużo dalszych, zabawa w upiększanie i poprawianie wyposażenia :dance:

Priorytetem jest 320tka

 

http://img66.imageshack.us/img66/4104/bialaky3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

BMW 520i Shadow Line rok 1987 Lachssilber metallic przebieg 157 tyś.

 

Wyposażenie:

 

- Sportowa skórzana kierownica

 

- Alufelgi 14

 

- Elektryczne Lusterka

 

- Elektryczne szyby przednie

 

- Przyciemniane aterminczne szyby

 

- Szyberdach

 

- Wspomaganie

 

- Centralny zamek

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img157.imageshack.us/img157/3682/betajl2.jpg[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Oto moje dwa z trzech rekinów

BMW 635 CSiA z 1988r schadow-line

Sprowadzona ze Szwajcarii od pierwszego właściciela w tym roku

Wyposazenie :

- check control

- BC

- klimatyzacja

- automatyczna skrzynia biegów ze sportem

- skórzana jasna tapicerka

- elektrycznie regulowane siedzenia

- elektryczne szyby

- szper-dyfer

- wycieraczki na reflektorach

- nivomat

- podgrzewany zamek

- tempomat

- centralny zamek

- elektryczne lusterka

- elektryczna antena

- szyberdach

- roleta tylnej szyby

- zagłówki tylnych siedzeń

http://www.2ec.pl/gallery/images/97b2061c66a584c25447aa81c64aff39.jpg

 

BMW 635 CSi z 1984r od zawsze w Polsce

Wyposazenie :

- check control

- BC

- klimatyzacja

- sportowa manualna skrzynia biegów

- skórzana brązowa tapicerka

- podgrzewane siedzenia

- elektryczne szyby

- szper-dyfer

- wycieraczki na reflektorach

- podgrzewany zamek

- centralny zamek

- elektryczne lusterka

- szyberdach

http://www.2ec.pl/gallery/images/e9974fffa3c69d163282186812faa1a0.jpg

Edytowane przez anjinsan

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

E23 728i z 1984 roku w kolorze Achatgrun

Autko kupione w 1984 roku w salonie BMW - Manfred Pianka, do 1989 roku używane jako służbówka, przejechało 160 000, w 89 sprzedane dla byłego pracownika tej firmy, wyrejestrowane w 2001 roku z przebiegiem 372 000.

Sprowadzone do Polski w 2002 roku, kupił go starszy pan z Krakowa, do Stycznia 2006 roku przejechał 50 000km, wtedy to spotkaliśmy się na stacji BP, po dłuższej rozmowie pan postanowił przesiąść się do E32 w automacie :norty:

 

Wyposażenie:

- Centralny zamek

- Wspomaganie

- Kontrolę przegladów (Inspekcja)

- ABS

- Elektryczne i grzane lusterka

- Podgrzewane końcówki spryskiwaczy

- Podgrzewane zamki

- Board Computer

- Cztery podgrzewane siedzenia

- Elektryczną tylnią kanapę

- Podłokietniki przednich siedzeń

- Elektryczne przednie szyby

- Elektryczną antenę

- 25% szperę (aktualnie wyjęta, ale jeszcze wróci)

- Webasto (do naprawienia)

- Klimatronic (do naprawienia)

- Lampki w tylnich słupkach

- Halogeny

 

http://www.jomeg.aplus.pl/grzes/pliki/moje/728i84/80360657_1.jpg

 

PS

Już nie mam tej śmiesznej podkowy :roll2:

 

Zamierzam jej dołożyć:

Wycieraczki i spryskiwacze świateł, elektryczne przednie fotele, oraz elektryczne tylnie szyby.

Aktualnie jest po remoncie blachy, latem czeka ją bliższe spotkanie z lakiernikiem

:D

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

BMW 520 E-12 z 1976 roku.

Auto zostało zarejestrowane jako pojazd zabytkowy w 2003 roku. Pełen orginał łącznie z lakierem lecz ma kilka dodatków jak widać ale nie mające wpływ na orginalnośc i łatwe do zdemontowania :-) Posiadam wszytskie dokumenty i książki serwisowe od samego wyjazdu z fabryki.

Silnik M10

Wyposażenie podstawowe i jedynym dodatkiem jest skóra.

Samochód do niedawna przemierzał trasy tychy - stuttgart a ma już następce i teraz jest tylko oczkiem w głowie.

Przebieg 260 000 tyś.km - Przywieziony został w 1991 roku do Polski a wczesniej jezdził w niemczech u rodziny.

 

 

http://img482.imageshack.us/img482/5334/bmwmi7.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

%5B640%3A372%5Dhttp%3A//e23.pl/wp-content/uploads/2007/02/bmw7e23zalew1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//e23.pl/wp-content/uploads/2007/02/img_0071_t_przod.JPG

1984

2.8i l-jeronic oryginalnie

3.5i '87 motronic obecnie

manual

25% szpera

lakier balticsblau metallic

wnetrze pacific

17'' bbs/bmw lato, 14'' zima (na fotce przed odjazdem na zmiane kolek;))

 

wiecej na http://e23.pl/spolecznosc/nasze-7/zalew/

 

pozdrawiam rekiniarzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

http://img204.imageshack.us/img204/6405/20070528191lj2.th.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img204.imageshack.us/img204/6405/20070528191lj2.jpg

 

525eA 06/85.

 

"stara" eta + 4HP22.

 

kolor karoseri: BRONZITBEIGE METALLIC (139)

kolor wnetrza: NUTRIA (0169)

 

wersja gola z paroma dodatkami:

- ABS

- elektryczne szyby przod, elektryczny szyberdach, elektryczne lusterka

- skorzana sportowa kierownica

- centralny zamek

- podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby

- tylnia roleta

- podlokietniki w przednich fotelach i tylnej kanapie

- zaglowki z porzodu i tylu

- regulacja wychylenia fotela kierowcy (kolyska)

- tempomat (zeby tylko jeszcze dzialal :) )

 

i jeszcze cos takiego a nie wiem co to jest :) :

425 WERKZEUGKASTEN, GROSSE AUSFUEH

350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM

545 DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po dwóch latach posiadania przyszła pora na prezentacje świeżych fotek :D

Autko nadal nie widziało się z lakiernikiem, ale na wiosnę plany są potężne :mrgreen:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/1958/ocelotstudio19tc6.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/8858/ocelotstudio20tx2.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/8858/ocelotstudio20tx2.6886ee55db.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4042/ocelotstudio21yd2.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4042/ocelotstudio21yd2.7d05ccfdc8.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/3103/ocelotstudio23kf7.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/3103/ocelotstudio23kf7.c0a00868cd.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/6231/ocelotstudio25cz4.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/6231/ocelotstudio25cz4.32b9f052b1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/8290/ocelotstudio27xf9.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/8290/ocelotstudio27xf9.99e5a9a8bd.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4382/ocelotstudio29lu6.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4382/ocelotstudio29lu6.63156f8691.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/6188/ocelotstudio33hp9.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/6188/ocelotstudio33hp9.dc639d96cc.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/433/ocelotstudio34ul3.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/433/ocelotstudio34ul3.aa5a33c8ac.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/512/ocelotstudio36ks5.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/512/ocelotstudio36ks5.d9127cbd1d.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/7397/ocelotstudio41dq8.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/7397/ocelotstudio41dq8.51085c6a0d.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4710/ocelotstudio01jy5.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4710/ocelotstudio01jy5.e118189002.jpg

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

To juz moj trzeci rekin :( Tego kupilismy z zona z mysla o odrestaurowaniu od mlodego malzenstwa, ktore bylo w niebo wziete z naszych planow.

Poniekad jest e21 320 z silnikiem 2.0l 4 cylindry.

Wszech obecna rdza, ale podloga i gniazda amortyzatorów sa:)

Wiekszosc napraw mechanicznych(czyli demontowanie starych czesci i zastepownie ich nowiutkimi ze sklepu wykonujemy sami :D

Niestety wiedza nie za duza i pilnie poszukujemy KSIĄŻKI NAPRAW DO E21 w pdf i najlepiej w PL.

 

 

http://nasza-klasa.pl/profile/7667783/gallery/11[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

E3 3,0 L rok: 07.07.1976

 

http://images35.fotosik.pl/68/67ab415cf0bf4a3emed.jpg http://images49.fotosik.pl/72/165892c2ce22748cmed.jpg http://images44.fotosik.pl/72/b2e2c7b91391d393med.jpg

 

http://images50.fotosik.pl/62/a7f86f9420a7967dmed.jpg http://images41.fotosik.pl/58/27a82067dbebf0f3med.jpg http://images41.fotosik.pl/68/4d0fc50aae0a3d29med.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img7.imageshack.us/img7/3970/36208172go8.jpg http://images39.fotosik.pl/68/374f4024b55ae100med.jpg http://images42.fotosik.pl/58/20b952415c564d97med.jpg

 

http://images38.fotosik.pl/68/1ebdb2704eed3c13med.jpg http://images48.fotosik.pl/72/6997a3f1bd13c833med.jpg

Ludzie dziela sie na szczesliwych, i na tych którzy nie maja BMW.


http://img247.imageshack.us/img247/4272/jpg4bb8.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/2857/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

No czekamy na obszerne fotostory z odbudowy tego 02 na łamach BKP!!

 

Pozdrawiam!

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

A to moja E21, w dowodzie ma wklepane 1977 r, oraz 1,8 ccm pojemności silnika. Z super wyposażenia wymieniam: wycieraczki szyby przedniej, ogrzewanie szyby tylniej, ręcznie wysuwana antena, pasy dla kierowcy i pasażerów, podświetlenie kabiny, maska otwierana z kabiny, światła awaryjne, komplet kluczy ( którego nie posiadam) w klapie bagażnika. To tyle bajerów :)

http://img525.imageshack.us/img525/9485/imgp0042.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/3456/imgp0043l.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/2213/imgp0046.jpg

http://img81.imageshack.us/img81/2176/imgp0048o.jpg

http://img294.imageshack.us/img294/9254/imgp0053.jpg

http://img514.imageshack.us/img514/9796/imgp0055.jpg

http://img514.imageshack.us/img514/923/imgp0056k.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/186/imgp0062h.jpg

 

P.S. Auto przez ok. 15 -17 lat pobytu w Polsce było skutecznie tunningowane, powrót do oryginału jest długi a pytanie czy opłacalny ( odpowiem na nie sobie sam - taka dygresja). Jak widać wiele brakuje temu autu, ale w miarę finansów i czasu rzeźbię je. Jak już będzie gotowe na tip-top to będę szczęśliwy. Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...

Poniżej trochę opisu mojej czarnej księżniczki :wink:

 

BMW 635 CS 1980r.

Silnik : M30B35

Kolor: Schwarz metalic lecz oryginalnie srebrny Polaris met.

Sprowadzony z Niemiec [sollingen] w 2008 roku

Początki nie były łatwe - dot silnika, ale do zakupu przekonał mnie fakt że samochód stal ponad 20 lat w ciepłym garażu :P

Przy zakupie auto nie odpalało z nieznanych powodów, a przede wszystkim z braku prądu i ok 1,5 kg rdzy w zbiorniku paliwa (co się okazało po jego demontażu). Oczywiście 20-letnia benzyna raczej nie była zdatna do użytku więc próbowaliśmy na zewnętrznym zbiorniku ale cały układ paliwa był w fatalnym stanie więc nie na wiele się to zdało. Jenak udało się wszytko opanować, niestety z tytułu tego że prowadzimy renowację pojazdów (a ja jestem właścicielem zakładu), to jak to zwykle bywa w takim przypadku, moje auto było na szarym końcu kolejki samochodów do skończenia i tak też stało przez ok 2 lata z pakietem nowych części w kartonach, jednak już z nowym lakierem, kompletnie nowym zawieszeniem, tapicerkami i silnikiem.

 

Co do historii to nie jest ona spektakularna. Kilku właścicieli [3] w pierwszych 10 latach życia, a następnie postój przez prawie 20 lat w garażu. Dziwne było to że oryginalny lakier do niczego się nie nadawał, ponieważ był absolutnie zniszczony przez słońce (dach i klapa tylna). Do dzisiaj nie wiem skąd takie uszkodzenia ale jest nowy lakier przynajmniej. Nie był to problem ponieważ auto kupowałem z zamiarem rozebrania go do ostatniej śrubki, więc lakierowanie można było wykonać wyjątkowo dokładnie.

 

Na liczniku zastałem 169 000 km, a ilość rdzy i stan wnętrza oraz zawieszenia (zweryfikowany już po imporcie do kraju) wskazywały na realność tego przebiegu.

 

Wyposażenie/opis

 

wnętrze: oryginalnie antracyt z białym dachem i czarnymi bokami, a obecnie czarna podłoga i oryginalnie czarne boczki + nowy dach oryginalny

Fotele : Recaro SPORT

Silnik M30B35 Motronic 211KM bez KAT

4x elektryczne szyby

Elektryczne lusterka

Klimatyzacja

Most: nie ma tej metalowej etykiety ale ma zbiorniczek więc może jest jakaś szpera, ale nie mam pojęcia jaka

Skrzynia biegow: 5 biegów GETRAG 226 2.2

Komputer pokladowy

Zawieszenie: oryginalne BOGE + sprężyny G-Power z epoki

Koła:

Oryginalne BMW - największe prawie 16" czyli TRX 415 - rozmiar opony z 1980 r [Michelin] 240/240ZR415 - bierznik ok, ale bardzo twarde

BBS RC z polerowanym na błysk rantem rozmiar 17" x 8 i 9 - niestety bez opon

Zender - oryginalne tuningowe koła z epoki wraz z oponami Fulda Y-2000 z 1984r 225/50ZR16 Przód oraz 245/45ZR16 Tył, opony jak nowe ale strasznie twarde

Alpina - idealnie zachowane felgi 18" x 8/9 235/265 - pochodzą z Alpiny B10 ale stan jest oszałamiająco dobry

Radio: niestety brak

Podgrzewana wkładka zamka kierowcy

Wspomaganie kierownicy

Centralny zamek

Oryginalne zabezpieczenie (zamontowane na błotniku lewym pod szybą)

Instalacja radiowa wraz z elektryczną anteną i 4 głośnikami współosiowymi Baupunkt

Na tylnej półce schowki (pody) a w nich skryte głośniki , brak zagłówków tylnych

 

Wykonane prace i dalsze plany

 

Wszelkim pracom przyświecał cel przywrócenia oryginalności choć pierwszym poważnym wyłamaniem była zmiana koloru... Dziś sam nie wiem czy dobrze zrobiłem ale wyszedłem z założenia, że ponieważ lakier był spalony przez słońce i tak muszę go usunąć i lakierować na nowo. Z kolei auto zostało rozebrane tak mocno, że zmiana koloru nie stanowiła żadnego problemu a ja jednak wolę kolor czarny-szczególnie przy autach z taką ilością ozdobnych listew chromowanych.

 

Wnętrze

Zawór wody chłodzącej się rozszczelnił i ubarwił dywan na tęczowo - do niczego się nie nadawał. Poza tym śmierdział i mało tego cała izolacja dźwiękochłonna pod dywanem była nasączona tym paskudztwem płynem. Okazało się, że oryginalne maty dzwiękochłonne są już niedostępne w ASO poza jednym elementem (z wielu) za niebagatelną kwotę ponad 700 zł.

Ponieważ wszystko należało wymienić zacząłem od usunięcia na gorąco starych mat bitumicznych do gołej stali . Na tą powierzchnię, odtłuszczoną nałożyliśmy 2 warstwy maty bitumicznej na ciepło , następnie częściowo oryginalną matę, a na reszcie podłogi specjalne samoprzylepne pianki o grubości od 5 do 18mm [armaflex] - materiał o zamkniętej strukturze komórki co blokuje skutecznie wchłanianie wody i wilgoci.Stosuje się go na instalacje [rurociągi] chłodnicze. Następna warstwa to 2 mm guma w celu zasymulowania warstwy twardej (zgodnie z oryginałem). Następnie nowo uszyty dywan i dywaniki pod nogi.

 

Podsufitka - nowa dziurkowana biała, a w zasadzie kremowa - oryginalna

 

Fotele Recaro - odnowione (umyte i zaimpregnowane) preparatami gliptone - stan nie wymagał żadnej ingerencji tapicera

 

Boczki oryginalne - wszystkie chromowane elementy na drzwiach od wew. wymienione na nowe

 

Prace blacharskie

Niebywałe ale prawdziwe - auto mialo niewiele korozji : dziura we wnęce koła zapasowego 1x0,5cm , w prawym progu pod słupkiem A 5x0,5 cm, drzwi od spodu (rynienki + uchwyty uszczelki na drzwiach od dołu L+P)

 

Zawieszenie

Po demontażu wszystko (bez drążków kierowniczych - kupione nowe) zostało wypiaskowane po czym ocynkowane i polakierowane proszkowo. Wszystkie tuleje gumki, poduszki i sworznie zostały wymienione na nowe zakupione w ASO BMW włącznie z poduszkami tylnej belki po 340 zł za szt :)

Dodatkowo wymienione zostały łożyska wszystkich kół - wszystko zakupione w ASO

 

Układ hamulcowy

Piaskowane i lakierowane odpowiednią farbą zaciski hamulcowe.

Wymienione gumki uszczelniające tłoczki - wszystkie OEM BMW

Nowe przewody hamulcowe - przewód główny ok 3000mm + przednie i tylne (boczne) + oryginalne nowe klamry, śruby, gumki mocujące + nowy trójnik nad dyfrem - wszystko OEM

Nowe tarcze P+T zimmermann + klocki hamulcowe ATE P+T

Zestaw ham. ręcznego na LiP stronę - nowy OEM

 

Układ paliwowy

Trawienie zbiornika kwasem z dodatkiem inhibitora + zabezpieczenie fosforanem. Piaskowanie i cynkowanie zbiornika od zewnątrz. Zabezpieczenie zbiornika poliuretanową masą natryskową. Wymiana starych przewodów stalowych [ok 3400 mm x 2],wszystkich przewodów gumowych, pompy paliwa [bOSCH] + filtr paliwa [bOSCH].

Wymiana regulatora ciśnienia paliwa - taki mini zaworek na zasilaniu listwy za ok 400 zł - OEM BMW

 

Układ napędowy

Wyważenie wału - kontrola [wszystko było ok] - przeguby również były ok

Oczyszczanie i cynkowanie wału

Wymiana podpory wału oraz przegubu wału - OEM BMW

Wymiana uszczelnienia dyfra - OEM BMW

Wymiana poduch zawieszenia skrzyni biegów oraz silnika - OEM BMW

Wymiana kompletu elementów konstrukcji lewarka w celu usztywnienia drążka zmiany biegów - koszt w ASO śmieszny [ok 40-50 zł] a na prawdę warto

 

Silnik i komora silnika

Planowanie głowicy + polerowanie zaworów, gniazd i grzybków zaw. + regulacja zaworów

Planowanie bloku + wymiana wszystkich pierścieni

Nowe uszczelki pod głowicę, kapy rozrządu, kolektor wodny, kolektory wydechowe, kapę zaworową, miskę olejową - OEM BMW

Nowy ślizg, prowadnica i sprężyna napinająca łańcuch rozrządu

Renowacja rozrusznika i alternatora

Wymiana zbiornika wody i wentylatora visco + niektóre węże gumowe - OEM BMW

Dużo drobiazgów jak klamry, haczyki nowe śruby itp - tylko OEM BMW

Wszystkie elementy z aluminium szkiełkowane a stalowe piaskowane i ocynkowane .

Obudowa filtra powietrza + osłona wentylatora na podszybiu - pochromowane

Wymienione na nowe oczywiście takie el jak filtry oleju,paliwa, pow. KN,płyny (chłodn, wspomagania , skrzyni biegów i dyfra - 100% Castrol) termostat, przewody zapłonowe, cewka, kopułka + palec - 80 % OEM BMW

Poprawiona podstarzała elektryka na oryginalnych częściach z ASO

 

Z zewnątrz

Poza nowym lakierem należało wymienić kilka elementów, które są najdroższymi z całej listy zakupów. Wszystkie części zakupiliśmy nowe w salonie. Stare gumy czy listwy określane nawet czasem jako "w dobrym stanie" i tak są STARE , a to nigdy fajnie nie wygląda.

Wymian uległy:

Chromy wokół szyby czołowej

Chromy z gumami na podszybiu drzwi kier. i pas.

Tylne chromy na podszybiu OK - tylko wymiana gum na nowe (one zawsze są spękane)

Chromy na rancie dachu - nowe do okoła

Nerki L+P

Reflektory Przednie - również od BMW - wcale nie są takie drogie (ok.130/szt) Piaskowane i ocynkowanie okulary na których osadza się klosze.

Nowy sygnał dzwiękowy - OEM

Gumowy odbój tylnego zderzaka (listwa - ponad 400zl - zamówiona pierwszy raz w historii salonu :)) + specyficzne końcówki gumowe

Gumowe listwy na przedni zderzak (2 x boczna + środkowe) + końcówki + nowe chromy + uszczelka pod chromy - kosmiczne kwoty w sumie :?

Zestawy oryginalne do mocowania zderzaków do karoserii P+T i gumowych elementów do zderzaków

Uszczelki drzwi - L+P pioruńsko drogie

Uszczelka pod maskę (na front i prostokątna) + nowe odboje

Dużo specjalnych klipów, tulei do mocowania listew ozdobnych i specjalne kliny do chromów

 

Na pewno zapomniałem o całym worku części które wymieniliśmy ale trwało to tak długo że musiałbym się mocno skoncentrować żeby wszystko wypisać.

W sumie to mogłem oszczędzić czasu wszystkim czytającym i napisać ze wszystko jest albo nowe, albo tak odrestaurowane ze wygląda i funkcjonuje jak nowe (o właśnie, wszystkie silniczki elektryczne - sprawdzone i 2 naprawione ) .

 

Co do planów na przyszłość to poszukuję oryginalnego radia i bardzo chciałbym wymienić te koła alpina 18 na 17 z kanciatym rantem ponieważ te tak na prawde nie pasują, choć laikom się podoba i to bardzo :)

 

Mam nadzieję , że nie zanudzam i że bedziemy teraz mieli okazje do wspólnych spotkań :P

 

wszystkich z okolic Poznania zapraszam do mojego warsztatu i do odwiedzania profilu na FB "Oldtimer Park"

 

Poniżej kilka zdjęć śmigiełka:

 

http://img706.imageshack.us/img706/5873/dscn2067copy2.jpg

 

 

http://img718.imageshack.us/img718/8775/zdjcie0098q.jpg

 

http://img197.imageshack.us/img197/7111/zdjcie0118n.jpg

 

http://img694.imageshack.us/img694/8233/zdjcie0101n.jpg

 

http://img190.imageshack.us/img190/6471/zdjcie0116b.jpg

 

http://img862.imageshack.us/img862/4648/zdjcie0118.jpg

 

http://img35.imageshack.us/img35/790/dscn2026h.jpg

 

http://img576.imageshack.us/img576/6500/dscn1998b.jpg

 

http://img109.imageshack.us/img109/1667/dscn2004y.jpg

 

http://img858.imageshack.us/img858/923/dscn2011.jpg

 

http://img855.imageshack.us/img855/4923/e021.jpg

 

http://img88.imageshack.us/img88/5630/e24s1.jpg

 

http://img541.imageshack.us/img541/5302/e016.jpg

 

http://img155.imageshack.us/img155/5233/e020.jpg

 

http://img84.imageshack.us/img84/7194/e028.jpg

 

http://img691.imageshack.us/img691/7797/e012i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...
  • 10 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
Ależ najazd jest na ten LPG, a co to za różnica że jest gaz? Tyle, że za mniej kasy się jeździ. Przesadzacie z tą profanacją i "SILNIK NIGDY NIE WIDZIAŁ GAZU" - ja większość aut w życiu miałem w gazie - ubytku mocy nie ma, a w portfelu zaoszczędzone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.