Skocz do zawartości

G20 330i RWD Alpinweiss - Randall (zima str.20)


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Witam wszystkich !


Z lekkim pięciomiesięcznym opóźnieniem przedstawiam swój nowy nabytek:


:arrow: VIN (pogrubiłem opcje na których mi zależało)


Marka BMW

Model 330I A

Karoseria LIM

Seria G20

Układ kierowniczy LL

Silnik B48D

NUkład oczyszczania spalin EURO6, WLTP, DG, PI/CI, M, N1 I

Skrzynia biegów AUT

Napęd HECK

Data produkcji 2020-01-16

Zakład produkcyjny Muenchen

Wersja krajowa EUR

Numer lakieru 300 Alpinweiss 3

Kod tapicerki KGNL Alcantara sensatec black / blue


01CB Zakres CO2

01DE Norma spalin EU6 RDE

01PP K.19" st.le.Double Spoke 791M z tr.awar.

0230 Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

0258 Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

02NH Hamulec sportowy M

02PA Zabezpieczenie śrub kół

02T4 M sportowy mech.różnicowy

02TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów

02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach

02VL Zmienny sportowy układ kierowniczy

0302 Instalacja alarmowa

0320 Brak napisu modelu

03KA Szyby zapewn. komfort akustyczny

0420 Przyciemniane szyby

0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

0430 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

0465 System załadunku

0481 Fotel sportowy

0493 Zespół schowków

0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

04KK Listwy wewnętrzne aluminium Tetragon

04NE Nagrzewnica Blow-By

04UR Oświetlenie wnętrza dookoła

0534 Klimatyzacja automatyczna

0548 Licznik kilometrów

05A1 LED Fog lights

05AC Asystent świateł drogowych

05AQ Active Guard Plus

05AZ BMW Laserlicht

05DA Dezaktywacja poduszki powietrznej pasaż.

05DC Zagłówki w siedzeniu tylnym składane

05DF Aktywna reg. prędkości+funkcja Stop&Go

05DM System wspomagania parkowania

0688 Harman/Kardon Surround Sound System

06AE Teleservices

06AF Ustawowy numer awaryjny

06AK Connected Drive Services

06C3 Digital professional

06NW Telefonia komórkowa z Wireless Charging

06U3 BMW Live kokpit Professional

0704 M Podwozie sportowe

0710 M Kierownica skórzana

0715 Pakiet areodynamiczny M

0760 Wysoki połysk Shadow-Line

0775 Podsufitka antracyt

07LF Modell M Sport

07M9 Ind.Shadow Line z wysokim połyskiem

08A1 Polska wersja językowa

08AP Dummy-SALAPA

08AT Literatura pokładowa, polski

08KA Termin wym.oleju 24 miesiące/30 000 km

08R9 Czynnik chłodniczy R1234yf

08TF Aktywna ochrona pieszych

A090 Akumulator AGM 90 Ah


:arrow: Kilka zdjęć


e2q9Kvg.jpg


KiUmd3x.jpg


HxG4tXa.jpg


iLL2lza.jpg


SVowuJY.jpg


k398Fxb.jpg


cCuEKwM.jpg


sSzg88e.jpg


Uj098JO.jpg


:arrow: Nocna sesja


KrmGCkx.jpg


3XBCwB5.jpg


GPol1Kk.jpg


:arrow: Zimowy setup


Z5lGlCn.jpg


2VWFeHu.jpg


mTOgxFJ.jpg


f7W0LCk.jpg



:arrow: Wnętrze


1bNC4em.jpg


b8hxr9h.jpg


:arrow: Przemyślenia przed i po zakupowe


Stojąc przed wizją zmiany auta rozważałem wiele opcji. Niestety te najciekawsze wciąż pozostały w strefie marzeń. Dorosłem do myśli że zmiana sedana na coupe przy codziennej potrzebie wożenia dziecka podchodzi pod głupotę. Z tego też względu odpadło:


BMW M2 - budżet ogarnął by wersję non-competition używkę


BMW M240i - tutaj miałem ugadany świetny rabat na auto do produkcji ale wąskie nadwozie mimo potężnego silnika nie przekonało mnie


BMW M3 E92 - mój "święty graal", kiedyś jeszcze będzie w moim garażu pod kocem, obiecuję


BMW M3/M4 F80/F82 - tutaj za słaby budżet na pewną sztukę, jedynie USA a nie chciałem się przesiadać do auta z przeszłością - wiem że wiele osób to zaneguje ale tak już mam


BMW F30/F36 340i - absolutny horror na rynku tych samochodów, po zaznaczeniu wersji RWD praktycznie brak ofert krajowych, poza tym nie do końca miałem ochotę kolejne kilka lat patrzeć na to samo wnętrze - ta uwaga dotyczy również m2/m240i


W końcu po przeczytaniu całego internetu oraz obejrzeniu wszystkich testów wybrałem g20. Z jednej strony kompromis silnikowy (znowu :( ) z drugiej pierwszy raz konfiguracja pod siebie. Miało być RWD, szpera M, lasery, live cockpit pro, rozszerzony shadowline i dobre audio. Zamówione końcem listopada, wyprodukowało się 16.01, odebrane 30.01. Tutaj dziękuję za namiar na Iwonę z Best Auto Lublin koledze Stuffman.


:arrow: Wrażenia z jazdy


W tej chwili auto przejechało niecałe 4tkm, pierwsze 2tkm dotarte zgodnie z instrukcją (max 4500 obr, 160 km/h). Następnie wymiana oleju i ogień :) Specjalnie nie zakładałem tego tematu wcześniej aby móc coś więcej napisać. Uważam że moja długo rozmyślana konfiguracja jest idealna dla kogoś kto ceni radość z jazdy a jednocześnie budżet nie ogarnia m340i. Połączenie lekkiego RWD (1460 kg), sportowego dyferencjału, zawieszenia stałego M oraz kół 19" to coś wspaniałego. Mimo że już się przyzwyczaiłem do auta ciągle cieszę się na myśl o każdej przejażdżce czy dalszej trasie. Auto prowadzi się mega precyzyjnie, jest zwinne i takie "zbite", czuć że nadwozie jest sztywne a zawieszenie dobrano do niego idealnie. Na tyle że nie mam jak dotąd chęci żadnego kombinowania przy sprężynach itp. Jazda po krętej drodze to największy żywioł tego samochodu, chętnie zrobiłbym rundkę na jakimś torze ale niestety u nas bieda z tym tematem.


:arrow: Osiągi


Silnik B48 w g20 posiada 258 KM i 400 NM (w innych nadwoziach 252KM@350NM) i mam wrażenie że auto jest nieco szybsze niż moja była F30 po programie (280KM@420NM) - kiedyś to sprawdzimy ponieważ jeździ nią teraz mój przyjaciel. Myślę że to przez brak xdrive, zrobiłem kilka pomiarów 100-200 aplikacjami które są uważane za w miarę precyzyjne i wychodzi ok 15 s samemu i 16 z pasażerem. Nie ma również problemu ze startem, nawet na lekko wilgotnym asfalcie szpera skleja pięknie i auto z procedury rusza bardzo skutecznie.

Wiem natomiast że silnik ma potencjał i może kiedyś będzie szybsza :) W porównaniu do f30 program pracy skrzyni jest jeszcze lepiej dopracowany, na comforcie jest bardziej płynnie a w sport robi bardziej efektowne redukcje przy hamowaniu. Porównywaliśmy się z kolegą który posiada Superba 272 KM 2020 r, i wyglądało to mniej więcej tak że od 80 wysuwał się do przodu ten kto szybciej ruszył a potem przy 160 km/h odjeżdżałem Skodzie. Dodam że one wszystkie na hamowni pokazują okolice 290 KM.


:arrow: Spalanie


Tutaj ogromne zaskoczenie. Największe spalanie z całego zbiornika jak dotąd wyniosło 10,5 L / 100 km i jest to wynik z 100% jazdy po mieście. Zazwyczaj są to rejony 9,5 - 10,0 L. Spokojna jazda krajówkami bez problem daje wyniki na poziomie 6 litrów, autostrada 140-150 km/h to maksimum 8 litrów. Stosunek osiągów do spalania w tym silniku jest rewelacyjny.


:arrow: Wyposażenie / wnętrze


Zacznę od największej zalety - auto jest świetnie wyciszone. Wziąłem podwójne szyby z przodu - niestety nie mam porównania do zwykłych ale w stosunku do F30 to przepaść. Deska rozdzielcza, fotele, live cockpit - to wszystko bardzo mi się podoba chociaż nie każdy ma takie zdanie. Jak dotąd brak jakichkolwiek trzasków, skrzypień itp. Lasery - wiele osób pisze że to zbędny wydatek bo nigdy nie widziało ich działania. Nie zgodzę się, chyba że ktoś jeździ tylko po oświetlonych drogach, poza tym oczywista sprawa to ich rewelacyjny wygląd (głównie świateł dziennych) oraz małe "show" przy włączaniu / gaszeniu :D

W ramach testów szpery pozwoliłem sobie zakręcić kilka "bączków" i czuć wyraźnie że nie kręci się to koło które ma łatwiej tylko obydwa. W ogóle jest to dziecinnie proste i nie wymaga jakiegoś "katowania", skręcone koła, trochę gazu i nawet na suchej kostce można robić efektowne piruety :D Z pewnością warto wziąć asystenta parkowania - uważam że ten prosty wystarcza bo ma kamerę cofania i świetną funkcję "asystent cofania" której używam codziennie. Wziąłem również w ostatniej chwili tempomat z radarem który pozwala odprężyć się w korkach i na trasie. Nie brałem natomiast pod uwagę asystentów kierowcy pro, ponieważ dla jednej czy dwóch dłuższych tras w roku nie warto, jeśli ktoś śmiga więcej to z pewnością warto.


:arrow: Wady


Największą zaletą jest wyciszenie ale największą wadą jest absolutny brak dźwięku wydechu. Niestety normy wykończyły tą dziedzinę motoryzacji. Co ciekawe egzemplarze z 2019 miały głośniejszy wydech i "burble" a te z 2020 już nie mają. Z tego co mi wiadomo to po aktualizacjach w ASO wcześniejsze roczniki też tracą dźwięk, za granicą szykują się już jakieś pozwy zbiorowe (moim zdaniem skazane na przegraną :( ) Brak również w Europie tłumika M-Performance. Pozostają wydechy aftermarket ale z tego co słyszę to przy tym sofcie nawet inny tłumik niewiele zdziała. Biorąc z kolei pod uwagę komfort akustyczny jaki oferuje g20 to nie wiem czy chciałbym zmieniać wydech na taki który będzie tylko głośniej buczał a nie pojawią się żadne "strzały" itp.


Kolejna wada to żałosne oszczędności producenta: brak siatki w bagażniku (mimo obecności pakietu załadunkowego oraz pakietu dodatkowych schowków), jeden uchwyt na zakupy (zamiast dwóch jak było w f30), brak gumki np na butelkę, brak listew na progach z tyłu (tych z napisem M - goła blacha, dla mnie szok), brak wykładziny w kieszeniach drzwi - to jest dla mnie kuriozalne. Zapewne ktoś z zarządu kupił sobie za to nowy jacht. Widać również wyraźnie że wszelkie plastiki które są w mniej dostępnych miejscach są gorszej jakości i rysują się od paznokcia. Z jakichś przyczyn zniknął schowek pod podłogą bagażnika, jest tam tylko ogromny akumulator 90ah i po 15 cm luzu koło niego ale niestety przewody są tak poprowadzone że wcisnąłem tam tylko apteczkę.


:arrow: Mody/zakupy/dodatki


Pierwszy temat który pojawił się przed odbiorem auta w styczniu to zimówki. ASO proponuje zestaw 796m z oponami Bridgestone w cenie od 11k do 9k po negocjacjach. Z ciekawości zrobiłem mały research i zapytałem o koła na stronie felgi-niemieckie.pl

Otrzymałem bardzo fajną ofertę wraz z rabatem dla forum na koła Rial X10 Racing Schwarz i opony CONTI TS860S (inna liga niż Bridgestone). Całość wraz z transportem i oryginalnymi czujnikami ciśnienia wyszła 6100 zł. Koła Rial są robione typowo pod BMW, nawet nie posiadają dekielków tylko zaślepki ponieważ w otwory idealnie pasują oryginalne dekle. Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu.


Poniżej porównanie zima/lato:


NNdaH0V.jpg


dWNQVVW.jpg


3fznD0w.jpg



Następnie wpadły dywaniki gumowe oczywiście OEM oraz mata bagażnika (Frogum) która zgodnie z opisem nie posiada brzydkiego zapachu i kosztuje 1/6 oryginału.


CamFOKH.jpg


Ostatni mod to coś co było w planie od początku - spojler. Z premedytacją nie zaznaczyłem w konfiguracji spojlera ponieważ jest to tylko malutka listewka w kolorze nadwozia. Zdecydowałem się na oryginalny spojler Performance w wersji Carbon ponieważ ma on zupełnie inny, bardziej agresywny kształt niż ten który jest sprzedawany w czarnym macie do malowania.


HZllRwk.jpg


XgIWtac.jpg


48v9ZYR.jpg


BdVPWzY.jpg


Po więcej fotek i relacji zapraszam również na mój instagram: https://www.instagram.com/g20.pl


Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 324
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Jestem pierwszy. :D

Jak zwykle, fajnie się czyta założenie galerii (pamiętam galerię F30).

Ciekawy i merytoryczny opis auta.

Trójeczka świetna, taka fajna dla mnie klasyka biały kolor i M pakiet.

Opcje sam bym wybrał podobne do twoich, nic dodać, nic ująć. Lasery i M pakiet jak najbardziej.

Pierwszy mod, spojler M performance jak najbardziej na plus w porównaniu z seryjnym, nie mówiąc o samej klapie.

Planujesz jakieś większe mody jak w F30?

Gratulacje, niech auto cieszy jak najdłużej.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, w końcu ujawniłeś swoją nową maszynkę :D

Fajny kolor nadwozia , pasuje do trójki i do tego fajnie komponuje z kołami , środek oczywiście też na plus :cool2:

Gratuluję i oby się dobrze sprawowała :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest galeria :)

Konkretny oraz bardzo rzetelny opis, fajnie się to czytało :cool2:

Co do samego auta to dla mnie G20 jest zdecydowanie najładniejszą 3er, ta stylistyka trafia do mnie w 100 %. Twoja jest bardzo dobrze skonfigurowana , a alpineweiss do G20 wybitnie pasuje.

Wiadomo, że gdyby był B58 to byłaby pełnia szczęścia, ale 258 ps + 400 nm zawalidrogi z Ciebie nie robi, a z racji tego, że są "wiatraki" to jest potencjał na więcej ;)

Spojler siadł ideolo :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
No wreszcie :) Przemyślany, fajny konfig i to RWD ze szperą :twisted: Czekam na kolejne mody i dodatki, bo znając Twoje poprzednie auta wiem, że nie wytrzymasz i na bank coś dołożysz :lol:
Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

piękne auto bardzo ładnie skonfigurowane, gratulacje :cool2: :cool2: :cool2: ,

a teraz pytania :D fotele bez elektryki brałeś dla niższej pozycji ? , brak listew na progach z tyłu (tych z napisem M - goła blacha, dla mnie szok), - masz jakieś foto bo aż nie wierzę, były te auta u mnie parę razy i raz nawet jedno miałem na cały dzień i tego nie zauważyłem :shock: , brak wykładziny w kieszeniach drzwi - do jest dramat nawet Skoda ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jestem pierwszy. :D

Jak zwykle, fajnie się czyta założenie galerii (pamiętam galerię F30).

Ciekawy i merytoryczny opis auta.

Trójeczka świetna, taka fajna dla mnie klasyka biały kolor i M pakiet.

Opcje sam bym wybrał podobne do twoich, nic dodać, nic ująć. Lasery i M pakiet jak najbardziej.

Pierwszy mod, spojler M performance jak najbardziej na plus w porównaniu z seryjnym, nie mówiąc o samej klapie.

Planujesz jakieś większe mody jak w F30?

Gratulacje, niech auto cieszy jak najdłużej.

 

Dziękuję bardzo, chciałem żeby ta galeria była pomocna w rozterkach zakupowych, stąd chwilę mi zeszło :)

Chciałbym skompletować pakiet performance ale też nie chcę robić wszystkiego na raz bo potem przychodzi ta chwila kiedy zaczynasz przeglądać otomoto :lol:

 

No, w końcu ujawniłeś swoją nową maszynkę :D

Fajny kolor nadwozia , pasuje do trójki i do tego fajnie komponuje z kołami , środek oczywiście też na plus :cool2:

Gratuluję i oby się dobrze sprawowała :) .

 

Dzięki bardzo :cool2:

 

Zawsze jest pewien kompromis. Ale taki to moje marzenie :cool2: Przyjemności!

 

Dziękuję :cool2:

 

No i jest galeria :)

Konkretny oraz bardzo rzetelny opis, fajnie się to czytało :cool2:

Co do samego auta to dla mnie G20 jest zdecydowanie najładniejszą 3er, ta stylistyka trafia do mnie w 100 %. Twoja jest bardzo dobrze skonfigurowana , a alpineweiss do G20 wybitnie pasuje.

Wiadomo, że gdyby był B58 to byłaby pełnia szczęścia, ale 258 ps + 400 nm zawalidrogi z Ciebie nie robi, a z racji tego, że są "wiatraki" to jest potencjał na więcej ;)

Spojler siadł ideolo :twisted:

 

Dziękuję, nasz wspólny kolega Patryk pewnego dnia wykorzysta ten potencjał :twisted:

 

Wspaniały pojazd. Odkąd ja zobaczyłem zaczęły mi się podobać czarne felgi.


Nie zastanawiałeś się nad G30?

 

Dziękuję, to moje pierwsze czarne felgi, zawsze byłem fanem srebrnych. Bardzo mi pasowały do tego konfigu, całe auto jest "black&white". Natomiast obalam mit że nie widać na nich brudu - przez to że są w połysku pył z klocków szybko sprawia że robią się matowe i trzeba myć równie często jak srebrne :) Zimówki są w półmacie i tam już dużo mniej widać pył ale też efektu wow brak :)


Przeszło mi przez myśl G30, ale były trzy powody dla których nie wyszło:


- pierwszy najważniejszy to mój garaż do którego g20 wchodzi dosłownie na kartkę papieru po długości, niestety deweloper dał d%$@ całkowicie w tym temacie, już z f30 było ciężko a tutaj dodatkowe 8 cm :duh: , przy g30 musiałbym jeszcze przesuwać bramę itp :mad2:


- jeździłem sporo g30 i uważam że w niej tylko silnik R6 zapewnia satysfakcjonującą mnie dynamikę a tutaj znowu budżet nie ten


- trochę chyba jeszcze nie dorosłem do serii 5 :oops:

 

Gratulacje. Super wybór!!! RWD :cool2:

 

Dzięki ! Teraz patrzę po otomoto to RWD to znów zaczyna być rarytas, tak jak przy F30. Na początku po premierze pojawiło się sporo RWD a teraz 99% xdrive. Jestem przeszczęśliwy z tego napędu :mrgreen:

 

No wreszcie :) Przemyślany, fajny konfig i to RWD ze szperą :twisted: Czekam na kolejne mody i dodatki, bo znając Twoje poprzednie auta wiem, że nie wytrzymasz i na bank coś dołożysz :lol:

 

Dzięki, coś napewno wpadnie :norty: Trzeba kiedyś jakiegoś g20 spota zrobić w końcu :P

 

piękne auto bardzo ładnie skonfigurowane, gratulacje :cool2: :cool2: :cool2: ,

a teraz pytania :D fotele bez elektryki brałeś dla niższej pozycji ? , brak listew na progach z tyłu (tych z napisem M - goła blacha, dla mnie szok), - masz jakieś foto bo aż nie wierzę, były te auta u mnie parę razy i raz nawet jedno miałem na cały dzień i tego nie zauważyłem :shock: , brak wykładziny w kieszeniach drzwi - do jest dramat nawet Skoda ma

 

Dziękuję :mrgreen:


Nigdy nie miałem foteli z elektryką i nawet nie myślałem żeby brać tą opcję. Żona jeździ swoim autem więc ustawiłbym je tylko raz :norty:


Brak listew :duh: :


kigzb9Z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej, gratulacje, nowe auto z fabryki to zawsze super uczucie.

Konfiguracja widze mocno przemyslana i logiczna z lekkim naciskiem na "wyglad".


Wiadomo ze mozna by bylo jeszcze dodac kilka fajnych dodatkow ale budzet nigdy nie jest z gumy


- headup - nie wyobrazam sobie juz jazdy bez tego, czlowiek przestaje zupelnie zerkac na liczniki, w G20 do tego jest jeszcze wiekszy i uzyteczny niz w F30

- comfort access - jest po prostu cholernie wygodny w codziennym uzytkowaniu (chociaz w PL slyszalem ze to furtka dla zlodzieji :duh: )

- szyberdach - ozywia/oswietla troche ponure wnetrze bo w mpakiecie z ciemna podsufitka i czarna tapicerka jest dosyc mrocznie


Bialy kolor nie bedzie chyba taki bezproblemowy do uzytkowania na codzien jak estoril, wypozyczalem kilka razy Mazdy biale z wypozyczalni i domyc to po trasie na bezdotykowce to byla gehenna. No chyba ze w planach jakas powloka ceramiczna etc.


Apropo oszczednosci BMW - ciekawy jestem jak sie bedzie spisywac tapicerka ze skaju (sic, PCV!) - dla mnie to kuriozalne i zalosne ze w aucie premium za ~200k (i to po rabatach) BMW zydzi dac do m-pakietu za 26k PLN kilku kawalkow prawdziwej skory do tej alcantary (chociaz ta Dakota to tez przemielony badziew obecnie).

Jaki to jest ekstra koszt dla firmy w hurcie - tysiac zlotych? Dali by juz cene 27-28k za ten m-pakiet z Dakota. Ale nie, trzeba kur%$ kroic klientow premium :evil:

Malo kto ma ochote doplacac ponad 6k do skorzanej tapicerki jak juz wyda 26k na m-pakiet bo przeciez nie widac za bardzo roznicy pomiedzy skaja a skora :roll:


A za kilka lat jak G20 spowszednieje na ulicach i minie efekt wow nowego modelu to malo bedzie tak naprawde tego premium w premium, wiekszosc egzemplarzy bedzie mialo m-pakiet zeby auto wygladalo sportowo, ale zamiast skory bedzie smierdzaca jak sie rozgrzeje i popekana skaja w srodku, szyberdachu czy foteli elektrycznych nie uswiadczysz prawie w zadnym 3-er, a topowe wersje silnika B48 (330i) sa osiagami gorsze niz 2.0 TSI w Passacie czy Skodzie. Slabe to troche.


Nie bierz krytyki do siebie kolego, ta jest skierowana do polityki firmy, masz fajne nowe auto i mam nadzieje ze bedzie dobrze sluzyc!

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adamjtk spowszednieją golasy, taki konfig jak Randala będzie zawsze miły dla oka a dodatkowo za 2-3 lata będą na allegro całe środki Individual za 6-8 tyś a z takim środkiem kopara opada bez dwóch zdań
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Hej, gratulacje, nowe auto z fabryki to zawsze super uczucie.

Konfiguracja widze mocno przemyslana i logiczna z lekkim naciskiem na "wyglad".

 

Dzięki :cool2:

 

Wiadomo ze mozna by bylo jeszcze dodac kilka fajnych dodatkow ale budzet nigdy nie jest z gumy


- headup - nie wyobrazam sobie juz jazdy bez tego, czlowiek przestaje zupelnie zerkac na liczniki, w G20 do tego jest jeszcze wiekszy i uzyteczny niz w F30

- comfort access - jest po prostu cholernie wygodny w codziennym uzytkowaniu (chociaz w PL slyszalem ze to furtka dla zlodzieji )

- szyberdach - ozywia/oswietla troche ponure wnetrze bo w mpakiecie z ciemna podsufitka i czarna tapicerka jest dosyc mrocznie

 

headup - większość czasu jeżdżę w okularach polaryzacyjnych = brak headup, mam dość dużą wadę wzroku i korzystam z soczewek więc oczy muszą odpoczywać, druga sprawa jest taka że live cockpit podoba mi się na tyle że szkoda by było na niego "nie patrzeć" :)


comfort access - nigdy nie miałem więc za nim nie tęsknie


szyberdach - większa masa, średnia użyteczność, spora dopłata

 

Bialy kolor nie bedzie chyba taki bezproblemowy do uzytkowania na codzien jak estoril, wypozyczalem kilka razy Mazdy biale z wypozyczalni i domyc to po trasie na bezdotykowce to byla gehenna. No chyba ze w planach jakas powloka ceramiczna etc.

 

Z rozpędu zapomniałem dopisać że chwilę po zakupie po odpowiednim przygotowaniu lakieru nałożyłem (oczywiście sam) powłokę UNC-R firmy MaxProtect - moim zdaniem najtrwalszego zawodnika na rynku, większych problemów z domywaniem brak :mrgreen: Estoril to cudowny kolor natomiast wcale nie był bezproblemowy, film drogowy na bocznych panelach był dużo bardziej widoczny niż na alpinweiss.

 

Apropo oszczednosci BMW - ciekawy jestem jak sie bedzie spisywac tapicerka ze skaju (sic, PCV!) - dla mnie to kuriozalne i zalosne ze w aucie premium za ~200k (i to po rabatach) BMW zydzi dac do m-pakietu za 26k PLN kilku kawalkow prawdziwej skory do tej alcantary (chociaz ta Dakota to tez przemielony badziew obecnie).

Jaki to jest ekstra koszt dla firmy w hurcie - tysiac zlotych? Dali by juz cene 27-28k za ten m-pakiet z Dakota. Ale nie, trzeba kur%$ kroic klientow premium

Malo kto ma ochote doplacac ponad 6k do skorzanej tapicerki jak juz wyda 26k na m-pakiet bo przeciez nie widac za bardzo roznicy pomiedzy skaja a skora

 

Szczerze mówiąc zupełnie mi nie przeszkadza obecność sensateca na bocznych częściach foteli, jest to dużo bardziej trafione rozwiązanie niż było w f30 gdzie w tych miejscach była alcantara przez którą trudniej się wsiadało i zawsze się martwiłem żeby jej nie "wyczochrać". Co do skóry to dakota (obecnie vernasca) mnie nie interesowała a skóry individual do 330i to przerost formy nad treścią (dla mnie). Żaden chyba producent obecnie nie daje takich bonusów o jakich piszesz.

 

A za kilka lat jak G20 spowszednieje na ulicach i minie efekt wow nowego modelu to malo bedzie tak naprawde tego premium w premium, wiekszosc egzemplarzy bedzie mialo m-pakiet zeby auto wygladalo sportowo, ale zamiast skory bedzie smierdzaca jak sie rozgrzeje i popekana skaja w srodku, szyberdachu czy foteli elektrycznych nie uswiadczysz prawie w zadnym 3-er, a topowe wersje silnika B48 (330i) sa osiagami gorsze niz 2.0 TSI w Passacie czy Skodzie. Slabe to troche.

 

To samo słyszałem kiedy odebrałem swoje F30 natomiast pomimo zalewu flotówek i grzmotów z USA moje auto zawsze wyglądało troszkę inaczej i każdy się za nim oglądał. Nic w środku nie śmierdzi a osiągi to dla mnie nie tylko czasy ale też sprawność w zakrętach i radość z jazdy a tutaj przednionapędowa konkurencja nie ma podejścia. Sporo jest demówek 330i a nawet 320d wyposażonych po sufit jeśli ktoś ma chęci, łącznie z elektrycznymi fotelami, skórami itp ale większość to xdrive. Nie jestem fanatykiem premium, po prostu fajnie mi się jeździ BMW serii 3. Wkurza mnie kilka rzeczy o których napisałem wyżej oraz lekkie zacofanie usług connected drive ale nie widzę w tym segmencie konkurenta który byłby lepszy.

 

Czekałem na Twoją galerię jak zawsze dobre zdjęcia i konkretny opis, który się dobrze czyta. Konfiguracja przemyślana i dająca radość z jazdy, bardzo mi się podoba ten kompromis :D

 

Dzięki :oops:

 

Adamjtk spowszednieją golasy, taki konfig jak Randala będzie zawsze miły dla oka a dodatkowo za 2-3 lata będą na allegro całe środki Individual za 6-8 tyś a z takim środkiem kopara opada bez dwóch zdań

 

Też tak uważam, tak jak napisałem powyżej, niby takie gadanie że będzie tych aut pełno a jak robiłem research przed sprzedażą F30 to benzyny w tym kolorze, wyposażeniu i z polskim pochodzeniem było 3 szt na całym otomoto i to w każdej czegoś mimo wszystko brakowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Zapytam jeszcze raz co daje szpera w takim aucie?

 

Przy ruszaniu z miejsca dużo lepszą trakcję i minimalny uślizg bo obydwa koła "grzebią" równomiernie. W zakrętach bardziej pewne prowadzenie, a po wyłączeniu kontroli trakcji możliwość bardzo przewidywalnej jazdy z lekkim uślizgiem. Przy zwykłym dyferencjale na początku nie dzieje się nic a potem kiedy wewnętrzne koło w zakręcie straci całkiem przyczepność auto chce się momentalnie obrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeżeli jeździsz w miarę normalnie i nie masz skłonności do wygłupów szpera nie potrzebna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ruszaniu z miejsca dużo lepszą trakcję i minimalny uślizg bo obydwa koła "grzebią" równomiernie.

Pozwolę się nie zgodzić. W większości przypadków ruszanie z miejsca autem ze szperą i bez szpery będzie dokładnie takie samo. Wyjątek to sytuacja, kiedy pod każdym z kół wystąpi inna przyczepność czyli np. jeżeli jedno z kół będzie stało na lodzie a drugie na śniegu albo jedno będzie na mokrym a drugie na suchym asfalcie. Wtedy rzeczywiście może być korzyść na rzecz auta ze szperą ponieważ będzie ono w stanie przenieść na podłoże moment odpowiadający temu na bardziej przyczepnym kole. Natomiast w przypadku G20 trzeba jeszcze wciąć pod uwagę fakt, że sportowy dyferencjał jest spinany elektronicznie za pomocą sprzęgła, więc nie działa to tak, że od razu w momencie ruszenia "z buda" mamy spięty dyfer. Generalnie szpera w aucie RWD jest po to, aby przy sportowej jeździe umożliwić wcześniejsze wciśnięcie gazu na wyjściu z zakrętu i bardziej przewidywalne zachowanie podczas jazdy w poślizgu a nie do lepszego ruszania z miejsca. Od tego jest xDrive.

 

Na mokrym to pomaga? I ogólnie duża jest różnica w feelingu podczas spokojnej jazdy? Czy czuć raczej różnicę tylko podczas "sportowej" jazdy?

Podczas normalnej jazdy nie ma żadnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Uważam że przy ruszaniu na mokrym ciężko aby obydwa koła miały pod sobą tyle samo wody, taką samą koleinę, powierzchnię przylegania itp, więc prawdopodobieństwo że jedno ma lżej niż drugie jest spore :) Oczywiście na idealnie równym asfalcie różnicy nie będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.