Skocz do zawartości

Kodowanie bimmer


andrewp

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Bawiłem się kodowaniem BimmerCode podstawowych rzeczy. Zmiana migniec kierunkowskazów, temp. w czujnikach kół wygląd zegarów, loga itd. w mojej trójce g20.

Przy programowaniu parametrów w zakładce headunit przy końcu programowania wyskoczył mi błąd. Większość rzeczy przestało działać, krzaki na wyswietlaczu. Przyznam się ze lekko sie posra….

Ale okazało sie ze BimmerCode przed programowaniem robi kopie i po nie udanym programowaniu można przywrócić program. Tak zrobiłem i wszystko poszło ok.

Ale w rejestrze błędów miałem kilkanaście historycznych błędów. Aktualnych nie było. Chciałem to wykasować i dokupiłem BimmerLink aby to zrobić. Przeprowadziłem lądowanie tych błędów. Wszystkie się skasowaly oprócz błędów z modułu poduszek powietrznych i one nie chcą sie skasować.

Wyjaśnicie mi dlaczego i jak to wykasować?


Drugi temat.

Przy okazji jak już mam wersje pełna BimmerLink chciałem sprawdzić włączenie trybu serwisowego hamulca ręcznego aby sprawdzić na wypadek potrzeby wymiany klocków z tylu. Jak włączam ten tryb serwisowy to słychać ze coś się dzieje w samochodzie po czym wyświetla się komunikat ze nie da się aktywować trybu serwisowego hamulca ręcznego. O co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witajcie.

Bawiłem się kodowaniem BimmerCode podstawowych rzeczy. Zmiana migniec kierunkowskazów, temp. w czujnikach kół wygląd zegarów, loga itd. w mojej trójce g20.

Przy programowaniu parametrów w zakładce headunit przy końcu programowania wyskoczył mi błąd. Większość rzeczy przestało działać, krzaki na wyswietlaczu. Przyznam się ze lekko sie posra….

Ale okazało sie ze BimmerCode przed programowaniem robi kopie i po nie udanym programowaniu można przywrócić program. Tak zrobiłem i wszystko poszło ok.

Ale w rejestrze błędów miałem kilkanaście historycznych błędów. Aktualnych nie było. Chciałem to wykasować i dokupiłem BimmerLink aby to zrobić. Przeprowadziłem lądowanie tych błędów. Wszystkie się skasowaly oprócz błędów z modułu poduszek powietrznych i one nie chcą sie skasować.

Wyjaśnicie mi dlaczego i jak to wykasować?


Drugi temat.

Przy okazji jak już mam wersje pełna BimmerLink chciałem sprawdzić włączenie trybu serwisowego hamulca ręcznego aby sprawdzić na wypadek potrzeby wymiany klocków z tylu. Jak włączam ten tryb serwisowy to słychać ze coś się dzieje w samochodzie po czym wyświetla się komunikat ze nie da się aktywować trybu serwisowego hamulca ręcznego. O co chodzi?

Te wszystkie aplikacje umożliwiające 'automatyczne kodowanie' po przez wybieranie predefiniowanych opcji są upośledzone, bo nie wiedzą co masz w aucie (dokładniej) a oferują duże spektrum możliwości. Stąd zrobiły się krzaki, że przełączyły się funkcje, które niekoniecznie są dostępne dla Twojego wyposażenia.


Dlaczego nie możesz wykasować błedów ? Bo konfiguracja/kodowanie jest niezgodne. Za mało danych podajesz, zeby dokladniej pomóc.


Nie wiem o co chodzi... to zabawki. Spróbuj E-SYS i ISTA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie da się przy pomocy BimmerLink wykasować tych błędów, które pozostały. Testowałem BimmerLink na kilku autach BMW i Mini, ale jeszcze nie rozkminiłem, dlaczego niektóre błędy się nie kasują. W której kategorii są błędy, których nie możesz skasować? Error memory, info memory, czy permanent errors.

Drugi temat.

Przy okazji jak już mam wersje pełna BimmerLink chciałem sprawdzić włączenie trybu serwisowego hamulca ręcznego aby sprawdzić na wypadek potrzeby wymiany klocków z tylu. Jak włączam ten tryb serwisowy to słychać ze coś się dzieje w samochodzie po czym wyświetla się komunikat ze nie da się aktywować trybu serwisowego hamulca ręcznego. O co chodzi?

Miałem tak samo i klocki mogłem wymienić bez problemu. Moim zdaniem w aplikacji jest za krótki timeout oczekiwania na odpowiedz od auta, że aktywował tryb serwisowy hamulca ręcznego. W rzeczywistości ten tryb jest aktywowany. Wykasowanie komunikatu o wymianie klocków też działa (ale nie na aktywowanym hamulcu ręcznym :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi temat.

Przy okazji jak już mam wersje pełna BimmerLink chciałem sprawdzić włączenie trybu serwisowego hamulca ręcznego aby sprawdzić na wypadek potrzeby wymiany klocków z tylu. Jak włączam ten tryb serwisowy to słychać ze coś się dzieje w samochodzie po czym wyświetla się komunikat ze nie da się aktywować trybu serwisowego hamulca ręcznego. O co chodzi?

Miałem tak samo i klocki mogłem wymienić bez problemu. Moim zdaniem w aplikacji jest za krótki timeout oczekiwania na odpowiedz od auta, że aktywował tryb serwisowy hamulca ręcznego. W rzeczywistości ten tryb jest aktywowany. Wykasowanie komunikatu o wymianie klocków też działa (ale nie na aktywowanym hamulcu ręcznym :))

Potwierdzam. Pomimo wyświetlenia tego błędu, wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Bawiłem się kodowaniem BimmerCode podstawowych rzeczy. Zmiana migniec kierunkowskazów, temp. w czujnikach kół wygląd zegarów, loga itd. w mojej trójce g20.

Przy programowaniu parametrów w zakładce headunit przy końcu programowania wyskoczył mi błąd. Większość rzeczy przestało działać, krzaki na wyswietlaczu. Przyznam się ze lekko sie posra….

Ale okazało sie ze BimmerCode przed programowaniem robi kopie i po nie udanym programowaniu można przywrócić program. Tak zrobiłem i wszystko poszło ok.

Ale w rejestrze błędów miałem kilkanaście historycznych błędów. Aktualnych nie było. Chciałem to wykasować i dokupiłem BimmerLink aby to zrobić. Przeprowadziłem lądowanie tych błędów. Wszystkie się skasowaly oprócz błędów z modułu poduszek powietrznych i one nie chcą sie skasować.

Wyjaśnicie mi dlaczego i jak to wykasować?


Drugi temat.

Przy okazji jak już mam wersje pełna BimmerLink chciałem sprawdzić włączenie trybu serwisowego hamulca ręcznego aby sprawdzić na wypadek potrzeby wymiany klocków z tylu. Jak włączam ten tryb serwisowy to słychać ze coś się dzieje w samochodzie po czym wyświetla się komunikat ze nie da się aktywować trybu serwisowego hamulca ręcznego. O co chodzi?

Te wszystkie aplikacje umożliwiające 'automatyczne kodowanie' po przez wybieranie predefiniowanych opcji są upośledzone, bo nie wiedzą co masz w aucie (dokładniej) a oferują duże spektrum możliwości. Stąd zrobiły się krzaki, że przełączyły się funkcje, które niekoniecznie są dostępne dla Twojego wyposażenia.


Dlaczego nie możesz wykasować błedów ? Bo konfiguracja/kodowanie jest niezgodne. Za mało danych podajesz, zeby dokladniej pomóc.


Nie wiem o co chodzi... to zabawki. Spróbuj E-SYS i ISTA

 


Nie do końca się z tobą zgodzę. Na pewno masz rację że tego typu appki są w jakimś sensie upośledzone. Niestety nie jest to profesjonalne narzędzie i cudów tym nie zrobisz, ale dla laików, którzy chcą tylko zmienić jakies drobne rzeczy to jest OK.

Jednak co do niezgodności kodowania to się mylisz. Błąd kodowania powstał podczas ładowania zmian do ECU. Z jakiś przyczyn, najprawdopodobniej wiem jakich, wyskoczył błąd i nie zostało dokończone kodowanie. Taka sytuacja powoduje że ECU nie ma zakończonego programowania i rozsypała się cześć softu w samochodzie. Jak to się stało to ECU wykrył szereg błędów, które zarejestrował podczas standardowego skanowania. Po odzyskaniu softu pierwotnego z bimmercode, czyli z przed próby dokonania zmian ecu już było OK. Wszystkie systemy działały, ale błędy zarejestrowane wcześniej widniały w systemie.

Aby potwierdzić moja teorię, to po przywróceniu softu na drugi czy trzeci dzień dokonałem kolejnej próby załadowania zmiany, którą chciałem wcześniej wczytać i wszystko poszło OK. Kodowanie zostało dokończone i zmiany przyjete.

Najprawdopodobniej powodem wczesniejszej wtopy, o czym wspominałem powyżej był interfejs OBD. Miałem tani interfejs, który nie widział wszystkich modułów i jego prędkość komunikacji mogła wpłynąć na to zachowanie. Później kodowałem na lepszym interfejsie, typowo przystosowanym pod BimmerCode.

Co do twojej propozycji wykorzystania lepszych narzędzi, to już się nad tym zastanawiałem, może faktycznie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie da się przy pomocy BimmerLink wykasować tych błędów, które pozostały. Testowałem BimmerLink na kilku autach BMW i Mini, ale jeszcze nie rozkminiłem, dlaczego niektóre błędy się nie kasują. W której kategorii są błędy, których nie możesz skasować? Error memory, info memory, czy permanent errors.

Drugi temat.

Przy okazji jak już mam wersje pełna BimmerLink chciałem sprawdzić włączenie trybu serwisowego hamulca ręcznego aby sprawdzić na wypadek potrzeby wymiany klocków z tylu. Jak włączam ten tryb serwisowy to słychać ze coś się dzieje w samochodzie po czym wyświetla się komunikat ze nie da się aktywować trybu serwisowego hamulca ręcznego. O co chodzi?

Miałem tak samo i klocki mogłem wymienić bez problemu. Moim zdaniem w aplikacji jest za krótki timeout oczekiwania na odpowiedz od auta, że aktywował tryb serwisowy hamulca ręcznego. W rzeczywistości ten tryb jest aktywowany. Wykasowanie komunikatu o wymianie klocków też działa (ale nie na aktywowanym hamulcu ręcznym :))

 

W info memory mam 6 błędów w pierwszym module airbag

view?usp=drivesdk

 

Co do trybu serwisowego hamulca.

Czyli jak rozumiem, jak kliknę w bimmerlink dezaktywacja hamulca ręcznego to mimo, że wyświetli się błąd w bimmerlink to i tak funkcja jest aktywna i moge wymienic klocki?

A jak włącze tą funkcję, mimo że jej nie widzę aktywnej w bimmerlink to musze później coś zrobić aby wrócic do normalnej funkcjonalności ręcznego automatycznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To skro słaby interfejs (przez który w ogóle apka wolno działa) może powodować takie problemy, to czemu nie używacie połaczenia kablowego ? Adapter Ethernet do telefonu i kabel ENET ?

Ja niestety na BimmerCode się parę razy przejechałem. Używam tylko gdy muszę (po kablu, bo przez BT wolno działa) - szkoda że nie ma wyszukiwania w trybie expert mode, szkoda że nie wszystkie moduły można robić w expert mode, szkoda że nie ma edycji FA - ale może to i lepiej widząc jak to działa.

Dla laika może i prostsze, ale jak widać... nie zawsze efekt jest taki jak by się tego laik spodziewał.


Moją inna teorią jest to że w aucie był nowszy soft i BimmerCode nie miał do niego mapowania np., ale to też tylko wróżenie z kuli.

On koduje jeden moduł jednocześnie - więc teoria że utracił połaczenie z innymi modułami jest mocno naciągana, a dwa że na koniec - wyświetlił by się bład, lub apka by się zawiesiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do trybu serwisowego hamulca.

Czyli jak rozumiem, jak kliknę w bimmerlink dezaktywacja hamulca ręcznego to mimo, że wyświetli się błąd w bimmerlink to i tak funkcja jest aktywna i moge wymienic klocki?

A jak włącze tą funkcję, mimo że jej nie widzę aktywnej w bimmerlink to musze później coś zrobić aby wrócic do normalnej funkcjonalności ręcznego automatycznego?

Wymieniałem klocki już jakiś czas temu, ale jeżeli dobrze pamiętam to obie opcje (aktywowanie i deaktywowanie trybu serwisowego) były zawsze dostępne i mogłem kliknąć dowolną z nich. Jak na screenshocie poniżej.

Czyli aktywujesz tryb serwisowy i jeżeli słyszysz (+ ewentualnie dla pewności też zaobserwujesz), że elektryczny hamulec przestawił klocki w tryb serwisowy to możesz zacząć wyminę.

Po wymianie klikasz w [deactivate service mode] i hamulec/klocki wrócą do "normalnej" pozycji.

Wciąż może przydać się zestaw do wymiany klocków, ponieważ do założenia nowych klocków cylindry trzeba cofnąć bardziej niż przy starych, zużytych klockach.

Instrukcję wymiany znajdziesz np. tu

 

XNcJD3bkblfPuNvVtR9Xd7kULZq0IfP-mMrr7OpwYdFrwi0gvqk23QyYW7-bpjNE5ugb=w1440-h695 i-zestaw-do-wymiany-klockow-hamulcowych-18-czesci-kd10215.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadałem pytanie o szczegóły postępowania z ta aktywacja trybu serwisowego hamulca, ponieważ ostatnio jak dokonywałem próby włączenia tego trybu i wyświetlał mi się komunikat ze nie został włączony ten tryb, ale coś się działo po podłoga to temat zostawiłem bez odwrotnych działań. I po ponownym odpaleniu samochodu ręczny działa.

Jak mi napisałeś ze mino tego komunikatu i tak tryb serwisowy się włącza to zacząłem myśleć czy na pewno teraz działa mi prawidłowo ręczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.