Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawosci - mapy BMW w serii G sie w koncu same aktualizuja czy trzeba jechac do serwisu, zaplacic 500 PLN i Ci szef serwisu wgra?

update - na stronie widze nadal napisane ze trzeba wgrywac przez PENDRIVE :norty: :norty: w 2023r ^^

 

adamjttk, a Teslą można już pojechać na wakacje dowolnie wybraną trasą, z dowolną prędkością (oczywiście w granicach rozsądku i obowiązujących przepisów), z rowerami na haku, zatrzymać się na dowolnie wybranej stacji, "zatankować" i po 10 minutach (z sikaniem) pojechać dalej...?

Śmieszne są te dyskusje na temat wyższości GUI, Netflixa, itp., w momencie kiedy samochody elektryczne nie zapewniają podstawowych funkcjonalności, które powinny mieć samochody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest tez NFC. to ze NFC w telefonie radzi sobie z RFID nie znaczy ze tesla poradzi sobie z NFC geniuszu :D

Oczywiście, że to jest NFC. To, że z tyłu stoi apka Tesli a nie apka Appla nic nie zmienia. Jeśli BMW używa NFC, to też Tesla. Jeśli BMW używa RFID, to też Tesla.

 

[Dlatego właśnie pytałem czy masz PIN ustawiony żeby uruchomić auto. Masz czy właśnie się zorientowałeś że warto ustawić? ;-)

Mam od zawsze. Natomiast auto otwieram bluetoothem, bardzo, bardzo rzadko NFC w telefonie, kartą nigdy, bo i po co.


Oczywiście liczę na to, że któraś codwutygodniowa aktualizacja auta naprawi takie dziury bezpieczeństwa.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiście, że to jest NFC. To, że z tyłu stoi apka Tesli a nie apka Appla nic nie zmienia. Jeśli BMW używa NFC, to też Tesla. Jeśli BMW używa RFID, to też Tesla.

 

Caly czas ci tlumacze ze te technologie sie roznia. Najwyrazniej jestes laikiem ktory nie ma pojecia o czym pisze. Tu masz to mniej wiecej wyjasnione bez zbyt wielu szczegulow technicznych https://www.nfc24.pl/rfid-nfc Jeszcze raz napisze, ze w tesli otwierasz drzwi dokladnie ta sama technologia co karta w biurze i jest to RFID. Dokumentacja tesli najwyrazniej nie klamie. Natomiast telefon posiadajacy NFC potrafi "emulowac" karty RFID stad jak masz NFC wydaje ci sie, ze uzywasz NFC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
adamjttk, a Teslą można już pojechać na wakacje dowolnie wybraną trasą, z dowolną prędkością (oczywiście w granicach rozsądku i obowiązujących przepisów), z rowerami na haku, zatrzymać się na dowolnie wybranej stacji, "zatankować" i po 10 minutach (z sikaniem) pojechać dalej...?

Śmieszne są te dyskusje na temat wyższości GUI, Netflixa, itp., w momencie kiedy samochody elektryczne nie zapewniają podstawowych funkcjonalności, które powinny mieć samochody...

GUI to GUI, naped to naped, mieszamy watki.

Argument by byl logiczny gdyby nie to, ze BMW ma juz w ofercie iX1, iX3, i4, i7 etc etc


Ale odpowiadajac konkretnie na pytanie - zalezy w jakim kraju.

W wiekszosci krajow Europy da sie, w PL jeszcze nie (i raczej nigdy sie nie bedzie dalo dopoki jazda 160-170 km/h bedzie powszechnie akceptowana)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście, że to jest NFC. To, że z tyłu stoi apka Tesli a nie apka Appla nic nie zmienia. Jeśli BMW używa NFC, to też Tesla. Jeśli BMW używa RFID, to też Tesla.

 

Caly czas ci tlumacze ze te technologie sie roznia. Najwyrazniej jestes laikiem ktory nie ma pojecia o czym pisze. Tu masz to mniej wiecej wyjasnione bez zbyt wielu szczegulow technicznych https://www.nfc24.pl/rfid-nfc Jeszcze raz napisze, ze w tesli otwierasz drzwi dokladnie ta sama technologia co karta w biurze i jest to RFID. Dokumentacja tesli najwyrazniej nie klamie. Natomiast telefon posiadajacy NFC potrafi "emulowac" karty RFID stad jak masz NFC wydaje ci sie, ze uzywasz NFC.

 

Filip, zrób test. Usuń aplikację, a następnie otwórz tą kartą "NFC" Teslę. Możesz dla nas zrobić taki test i napisać? Szkoda że w Tesli tak trzeba poznawać funkcjonalność działania samochodu, a nie z oficjalnej dokumentacji Tesli.


Btw. technolgia RFID jest wykorzystywana w identyfikacji 85% produktów w Decathlon, w tym skarpetek za 10zł, także to pokazuje jak tania jest to technologia. Nie mylić z prawdziwym NFC w którym masz zaimplementowany chip z kluczem szyfrującym.


EDIT:

Tutaj jest to dokładnie wytłumaczone. Karty Tesli wydają się na pierwszy rzut oka bezpiecznym rozwiązaniem, ale to aplikacja Tesli "emuluje" kartę Tesli, więc nie da się tego używać bez integracji z iPhone wallet czy odpowiednika na Androidzie. I nie jest w stanie Tesla skorzystać z zalet standardu. W szczególności BMW otworzysz rozładowanym telefonem, a Tesli nie. W BMW nie musisz PINu wpisywać, a w Tesli musisz - może to nie średniowiecze, ale przełom XX i XXI wieku ;-) Na pierwszy rzut oka sposób otwierania bez BT to bezpieczne rozwiązanie, ale widać że Tesla opiera się na siłę standardom rynkowym i "zmusza" instalowanie swoich aplikacji. Już niejedna duża korporacja się uginała pod presją standaryzacji ze strony użytkowników, więc to kwestia czasu.


Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pisałem wcześniej, że by otworzyć Teslę zbliżeniowo potrzebna jest aplikacja Tesli. Bez niej nie zadziała. To jest komunikacja NFC, są wymieniane klucze publiczne. To jest tak samo jak z płatnością telefonem: można dodać kartę do Google Pay (patrz: BMW) a można zainstalować aplikację banku (patrz: Tesla). Po zbliżeniu do czytnika w sklepie jedno i drugie zapłaci tak samo, po NFC, różnica co odbiera wiadomości, szyfrowanie jest tożsame. Poważniejsza różnica to ta, co pisałeś, czyli co się zadzieje przy wyłączonym telefonie.


Oczywiście, że popieram standaryzację, natomiast na co dzień mnie to nie boli, bo aplikacja Tesli to i tak podstawa, jakbym inaczej oglądał co się dzieje dookoła samochodu i se odpalał webasto?

 

Natomiast telefon posiadajacy NFC potrafi "emulowac" karty RFID stad jak masz NFC wydaje ci sie, ze uzywasz NFC.

Czyli gdy używam NFC to go nie używam? Zresztą, tłumacz wszystkim tym hakerom wspominanym przez BMFun, że to RFID a nie NFC, jak piszą.

 

W BMW nie musisz PINu wpisywać, a w Tesli musisz - może to nie średniowiecze, ale przełom XX i XXI wieku ;-) Na pierwszy rzut oka sposób otwierania bez BT to bezpieczne rozwiązanie

Chyba źle zrozumiałeś. Jeśli ja używam TYLKO bluetooth, to jestem bezpieczny nawet bez PINu, nie dorobią sobie tych kluczy. W tym ataku co dałeś linka kluczowe jest, by właściciel użył NFC, c'nie? No to ja nie używam. PIN mam i tak ustawiony, a bluetooth mam wyłączony.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jest komunikacja NFC, są wymieniane klucze publiczne

 

dawaj linka do specki.

 

Czyli gdy używam NFC to go nie używam? Zresztą, tłumacz wszystkim tym hakerom wspominanym przez BMFun, że to RFID a nie NFC, jak piszą.

 

Nie uzywasz NFC. Uzywasz starego RFID, z ktorym technologia NFC w twoim telefonie potrafi sobie poradzic. Za to duzym prawdopodobienstwem tesla nie poradzi sobie z NFC (zakladajac, ze specyfikacja na stronie jest prawdziwa). Najbardziej lopatologicznie jak sie da. Jest sobie w telefonie urzadzonko pod nazwa NFC, ktore potrafi komunikowac sie zarowno po NFC jak i RFID. Nazwali je NFC bo to nowszy/bogatszy w funkcje standard i przez to bardziej rozpoznawalny na rynku. tesla wedlug specyfikacji uzywa starszego, zapewne sporo tanszego standardu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podsumowujac ta ciekawa dyskusje.


Jezeli:


a) rozladowal Ci sie Iphone

b) rozladowal sie tez Apple Watch (nieszczescia chodza parami!)

c) nie masz mozliwosci podladowania jednego badz drugiego chociaz do 1-2% w poblizu

d) zonie tez sie rozladowal smartphone i smartwatch (zgodnie z prawem Murphy'ego) badz nie ma jej w poblizu

e) nie pamietasz do niej numeru telefonu zeby do niej zadzwonic (z cudzego telefonu) zeby ci otworzyla auto zdalnie

f) nie masz przy sobie karty Tesli

g) zona nie ma przy sobie karty Tesli (badz nie ma jej w poblizu)

h) nie kupiles w ASO kluczyka (z oszczednosci rzecz jasna, skoro jezdzisz Tesla znaczy ze biedak wiadomo :P)


to nie wejdziesz do auta a do BMW bys wszedl.

Co prawda w golym iX1 jak nie bedzie kabla w schowku to nadal sie nie naladuje telefonu bo ladowarka indukcyjna jest czescia pakietu "Premium" (rotfl :norty: ) za 7300 PLN (nie do kupienia osobna, to ta slynna "personalizacja") a jak juz wiemy owy pakiet nie lapie sie pod doplaty w PL (tzn lapie, tylko trzeba by bylo kilometrowke prowadzic :norty: )


Jest to jakas zaleta technologiczna jakby nie bylo :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest komunikacja NFC, są wymieniane klucze publiczne

 

dawaj linka do specki.

 

https://gist.github.com/darconeous/2cd2de11148e3a75685940158bddf933

TLDR: "The tesla keys are built on NFC standard but have additional security on top, so no not every NFC or rfid device would work."

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adamjttk, a Teslą można już pojechać na wakacje dowolnie wybraną trasą, z dowolną prędkością (oczywiście w granicach rozsądku i obowiązujących przepisów), z rowerami na haku, zatrzymać się na dowolnie wybranej stacji, "zatankować" i po 10 minutach (z sikaniem) pojechać dalej...?

Śmieszne są te dyskusje na temat wyższości GUI, Netflixa, itp., w momencie kiedy samochody elektryczne nie zapewniają podstawowych funkcjonalności, które powinny mieć samochody...

GUI to GUI, naped to naped, mieszamy watki.

Argument by byl logiczny gdyby nie to, ze BMW ma juz w ofercie iX1, iX3, i4, i7 etc etc


Ale odpowiadajac konkretnie na pytanie - zalezy w jakim kraju.

W wiekszosci krajow Europy da sie, w PL jeszcze nie (i raczej nigdy sie nie bedzie dalo dopoki jazda 160-170 km/h bedzie powszechnie akceptowana)

To jakie zużycie ma Tesla z trzema rowerami na haku jadąca po autostradzie cywilizowanej Szwecji z prędkością 135 km/h, bo tak jeżdżą tam Szwedzi?

Podasz jak to wyliczyłeś na dowód, że „się da”?

Edytowane przez klakierek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"…….. (tzn lapie, tylko trzeba by bylo kilometrowke prowadzic :norty: )

 

napisal ten co prosil pracodawce o papiery na znizke na BMW, pozniej spiesyl sie z zakupem TMY zeby zdarzyc przed zmnijeszeniem doplat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://gist.github.com/darconeous/2cd2 ... 158bddf933

TLDR: "The tesla keys are built on NFC standard but have additional security on top, so no not every NFC or rfid device would work."

 

pograzaj sie dalej. Z twojego linka

 

Important: IEEE 14443 Type-A Only

The vehicle will apparently refuse to read 14443 Type-B cards. Only Type-A cards are compatible.

IEEE 14443 Type-A Only jest to standard kart RFID :D

https://www.rfidcard.com/the-ultimate-guide-for-rfid-standard/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

GUI to GUI, naped to naped, mieszamy watki.

Argument by byl logiczny gdyby nie to, ze BMW ma juz w ofercie iX1, iX3, i4, i7 etc etc

To jest tzw wybór, wolni i niezależni go mają, a Ty?

W sensie auta spalinowego nie moge sobie kupic w NO czy jak? (poki co sprzedaja nadal, tylko ze ludzie juz za bardzo nie chca kupowac)

Jak bedzie mi bardzo brakowac to sobie kupie w PL, bede trzymal w garazu pod kocem i bedzie okazja do czestszych odwiedzin :cool2:

Czy pijesz do tego, ze Tesla produkuje tylko auta elektryczne?

 

adamjttk, a Teslą można już pojechać na wakacje dowolnie wybraną trasą, z dowolną prędkością (oczywiście w granicach rozsądku i obowiązujących przepisów), z rowerami na haku, zatrzymać się na dowolnie wybranej stacji, "zatankować" i po 10 minutach (z sikaniem) pojechać dalej...?

Śmieszne są te dyskusje na temat wyższości GUI, Netflixa, itp., w momencie kiedy samochody elektryczne nie zapewniają podstawowych funkcjonalności, które powinny mieć samochody...

GUI to GUI, naped to naped, mieszamy watki.

Argument by byl logiczny gdyby nie to, ze BMW ma juz w ofercie iX1, iX3, i4, i7 etc etc


Ale odpowiadajac konkretnie na pytanie - zalezy w jakim kraju.

W wiekszosci krajow Europy da sie, w PL jeszcze nie (i raczej nigdy sie nie bedzie dalo dopoki jazda 160-170 km/h bedzie powszechnie akceptowana)

To jakie zużycie ma Tesla z trzema rowerami na haku jadąca po autostradzie cywilizowanej Szwecji z prędkością 135 km/h, bo tak jeżdżą tam Szwedzi?

Podasz jak to wyliczyłeś na dowód, że „się da”?

No tak jak napisalem - "W wiekszosci krajow Europy da sie"

Przyklad 10 milionowej Szwecji z granica od-do o dlugosci 2200km jest tak samo miarodajny jak 17 milionowej Holandii z granica od-do 300km :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W BMW nie musisz PINu wpisywać, a w Tesli musisz - może to nie średniowiecze, ale przełom XX i XXI wieku ;-) Na pierwszy rzut oka sposób otwierania bez BT to bezpieczne rozwiązanie

Chyba źle zrozumiałeś. Jeśli ja używam TYLKO bluetooth, to jestem bezpieczny nawet bez PINu, nie dorobią sobie tych kluczy. W tym ataku co dałeś linka kluczowe jest, by właściciel użył NFC, c'nie? No to ja nie używam. PIN mam i tak ustawiony, a bluetooth mam wyłączony.

 

Mylisz się Filip, to właśnie NFC czy też implementacja transmisji RFID z szyfrowaniem obsługiwanym przez aplikację Tesli jest wbrew pozorom bezpieczniejsza.


Wyobraź sobie sytuację że jesteś w hotelu, a pod hotelem w niedalekiej odległości stoi zaparkowana Tesla (dane GPS nie są zbyt odległe, bo zakładam że GPS to dodatkowe zabezpieczenie, ale może nie, bo GPS też ma ograniczoną dokładność i to mogłoby powodować czasami problemy z otwieraniem auta). Jakimś prosty range extenderem przesyłasz sygnał bluetooth do kogoś kto stoi przy samochodzie z odbiornikiem odpowiednim i otwiera auto. Bez PIN prawdopodobnie nie pojedzie. "C'nie?".


Jest to wg mnie dużo mniej bezpieczne i mniej zaawansowane technologiczne, bo jak używasz kluczyka samochodowego z dostępem komfortowym, to:

1. Możesz go włożyć do futerału albo folią alumniową owinąć ;-) a w telefonie nie wyłączysz BT

2. Kluczyki mają obecnie akcelerometry i kluczykiem rzadziej się bawisz i nim poruszasz niż telefonem

3. BT ma dużo większy zasięg, więc możesz go wyłapać nawet z zewnątrz budynku. Każdy to może sprawdzić jak duży zasięg mają słuchawki BT.


Ten przykład o którym to jest przykład podatności jakich jest pewnie więcej i które zdążają się niestety wielu producentom, ale ta trochę wygląda jakby ten soft wydawany tak często nie był tak dokładnie testowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środowisku Tesli mówimy, że głównym celem poprawki B jest naprawa bugów powstałych przez poprawkę A.

Natomiast słyszałem niesprawdzone plotki, którym nie ufam, że wyłączenie w telefonie Bluetootha jest prostsze od owijania kluczyków sreberkiem.

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podsumowujac ta ciekawa dyskusje.


Jezeli:


a) rozladowal Ci sie Iphone

b) rozladowal sie tez Apple Watch (nieszczescia chodza parami!)

c) nie masz mozliwosci podladowania jednego badz drugiego chociaz do 1-2% w poblizu

d) zonie tez sie rozladowal smartphone i smartwatch (zgodnie z prawem Murphy'ego) badz nie ma jej w poblizu

e) nie pamietasz do niej numeru telefonu zeby do niej zadzwonic (z cudzego telefonu) zeby ci otworzyla auto zdalnie

f) nie masz przy sobie karty Tesli

g) zona nie ma przy sobie karty Tesli (badz nie ma jej w poblizu)

h) nie kupiles w ASO kluczyka (z oszczednosci rzecz jasna, skoro jezdzisz Tesla znaczy ze biedak wiadomo :P)


to nie wejdziesz do auta a do BMW bys wszedl.

Co prawda w golym iX1 jak nie bedzie kabla w schowku to nadal sie nie naladuje telefonu bo ladowarka indukcyjna jest czescia pakietu "Premium" (rotfl :norty: ) za 7300 PLN (nie do kupienia osobna, to ta slynna "personalizacja") a jak juz wiemy owy pakiet nie lapie sie pod doplaty w PL (tzn lapie, tylko trzeba by bylo kilometrowke prowadzic :norty: )


Jest to jakas zaleta technologiczna jakby nie bylo :cool2:

 

Adam, sedno dyskusji to pokazanie że "wyprzedzanie standardów" to często wytwór marketingowy, który kupują ludzie tacy jak Ty. Jak wejdziesz w szczegóły, to okazuje się, że:

- to nie Tesla pierwsza robi pewne rozwiązania, tylko później to dostarcza niż inni na rynek (to fakt - pokazałem konkretne daty kilka stron wcześniej)

- nie spełnia powszechnych standardów, tylko wprowadza jakieś własne próbując uzależnić od siebie (swojej aplikacji). Niestety widać tutaj ego Ilona Muska, któremu wydaje się że EV zaleją pojazdy Tesli. I o ile kiedyś było to bliskie 100%, tak dzisiaj to pewnie z 25%, a za chwilę będzie to 10 czy 20% światowej produkcji, więc Tesla będzie musiała się dostosowywać do standardów. Poza tym standaryzacja, to jest dobre dla konsumentów, czyli Tesla robi dobrze sobie a nie konsumentom

- niektóre zmiany są wprowadzane jak widać na szybko, nie ma info w dokumentacji, ludzie na forach muszą odkrywać nieudokumentowane funkcje

- te rozwiązania nieudokumentowane dobrze mają podatności


I cała Twoja teza i wyznaczaniu trendów i tego że inni kopiują odwróciła się - to Tesla kopiuje i do tego próbuje uciekać od standaryzacji. Taki jest mój wniosek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W środowisku Tesli mówimy, że głównym celem poprawki B jest naprawa bugów powstałych przez poprawkę A.

 

To jest dobre podsumowanie. Tylko czy wszyscy użytkownicy mają świadomość, że są "członkami zespołów wytwórczych" testując oprogramowanie na sobie? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla (...) nie spełnia powszechnych standardów, tylko wprowadza jakieś własne próbując uzależnić od siebie (swojej aplikacji).

IMHO jest inaczej, Tesla nie dostosowuje się do standardów, bo to kosztuje więcej / dłużej niż zrobić szybko po swojemu.

 

czy wszyscy użytkownicy mają świadomość, że są "członkami zespołów wytwórczych" testując oprogramowanie na sobie? ;-)

Nie wiem, nie jestem wszystkimi użytkownikami, a wg słonika40 nawet nie jestem typowym użytkownikiem.

Użytkownicy, którzy bawią się FSD, mają tą świadomość.

 

niektóre zmiany są wprowadzane jak widać na szybko, nie ma info w dokumentacji, ludzie na forach muszą odkrywać nieudokumentowane funkcje

- te rozwiązania nieudokumentowane dobrze mają podatności

O właśnie, a słyszałeś czy BMW udostępnia API do swoich samochodów? Tesla tak, i, O DZIWO, jeszcze nie słyszałem by ktoś je naprawdę wykorzystał w niecnym celu.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale odpowiadajac konkretnie na pytanie - zalezy w jakim kraju.

W wiekszosci krajow Europy da sie, w PL jeszcze nie (i raczej nigdy sie nie bedzie dalo dopoki jazda 160-170 km/h bedzie powszechnie akceptowana)

 

Więc zadaje kolejny raz w tym wątku pytanie: do czego w takim razie nadają się te elektryki z mocą 300-500KM? Do szybkiej jazdy po autostradzie/ekspresówce już wiemy że nie. Na tor do latania bokiem i upalania? No też wiemy że nie. Więc co: do zapierd.. po mieście? Pomiędzy światłami, pieszymi, rowerzystami? Jeśli ktoś do tego ma zamiar je wykorzystywać to powstrzymam się od komentarza bo musiałbym dostać za niego bana.

Do takiej jazdy do jakiej mógłbym używać wszystkich Tesli performance wystarczy mi pierdek o mocy 100-120KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak napisalem - "W wiekszosci krajow Europy da sie"

Przyklad 10 milionowej Szwecji z granica od-do o dlugosci 2200km jest tak samo miarodajny jak 17 milionowej Holandii z granica od-do 300km :cool2:

Dziękuję za wyjaśnienie, Ci co nie mają elektryka na pewno uwierzą, że „da się” :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Filip z tym api żartujesz sobie prawda? Maly hint. Kazdy producent kupuje lub integruje third party oprogramowanie a ten soft po jakims api się komunikuje z reszta. Taki Netflix, czy tez Spotify jest zintegrowane z autem przez jakieś api, zadna To nowość. Zaimponuj nam w końcu czymś co jest w tesli a czego nie ma bmw bo jak na razie słabo ci idzie Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Jeśli ktoś do tego ma zamiar je wykorzystywać to powstrzymam się od komentarza bo musiałbym dostać za niego bana.

Spokojnie, regulamin tego forum wydaje się martwy, słonik40 cały czas pisze o łamaniu prawa na autostradzie, i nic.

 

Filip z tym api żartujesz sobie prawda? Maly hint. Kazdy producent kupuje lub integruje third party oprogramowanie a ten soft po jakims api się komunikuje z reszta. Taki Netflix, czy tez Spotify jest zintegrowane z autem przez jakieś api, zadna To nowość. Zaimponuj nam w końcu czymś co jest w tesli a czego nie ma bmw bo jak na razie słabo ci idzie

Ręce mi opadają, ale już nie, bo to tylko słonik40. Tesla ma oficjalne API auta dostępne przez internet. Jeśli nie rozumiesz to nie pisz. BMW takowe wystawia?

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.