Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Niektóre rzeczy robią, żeby robić wrażenie, a nie po to, żeby były funkcjonalne ;) U siebie w G12 też mam kilka takich bajerów, których normalnie nie używasz, tylko się nimi chwalisz :D


Poczekałbym jednak z oceną do fizycznego pomacania tego, ale faktem jest, że nie robi to dobrego wrażenia. Te wszystkie pływające ikonki kojarzą mi się mocno z tymi najtańszymi systemami ze Skody/Renault/itp. Zresztą w Renault Captur 2020 taki pionowy tablet już jest :lol: Pożyjemy, zobaczymy, ja tam na nowe auta co raz mniej patrze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z każdym modelem jest coraz gorzej jeszcze jeden model do przodu i kierowaca będzie tylko pionkiem a auto będzie wykonane z bambusa, trzciny i śliny. Nie będzie miało wykładziny oraz podsufitki bo producent stwierdzi że to zbędne w aucie za 500tyś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://cleantechnica.com/2020/06/13/there-will-be-blood-peter-mertens-former-head-of-audi-rd-we-all-did-sleep/


Dla znających niemiecki jest tez wersja oryginalna w necie. Tutaj macie świetnie wytłumaczone dlaczego Niemcy sobie tak bardzo nie radzą z softem w autach. W skrócie - bo tymi firmami rządzą hardware’owcy którzy nie rozumieją software’u.


Prosty przykład - Apple właśnie dodało carkey do G30 - ale tylko od modelu 2020 - żenada bo jakiś księgowy oszczędził gdzieś 50 centów. Dlaczego to zrobił? To tłumaczą w artykule.


Kontrprzykład - kupiłem sobie ebike z silnikiem boscha, model z końca 2019. Właśnie dostałem info ze wypuszczono nowy soft który dołoży mi 10Nm momentu :). Dlaczego byli to w stanie zrobić? Bo Bosch jest producentem a nie tylko integratorem. Znów wytłumaczenie w artykule.


Rynek to rozumie i właśnie dlatego akcje tesli idą tak w górę bo każdego dnia uciekają ze swoim softem coraz bardziej. A HW? HW można kupić od poddostawcy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tesli to rynek bardziej rozumie pierdy z glosnikow i autopilota niz to czy lepszy w ich aucie jest software czy hardware. No i to, ze wysłali roadstera w kosmos.


@maly - nie przesadzaj, nie możesz powiedzieć, że teraz auta są dla kierowców gorsze, bo są lepsze, a to, że BMW jest do tyłu z duperelami, no cóż, mi to wisi bo nie używam tego podczas jazdy.

To jest fajne dla użytkowników, którzy siedzą na fejsie i oglądają filmy podczas jazdy.


Nie przeceniajcie inteligencji ulicy, która akcje tesli kupuje. Ulica kupuje to, co jest modne a nie to, co ma dobre podwaliny pod sukces w przyszłości. Gdyby było jak piszesz, bambaryla, to by nie bylo baniek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W czym są lepsze dla kierowców? Byly dwa modele temy gdzie zawieszenia były już zaawansowane, wspomaganie jeszcze hydrauliczne a auto prowadził tylko kierowca z lekką pomocą esp.

Przez jazdę autonomiczną uklady kierownicze są tragiczne, przez asystentów kierowcy zapominają jak się jeździ autem to samo kontrole trakcji wiele osob myśli że ta przyczepność nie ma limitu i zapierdziela pk 180km/h w deszczu. Obecne auta ogłupiają kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi w g20 jest lepiej niż w e90 chociaż tu masz rację - układ kierowniczy. Nikt nie zabrania kierowcom być profesjonalistami, a systemy pomagają a nie przeszkadzają. To, że mamy więcej narzędzi, nie znaczy, że musimu jechać na niedoskonałym autopilocie.

To nie wina produktu ani producenta, że daje więcej możliwości.

To ludzie są leniwi. No i bardzo dobrze, ze debili czasem zastąpi system. Ja mam wszystko off poza automatycznym hamowaniem przy cofaniu. Sam wiem, ze nie wszystko zobaczę, a jak jakiś kolarz 45 km/h mi śmignie to mógłbym go zabić wyjeżdżając z miejsca parkingowego.

Sorry ale do e90 już nie wrócę chociaż to piękne auta i tęsknię za hydrauliką. Co do zawieszenia - tam na 16 ROF byl gorszy komfort niż w g20 18 ROF więc coś te zawieszenia też ulepszyli.

No i dla kierowców jest kosmiczny progres w komforcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maly - nie przesadzaj, nie możesz powiedzieć, że teraz auta są dla kierowców gorsze, bo są lepsze, a to, że BMW jest do tyłu z duperelami, no cóż, mi to wisi bo nie używam tego podczas jazdy.

Są gorsze, sporo wypisałem już w tym temacie tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367081&p=2670149#p2670149


Dzisiejsze auta mają lepsze liczby oraz więcej systemów bezpieczeństwa, traktujących kierowców jak idiotów. Niestety, jeśli kierowcę przyzwyczaisz do wygód, to umiejętności zanikają. Jak ktoś jeździ ostatnie 10 lat w automacie z czujnikami parkowania, każ mu zaparkować DUŻYM autem bez czujników w manualu, to zrozumiesz o czym mówię.


Tesla do tego dąży jeszcze bardziej - toż autonomiczna jazda sprawi, że jeszcze gorzej ludzie będą jeździć samodzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@maly - nie przesadzaj, nie możesz powiedzieć, że teraz auta są dla kierowców gorsze, bo są lepsze, a to, że BMW jest do tyłu z duperelami, no cóż, mi to wisi bo nie używam tego podczas jazdy.

Są gorsze, sporo wypisałem już w tym temacie tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367081&p=2670149#p2670149


Dzisiejsze auta mają lepsze liczby oraz więcej systemów bezpieczeństwa, traktujących kierowców jak idiotów. Niestety, jeśli kierowcę przyzwyczaisz do wygód, to umiejętności zanikają. Jak ktoś jeździ ostatnie 10 lat w automacie z czujnikami parkowania, każ mu zaparkować DUŻYM autem bez czujników w manualu, to zrozumiesz o czym mówię.


Tesla do tego dąży jeszcze bardziej - toż autonomiczna jazda sprawi, że jeszcze gorzej ludzie będą jeździć samodzielnie.

 

Dokładnie takie samo zdanie mam. Ile razy ktoś mi zajechał drogę bo czujnik w lusterku pokazywał że ma wolne (widziałem kolor diody) nawet nie patrzą w lusterka tylko na diodę. W mercedesie ten system działał idealnie ale w F80 rozbijał bym się dwa razy w tygodniu jak bym tylko na nim polegał. Takie rzeczy oglupiają.

Druga sprawa że kierowców też mamy coraz gorszych. Kiedyś jak ktoś nie potrafił to nie jeździł teraz każdy ma prawo jazdy i auto, babcia, teściowa pani z warzyniaka i takim osobą może faktycznie te systemy ratują życie ale mi się to nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, mi się wydaje, że to te same osoby, które kiedyś miały manuale bez systemów, teraz mają automaty z systemami i nadal nie umieją jeździć. Zawsze byli kiepscy kierowcy, u mnie na wsi nikt nie ma czujników, jeżdżą 15 letnimi autami i również są tacy co jeżdżą jak c**y. No niestety takie jest przekleństwo dobrego kierowcy, że musi uważać na tych kiepskich i tak zawsze było. W mojej ocenie wiele się nie zmienilo przez ostatnie 15 lat pod tym względem.

Nie pamiętam kiedy ktoś chciał mi cofnąć z miejsca parkingowego jak przejeżdżałem lub zajechać drogę, nasze doświdaczenia są subiektywne i dopóki ktoś nie zarzuci statystykami na ile systemy pomagają a na ile przeszkadzają, to będziemy tak gdybać.

Moje doświadczenia mówią mi, że przez ostatnie 15 lat ludzie nauczyli się np. Zachowywać odstęp czy nie zapierdalają tak golfami 3.


Tak jak Wy uważam się za nieprzeciętnie dobrego kierowcę, ale nie przesadzajmy, że to wina systemów - jeśli ktoś ma lusterko i w nie nie patrzy to zwykła ignorancja. Ja na takich kierowców mam klakson i niestety muszę za nich myśleć, jak wszędzie i zawsze.


Czujnik martwego pola powstał w odpowiedzi na martwe pole (ofc), gdyby lusterka były dobre a ludzie uważni, to nikt by się tym nie interesował. Jak ktoś jest nieuważny, to nawet na autopilocie wjedzie w ciężarówkę. Nic nas nie zwalnia od myślenia.


O, ostatnia nieprzyjemna sytuacja była jak przechodziłem z dzieckiem przez przejście dla pieszych i jakiś taksiarz chciał mi po piętach przejechać jakąś Bravą. Bez systemów...


A tak wracając do tematu - jakoś bez echa w temacie przeszła prezentacja iX3 - w cenie tm3 long range ;)

Jak i4 bedzie miało parametry tesli performance przy cenie m340i (też 280 tys) to raczej nie będzie lipy, rynek to kupi, bo kto nie dopłaci z 50-100 tys (w opcjach) do BMW?

Teraz ludzie jednak te auta kupują choć są szybkie fordy :)

Może się okazać, że TM3 do i4 będzie takim mustangiem do BMW M3 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • Członkowie klubu
Nie wiem, czy widzieliście następny wpis Grześka Ciźli o elektrykach. Podobno na Ukrainie standardem jest podpięcie się na lince (za drobną opłatą) do Tira i ładowanie w ten sposób baterii :lol: Przykład jak można sobie radzić w przypadku niedostatków infrastruktury.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa informacja od BMW Press: BMW Group jest już wiodącym dostawcą zelektryfikowanych pojazdów: do końca 2021 roku BMW Group będzie oferować pięć w pełni elektrycznych pojazdów seryjnych: BMW i3 *, MINI Cooper SE *, BMW iX3 *, BMW iNEXT oraz BMW i4. Kolejnym kamieniem milowym będzie nadchodząca generacja BMW serii 7. Flagowy model BMW będzie dostępny z czterema różnymi technologiami napędu: z wysoce wydajnym silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym z technologią 48-woltową, jako zelektryfikowana hybryda plug-in oraz, po raz pierwszy, jako w pełni elektryczny model BEV. Do 2023 r. Firma będzie miała na drogach 25 zelektryfikowanych modeli - połowa z nich będzie w pełni elektryczna.


Oprócz BMW serii 7, w całej gamie modeli zostanie wprowadzona wszechstronna elektryfikacja: kolejnymi przykładami „Power of Choice” będą duże BMW X1 i BMW serii 5, które będą również dostępne w przyszłość ze wszystkimi czterema wariantami układu napędowego - w pełni elektrycznym, hybrydowym plug-in, dieslem i benzyną z technologią 48-woltową.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niby wszystko fajnie tylko jedne firmy juz teraz sprzedaja setki tysiecy elektrykow rocznie a inne firmy jak BMW snuja swoje fantazje czego to nie beda mialy za rok, za dwa etc, papier wszystko przyjmie.


Dzis w salonie BMW masz do wyboru elektryczne modele:

1. i3 - bez komentarza :twisted:


Tyle.


iX3 - na 2020r nie zamowisz bo podobno "wyprzedano" - szkoda ze BMW sie nie pochwalilo ilez to sztuk planuja wyprodukowac i ile to juz wyprzedali.


BMW iX3 to GNIOT a nie samochod elektryczny, zrobiony zostal na odpier^%&, firma nawet nie zrobila specjalnej premiery, ot wspomniano o nim na jednym slajdzie razem z X3 w dieslu :duh:

Wyglada to tak jakby kazano im po prostu wypuscic cos elektrycznego a oni ani tego nie chca ani produkowac, ani sprzedawac.


To auto jest na platformie spalinowego X3, buda nie jest wogole optymalizowana pod naped elektryczny (marnotrawstwo przestrzeni), nie ma napedu 4x4 (SUV bez X-drive :norty: :norty: ), ma 7s do setki i 350km zasiegu i kosztuje doposazone ponad 70k euro.


W USA dealerzy BMW odmowili sprzedazy tego gniota, w porownaniu do modelu Y Tesli (50k $, 5s do setki, 450km zasiegu) naped, osiagi, zasieg, infotainment to deklasacja i chcieli uniknac zenujacych porownan.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem dzisiaj Taycanem 4S :D :D :D


Uuuu, takie nieduże prosię, a kloc ciężki ogromnie. Nie wiem czy sprzedawca był zadowolony z brania zakrętów w czterokołowym poślizgu :lol: Jak się człowiek przyzwyczai, że auto rozmiaru BMW 3 ma masę X5, to bardzo przewidywalnie się prowadzi. A poza tym wszystko jak w każdym Prosiaku.


W zasadzie to co robi największe wrażenie, to przyspieszenie nie od zera, a w trakcie jazdy, bo jedziesz np 80kmh, dajesz gaz i głowa wali w zagłówek za każdym razem, bo jest taki kop. Czy bym kupił? Eeee, jakby było ładniejsze, dwudrzwiowe.. Toż jako auto użytkowe to nie ma sensu bez infrastruktury, ale po mieście i okolicach województwa, czemu nie, na trasy mam inne auta.


Czy to faktycznie zmiecie mocne spalinówki? Nie do końca. Efekt jest taki, że o ile początkowy zryw jest przeogromny, to dalsze przyspieszenie jest normalne, jak w szybkich autach. Z drugiej strony, jak mamy sportowe auto kręcone np. w okolice 4tys obrotów, to zryw ma niewiele gorszy.


Brakuje mi też tego efektu Tesli, że tanie auto dla ludu daje przyspieszenie M3. Nie jest tanio, a osiągi są adekwatne do wysokiej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niemcy /rząd niemiecki/ mają zainwestować bilion Euro w wodór wytwarzanie z OZE i napędy wodorowe do różnych środków transportu. Są spóźnieni na napędy z baterii więc uciekają w przyszłość. Nie martwiłbym się więc o Niemiecki przemysł moto. Może będzie krótka czkawka ale potem znów będą na przodzie tego wyścigu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeździłem dzisiaj Taycanem 4S :D :D :D


W zasadzie to co robi największe wrażenie, to przyspieszenie nie od zera, a w trakcie jazdy, bo jedziesz np 80kmh, dajesz gaz i głowa wali w zagłówek za każdym razem, bo jest taki kop.


Czy to faktycznie zmiecie mocne spalinówki? Nie do końca. Efekt jest taki, że o ile początkowy zryw jest przeogromny, to dalsze przyspieszenie jest normalne, jak w szybkich autach. Z drugiej strony, jak mamy sportowe auto kręcone np. w okolice 4tys obrotów, to zryw ma niewiele gorszy.

 

Taycan 4S ma raptem 4.0s do setki, to sa osiagi modelu 3 Tesli LR z fabrycznym tuningiem (wersja Perf. ma 3,4s/100kmh)

Entry level mozna powiedziec jezeli chodzi o szybkie elektryki a mimo to jak piszesz robi juz robote (glownie przez ten swietny, natychmiastowy kickdown bez zadnego laga)


Odpowiedzia na mocne spalinowki, tym bardziej sportowe jak piszesz, sa szybsze wersje - Turbo w Porsche czy Perf. w Tesli - przyspieszenia w okolicach 3-3,5s/100kmh dla mnie to jest kosmos, tym bardziej ze nie ma tej zmudnej procedury launch control, gazowania, strzelania z hamulca itp - po prostu w dowolnym momencie wciskasz mocniej pedal gazu i w totalnej ciszy wszystko inne znika natychmiastowo z tylu :norty: :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu w dowolnym momencie wciskasz mocniej pedal gazu i w totalnej ciszy wszystko inne znika natychmiastowo z tylu :norty: :norty:

A tutaj się rozczarowałem. Tzn elektryk jest cichszy tylko przy ruszaniu i przy pełnym gazie. Ale w normalnej jeździe jest identycznie głośny jak spalinówka i to i wewnątrz i na zewnątrz, bo specjalnie zwracałem uwagę. Dzisiejsze silniki są tak ciche, że 99% tego co słyszysz to opony i szum wiatru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niemcy /rząd niemiecki/ mają zainwestować bilion Euro w wodór wytwarzanie z OZE i napędy wodorowe do różnych środków transportu. Są spóźnieni na napędy z baterii więc uciekają w przyszłość. Nie martwiłbym się więc o Niemiecki przemysł moto. Może będzie krótka czkawka ale potem znów będą na przodzie tego wyścigu.

 

nie, nie są spóźnieni w kwestii baterii tylko obecna technologia jest nieekonomiczna i nieekologiczna. Do tego mało użyteczna...

może baterie półprzewodnikowe coś zmienią ale to też póki co F&E...

wodór po prostu łatwiej przechować i szybciej tankować (ta sama technologia co LPG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie, nie są spóźnieni w kwestii baterii tylko obecna technologia jest nieekonomiczna i nieekologiczna. Do tego mało użyteczna...

wodór po prostu łatwiej przechować i szybciej tankować (ta sama technologia co LPG)

 

1. doslownie KAZDY producent samochodow na swiecie dzis przeczy Twojej smialej tezie.

2. mowienie o malej uzytecznosci elektrykow, gdy moja hybryda (2-gie auto), robiaca raptem 20-25km na pradzie, bylem ostatni raz na stacji benzynowej kilka mies temu (a jezdzi codziennie po ~40-50km), jest kolejna smiala teza.

3. wodor jeszcze sie nie pojawil na szeroka skale a juz zdazyl podzielic los betamax, DAT, hd-dvd, minidisc, SACD etc etc.

4. jaki sens mialoby wogole kupowanie auta na wodor? w elektryku (porzadnym) najfajniejsze jest to ze codziennie rano masz pod domem "zatankowane" auto ktorym mozesz przejechac >400km. Zatankowane dodatkowo za "grosze" w porownaniu do benzyny.

5. auta wodorowe dla mnie osobiscie do uzytku prywatnego nie maja zadnego sensu - musialbym je regularnie tankowac na stacji podobnej do obecnych benzynowych, cena wodoru bylaby zupelnie fikcyjna i upolityczniona wg widzimisie rzadzacej partii.

6. Pradu (prywatnego, wystarczajacego dla 90% kierowcow) specjalnie dla elektrykow, nie da sie w zaden sposob oblozyc zadna akcyza, dodatkowym podatkiem etc - jedyne wyjscie to opodatkowac dodatkowo elektryczne auta, czego przez najblizsze 10-15 lat nie zrobi zadne panstwo (jest wrecz odwrotnie - ulgi, przywileje etc) - bo byloby to polityczne samobojstwo i dzialanie wywrotowe.

7. Przewiduje ze w najblizszych latach beda w Europie powstawac masowo punkty poboru oplat na zwyklych drogach - jak w Norwegii - bo utracona czesc wplywow podatkowych z benzyny bedzie bardziej i bardziej widoczna w budzecie, elektrykow bedzie przybywac teraz lawinowo a cen pradu nie da sie podnosic bo odczuje to inflacyjnie cala gospodarka.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Apropo porownania mojej F30 330e z Tesla model 3 i komentarzami (slusznymi) ze wypadaloby porownywac ja juz z G20 -


- znalazlem ciekawy artykul w miesieczniku "Auto moto" 01/2020 z serii Tesla model 3 vs najnowsza technologia niemieckiej klasy premium malych limuzyn czyli - BMW G20 330e (benzynowa hybryda), Mercedes C 300de (dieslowa hybryda :roll: ) oraz Audi S4 TDI ( :shock:, "usportowiony" diesel z racji braku w ofercie hybrydowej A4 )


Artykul jest przedrukiem z niemieckiego "Auto zeitung" wiec ciezko o calkowita obiektywnosc :twisted: , w polskiej edycji gazety - zostalo zmienione kilka drobnych rzeczy (m.in. ostateczna punktacja, ceny oraz kolejnosc miejsc 3/4).

https://www.autozeitung.de/audi-s4-bmw-3er-mercedes-c-klasse-tesla-model-3-vergleichstest-197859.html?image=0


Kilka wnioskow:


1. Tesla model 3 wygrywa miazdzaca przewaga nad cala konkurencja, BMW G20 330e jest najgorszym autem w zestawieniu :shock: (wersja niemiecka) badz na 3-cim miejscu (wersja polska)


2. Autorzy powinni przestac pisac "cena od.." - w przypadku niemieckiej klasy premium wyposazenie dodatkowe to nierzadko 40-50% wartosci bazowej auta. Golasow NIKT nie kupuje. Co gorsza nie pisza ceny testowanego egzemplarza co jest wg mnie perfidnym oszustwem zeby zachecic ludzi do pojscia do salonu gdzie pozniej czlowiek dowiaduje sie ze za kazda pierdole producent kaze sobie slono doplacac. W przypadku Tesli - cena bazowa = cena ostateczna za auto z PELNYM wyposazeniem (+lakier, ewentualnie hak)


2. Zupelnie niepotrzebnie do porownania uzyto modelu Performance jezeli posredni model Long Range AWD jest i tak nadal szybszy od calej konkurencji.

Ceny po zrownaniu wyposazenia wychodza wtedy - BMW ~260-270k PLN, Merc ~260-270k PLN, Audi S4 ~380k PLN, Tesla 240k PLN. (W Norwegii ceny hybryd podobne, Tesla ~200k PLN a Audi ~450k PLN)


3. Przestrzen ladunkowa w hybrydach to zart.


4. "Slynny autopilot Tesli nie zawsze spisuje sie bez zarzutu -... - inzynierowie niemieckich marek sa tu o krok przed amerykanskim producentem elektrykow" - to juz jest propaganda na poziomie TVP :norty: :norty:

BMW na aktywnym tempomacie nie jest w stanie sama w korku po 3 sek ruszyc i trzeba ja re-aktywowac a oni narzekaja na autopilota Tesli :duh:


5. Model 3 pomimo 500kg baterii jest lzejszy! od Audi jak i od Mercedesa. BMW jest 30 kg lzejsze od Tesli ale to jedynie dlatego ze nie posiada napedu AWD. :shock:


6. W kategorii "NAPED" - przyspieszenie, v-max, skrzynia biegow, rozwijanie mocy, kultura pracy silnika - wszedzie Tesla miazdzy konkurencje.


7. w kategorii "UKLAD JEZDNY" i przede wszystkim prowadzenie w zakretach ( :twisted: :twisted:) i przeniesienie napedu - Tesla miazdzy konkurencje.


8. Wyciszenie modelu 3 jest FATALNE przy wysokich predkosciach. Po miescie identycznie jak u konkurencji a potem im szybciej tym gorzej - wnioski - to nie jest auto do cotygodniowego jezdzenia 150km/h po autostradzie i warto miec tego swiadomosc przed zakupem. Sa poradniki na youtube/forach jak ludzie montuja aftermarketowe uszczlki (sic!) na dachu ktore redukuja halas - wstyd dla producenta ze tego nie ogarnia sam.


50218571543_7b10a189a2_o.jpg


50219445312_2520a44d8f_o.jpg


50219445242_9e5baff722_o.jpg


50218571343_4be72a769a_o.jpg


50218571278_63026e9c9b_o.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne podsumowanie ;)


Ja ostatnio słuchałem wypowiedzi Muska, gdzie mówił, że biznes paneli solarnych dla nich będzie prawdopodobnie większy niż samochodowy, dlatego że cała branża jest dużo większa. To co się natomiast mi bardzo podoba, to że Tesla będzie mieć całościowo zintegrowany system, czyli kupisz sobie Teslę + Powerwalla + solary i możesz postawić domek choćby na środku bezludnej wyspy i żyć :P Efekt będzie taki sam jak w przypadku Apple - kompletny ekosystem, który będzie mieć nie tyle fanów, co wyznawców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fajne podsumowanie ;)


Ja ostatnio słuchałem wypowiedzi Muska, gdzie mówił, że biznes paneli solarnych dla nich będzie prawdopodobnie większy niż samochodowy, dlatego że cała branża jest dużo większa. To co się natomiast mi bardzo podoba, to że Tesla będzie mieć całościowo zintegrowany system, czyli kupisz sobie Teslę + Powerwalla + solary i możesz postawić domek choćby na środku bezludnej wyspy i żyć :P Efekt będzie taki sam jak w przypadku Apple - kompletny ekosystem, który będzie mieć nie tyle fanów, co wyznawców.

żeby się nie przeliczył. chińczycy podglądneli sztuczki i teraz sami produkują dobre panele, do tego niemcy przestały bronic swojego rynku...

plus że je chce produkować i montować w swoich fabrykach by być neutralnym CO2 z produkcji. to się chwali

Takie pomysły już istnieją !! to nie jest nowowść. Firmy oferują carporty zintegrowane z akumulatorami do tego falownik i jesteś samowystarczalny...

można też samemu, bo to żadna trudna technologia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie, nie są spóźnieni w kwestii baterii tylko obecna technologia jest nieekonomiczna i nieekologiczna. Do tego mało użyteczna...

wodór po prostu łatwiej przechować i szybciej tankować (ta sama technologia co LPG)

 

1. doslownie KAZDY producent samochodow na swiecie dzis przeczy Twojej smialej tezie.

2. mowienie o malej uzytecznosci elektrykow, gdy moja hybryda (2-gie auto), robiaca raptem 20-25km na pradzie, bylem ostatni raz na stacji benzynowej kilka mies temu (a jezdzi codziennie po ~40-50km), jest kolejna smiala teza.

3. wodor jeszcze sie nie pojawil na szeroka skale a juz zdazyl podzielic los betamax, DAT, hd-dvd, minidisc, SACD etc etc.

4. jaki sens mialoby wogole kupowanie auta na wodor? w elektryku (porzadnym) najfajniejsze jest to ze codziennie rano masz pod domem "zatankowane" auto ktorym mozesz przejechac >400km. Zatankowane dodatkowo za "grosze" w porownaniu do benzyny.

5. auta wodorowe dla mnie osobiscie do uzytku prywatnego nie maja zadnego sensu - musialbym je regularnie tankowac na stacji podobnej do obecnych benzynowych, cena wodoru bylaby zupelnie fikcyjna i upolityczniona wg widzimisie rzadzacej partii.

6. Pradu (prywatnego, wystarczajacego dla 90% kierowcow) specjalnie dla elektrykow, nie da sie w zaden sposob oblozyc zadna akcyza, dodatkowym podatkiem etc - jedyne wyjscie to opodatkowac dodatkowo elektryczne auta, czego przez najblizsze 10-15 lat nie zrobi zadne panstwo (jest wrecz odwrotnie - ulgi, przywileje etc) - bo byloby to polityczne samobojstwo i dzialanie wywrotowe.

7. Przewiduje ze w najblizszych latach beda w Europie powstawac masowo punkty poboru oplat na zwyklych drogach - jak w Norwegii - bo utracona czesc wplywow podatkowych z benzyny bedzie bardziej i bardziej widoczna w budzecie, elektrykow bedzie przybywac teraz lawinowo a cen pradu nie da sie podnosic bo odczuje to inflacyjnie cala gospodarka.

 

ad.1 na jakiej podstawie tak twierdzisz? i nie teza a hipoteza, tyle że twoja. Ja opieram się na faktach / budowa i ograniczenia obecnych akumulatorów ograniczają wszystko. Może się uda gdy będzie możliwość wykorzystania nadprzewodników wysokotemperaturowych albo baterii półprzewodnikowych, ale teraz?

ad 2. a propos wizyt na stacji. moje drugie auto, z małym dieslem odwiedzam stację raz na miesiąc a jeżdżę tak jak ty... więc elektryk tu wiele nie popisze się...

ad 3. a Japonia, a Mercedes? Jest w takiej samej sytuacji jak elektryki...

ad 4. naprawde nie wiesz? większy zasięg, większy bagażnik, szybsze tankowanie, bardziej ekologiczne auto od elektryka, tyle wystarczy...

ad 5. skąd taka wiedza. koszt wodoru nie musi być większy od prądu bo jest łatwiejszy do przechowywania a może być produkowany przez OZE / patrz projekt połączonych ogniw PV z ogniwami do hydrolizy...

ad 6. tu jest plus - zwłaszcza jak sie ma podwojna taryfe... ale już się myśli o ograniczeniach mocy przyłączy domowych. oraz o opłatach...

ad 7. czyli przejście podatku z jednego na drugi, mnie się wydaje że to będzie raczej droższy prąd... ale tu możemy tylko gdybać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.