Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

BMW G20 330i Xdrive czy RWD

Witam koledzy i pasjonaci bmw, wybrałem już swoja konfigurację i będzie to Sporline a nie M Sport - poprostu bardziej mi sie podoba.

Nie dobiorę sportowego zawieszenia czy adaptacyjnego, żadnej szpery i sporotowego ukladu kierowniczego - tak zaznaczyłerm zeby oszczedzić zbednych podpowiedzi. Trochę poszperałem po necie (tutaj tez) i ludzie piszą różne rzeczy i czym więcej czytam tym większy mętlik w głowie co wybrać. Mieszkam na Podkarpaciu ale to nie znaczy ze w Bieszczadach choć jezdzę tam czasami na narty i "zazwyczaj" drogi są dobrze odsnieżone i raczej obale też mit o aplach bo tam tez nie ma problemów z dojazdem.

75% jazdy robię do pracy czyli jakies 20km w dwie strony :D (jazda podmiejska i miejska) a reszta to róznie ale raczej krajówki i autostrady. Nigdy nie miałem auta z tylnym napędem ale sporadycznie zdarzało sie mi jechac z takim napędem. Nie ma tez dla mnie wiekszego znaczenia czy bedę szybszy na światłach z xdrivem czy RWD bo to juz mi raczej przeszło i nie jest to jakims wyznacznikiem ale nie mówie że czasami nie lubie depnąc stad ten wybór silnika.

Moje dylematy są związane raczej z trwałości czyt awaryjnością xdriva, spalaniem, bezpieczeństwem, prowadzeniem samochodu i zeby mnie tył nie wyprzedzał w RWD :lol: itp.

Na ten moment jestem 60% do 40% za RWD :?:

Proszę o w miarę merytoryczne podpowiedzi i wasze uwagi z jazdy, dzieki z góry

Mam RWD w g20, miałem e90 i f30. Dopóki w zeszłym roku nie wpakowałem się na górską przełęcz nie odczuwałem potrzeby 4wd. Nie bój się, że auta nie opanujesz - kontrola trakcji od dawna rozwiązała ten problem.

Sam musisz sobie odpowiedzieć ile razy w roku skorzystasz z dodatkowego napędu i czy warto dopłacać i (nieznacznie) zmniejszać zwinność auta.

Pamiętaj, że przy xdrive bieżnik opon musi być zużywany równomiernie, więc jeżeli zastosujesz ogumienie mieszane (brak możliwości zamiany tył-przód) to może to spowodować częstszą wymianę opon.

 

a o co chodzi z tym mieszanym ogumieniem? bo juz sie z tym spotkałem na forach i nadal sie nad tym zastanawiam. mozesz wyjaśnić :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW G20 330i Xdrive czy RWD

Witam koledzy i pasjonaci bmw, wybrałem już swoja konfigurację i będzie to Sporline a nie M Sport - poprostu bardziej mi sie podoba.

Nie dobiorę sportowego zawieszenia czy adaptacyjnego, żadnej szpery i sporotowego ukladu kierowniczego - tak zaznaczyłerm zeby oszczedzić zbednych podpowiedzi. Trochę poszperałem po necie (tutaj tez) i ludzie piszą różne rzeczy i czym więcej czytam tym większy mętlik w głowie co wybrać. Mieszkam na Podkarpaciu ale to nie znaczy ze w Bieszczadach choć jezdzę tam czasami na narty i "zazwyczaj" drogi są dobrze odsnieżone i raczej obale też mit o aplach bo tam tez nie ma problemów z dojazdem.

75% jazdy robię do pracy czyli jakies 20km w dwie strony :D (jazda podmiejska i miejska) a reszta to róznie ale raczej krajówki i autostrady. Nigdy nie miałem auta z tylnym napędem ale sporadycznie zdarzało sie mi jechac z takim napędem. Nie ma tez dla mnie wiekszego znaczenia czy bedę szybszy na światłach z xdrivem czy RWD bo to juz mi raczej przeszło i nie jest to jakims wyznacznikiem ale nie mówie że czasami nie lubie depnąc stad ten wybór silnika.

Moje dylematy są związane raczej z trwałości czyt awaryjnością xdriva, spalaniem, bezpieczeństwem, prowadzeniem samochodu i zeby mnie tył nie wyprzedzał w RWD :lol: itp.

Na ten moment jestem 60% do 40% za RWD :?:

Proszę o w miarę merytoryczne podpowiedzi i wasze uwagi z jazdy, dzieki z góry

Mam RWD w g20, miałem e90 i f30. Dopóki w zeszłym roku nie wpakowałem się na górską przełęcz nie odczuwałem potrzeby 4wd. Nie bój się, że auta nie opanujesz - kontrola trakcji od dawna rozwiązała ten problem.

Sam musisz sobie odpowiedzieć ile razy w roku skorzystasz z dodatkowego napędu i czy warto dopłacać i (nieznacznie) zmniejszać zwinność auta.

Pamiętaj, że przy xdrive bieżnik opon musi być zużywany równomiernie, więc jeżeli zastosujesz ogumienie mieszane (brak możliwości zamiany tył-przód) to może to spowodować częstszą wymianę opon.

To Xdrive v RWD to zupełnie inne prowadzenie i możliwości. Xdrive daje lepsze możliwości jazdy w każdych warunkach - pewniej. Na pytanie ile w razy w roku korzystam z Xdrive - odpowiedz jest codziennie. Każdego dnia a nie jak opisują tu niektórzy jak pojedziesz w góry. Mam kilka aut w tym mocne RWD to jest zupełnie inna jazda w porównaniu do Xdrive.

Auto z Xdrivem mam na codzień do roboty - czy pada deszcz, śnieg, jest słonecznie to auto musi przejechać i to robi. Największym minusem jest prędkość w Xdrive mogę szybciej jechać gdy jest ślisko - co jest oczywiście złudne. Ale daje lepsze możliwości niż RWD. RWD szczególnie przy moich mocniejszych autach to w wcześniej mnie informuje że jadę za szybko, za dynamicznie - Xdrive jest to dużo później i mniej subtelnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z perspektywy ciezkich norweskich zim i jazd E90/F20/F30/F10 (RWD) i teraz ostatniej zimy TM3 (AWD) - jezeli sytuacja na drodze jest na tyle zla ze RWD sobie nie radzi - to wtedy i AWD nic nie daje w sumie. Sa po prostu takie ulice zawalone sniegiem/lodem ze TM3 tanczyla na drodze jak szalona i jazda/podjazd byly i tak niemozliwe.

 

Może po prostu Tesla za ciężka? Ja na zimowych wyjazdach w góry już kilka razy utknąłem w gigantycznym korku (głównie zjazd/podjazd pod wyciągi narciarskie) i niestety korek najczęściej powodowało BMW :oops: Natomiast mój SUV (4WD ze zwykłym haldexem, a nie jakaś rasowa terenówka z blokadą mostów) nawet się nie zająknął przy podjeżdżaniu tam gdzie inne samochody stały. Tak więc, to że RWD sobie nie radzi nie jest wyznacznikiem, że nic sobie nie poradzi - totalna bzdura.

 

Jeszcze raz z mojej perspektywy nowreskich zim - jak jest mokro, ubity snieg, puszysty snieg etc - w 99% przypadkow majac dobre zimowki na RWD nie mialem nigdy problemow.

Natomiast sa takie momenty i miejsca, ze po deszczu czy mokrym sniegu - drogi lodowacieja (nawet pieszym jest ciezko sie przemieszczac bo ladujesz na dupie ciagle) - i wtedy AWD nie daje ZUPELNIE NIC, zachowuje sie jak sanki.

Mowie szczegolnie o mini podjazdach do domow majacych 10-15 stopni nachylenia, ktorych w Norwegii jest MNOSTWO. Jak sa oblodzone i nie posypane niczym - mozna sobie AWD wsadzic w d&^&.


AWD w Tesli podejrzewam jest jakims dolaczanym, tanim AWD natomiast nie zmienia to zupelnie rzeczy bo tutaj praktycznie kazde auto od segmentu D wzwyz ma AWD i wszystkie pokornie cierpia jak sa skrajnie niesprzyjajace warunki.


Pozostaje piasek, sol, zwir i co tam jeszcze wysypuja wtedy na drogi.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry Koleżeństwu.


W związku z tym, że moja obecna X3 25d skłoniła mnie do skrócenia wynajmu długoterminowego, przez zaskakujące problemy z silnikiem i różnymi innymi, rozważam przesiadkę na 330i Touring.

Rozważam z niemałym dystansem, bo w ciągu ostatniego roku miałem 3 auta zastępcze BMW i z dwoma (chociaż świeże; jedno całkiem nowe) coś się działo.


Uprzedzając pytania:

- X3 25d (104k km) - moduł z anteną dachową powodujący wyłączenie deski rozdzielczej i wszystkich syst.asyst., klamka drzwi 2 wtryskiwacze

- 520d (nowa) - awaria klimatyzacji

- X3 20i (8k km+) - jakieś jaja z iDrive

- 318d (18k km) - jeździ pięknie i nie klęka


Powyższym doświadczeniem jestem trochę zszokowany, bo miałem mnóstwo innych aut i problemy tylko z jednym Volvo, ale chciałbym pozostać przy BMW, bo "3" bardzo mi odpowiada.

Chciałem Was zapytać, jak jest z awaryjnością silnika, czy może raczej napędu 30i. Czy ktoś z Was miał z nim problemy? Mówiąc wprost, czy powinienem się obawiać, że on mi się będzie pierd...ł, jak 25d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry Koleżeństwu.


W związku z tym, że moja obecna X3 25d skłoniła mnie do skrócenia wynajmu długoterminowego, przez zaskakujące problemy z silnikiem i różnymi innymi, rozważam przesiadkę na 330i Touring.

Rozważam z niemałym dystansem, bo w ciągu ostatniego roku miałem 3 auta zastępcze BMW i z dwoma (chociaż świeże; jedno całkiem nowe) coś się działo.


Uprzedzając pytania:

- X3 25d (104k km) - moduł z anteną dachową powodujący wyłączenie deski rozdzielczej i wszystkich syst.asyst., klamka drzwi 2 wtryskiwacze

- 520d (nowa) - awaria klimatyzacji

- X3 20i (8k km+) - jakieś jaja z iDrive

- 318d (18k km) - jeździ pięknie i nie klęka


Powyższym doświadczeniem jestem trochę zszokowany, bo miałem mnóstwo innych aut i problemy tylko z jednym Volvo, ale chciałbym pozostać przy BMW, bo "3" bardzo mi odpowiada.

Chciałem Was zapytać, jak jest z awaryjnością silnika, czy może raczej napędu 30i. Czy ktoś z Was miał z nim problemy? Mówiąc wprost, czy powinienem się obawiać, że on mi się będzie pierd...ł, jak 25d?

 

Wydaje mi się, że ciężko będzie znaleźć usera z przebiegiem 100k km po 2 latach. Możesz posłuchać Robaka, on ma g20 30i RWD i już pewnie ponad 100k km nastukał po niemieckich autostradach. Pewnie jak o coś zapytasz w komenatrzu, to też odpowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w G21 330i przejechane 93 000 km i z problemów związanych z układem napędowym, to jedynie wymiana przepustnicy jakieś 2 000 km temu, poza tym wszystko w jak najlepszym porządku.

Blisko 60 tys km w rok M340i XD- oleje i filtry, raz klocki i jeszcze raz oleje, filtry + cysterka paliwa. Zaraz będzie wymiana olejów i filtry w osprzęcie. Tak to nudy - odpukać. Zobaczymy czy przebije mój rekord w przebiegach km - 350 tys km (BMW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w G21 330i przejechane 93 000 km i z problemów związanych z układem napędowym, to jedynie wymiana przepustnicy jakieś 2 000 km temu, poza tym wszystko w jak najlepszym porządku.

Blisko 60 tys km w rok M340i XD- oleje i filtry, raz klocki i jeszcze raz oleje, filtry + cysterka paliwa. Zaraz będzie wymiana olejów i filtry w osprzęcie. Tak to nudy - odpukać. Zobaczymy czy przebije mój rekord w przebiegach km - 350 tys km (BMW)

330i to raczej ewolucja w silniku 2,0i - więc już trochę jest na rynku trudno mu coś zarzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w G21 330i przejechane 93 000 km i z problemów związanych z układem napędowym, to jedynie wymiana przepustnicy jakieś 2 000 km temu, poza tym wszystko w jak najlepszym porządku.

Jakie były objawy zepsutej przepustnicy ?

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w G21 330i przejechane 93 000 km i z problemów związanych z układem napędowym, to jedynie wymiana przepustnicy jakieś 2 000 km temu, poza tym wszystko w jak najlepszym porządku.

Jakie były objawy zepsutej przepustnicy ?

Objawów zapowiadających awarię nie było, natomiast przy samej awarii wyskoczyły komunikaty dotyczące stabilizacji toru jazdy, auto-holda, napędu, wspomagania parkowania i systemów wspomagania kierowcy, no i najważniejsze: mocno zredukowana moc, prędkość maksymalna na prostym wynosiła około 30 km/h, a pod górkę 20 km/h.


Oleje też wymieniam częściej niż w pakiecie, co 10-15 tys. wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie! :)


A takie coś chcę sobie jutro zamówić z pełną świadomością, że bedę czekał miesiącami. Urodziny mam dopiero mocno w przyszłym roku. :) Config ma sens?


https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/vws65606


Brałem eko-skóre ze względu na piach z łap psiaka, który pewnie czasami przejedzie się na tylnym siedzeniu... Ale jak ktoś ma psa i alcantare i jest do doczyszczenia to nie będę się upierał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! :)


A takie coś chcę sobie jutro zamówić z pełną świadomością, że bedę czekał miesiącami. Urodziny mam dopiero mocno w przyszłym roku. :) Config ma sens?


https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/vws65606


Brałem eko-skóre ze względu na piach z łap psiaka, który pewnie czasami przejedzie się na tylnym siedzeniu... Ale jak ktoś ma psa i alcantare i jest do doczyszczenia to nie będę się upierał...

 


Pięknie się prezentuje :8)

Mam zamówioną 430i w takiej samej kolorystyce https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/tywv2z95

Ja mam eko-skóre z alcantarą ,Podobają mnie się niebieskie przeszycia,pasuje do autka.Choć przez chwile się zastanawiałem nad Vernasca Cognac... Lusterka nie będą lepiej wyglądać czarne?

Nie chciałeś dołorzyć reflektorów shadowline?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A lepsza połowa zadowolona z rabatu? Można wiedzieć ile w % jeśli jutro zamawiasz?

 

Jutro będzie Bitwa Ostateczna... Zobaczymy... Mam nadzieję, że jak się przejedzie to i ogląd na cenę troszkę się zmieni... Chociaż nie wiem czy nie są to płonne nadzieje. Na "wjazd" dostałem 8%. Mam nadzieję dojechać do 10. Zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A lepsza połowa zadowolona z rabatu? Można wiedzieć ile w % jeśli jutro zamawiasz?

 

Jutro będzie Bitwa Ostateczna... Zobaczymy... Mam nadzieję, że jak się przejedzie to i ogląd na cenę troszkę się zmieni... Chociaż nie wiem czy nie są to płonne nadzieje. Na "wjazd" dostałem 8%. Mam nadzieję dojechać do 10. Zobaczymy...

 

Powodzenia jutro ! Moja lepsza połowa jeździła 320d z przyspieszeniem jak 320i , zamowilismy 330i :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia jutro ! Moja lepsza połowa jeździła 320d z przyspieszeniem jak 320i , zamowilismy 330i :D

 

Malżonka od zawsze w Subaru Foresterach w "turbie". Ostatnio 240KM z roku 2015. Ja poruszam się "dziadowozem" XC60 250KM z Polestarem. Ale ponieważ uznałem że najwyższy czas przejść przez kryzys wieku średniego to zdecydowałem się na coś fajnie "mruczącego". Małżonka odziedziczy XC60. Forek pójdzie do ludzi albo dla córki... Zdam relacje jak się jutro powiodło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witajcie! :)


A takie coś chcę sobie jutro zamówić z pełną świadomością, że bedę czekał miesiącami. Urodziny mam dopiero mocno w przyszłym roku. :) Config ma sens?


https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/vws65606


Brałem eko-skóre ze względu na piach z łap psiaka, który pewnie czasami przejedzie się na tylnym siedzeniu... Ale jak ktoś ma psa i alcantare i jest do doczyszczenia to nie będę się upierał...

 

Wydaje mi się, że czekanie z miesięcy zmieni się na lata, jak nie zrezygnujesz z kamer 360, headup, HiFi Harmann :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że czekanie z miesięcy zmieni się na lata, jak nie zrezygnujesz z kamer 360, headup, HiFi Harmann :wink:

 

Jak dostane info ze będą to lata - to zrezygnuje... HK podobno już nie jest problemem (tak mi powiedział dealer). Co do reszty - mogę bez tego żyć. Nie miałem nigdy kamer 360 i jakoś dawałem sobie radę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! :)


A takie coś chcę sobie jutro zamówić z pełną świadomością, że bedę czekał miesiącami. Urodziny mam dopiero mocno w przyszłym roku. :) Config ma sens?


https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/vws65606


Brałem eko-skóre ze względu na piach z łap psiaka, który pewnie czasami przejedzie się na tylnym siedzeniu... Ale jak ktoś ma psa i alcantare i jest do doczyszczenia to nie będę się upierał...

Dołożyłbym jeszcze galwanizowane przyciski :) wygląda to o niebo lepiej


Co do psiaka: mam alcantare i kupiłem matę na cała tylną kanapę na allegro za mniej niż stówę. bardzo porządna, ma siatkę na środku co by pies sobie mógł obserwować i otwory na pas do szelek. Pies zadowolony, bo nawiguje całą drogę i ja też zadowolony bo nie muszę czyścić tej alcantary, a sierść względnie zostaje na macie :) ogólnie polecam

Nie wiem jak eco-skóra latem, ale już w alcantarze było nieco gorąco jak się auto nagrzało w środku. Szkoda, że nie ma opcji wentylacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożyłbym jeszcze galwanizowane przyciski :) wygląda to o niebo lepiej

 

Za późno... :) Zamówione. Z zapewnień dealera i jego tajemniczego XLSa do M340 nie ma restrykcji i opóźnień przy:

- Harmanie Kardonie

- kamerach 360

- digital key


Jest opóźnienie przy:


- HUDzie (nie wziąłem bo mam teraz w samochodzie i generalnie nie korzystam, zwłaszcza, że w okularach przeciwsłonecznych z polaryzacją nic nie widać)

- otwieraniu elektrycznym bagażnika (chyba ważne w touringu, w sedanie i tak nie chciałem).


Kolor mi się tylko zmienił na Szary Oxide :) :) :) I przy tym kolorze dodałem czarne lusterka... Teraz tylko zapaść w sen zimowo/wiosenny (oby nie zahaczający o letni) i już. 10% rabatu. Więcej się nie dało nawet u kierownictwa sprzedawcy. Wicie, rozumicie, ciężkie czasy itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.