Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Polestar 2/Volvo maja inforozrywke na android/automotive. Oznacza to, ze jeśli tylko będą chcieli mogą dodać każda apke napisana na android. Jak widać dodali ABRP, swietny ruch. Dodatkowo Volvo/polestar ma wbudowana nawigację Google która także pokazuje stan naładowania baterii(to na 100 procent) i bodajze dodaje ładowarki po drodze (tego dokładnie nie pamietam). Żadnej przewagi tesli tutaj nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, pisałem wcześniej wyjaśnienie, ale jak zwykle to robisz przemilczałeś. Będzie to problem za 5-6 lat już, za 10 to będzie dramat z kilku powodów:

1. 8-letni tablet iPad nie nadaje się do użytkowania, głównie przez...OTA, które dodaje nowe wodotryski w mapach, aplikacjach i systemie, które powodują ze stare tego nie uciągną. OTA musisz robić ze względu chociażby na security

2. Jestem przekonany że Tesla nie będzie wspierać softu po iluś latach. W przypadku Apple to jest ok 6-7 lat, ale niech to będzie nawet 8 czy nawet 10 lat. Dla samochodu to nadal młody wiek, a Ty nie będziesz miał pewnie update'ów security issues, co dyskwalifikuje używanie samochodu do którego może się włamać każdy Brajanek z sąsiedztwa.

3. Nie wiem jak skonstruowany jest tablet Tesli - czy ma baterie własną czy jest do jakiegoś centralnego akumulatora 12V podłączony, bo to różnie może być.

Efekt jest taki, że dla Model S Tesla przychodzi z ratunkiem i za jedyne $2,500 proponuje wymianę hardware! To droższe niż wymiana DPF w dieslu.

Osobiście klikałem po GUI Tesli z 2016r z przebiegiem 90tys i to był dramat - staroświecki chyba jeszcze LEDowy ekran, lagujący na maxa. Odrzucające. Na dzień dobry wydatek 2,5tys konieczny przy założeniu że jest dostępny:


Poczytaj sobie komentarze pod tym filmem! Pewnie zignorujesz to jak zwykle, bo to niewygodne argumenty.

 

Moze merytorycznie (zamiast "jestem przekonany", "nie wiem" i "bedzie to problem/dramat") - jest o tym dedykowany film Teslabjorn



Tesla model S P85 - 2013 - auto 10 letnie z najstarszym MCU1 jaki byl montowany - GUI chodzi bez problemu, lekka pikseloza, mapy satelitarne laguja niemilosiernie (nieuzywalne), zwykle mapy chodza ok.


Koszt wymiany w norweskim salonie Tesli na MCU2 6000 PLN + VAT --> po wymianie, dzialaja gry, Netflix, mapy satelitarne smigaja jak w nowej TM3/Y


Ja wiem, ze na tym forum sami hejterzy Tesli ale imho jak na oficjalne ceny ASO 6k PLN netto za wymiane infotainmentu na nowy to ABSOLUTNIE AKCEPTOWALNA CENA. Tyle to ja zaplacilem rowno 10 lat temu za wymiane podstawowego audio w E90 na zestaw Gladen+Audison w jakims szemranym warsztacie pod Gdanskiem.


Komentarz kolegi o inwestycji 1/3 wartosci auta z litosci przemilcze :duh:


52662746038_6eeaf6ba7a_o.jpg


BMFun - mam nadzieje, ze temat zamkniety i "tablet" Tesli nie jest po latach jakims wielkim problemem w uzywaniu auta, zgadzamy sie?

 

ABRP bije planowanie Tesli na głowę swoją uniwersalnością. Jest bardziej zaawansowany, integruje się z danymi pojazdu różnych marek (np aktualny stan naładowania). Uwzględnia degradację baterii, pogodę (kierunek wiatru który ma duży wpływ).

Pisalbym dokladnie tak samo gdybym jezdzil iX3 z ichniejszym slabym OS ^^

Natomiast jako, ze mam Tesle to ABRP jest jedynie milym dodatkiem, zajrzalem z ciekawosci dwa razy i tyle, wiecej nie potrzebowalem.

Bylem kilka razy w PL i nawigacja Tesli radzi sobie po prostu swietnie, nie musi sie z niczym integrowac bo jest DEDYKOWANA i wszystkie wymienione przez Ciebie parametry uwzglednia natywnie.

PS. O jakim uwzglednianiu degradacji baterii przez ABRP piszesz - na podstawie wieku auta? ROTFL, zaiste dokladne dane! :duh: :duh:

 

Premium tomjest adaptacyjne zawieszenie, wyciszenie, jakość wnetrza. Oswietlenie zewnątrz/wewnątrz. Masz cos z tego?

Nie mam, Tesla jezdzi bez zawieszenia czy wyciszenia, oswietlenia tez nie ma (pewnie stad tyle wypadkow i pozarow!)


Taka scenke widze, slonikowy dom, luty 2023 (koloryzowane):

"mezu, sloniku najdrozszy, mamy luty, jest -15C na dworze, dzisiaj przez 10 min szukalam przycisku do wlaczania ogrzewanych siedzen w naszym BMW za 260k PLN i nie moglam znalezc, zimno mi bylo w .."

"kochanie, to jest PREMIUM, personalizacja, rozumiesz? Auto jest spersonalizowane po nasze potrzeby. Nie placimy za rzeczy niepotrzebne. Zobacz lepiej jakie to auto ma adaptacyjne zawieszenie, widzialas ten dywan swietlny jak otwierasz drzwi?"

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komentarz kolegi o inwestycji 1/3 wartosci auta z litosci przemilcze :duh:

 

Serio? Nawet po Twoich cenach 6k netto, czyli mamy 7,5k brutto. Pisałeś o aucie dla Kowalskiego czyli 15letnia tesla 3 a nie 10letnia tesla S. Po 15latach taka tesla 3 będzie warta maks 30tys, może jeszcze mniej więc wiele się nie pomyliłem :cool2:

 

BMFun - mam nadzieje, ze temat zamknięty i "tablet" Tesli nie jest po latach jakims wielkim problemem w uzywaniu auta, zgadzamy sie?

 

No jest bo wymieniałeś kupę rzeczy stanowiących "przewagę" tesli, z których po latach nic nie działa bez aktualizacji hardware i które mają być "udogodnieniem" dla Kowalskiego i powodem dla zakupu tesli. Może więc to Twoje wywody lepiej z litości przemilczeć?

 

Ja wiem, ze na tym forum sami hejterzy Tesli

 

Czy ja wiem, ja widzę przede wszystkim jednego hejtera bmw. Proponuję założyć podobne tematy na forach audi (zresztą mam też audi i od wielu lat konto na a4-klub więc zapraszam) czy mercedesa i tam opluwać ich auta. Sprawdzisz czy będzie lepszy odzew i wszyscy zauważą "przewagę" tesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, poziomem ostatnich dyskusji i argumentami pobileś samego siebie w negatywnym tego słowa znaczeniu. Świstek wycięty nie wiadomo z czego, z nie wiadomo kiedy, zestawiasz mi z oficjalna informacja na stronie Tesli, która robi upgrade za 12tys zł dla aut bez FSD z roczników nawet 2018 czyli niecałe 5letnim pojazdom. 10letni Model S kosztuje 150tys dziś. Model 3 jako nowy kosztuje polowe tego, wiec jako 10 letni tez będzie Max polowe kosztować jak nie mniej ze względu na to ze model S ma darmowe superchargery dożywotnio z tego rocznika.


Utraty wartości nie skomentowałeś jak to w swoim stylu bo nie pasuje do Twoich teorii. Kolejny mit obalony zatem.


A scenka rodzajowa z żona Słonika to już nie nadaje sie do komentarza :-(


Co do degradacji baterii, to obejrzyj filmik który wkleiłem. Możesz wprowadzić ręcznie a w przypadku integracji z autem (api które producent wystawia) masz podglad całego procesu ładowania konkretnego egzemplarza i aplikacja może się „uczyć” krzywej przebiegu ładowania i poziomu degradacji baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, poziomem ostatnich dyskusji i argumentami podbiłeś samego siebie w negatywnym tego słowa znaczeniu. Świstek wycięty nie wiadomo z czego,

Czy ja pisze jakos po chinsku?

Masz filmik z kanalu Teslabjorn gdzie koles wymienia w ASO Tesli MCU 1 na 2 w modelu S i placi za to 6k PLN netto (13.600 NOK).

Na filmiku pokazuje fakture z ASO.

O co jeszcze walczysz powiedz?


Ps. Odpisalem Ci na posta o utracie wartosci ale zezarlo a szkoda bo powklejalem linki z otomoto.

Kolejny STEK BZDUR zes nawypisywal z ta utrata wartosci 50-60% :duh: :duh:

Generalnie w telegraficznym skrocie (wkleje linki jak chcesz ponownie z otomoto)

Roczniki 2019-2020 Tesli model 3 LR chodza OD 180 kilku tysiecy PLN, co daje utrate wartosci niecale 30% od obecnych cen i niecale 25% od cen zakupu (240 k PLN w 2019/20).


52662793483_2f5487f1b3_o.jpg


Ceny BMW 320d/i zaczynaja sie w okolicach ~120k PLN (G20)

Wszystkie ceny z otomoto, za uta bezwypadkowe, zarejestrowane w PL.

No chyba, ze mowisz o jakims powypadkowym szrocie z USA, wyklepanym na Ukrainie lacznie z podluznicami, z niemoznoscia podpiecia sie do sieci SC?


50-60% utraty wartosci to cena 102-127k PLN za TM3 LR, daj mi namiary to kupie sobie takie auto w PL :cool2:


Strasznie kolego poleciales z obiektywnoscia i merytoryka w tym watku :oops:

Tak jak napisalem - zezarlo post ale chetnie wkleje linki z otomoto na zyczenie zeby pokazac jak sie odkleiles w hejtowaniu Tesli :lol:


Aha - i jeszcze jedno mi przypomniales apropo komentowania.

Wkleilem Ci liste 20+ punktow/funkcjonalnosci (na zyczenie) ktore sa w GUI Tesli a nie ma w BMW, jakas reakcja czy jednak jak to mowisz "mit obalony"?

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co mnie interesuje jakiś człowiek na dalekiej północy (przypominam Ci Adam że to jest polskie forum a nie norweskie), opieram się na oficjalnej stronie producenta. I tutaj w Polsce jest to 7 do 9,5tys zł+VAT, czyli ok 9-11.7tys zł zależnie czy masz FSD czy nie:

https://www.tesla.com/pl_pl/support/infotainment


Zbliżone ceny są w USA: https://www.tesla.com/support/infotainment


Także podtrzymuję że to koszt 9- 12tys, czyli odpowiednik wymiany filtra DPF, który w przypadku zamienników dla starszych modeli może być sporo tańszy. I to by było tyle jeśli chodzi o tańszą eksploatację mniejszej liczby części w Tesli. Zamieniamy jedne problemy na inne.

Podsumowując: Kupujesz używaną Teslę Model S 5-10letnią i na dzień dobry masz do wydania 9-12tys zł jeśli poprzedni właściciel tego nie zrobił (co na logikę jest prawie pewne). A Ty się śmiejesz że w ICE wymienia się rozrząd, DPF przy takim zakupie w podobnej lub niższej cenie :mad2:


Co do spadku wartości, to porównuj jabłko z jabłkami. Porównujesz używane auta z FSD, na lepszych felgach, z droższą kolorystyką (dopłaty za wnętrze po 5-8tys oraz dopłaty za kolo 5-10tys). Większość tych aut była kupiona za 300-320tys zł po doposażeniu - wejdź uczciwie na cennik i wyklikaj tą samą konfigurację dzisiaj oraz weź poprawkę na ceny sprzed 3 lat. Także to Ty lecisz tutaj z obiektywnością niestety.


Co do listy 20 punktów to nie widziałem nigdzie żebyś wypisał i nawet miałem się o to przypomnieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co mnie interesuje jakiś człowiek na dalekiej północy, opieram się na oficjalnej stronie producenta. I tutaj w Polsce jest to 7 do 9,5tysł+VAT, czyli ok 9-11.7tys zł zależnie czy masz FSD czy nie:

https://www.tesla.com/pl_pl/support/infotainment

 

Kolego czy Ty w ogole czytasz co linkujesz? :oops:

Przeciez tam jest wyraznie napisane, ze cena 9,5k PLN tyczy sie nowszych aut z AP 2.0/2.5 a cena 7k PLN tyczy sie aut starszych z AP1.

AP nie jest tozsame z FSD, jezeli masz FSD to komputer wymieniaja ZA DARMO, mial tak np robione kolega Daniel z forum elektrowozu w swojej TM3 SR+.


W Norwegii 6k PLN, w Polsce 7k PLN wiec (ta cena to netto czy brutto tak w ogole, wcale mnie nie zdziwi jezeli brutto tak jak np ceny SC na stronie Tesli)


52662660664_6deaf70b4e_o.jpg

 

Także podtrzymuję że to koszt 10tys, czyli odpowiednik wymiany filtra DPF, który w przypadku zamienników dla starszych modeli może być sporo tańszy. I to by było tyle jeśli chodzi o tańszą eksploatację mniejszej liczby części w Tesli. Zamieniamy jedne problemy na inne.

Czyli jednak nie, mit obalony.

Jezeli dla Ciebie koszt wymiany calego infotainmentu za 7k PLN wraz z robocizna po 10 latach eksploatacji (odpowiednik ceny nowego iphona pro np) w samochodzie segmentu E, ktory kosztowal 400-500k PLN jest za wysoki i tozsamy z lacznym kosztem eksploatacji aut spalinowych przez 10-15 lat to nie mam wiecej pytan bo po prostu trollujesz ^^


I tak w ogole apropo nakladek Carplay etc - czy Ty uwazasz, ze za 10-15 lat w swoim iX3 beda one uzywalne na obecnym hardware ktory masz w aucie?

Przeciez ten hardware jest dzisiaj przestarzaly, jak sobie wyobrazasz te nakladki - widok satelitarny map etc za 10-15 lat? Bedzie smigac wg Ciebie? :D

Moze zrobimy sobie prezentacje tej nakladki na 10-letniej BMW i3 z 2013r? To moze byc ciekawy eksperyment :cool2:

 

Co do spadku wartości, to porównuj jabłko z jabłkami. Porównujesz używane auta z FSDC, na lepszych oponach, z droższą kolorystyką (dopłaty za wnętrze po 5-8tys oraz dopłaty za kolo 5-10tys). Większość tych aut była kupiona za 300-320tys zł po doposażeniu - wejdź uczciwie na cennik i wyklikaj tą samą konfigurację dzisiaj oraz weź poprawkę na ceny sprzed 3 lat. Także to Ty lecisz tutaj z obiektywnością niestety.

Zaczynasz juz trollowac jak brakuje argumentow, slabe to mega.

Lepsze opony? wtf?

Kolorystyka wnetrza czy lakieru czy FSD ma praktycznie ZEROWY wplyw na cene na rynku wtornym, niezaleznie od tego co sobie opowiadaja sprzedajacy.

Powiem wiecej - bialy kolor tapicerki obniza cene bo malo kto to chce.

Zakup FSD nie zwroci sie nam zupelnie, zlamanego grosza nikt za to nie chce placic na rynku wtornym, pisalem o tym wielokrotnie tu w tym watku.


Wiec powtorze zeby ukrocic Twoje bajdurzenie.


Wskaz mi prosze link do Tesli TM3 LR z utrata wartosci 50-60% - nie trupa popowodziowego czy jakiegos total loss z USA tylko normalnego, bezywpadkowego samochodu.

50-60% spadku wartosci to po ostatnich duzych obnizkach to 102-127k PLN


Nie znajdziesz i nie wkleisz - uwazam temat za zakonczony i przyznanie sie do pisania bzdur publicznie/trollowania.

 

Co do listy 20 punktów to nie widziałem nigdzie żebyś wypisał i nawet miałem się o to przypomnieć :)

 

1. serwis mobilny z dostepem do Twojego auta bez Twojej zadnej ingerencji - pod domem, pod praca etc

2. Sentry mode - kamery z kazdej strony auta, nikt Ci nie porysuje auta, nie zrobi stluczki probujac sie wykpic

3. Nawigacja i komendy glosowe po polsku - Tesla sprzedala 1000 aut w PL i juz zaimplementowala, BMW sprzedaje co roku 20-25k aut w PL i ma polskiego klienta w 4 literach, polski klient jak widac ma w nosie ze firma nim gardzi, nie przeszkadza mu to.

4. Camp/dog mode - mozna zostawic dziecko/psa w aucie, nastawic komfortowa temperature (auto sie nie przegrzeje), dac dziecku gry i zostawic bez obaw na jakis czas. Do tego podglad w apce z kamery wewnatrz auta czy wszystko ok.

5. Gry - najrozniejsze gry na 13/15" ekranie, umilajace czas podczas przebywania w aucie. Mozna podlaczyc 2 pady do USB/przez BT

6. Netflix, Disney - j.w

7. Wbudowany videorejestrator zintegrowany z GUI, aftermarketowe opcje do dokupienia w BMW po 3-4k badz jakas 10s namiastka za 2k PLN? w konfiguratorze, oczywiscie tylko podczas jazdy dzialajaca (rozdzielczosc cegly, nie widac tablic rejestracyjnych nawet, na YT filmiki) - czyli standardowe "tez mamy tylko ze funkcjonalnosc zerowa)

7. brak przycisku start w Tesli. Co on robi w BMW, co wlacza? Do czego jest potrzebny?

8. Wlaczanie/wylaczanie fotochromowych lusterek z poziomu softu

9. Obraz z kamer na ekranie przy wlaczaniu kierunkowskazow - asystent martwego pola

10. Tryb "mute" wyciszajacy do minimum asystentow i wszelkie niepokojace dzwieki przy nocnej jezdzie (wyciszajacy, nie dezaktywujacy)

11. Schowek w aucie na PIN - mozna schowac rzeczy osobiste/dokumenty etc pozyczajac komus auto czy dajac je do mycia etc

12. Tryb "valet mode" - mozna ograniczyc komus predkosc uzyczajac auto, ograniczyc dostep do schowka, do telefonu/kontaktow

13. track mode - mozna sobie odlaczyc naped na przod jak ktos ma ochote sie pobawic badz plynnie rozdzielac moc silnikow przod/tyl

14. Plynna regulacja pradu ladowania az do 13A, z apki

15. Mozna zdalnie apka komus uruchomic auto czy np otworzyc frunk

16. Mozna z wewnatrz auta otworzyc/zamknac port ladowania

17. Soft widzi swiatla sygnalizacyjne i jak sie zapali zielone - delikatnie sygnalizuje to dzwiekiem, dla zapominalskich

18. tryb myjni - sklada lusterka, wylacza comfort access, domyka szyby etc (slynne problemy BMW z CA na myjni jak woda pryska na klamke - auto sie wciaz otwiera/zamyka, sklada i rozklada lusterka)

19 glupoty w stylu pokolorowanie auta w GUI na dowolny kolor - ludzie czasami obklejaja na dany kolor biale czy czarne auta jak sie znudza - w wizualizacji na ekranie moga sobie dopasowac metalik/mat i wszystkie odcienie barw jak w paint - to jest absolutna glupota ale jakis promil osob obkleja auta i to jest cos co pokazuje, ze firma mysli o swoich klientach

20 konfiguracja kol w GUI - przelicza zuzycie energii w zaleznosci czy wybieresz np 18" czy 20" kola

21. boombox (glosnik na zewnatrz auta, mozna gadac ze srodka), jakies pierdenia, painty inne bzdury - uzywalnosc zerowa ale dzieci bawi

22. muzyka - wbudowane Spotify, Tidal, Apple Music

23. plug&charge na dedykowanych ladowarkach DC


Lista jest totalnie randomowa, nie ma hierarchi na wazniejsze/mniej wazne, pisze totalnie z rozpedu


Na argumenty typu - mozna sobie aftermarket dolozyc, mozna miec Ipada, mozna jezdzic Uberem, "nie korzystam z tego", "dla mnie to bzdura", "BMW tez dolozy niedlugo" i inne tego typu madrosci nie bede juz reagowal.

Dyskusja brzmi - co dzisiaj w sofcie Tesli jest a czego w BMW nie ma.


Jezeli cos z listy jest w BEV BMW - daj znac, chetnie sie doucze.

Bardzo chetnie tez przeczytam liste co w sofcie BMW jest a czego nie ma w Tesli, w koncu Tesla jest marka plebejska, "wolumenowa" dla biedakow a BMW to limitowane premium czyli powinno oferowac WIECEJ i LEPIEJ w porownaniu do marek plebejskich - taka jest w sumie definicja premium.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, po raz kolejny wybiórczo piszesz i przyznaję się do błędu. Przeczytałem FAQ i okazuje się że koszt jest wyższy. Po pierwsze wszystkie auta od 2016 w górę łącznie z Tesla Model 3 ma AP2.0 i 2.5, czyli koszt 9,5tys, ale dodatkowo z oficjalnego FAQ na tej stronie:


Czy aktualizacja systemu informacyjno-rozrywkowego spowoduje usunięcie jakichś funkcji?

Tak. Nie będziesz mieć już dostępu do radia AM, FM lub DAB. Aktualizacja systemu informacyjno-rozrywkowego nie jest kompatybilna z oryginalnym tunerem radiowym zamontowanym w Twoim pojeździe. Zachowasz dostęp do radia internetowego oraz transmisji strumieniowej muzyki, w tym funkcji przesyłania przez Bluetooth®.


Czy jest jakiś sposób, aby zachować dostęp do radia AM, FM lub DAB?

Tak. Tak. Oferujemy dodatkową aktualizację radia, która będzie obejmować montaż kompatybilnego tunera oraz anten. Umożliwi to zachowanie dostępu do radia FM oraz DAB. Zachowanie dostępu do radia AM nie jest możliwe.

Aktualizacja radia jest dostępna w cenie 2.300 zł.


Jakie ulepszenia zapewnia aktualizacja radia w porównaniu z pierwotną funkcją radia?


Dlaczego aktualizacja radia nie jest uwzględniona w zakupie aktualizacji systemu informacyjno-rozrywkowego?

Nie każdy z naszych klientów korzysta z radia FM. Chcieliśmy zapewnić tańszą opcję dla klientów, którzy chcą ulepszyć tylko system informacyjno-rozrywkowy.


Podsumowując: Aktualizacja infotainment....wyłącza działanie radia FM w samochodzie :mad2: :duh: omg! Jeśli masz Tesle 2016+ to razem z radiem to koszt 9.5k+2.3k=11.8k


Nawet najbardziej wiarygodne źródło Elektrowóz pisze że to koszt ok 10tys wg informacji od czytelników (bez radia pewnie). A do tego jeszcze takie kwiatki wychodzą: https://elektrowoz.pl/auta/tesla-skraca-gwarancje-na-system-multimedialny-i-ekran-2-lata-i-40-tysiecy-kilometrow-zamiast-4-80-000-km/


Szkoda mi już czasu żeby sprawdzać czy to cena z VAT czy bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do utraty wartości: Biorę losowo z otomoto z 2019r filtrując auta do 100tys km (czyli nie jeżdżone zbyt intensywnie względem statystyki). Nie rozumiem argumentu, ale wykluczmy FSD, bo o tym mówię że jest warte zero. wtf? Większość aut z 2019 widzę z FSD, więc nie rozumiem Twojej argumentacji. Nie wnikam w poniższe ceny i nie analizuję czy uwzględniają już obniżkę Tesli na nowe auta czy nie.


1. Jedno z najdroższych ogłoszeń. FSD : https://www.otomoto.pl/oferta/tesla-model-3-performance-europa-full-opcja-fsd-autopilot-ID6F5vRG.html


Cena 199tys (wystawiona, nie transakcyjna). W opisie jest że katalogowo prawie 400tys.


2. Doinwestowany, zadbany z licznymi dodatkami: https://www.otomoto.pl/oferta/tesla-model-3-mocno-doinwestowanaspoilery4xzimoweruchomy-ekranlcdprzyciemniane-ID6FdZiA.html


Cena 189tys. Na moje oko 4 lata temu kosztowała ponad 300tys


3. TM3 LR, pełne FSD: https://www.otomoto.pl/oferta/tesla-model-3-tesla-model-3-2019-awd-long-range-fsd-ID6FfaT4.html


Cena 155tys. Na oko katalogowo obstawiam że co najmniej 300tys


Ceny referencje z Elektrowozu (bez FSD pewnie, czyli bez +40k): https://elektrowoz.pl/porady/aktualne-ceny-tesli-w-polsce-sierpien-2019-od-214-tysiecy-zlotych-za-model-3/

cytat:

"Wracając do Tesli Model 3: jeśli potrzebujemy zasięgów podchodzących pod lub przebijających 500 kilometrów, powinniśmy przygotować co najmniej 260 tysięcy złotych. A jeśli spodoba nam się białe wnętrze i Autopilot, zabezpieczmy 300 tysięcy złotych."


Oczywiście do tego można dołożyć 5-15tys na lakier, ok 10-15tys na koła. O hakach czy akcesoriach nie wspominam.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli brniesz dalej w zaparte, spoko :cool2:


Teraz juz przeczysz sam sobie, najpierw pisales o MCU1 (pre-2016 "10 letnie Tesle") teraz juz o wymianie MCU2 w autach mlodszych niz 6-7 letnie.

Ciesze sie, ze chociaz dowiedziales sie z tej rozmowy, ze wersja komputera nie ma nic spolnego z FSD, zawsze to jakis pozytek.


Po co ktokolwiek mialby wymieniac GUI Tesli model S z 2016, 2017 czy mlodszych w ASO?

Te GUI dzialaja calkiem ok i jedynym powodem moze byc kaprys a nie realna koniecznosc.


PS. Radio FM?

Nie wiem jak jest w Europie ale w Norwegii wylaczyli nadawanie juz kilka lat temu, jest tylko cyfrowy DAB, w PL z tego co sie orientuje jest nakaz montazu DAB tez just, ostatnio wycofali czesc gamy modelowej Mazdy z Polski z tego powodu. Rownie dobrze mozesz nakazac ASO montaz odtwarzacza kaset magnetofonowych i byc oburzonym, ze nie ma w standardzie :cool2:


https://motopodprad.pl/nie-kupisz-mazdy-bo-ma-zle-radio/

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli brniesz dalej w zaparte, spoko :cool2:


Teraz juz przeczysz sam sobie, najpierw pisales o MCU1 (pre-2016 "10 letnie Tesle") teraz juz o wymianie MCU2 w autach mlodszych niz 6-7 letnie.

Ciesze sie, ze chociaz dowiedziales sie z tej rozmowy, ze wersja komputera nie ma nic spolnego z FSD, zawsze to jakis pozytek.


Po co ktokolwiek mialby wymieniac GUI Tesli model S z 2016, 2017 czy mlodszych w ASO?

Te GUI dzialaja calkiem ok i jedynym powodem moze byc kaprys a nie realna koniecznosc.


PS. Radio FM?

Nie wiem jak jest w Europie ale w Norwegii wylaczyli nadawanie juz kilka lat temu, jest tylko cyfrowy DAB, w PL z tego co sie orientuje jest nakaz montazu DAB tez just, ostatnio wycofali czesc gamy modelowej Mazdy z Polski z tego powodu. Rownie dobrze mozesz nakazac ASO montaz odtwarzacza kaset magnetofonowych i byc oburzonym, ze nie ma w standardzie :cool2:


https://motopodprad.pl/nie-kupisz-mazdy-bo-ma-zle-radio/

 

DAB też Cię pozbawia. Doczytaj lepiej. Oczywiście można mieć auto bez radia w XXI wieku :P


Wiedza o MCU niezbyt mi potrzebna i dowiedziałem się że to nie ma nic wspólnego z MCU, a Ty dowiedziałeś się że radio tracisz. Podsumowując:

9.3tys - koszt w PL dla aut <2016r

11.8tys - koszt w PL dla aut 2016r+


Żadna z tych liczb nie jest liczbą 6tys. Kłócisz się jakby to coś zmieniało czy to 9 czy 12tys. Faktem jest że to ważna zmiana żeby większość z Twoich 23 zalet GUI Tesli miał jakikolwiek sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do utraty wartości...

 

Czy Ty napawde piszesz "na oko", "obstawiam" etc :shock:


Spoko, napisze jeszcze raz - Tesla model 3 LR w 2019-20r kosztowala katalogowo 240k PLN.

I jeszcze raz - znajdz mi takie auto auto za 96-120k PLN (utrata wartosci "50-60%"), 4 letnie.


O FSD mozesz mi pisac do rana a ja Ci nadal odpowiem to samo, jego wartosc na rynku wtornym jest "zerowa", stad pewnie Tesla wprowadzila miesieczne abonamenty na ta usluge bo malo kto rozsadny chcial doplacac 5-10k$ za soft w wersji alfa/beta, ktory dodatkowo nie przechodzi z wlascicielem do kolejnego auta.


Protip - to, ze ktos napisze w ogloszeniu "prawie 400k PLN" nie znaczy ze ma to cos wspolnego z prawda, moze rownie dobrze napisac "prawie milion PLN".

TM3 Performance w 2019r kosztowala 265k PLN, FSD do tego auta 25-30k PLN wiec wszystko razem okolice 300k PLN.


Tyle razy tu pisales - "nie mam problemu z przyznaniem sie do bledu" a jak przychodzico do czego to brniesz i brniesz bez krzty samorefleksji :duh:


52662793483_2f5487f1b3_o.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Protip - to, ze ktos napisze w ogloszeniu "prawie 400k PLN" nie znaczy ze ma to cos wspolnego z prawda, moze rownie dobrze napisac "prawie milion PLN".

TM3 Performance w 2019r kosztowala 265k PLN, FSD do tego auta 25-30k PLN wiec wszystko razem okolice 300k PLN.


Tyle razy tu pisales - "nie mam problemu z przyznaniem sie do bledu" a jak przychodzico do czego to brniesz i brniesz bez krzty samorefleksji :duh:

 

Ceny referencje z Elektrowozu (bez FSD pewnie, czyli bez +40k): https://elektrowoz.pl/porady/aktualne-ceny-tesli-w-polsce-sierpien-2019-od-214-tysiecy-zlotych-za-model-3/

cytat:

"Wracając do Tesli Model 3: jeśli potrzebujemy zasięgów podchodzących pod lub przebijających 500 kilometrów, powinniśmy przygotować co najmniej 260 tysięcy złotych. A jeśli spodoba nam się białe wnętrze i Autopilot, zabezpieczmy 300 tysięcy złotych."


"Jeśli zamarzy nam się napęd na obie osie i większa bateria, kwoty będą startować od równowartości 260 tysięcy złotych. Plus prowizja dla pośrednika, jeżeli nie sprowadzimy samochodu na własną rękę." - czyli LR z FSD startuje od 300tys! Performance kosztował wtedy 15tys więcej, więc lakiery, felgi, wnętrze kosztują dodatkowo plus prowizja pośrednika. Dlatego sporo aut jest z ceną zakupu znacznie powyżej 300tys.


No to teraz przyznaj się do błędu tak jak sugerujesz, bo albo Ty wprowadzasz w błąd albo elektrowóz? Do błędu o upgrade za 6tys to się nie przyznałeś.


btw. Wklejasz mi 10 raz wykres w którym nie ma opisanej osi X i nie wiadomo skąd i oczekujesz żebym się do tego odnosił....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ceny referencje z Elektrowozu (bez FSD pewnie, czyli bez +40k): https://elektrowoz.pl/porady/aktualne-ceny-tesli-w-polsce-sierpien-2019-od-214-tysiecy-zlotych-za-model-3/

cytat:

"Wracając do Tesli Model 3: jeśli potrzebujemy zasięgów podchodzących pod lub przebijających 500 kilometrów, powinniśmy przygotować co najmniej 260 tysięcy złotych. A jeśli spodoba nam się białe wnętrze i Autopilot, zabezpieczmy 300 tysięcy złotych."


No to teraz przyznaj się do błędu tak jak sugerujesz, bo albo Ty wprowadzasz w błąd albo elektrowóz?

 

Tu masz jakis artykul z benchmarka z oficjalnymi cenami TM3 w PL - cena TM3 LR 235k PLN.

Na wykresie ktory wklejalem jest cena 240k PLN, nie wiem skad roznica 5k PLN (wieksze kola czy jakies dokumenty/rejestracja, nie wiem nie ma znaczenia w sumie dla dyskusji :duh: )

https://www.benchmark.pl/aktualnosci/tesla-model-3-s-i-x-cena-w-polsce-wreszcie-znana.html


Wiec powtorze po raz n-ty - o jakich 400k PLN piszesz z tego ogloszenia, o jakich 50-60% utraty wartosci piszesz?


Nie ciagne wiecej tego watku z utrata wartosci bo niedlugo mi napiszesz, ze mozna bylo do tylu TM3 przy zakupie wlozyc lodowke wypelniona koniakiem o wartosci 100k PLN i wtedy wszystko sie zgadza, i 400k PLN i 60% utraty wartosci :duh:

Wstyd tylko, ze nie umiesz sie przyznac do takich manipulacji/bzdur, spodziewalem sie po Tobie minimum refleksji :cool2:

 

Do błędu o upgrade za 6tys to się nie przyznałeś.

Pisalem wyraznie - Norwegia, cena netto.

Cena w PL jest 7k PLN + cena tego radia ktore znalazles a o ktorym nie mialem zielonego pojecia (FM/DAB :cool2: ) - razem 9k PLN.

Biorac pod uwage cene modelu S przy zakupie 400k PLN jest to cale 2% wartosci nowego auta (w tym wliczony montaz i roboczogodziny ASO), niebywala kwota, producent zdziera niemilosiernie, nie?


Czyli mozemy uznac, ze wszystkie te rzeczy ktore pisales o tym, ze 10-15 letnia Tesla bedzie sie tylko nadawala na smietnik ze wzgledu na nie dzialajace GUI mozemy uznac za niebyle, tak?

Bo widze ze znowu odwracanie kota ogonem sie zaczyna - dyskusja byla o tym, co bedzie z 10-15 letnimi autami i ich niedzialajacym GUI, teraz jak sie okazalo, ze mozna je wymienic relatywnie tanio w ASO to jest przerabianie 5 watkow pobocznych, brawo :cool2:


PS Nadal proponuje zajrzec do X3 z 2013r badz pierwszych egzemplarzy i3 i sprawdzic jak dziala natywne GUI i nakladka Apple/Googla, z pewnoscia bedzie to uczta dla oczu :cool2: :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Apple car play i android auto za 10 lat będą działały identycznie dobrze jak dzisiaj bo korzystają z telefonu który sobie wszyscy wymienia. Zamiast wymieniać komputer tesli kupię w tej cenie 2 iPady airy dla dzieciaków z topowymi bebechami/systemem i ekranem odpowiedniej jakość zamiast przepłacać po to zeby patrzeć się na ta padake w tesli :D co do grzankach siedzeń mam garaz, wsiadam w ciepłe u suche auto :D

 

PS Nadal proponuje zajrzec do X3 z 2013r badz pierwszych egzemplarzy i3 i sprawdzic jak dziala natywne GUI i nakladka Apple/Googla, z pewnoscia bedzie to uczta dla oczu :cool2:

 

Działa jak działa bo rozdzielczość ekranu jest kiepska. Ty w tesli tez nie masz się czym chwalisz bo

Masz pazdzierz w porównaniu do topowych rozwiązań na rynku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, chyba sprowadziłeś mnie do swojego stylu dyskusji i zaczynasz pokonywać doświadczeniem, bo sobie uświadamiam ze dyskusja na kilka stron o tym czy upgrade kosztuje 7k plus VAT czy 12k z VAT. Jedna i druga cena jest wysoka jak za przeciętny tablet.


Dyskusja o utracie wartości tez mi szkoda czasu i w trosce o ten czas zgodzę się że „utargowałeś” ze nie 50-60% a 40-50%, co jest podobne albo i gorsze niż porównywalny BMW 3, bez względu czy weźmiesz 320d czy 340i czy 330d.


A jeśli nie możesz uwierzyć ze Tesla katalogowo z dodatkami może kosztować pod 400, to wytłumacz mi jak 4 letnia Tesla może być wyceniana na 350: https://evdlaciebie.pl/m3-vorsteiner/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, chyba sprowadziłeś mnie do swojego stylu dyskusji i zaczynasz pokonywać doświadczeniem, bo sobie uświadamiam ze dyskusja na kilka stron o tym czy upgrade kosztuje 7k plus VAT czy 12k z VAT. Jedna i druga cena jest wysoka jak za przeciętny tablet.

Wymiana calego GUI w ASO za 9k PLN lacznie z robocizna (700/800 PLN/h) - za drogo, ok.

To co powiesz o takich cenach?


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7131147-uchwyt-do-napojow-konsoli-srodk

BMW%20Center%20Console%20Cup%20Holder%20Assembly%2051167131147%20E63%20645Ci%20650i1.jpg

 

Dyskusja o utracie wartości tez mi szkoda czasu i w trosce o ten czas zgodzę się że „utargowałeś” ze nie 50-60% a 40-50%

Czyli nie umiesz przyznac sie do pisania glupot, ok :cool2:

 

A jeśli nie możesz uwierzyć ze Tesla katalogowo z dodatkami może kosztować pod 400, to wytłumacz mi jak 4 letnia Tesla może być wyceniana na 350: https://evdlaciebie.pl/m3-vorsteiner/

Jak Jennifer Lopez tam swoje majtki dorzuci to cena skoczy o kolejne 50k PLN, ma to tyle wspolnego z meritum rozmowy co NIC.

eot z mojej strony :duh:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz że te kubeczki każdy Kowalski kupujący 15letnie BMW będzie miał w doopie? Ale jak nie będzie mógł skorzystać z nawigacji w 15letniej Tesli i jej "przewagi" to już nie za bardzo i będzie musiał zrobić pakiet startowy do takiego auta za 1/4 lub 1/3 jego wartości?

Już nawet nie wspominam bo szkoda kopać leżącego, co będzie gdyby musiał wymienić baterię w takim 15letnim elektryku za wielokrotność jego wartości. No nic, faktycznie masz rację że to idealna technologia i marka dla Kowalskiego :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolejna odpadnięcia kierownica k wytłumaczenie dlaczego tak się dzieje https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-model-3-kierownica-odpadla/?fbclid=IwAR0CUI6MXYOE_G340pnVdJRVBV5VLJtEl9YToPCgzChz5ITVOMw3kl7zfd4. Ja bym w ten pazdzierz bal się rodzine wsadzić. Największe marże na rynku nie biorą się z nikar. Taniość goni taniość. Można sobie tłumaczyć sprzedażą bezpośrednia itd, itd ale nie oszukujmy się naprawy gwarancyjne tesla tez musi robić, gwarancja jest stosunkowo długo a w salonach tesli ludzie nie pracują za darmo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak firma/marka musi byc popularna, ze jakikolwiek gow** clickbait na twitterze generuje setki "artykulow" i miliony klikow :cool2: Kazdy chce sie ogrzac w blasku marki :cool2:


Nawet model auta pomieszali, ale czego tam sie spodziewac po pudelku ktory zyje z historii "nie spie, trzymam szafe" :norty:


A moze to juz wersja z ukonczonym FSD i kierownica juz niepotrzebna? :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dyskusja o utracie wartości tez mi szkoda czasu i w trosce o ten czas zgodzę się że „utargowałeś” ze nie 50-60% a 40-50%

Czyli nie umiesz przyznac sie do pisania glupot, ok :cool2:

 

Większość egzemplarzy LR z 2019r jest z FSD, czyli nawet jak elektrowozowi nie wierzysz ze trzeba 300tys przygotować, to weźmy najbardziej optymistyczne Twoje 242tys+40tys FSD+5tys za niebialy kolor=287tys


Jest dużo ogłoszeń za 150tys, czyli utrata wartości to ok 48%. No prościej się nie da.


W tym samym czasie 320d/i/330d/340i trasa Max 40%.


Nie znam cen transakcyjnych Tesli, ale zakładam ze po obniżkach -20% próbują szybko sprzedać jeszcze po starych cenach dlatego podałem 50-60% utraty, ale nie chce bić z Tobą piany, wiec mówię o realnych 40-50%. To i tak więcej niż BMW.


Nie będę Ci tego udowadniał. Będziesz chciał to wejdziesz na otomoto i sam się przekonasz, pamiętając ze w 2019 przyzwoicie wyposażone 330i chodziły po 220-250 po rabatach, a dziś normalny egzemplarz masz za min 150, a realnie 150-180.


340i czy 330d mogłeś się w 300k zmieścić po rabatach a dziś trzymają po 200tys i więcej.


I to nie jest tak ze BMW tak trzyma wartość bo zawsze tracił, ale w ostatnich dziwnych czasach tam mocno pieniądz tracił na wartości i złotówka, ze samochody straciły nominalnie mniej niż zwykle.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Całkiem możliwe. Elon cos przebokiwal niedawno ze model 2 będzie bez kierownicy :D te miliony robotaxi na ulicach pokazały ze to już tylko archaiczny przeżytek :D w ramach obtanienia modelu 3 moze auto trzeba będzie odbierać z własna kierownica :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Większość egzemplarzy LR z 2019r jest z FSD, czyli nawet jak elektrowozowi nie wierzysz ze trzeba 300tys przygotować, to weźmy najbardziej optymistyczne Twoje 242tys+40tys FSD+5tys za niebialy kolor=287tys

Jest dużo ogłoszeń za 150tys, czyli utrata wartości to ok 48%. No prościej się nie da.

W tym samym czasie 320d/i/330d/340i trasa Max 40%.

Nie znam cen transakcyjnych Tesli, ale zakładam ze po obniżkach -20% próbują szybko sprzedać jeszcze po starych cenach dlatego podałem 50-60% utraty, ale nie chce bić z Tobą piany, wiec mówię o realnych 40-50%. To i tak więcej niż BMW.

 

BMFun, ja nie umiem do Ciebie dotrzec.

Napisze najprosciej jak umiem, jak nie dociera, poddaje sie :cool2:


Na otomoto ---> Tesla model 3 (AWD), rok 2019-2020, bezwypadkowy, jest 14 ogloszen. 7 to wersje LR, 7 to wersje P.

Najtansze LR zaczyna sie od 189k PLN, najdrozsze konczy na 248k PLN

https://www.otomoto.pl/osobowe/tesla/model-3/od-2019?search%5Bfilter_enum_no_accident%5D=1&search%5Bfilter_float_year%3Ato%5D=2020&search%5Bfilter_enum_transmission%5D%5B0%5D=all-wheel-lock&search%5Bfilter_enum_transmission%5D%5B1%5D=all-wheel-auto&search%5Bfilter_enum_transmission%5D%5B2%5D=all-wheel-permanent&search%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc&search%5Badvanced_search_expanded%5D=true


FSD to kasa wyrzucona w bloto, nikt za to nie zaplaci nawet zlotowki tak jak nikt nie zaplaci ani zlotowki w 3-er za kolor indyvidual, webasto czy hak. Co najwyzej ulatwi sprzedaz, ceny nie podniesie.


Jezeli wersje LR w 2019r kosztowaly 240k PLN, doloz kolor to masz 245k PLN, to jest cena zakupu auta (nie bialego).


189/245 to 23% utrata wartosci dla NAJTANSZEGO 4-letniego LR na otomoto (cena zyczeniowa, nie transakcyjna, zeby nie bylo).


Gdzie Ty widzisz te ogloszenia po 150k PLN, czy mozesz mi wkleic chociaz jeden link??


Co do BMW - najpierw pisales o 320d/i, teraz piszesz o 330i a na koniec hit - wklejasz ceny 340i, ktory przez kilka tygodni kiedys mozna bylo w cenniku kupic w cenie dumpingowej bo byla jakas luka w przepisach o mild hybrydach i nie obowiazywala akcyza na silniki >2.0.

Czy Ty naprawde jestes powazny, czy to sa te Twoje argumenty i "obalanie mitow"?

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elektryczne/news-szef-mazdy-nie-zostawia-suchej-nitki-na-zakazie-sprzedazy-au,nId,6566128


Szef Mazdy:

 

To naprawdę ogromna szkoda, że dokonano już wyboru nowej technologii napędu. Zazwyczaj do największych innowacji dochodzi, kiedy wyznacza się cel, ale nie mówi inżynierom, jak go osiągnąć. Mam duży problem z tym, że politycy wskazali na drogę do osiągnięcia celu. Czy naprawdę mamy odrzucić wszystko inne? Nawet technologie, o których jeszcze nie wiemy? Uważam, że to hańba dla polityków. To nie jest ich zadanie. Ich zdaniem jest domaganie się zeroemisyjnej przyszłości, ale droga do niej powinna opierać się na kreatywności i przedsiębiorczości.

 

Slychac wycie? Znakomicie!

Proponuje wypuscic kolejny MX30 z zasiegiem 150km, to jest na pewno to co ludzie chca od aut elektrycznych ^^

Kolejny gentleman, ktory juz za chwile pozegna sie ze stanowiskiem jak Toyoda.


I epitafium na nagrobek Mazdy: :twisted:

 

..MX-30, naszą uwagę zwrócił fakt, że japoński elektryk ma bardzo mały zasięg - zaledwie 200 km według oficjalnych danych.

Zapytaliśmy więc inżynierów Mazdy, skąd decyzja o zastosowaniu tak małej baterii (35,5 kWh).

Odpowiedzieli nam, że stosowanie większej nie miałoby sensu, ponieważ wtedy w całym swoim cyklu życia MX-30 byłoby mniej ekologiczne niż Mazda 3 z dieslem pod maską. Dodajmy tylko, że w samochodach kompaktowych dość oczywiste jest oferowanie baterii o pojemności przekraczającej 60 kWh, a niektórzy oferują akumulatory mające nawet ponad 80 kWh. Dzięki temu takie elektryki mogą pochwalić się zasięgami przekraczającymi 500 km.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wycie to u elona słychać podczas cięcia cen o 20 procent, a jeszcze większe u ludzi nabitych w tesle którzy kupili auto w drugiej połowie zeszłego roku :D Adam te ćeny które wklejasz to te auta miesiącami tam wiszą. Ciekawe kiedy ich właściciele pogodzą się z faktem za na kupnie nowego auta zawsze sporo się traci :D a jeszcze większe wycie będzie jak do drogiego pradu dojdą podatki drogowe zawarte w benzynie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.