• Reklama

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc

Zagadnienia inne niż te wyszczególnione w pozostałych działach. Wszelkie pytania techniczne oraz dotyczące konkretnych modeli proszę pisać w odpowiednich do tego działach!

Czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, informacje o kradzieżach, porównania modeli.

Moderator: BMK

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 28 Sty 2023 15:31

Ja zaczynam się zastanawiać czy Adam faktycznie miał f10 czy sąsiad go raz podwiózł :D
słonik40
 
 
 
Posty: 3261
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive
iX1 30 produkcja podobno luty

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Filip13 » 28 Sty 2023 15:41

No a my się zastanawiamy jak dziwną postacią w internecie chodzisz, panie Jarosławie.
Radość z jazdy
Filip13
 
 
 
Posty: 545
Dołączenie: 25 Lut 2017 20:33
Moje BMW: E38 750i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Kriss33 » 28 Sty 2023 15:45

adamjttk napisał:
Kriss33 napisał:Pytam poraz kolejny, czy uważasz, że jesteśmy uparci tak dla sportu i jako fani motoryzacji jeżdzimy specjalnie gorszą technologią, a może nas nie stac na tą jedyną słuszną :mad2: ?

Nie, pisalem 20. razy ale nie czytasz ze zrozumieniem, generalnie juz sie przyzwyczajam czasami :shock:
Auta pokroju M2 czy 760i kupuje _bardzo_ swiadomy klient wiedzacy DOKLADNIE czego chce.
To jest promil promila sprzedazy bo auta sa mocno specyficzne i dla naszych rozkmin ICE/BEV nie maja na dzis zadnego znaczenia.
Wiec jezeli takie kupiles to jestem PEWNY, ze kupiles je dlatego ze to jest DOKLADNIE to czego potrzebujesz i dla Ciebie nie ma lepszego i nie musze/nie bede Cie przekonywal :cool2:

Kriss33 napisał:Klamki? Pisałem Ci, że w starym Jeepie chwytam za klamkę i się drzwi otwierają. Nie widzę najmniejszego powodu, żeby mieć inne rozwiązanie,

A ja mam drobne dzieci ktorym zarowno klamki jak i tunel z tylu PRZESZKADZAJA (np przy wysiadaniu z tobolami jak je podrzucam do szkoly - wysiadaja oboje z jednej strony) i rozwiazania w Tesli sa dla nich o wiele wygodniejsze i sobie je chwala. Czy jestes w stanie ten prosty fakt zaakceptowac?
Skoro BMW w iX ten pomysl SKOPIOWALO to wg Ciebie zrobili to zeby uprzykrzyc zycie swoim klientom aut po 600-700k PLN czy uprzyjemnic/ulatwic?
To, ze Tobie starodawne klamki nie przeszkadzaja - nie mam z tym problemu, duzo ludzi jest mocno nieufna jezeli chodzi o nowe technologie, rozumiem, szanuje i nawracac nie zamierzam, mowie o moich doswiadczeniach, w koncu po to mamy forum

Kriss33 napisał:Czy na prawdę Ciebie nie razi ta ohydna kierownica w Tesli z dwoma rolkami? Taka prosta rzecz jak przycisk dedykowany do ogrzewania kierownicy jest dla mnie najlepszy rozwiązaniem, nie potrzebuje do tego ekranu.

Gdybys czytal co pisze badz pojezdzil Tesla dluzej to bys wiedzial, ze w autach PREMIUM nie trzeba wciskac przycisku ogrzewania kierownicy - ustawia sie funkcje auto i wlacza sie wtedy sama razem z ogrzewaniem foteli gdy jest taka potrzeba, w tej nowej aktualizacji przyszly tez ustawienia low/medium/high co tez pomaga bo nie kazdy lubi goraca kierownice a tylko tak troche ciepla.
Ale to jest wyznacznik rozwoju technologii - jeden powie ze czujnik zmierzchu w pomieszczeniu to fanaberia bo on jest przyzwyczajony do zwyklego wylacznika a drugi powie ze wylacznik schodowy to jest fanaberia bo przeciez zawsze mozna sie przejsc w gore/na dol i sobie kliknac, nie?
Moglbym Ci podac 100 takich przykladow i jestem pewny ze na kazdy bys znalazl kontrargument natomiast technologia idzie swoja droga i WG MNIE elektromechaniczne klamki bedziesz mial za chwile w kazdym lepszym aucie tak jak elektryczne szyby.

Kriss33 napisał: Po prostu lekką reką uważasz, że wszystko co robi Tesla jest lepsze od innych producentów pojazdów elektrycznych, a auta spalinowe skreśliłeś z góry. Dokładnie odwrotnie niz my Ci tutaj piszemy.

Auta spalinowe skreslilem w 90% bo ich miejsce jest na smietniku, tak jak parowozow i zaprzegow konnych. Jedyne co ogranicza technologie jeszcze to cena i infrastruktura czyli rzeczy ktore powinny sie poprawiac.
Tesla nie robi wszystkiego co najlepsze, robi duzo dobrego ale kilka rzeczy bym zmienil - headup, skorzana kierownica, wentylowane fotele, lepsze wyciszenie, zle dobrane opony (rant nie chroni felgi odpowiednio), brak kombi i pewnie kilka innych by sie jeszcze znalazlo.


Co do tunelu kolega BMFun Ci odpisał, argument na siłę. Ja oczywiście przyjmuje, że dla Ciebie to ma znacznie, ale 99 % klientów nie wybierze elektryka, bo ma z tyłu płaską podłogę. Co do tego, że się dzieje automatycznie. Bardzo cenie takie rozwiązania, ale mylisz pojęcia. Jak wchodzę do kuchni wieczorem/ w nocy to się automatycznie śwatło zapala, bo światło jest w tym wypadku niezbędne. Jak chce mieć podgrzaną kierownicę to ją włączam, a nie wyłączam jak nie chcę. Nie mam potrzeby zawsze w określonych warunkach jej włączać, czy podgrzewanych siedzeń. Pomijam fakt, że w BMW można to od dawna zaprogramować. Za to końcówka posta o śmietniku-BRAWO TY.
P.S. Mój dziadek był kolejarzem i parowozy są fajne...
Awatar użytkownika
Kriss33
 
 
 
Posty: 2481
Dołączenie: 07 Lis 2006 19:58
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: R6, V6, V8 :), było F10 528 '12, E60 530dA '04r, E39 520i, E30 318i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 28 Sty 2023 15:54

No a my się zastanawiamy jak dziwną postacią w internecie chodzisz, panie Jarosławie.


Filipe forum o e38 jest troszkę w innym miejscu :D zgubiłeś się? A może naganiacz za zappsy?
słonik40
 
 
 
Posty: 3261
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive
iX1 30 produkcja podobno luty

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez adamjttk » 28 Sty 2023 19:59

bartez9088 napisał:Nie wiedziałem że noc zawsze trwa 12h, chyba że u Ciebie w Norwegii.

Co to ma do rzeczy czy dla jednego noc trwa 6h czy dla drugiego 15h? Widac od razu zes teoretyk i sie po prostu czepiasz dla czepiania.
Wiekszosc ludzi jezdzacych autem spalinowym nie rozumie, ze elektrykiem sie nie jezdzi jak ICE 100-0-100 stad pozniej takie dzieciece filozoficzno-teoretyczne argumenty.
No chyba, ze jestes kurierem i jezdzisz 18h na dobe to wtedy trzeba inwestowac w wallboxa czy gniazdo silowe.

bartez9088 napisał:Dla kogoś kto codziennie używa samochodu jest to udręka, nazywajmy rzeczy po imieniu. Z postępem technologicznym nie ma to nic wspólnego.

Mam obecnie elektryki nr 3. i 4. i generalnie jezeli masz ochote je codziennie podlaczac do ladowania to mozesz codziennie miec auta naladowane na 90/100% (w zaleznosci od baterii), jest to ogromna wygoda.
W praktyce wystarczy je ladowac w weekendy (jak nie jezdzisz w Alpy oczywiscie co drugi weekend :cool2: ) - ja na przyklad tak robie, oba auta jezdza 15-20k km rocznie i oba sa ladowane przez noc praktycznie tylko w weekendy.

bartez9088 napisał:Proponuje przykleić się z powrotem bo poziom odklejenia spowodowanego długim życiem na emigracji sięgnął zenitu. Jeśli myślisz że przy obecnych cenach usług remontowo-budowlanych coś "zmodernizujesz" w domu jednorodzinnym o powierzchni 150m2 za 2-3k to jesteś w bardzo grubym błędzie. Możesz podaną przez siebie cenę minimum przez 5 pomnożyć.
https://www.oferteo.pl/elektrycy/wymian ... cznej-cena

Dodatkowy wylacznik RCD w rozdzielnicy to 50-100 PLN, 25m przewodu 2,5 to 125 PLN, generalnie mozesz wszystko zrobic samemu i zawolac elektryka na 15 min na podlaczenie.
Bez problemu w 500-1000 PLN sie zmiescisz ze wszystkim, 2-3k PLN pisalem kurtuazyjnie. To nie fizyka jadrowa :roll:
Reszty instalacji ruszac nie musisz. Ewentualnie kolejny koszt to Energia jak trzeba zwiekszyc odrobine zapotrzebowanie, nie wiem ile biora, zadzwon do nich na infolinie zamiast tu bajdurzyc to wniesiesz cos pozytecznego do watku :cool2:

bartez9088 napisał:Dokładnie tam będzie się nadawał tablet z Twojej ukochanej tesli po 5-7 latach użytkowania, bo będzie taki mocny i nowoczesny.

Poprzesz czyms swoja wypowiedz?
W sensie GUI w Teslach S/X 2016-2018 nadaja sie na smietnik?
Weryfikowales to czy kolejne opowiesci z mchu i paproci?

słonik40 napisał:Adamie jeszcze pytaniebczy z produ tez wszyscy wysiadają z jednej strony? Ja pierwszy raz szczerze słyszę o takim problemie, pominę już fakt ze zamontowanie chociażby jednego fotelika z tylu sprawia ze wysiadanie tylko z jednej strony jest praktycznie niemożliwe. Brak tunelu= nieprzydatna bzdura :)

No patrz, u mnie dzieci tak robia od 2 lat (wysiadaja z jednej strony majac zamontowane 2 foteliki z tylu) i jest to dzieki braku tunela absolutnie komfortowe ale oczywiscie wiesz lepiej :cool2:
No nic, tak jak piszesz brak tunelu bzdura, brak frunka bzdura, ogrzewane siedzenia bzdura, CA bzdura, audio w aucie bzdura etc etc etc.
Generalnie bzdura nie jest tylko to, co slonik ma zamontowane akurat w swoim aucie :norty: :norty:
Ba nawet elektryki to bzdura (no chyba ze z dotacjami i slonikowi sie spina to wtedy nie bzdura) :twisted:

BMFun napisał:Adam. Mylisz się kolejny raz. Kierownica i fotele podgrzewają się automatycznie i to się w BMW odbywa chyba od 2015 albo wcześniej.

I gdzie wg Ciebie sie myle? W sensie co napisalem co jest mylnego? Czy moze znowu nadinterpretujesz i zaraz bedziesz prostowal?

BMFun napisał:Tunel środkowy jak bariera dla dzieci to chyba żart. Przez krawężnik tez nie wchodzą bo to przeszkoda? Moje dzieci regularnie wsiadają z jednej strony bo często z drugiej ktoś za blisko zaparkuje i ANI RAZU nie słyszałem żeby powiedziały ze za duza przeszkoda.

Sluchaj, znowu wracamy do tego samego - "da sie".
Da sie zyc z manualna kierownica, da sie zyc z szybami na korbke, da sie tez zyc nie majac w ogole samochodu i jezdzac autobusem.
Czy gdyby Twoje dzieci od 10 lat jezdzily tylko autobusem narzekalyby, ze nie maja samochodu? Podejrzewam, ze nie bo by nie znaly lepszego.
Ale jak bys je przyzwyczail do lepszego to po powrocie do gorszego by juz prawdopodobnie zaczely.
Sprawa indywidualna, mam 2 dzieci ktore dzien w dzien wychodza z pelnymi plecakami do szkoly wiec swoje wiem - wychodzily tam w autach bez tunelu, wychodzily w autach z tunelem.
Troche idiotyczna dyskusja. Jak na moje mozesz sobie nawet w X5 zamontowac tunel jak mowisz ze taki fajny, siatki Ci z zakupami nie beda lataly (Twoj argument z tego co pamietam kiedys ^^) :cool2:

BMFun napisał:Płaska podłoga to cecha elektrykow a nie zaleta

No chyba nie bardzo.
Nie zapomnij dopisac gwiazdki :cool2:
*nie tyczy elektrykow BMW na uposledzonej platformie spalinowej np iX3 czy i4

BMFun napisał:Btw. Wciąż nie podałeś listy innowacji Tesli. Filipa listę już znam.

To byl konkretnie ktorys Twoj post gdzie juz cos argumentowales czy mam ogolnie kolejny raz pisac?
---------------------
6:10 - i bedzie taki Slawomir pisal tu o tym jak to silniki elektryczne nie sa cichsze od spalinowych, ze to klamstwo ^^
https://www.youtube.com/watch?v=AABWEKPvJEc

Ogolnie sporo BMW nie wiedziec czemu :oops: 3:00, 20:05

W 9:30 - w silnikach spalinowych jest pelna kultura, nic nie wibruje ^^

Ogolnie posiadajac auta elektryczne, jak sie oglada taki filmik to czlowiek sie czuje jakby byl w muzeum motoryzacji sprzed 50 lat :norty: :norty:
adamjttk
 
 
 
Posty: 2576
Dołączenie: 20 Cze 2012 00:33
Moje BMW: ex E90, F20, E90, F30, F10
TM3 Perf.
TMY Perf.

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 28 Sty 2023 20:29

Wiekszosc ludzi jezdzacych autem spalinowym nie rozumie, ze elektrykiem sie nie jezdzi jak ICE 100-0-100 stad pozniej takie dzieciece filozoficzno-teoretyczne argumenty.


W praktyce miałem kilka samochodów elektrycznych na weekend w których w jeden dzień (sobota) zajechałem cała bateria imho poniedziałku rana nie były w stanie się naładować. Skutek taki, ze musiałem po drodze domdealera szukać ładowarki żeby dodać auto w miarę pełne. Tak jest to mega upierdliwe przy 10A, tylko siła zapewni komfort i wygodę.


No patrz, u mnie dzieci tak robia od 2 lat (wysiadaja z jednej strony majac zamontowane 2 foteliki z tylu) i jest to dzieki braku tunela absolutnie komfortowe ale oczywiscie wiesz lepiej


Nagraj film z tej „wygody” bo chce to zobaczyć, tm3 z tylu jest tak ciasna, ze na jeździe próbnej po instalacji fotelika z tylu już miałem jej dość. Piszesz bzdury i tyle, chyba ze dzieciaki maja 70cm wzrostu. Tunel ma ze 20 cm wysokości i 20 wysokości. Nawet trendowaty by sobie poradził żeby zrobić nad nim krok

Adam co do silników zenua. Znowu opierasz się na technologi sprzed ponad dekady :D piszesz o silnikach nie produkowanych już wiele lat. Może napisz o,pierwszych parowych tez? napisz o pierwszych silnikach tesli, ile z nich było wymienianych i jak padały jak muchy :D
słonik40
 
 
 
Posty: 3261
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive
iX1 30 produkcja podobno luty

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez bartez9088 » 28 Sty 2023 20:42

adamjttk napisał: Widac od razu zes teoretyk i sie po prostu czepiasz dla czepiania.

Czepiam się dla czepiania bo coraz większe bzdury zaczynasz tu wypisywać, które nie są poparte żadnymi dowodami, a Twoimi przekonaniami typu ice na śmietnik. Jeszcze nie widziałem żeby ktoś jeździł 100-0-100 ice, jeśli zapomniałeś to tankować trzeba też wcześniej a nie kiedy w baku masz 0.

adamjttk napisał:generalnie mozesz wszystko zrobic samemu i zawolac elektryka na 15 min na podlaczenie.
Bez problemu w 500-1000 PLN sie zmiescisz ze wszystkim, 2-3k PLN pisalem kurtuazyjnie. To nie fizyka jadrowa :roll:

Generalnie to ja na tym kompletnie się nie znam i samemu nic bym nie zrobił. Z moich znajomych może 10% by to sama zrobiła bo większość nie potrafiłaby gniazdka w domu wymienić. Nie każdy musi się znać na elektryce. Ceny za usługi fachowców zdrożały kilkukrotnie odkąd nie mieszkasz w PL.

adamjttk napisał:Poprzesz czyms swoja wypowiedz?

Poprę doświadczeniem z komputerami, starzeniem się ich podzespołów a także starzeniem się podzespołów w telefonach komórkowych. Średniej klasy komputer po 5-7 latach nadaje się maks do przeglądania onetu a nie grania w gry. Smartfon po 3 muli tak że nawet strony internetowe zacina. Tak więc do czego będzie się nadawał tablet? Czy panowie z Tesli po kilku latach przyjadą i wymienią w gratisie ryzena na 5 generacji nowszego i z 4 rdzeniami więcej?
bartez9088
 
 
 
Posty: 121
Dołączenie: 15 Sty 2019 19:28
Moje BMW: E91 lci 2010r 320d

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 28 Sty 2023 20:49

Nie wymienia :D ryzen jest montowany gdzieś od roku. Tesle starsze niż 1 rok maja starego procka który zaraz trafi na śmietnik historii :D
słonik40
 
 
 
Posty: 3261
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive
iX1 30 produkcja podobno luty

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Kriss33 » 28 Sty 2023 21:15

No właśnie jest jedna zasadnicza przewaga aut spalinowych nad elektrykami. Kupno używanego, auta spalinowego to niewielkie ryzyko wtopy finansowej, kupno elektryka- z wiekiem rośnie ryzyko wydatków.
Awatar użytkownika
Kriss33
 
 
 
Posty: 2481
Dołączenie: 07 Lis 2006 19:58
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: R6, V6, V8 :), było F10 528 '12, E60 530dA '04r, E39 520i, E30 318i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Filip13 » 28 Sty 2023 21:19

słonik40 napisał:Filipe forum o e38 jest troszkę w innym miejscu :D zgubiłeś się? A może naganiacz za zappsy?

Forum o biznesowym atlecie serii piątej też jest gdzie indzie.
Radość z jazdy
Filip13
 
 
 
Posty: 545
Dołączenie: 25 Lut 2017 20:33
Moje BMW: E38 750i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez adamjttk » 28 Sty 2023 21:30

słonik40 napisał:W praktyce miałem kilka samochodów elektrycznych na weekend w których w jeden dzień (sobota) zajechałem cała bateria imho poniedziałku rana nie były w stanie się naładować. Skutek taki, ze musiałem po drodze domdealera szukać ładowarki żeby dodać auto w miarę pełne. Tak jest to mega upierdliwe przy 10A, tylko siła zapewni komfort i wygodę.

Porownywanie testowania caly dzien demowki do jezdzenia swoim daily, brawo TY :cool2:
Jak to lecialo - ze w tygodniu robisz po kilka km dziennie zeby w weekend tluc trasy po kilkaset km?
Czy juz sie z tego wycofujesz i teraz odnosnikiem do ladowania w domu jest katowana demowka na weekend? :duh:

słonik40 napisał:Nagraj film z tej „wygody” bo chce to zobaczyć, tm3 z tylu jest tak ciasna, ze na jeździe próbnej po instalacji fotelika z tylu już miałem jej dość. Piszesz bzdury i tyle, chyba ze dzieciaki maja 70cm wzrostu. Tunel ma ze 20 cm wysokości i 20 wysokości.

No coz, ja pisze z 2 letniej praktyki, Ty piszesz ze swoich opowiesci z krypty, nie mam z tym zadnego problemu.
Nic sie nie martw, jeszcze z 3-5 lat, BMW ogarnie know-how platform BEV i bedzie wielka nowosc --> auta bez tuneli z tylu :cool2:

słonik40 napisał:Nawet trendowaty by sobie poradził żeby zrobić nad nim krok

"Trendowaty"?
Dorzucam do pieca --> "Trendowaty funboy" :norty:

słonik40 napisał:Adam co do silników zenua. Znowu opierasz się na technologi sprzed ponad dekady :D piszesz o silnikach nie produkowanych już wiele lat.

Sprzed dekady?
No to jeszcze tylko kilka lat i sie zaczna pojawiac wolumenowo u nas na rynku z importu, poki co nadal "kulturalnie" i "cicho" pracuja w Niemczech :cool2: :cool2:
adamjttk
 
 
 
Posty: 2576
Dołączenie: 20 Cze 2012 00:33
Moje BMW: ex E90, F20, E90, F30, F10
TM3 Perf.
TMY Perf.

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Kriss33 » 28 Sty 2023 21:35

Nie pojawią, bo BMW wymieniło swoim klientom wadliwe części i nie ponieśli oni żadnych konsekwencji z tytułu wad konstrukcyjnych. Wiem , bo toprzerabialem. Nawet jak to było już po gwarancji.
Awatar użytkownika
Kriss33
 
 
 
Posty: 2481
Dołączenie: 07 Lis 2006 19:58
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: R6, V6, V8 :), było F10 528 '12, E60 530dA '04r, E39 520i, E30 318i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 28 Sty 2023 22:19

Porownywanie testowania caly dzien demowki do jezdzenia swoim daily, brawo TY :cool2:


Nie kazdy dojeżdża codziennie do fabryki po 30km w jedna stronę a w weekend siedzi w domu zeby oszczędzać prąd/paliwo. 200-300 km i w elektryku bateria pusta, zaden wyczyn, wypad za miasto na pare godzinek imho :cool2: jutro wieczorem zdam relacje jak sobie te elektryczne cuda na drodze radzą albo raczej nie radzą. Pewnie jak zwykle polowe słabszy biznesowy atleta będzie je połykał jak żabki jedno po drugim pseudo sport super cary. 120km/h i mokre gacie zeby do następnej ładowarki dojechać

Nabijasz się z tunelu, kiedy twoja żona 2 LATA bez klimy jeździła :duh:

Cieszę się ze wiesz co używasz albo raczej co nam próbujesz tutaj wcisnąć. Tesla jest misiurka, do tego w podłodze baterie i efekt jest taki ze jest niewysoka w środku. Z tylu siedzi się z kolanami pod uszami i może brak tunelu to must have, migi bardzo niewygodne auto z tyły i brak tunelu tutaj niewiele zmienia :cool2: swoją droga wole mieć nieco gorsze audio niz nie mieć czujników parkowania, odgrzewania czy brak CA, no ale jak się auto pod chmura trzyma to może to must have. Nie wiem nie praktykuje :cry2:
słonik40
 
 
 
Posty: 3261
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive
iX1 30 produkcja podobno luty

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc

Postprzez BMFun » 29 Sty 2023 00:01

adamjttk napisał:
bartez9088 napisał:Dokładnie tam będzie się nadawał tablet z Twojej ukochanej tesli po 5-7 latach użytkowania, bo będzie taki mocny i nowoczesny.

Poprzesz czyms swoja wypowiedz?
W sensie GUI w Teslach S/X 2016-2018 nadaja sie na smietnik?
Weryfikowales to czy kolejne opowiesci z mchu i paproci?

Bartez odpisał, ale ja dorzucę 3 grosze, bo pisałem wcześniej i wysyłałem filmy o tym ze w Modelu S nawet z 2018r! są rozkminy ludzi czy warto wydawać $2,500 na upgrade hardware żeby czas przeliczenia trasy z uwzględnieniem ładowarek ze wschodniego na zachodnie wybrzeże mógł spaść z 8,5min do zawrotnych 30 sekund. To nie fake tylko realny wydatek, żeby gui dało się używać. Weź iPad sprzed ponad 6 lat po wszystkich OTA Apple to zobaczysz ze nie da się już go używać. Te odczucia potwierdziłem naocznie jak ostatnio przy okazji wsiadłem do używanej Tesli Model S chyba z 2016r. Ekran to dramat porównując z dzisiejszymi standardami i na max lagował. Tak jak Sławomir powiedział, za tysiąc złotych kupujesz tablet który deklasuje tamten „śmietnik historii”.

adamjttk napisał:
BMFun napisał:Adam. Mylisz się kolejny raz. Kierownica i fotele podgrzewają się automatycznie i to się w BMW odbywa chyba od 2015 albo wcześniej.

I gdzie wg Ciebie sie myle? W sensie co napisalem co jest mylnego? Czy moze znowu nadinterpretujesz i zaraz bedziesz prostowal?

Masz racje, myliłem się. W BMW są jednak od 2009r o czym pisałem później. Czyli „automatyzację podgrzewania” to nie BMW skopiowało od Tesli jak to pisałeś tylko odwrotnie :-) sorry…to są fakty.

adamjttk napisał:
BMFun napisał:Tunel środkowy jak bariera dla dzieci to chyba żart. Przez krawężnik tez nie wchodzą bo to przeszkoda? Moje dzieci regularnie wsiadają z jednej strony bo często z drugiej ktoś za blisko zaparkuje i ANI RAZU nie słyszałem żeby powiedziały ze za duza przeszkoda.

Sluchaj, znowu wracamy do tego samego - "da sie".
Da sie zyc z manualna kierownica, da sie zyc z szybami na korbke, da sie tez zyc nie majac w ogole samochodu i jezdzac autobusem.
Czy gdyby Twoje dzieci od 10 lat jezdzily tylko autobusem narzekalyby, ze nie maja samochodu? Podejrzewam, ze nie bo by nie znaly lepszego.
Ale jak bys je przyzwyczail do lepszego to po powrocie do gorszego by juz prawdopodobnie zaczely.
Sprawa indywidualna, mam 2 dzieci ktore dzien w dzien wychodza z pelnymi plecakami do szkoly wiec swoje wiem - wychodzily tam w autach bez tunelu, wychodzily w autach z tunelem.
Troche idiotyczna dyskusja. Jak na moje mozesz sobie nawet w X5 zamontowac tunel jak mowisz ze taki fajny, siatki Ci z zakupami nie beda lataly (Twoj argument z tego co pamietam kiedys ^^) :cool2:


Ja zrozumiałem gdzie się nie dogadujemy. Ty mówisz o baaardzo ciasnym z tylu TM3, a ja o suv ix3 w którym dzieci mogą przebrać się bez problemu (nie że „da sie”) w strój piłkarski przed treningiem i żaden tunel nie jest problemem. Nie moja wina ze kupiłeś małe auto. W Rav4 czy ix3 problemu byś nie miał.

adamjttk napisał:
BMFun napisał:Płaska podłoga to cecha elektrykow a nie zaleta

No chyba nie bardzo.
Nie zapomnij dopisac gwiazdki :cool2:
*nie tyczy elektrykow BMW na uposledzonej platformie spalinowej np iX3 czy i4

Upośledzony to jest chyba fanatyzm niektórych fanbojow Tesli, że jest jedyna „nie uposledzona” platforma. Mnie interesują końcowe efekty a nie dywagacje o lepszości czegoś nad czymś innym. Dla mnie nie jest ważne żeby mieć coś największe (np bagażnik albo miejsce w środku) albo coś najmniejsze (np tunel). To jest takie bezsensowne gadanie jakby mówić ze Skoda jest najlepsza marka bo ma największy bagażnik w swojej klasie i inne marki łącznie z BMW są z tego powodu upośledzone.

adamjttk napisał:
BMFun napisał:Btw. Wciąż nie podałeś listy innowacji Tesli. Filipa listę już znam.

To byl konkretnie ktorys Twoj post gdzie juz cos argumentowales czy mam ogolnie kolejny raz pisac?


Poproszę kolejny raz, bo kilka mitów zostało obalonych i liczę ze jakieś refleksje nastąpiły.
BMFun
 
 
 
Posty: 770
Dołączenie: 18 Mar 2017 22:02
Moje BMW: nie powiem

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Slawomir » 29 Sty 2023 13:50

adamjttk napisał:6:10 - i bedzie taki Slawomir pisal tu o tym jak to silniki elektryczne nie sa cichsze od spalinowych, ze to klamstwo ^^
https://www.youtube.com/watch?v=AABWEKPvJEc

Tobie serio nie wstyd takich rzeczy pisać? Dźwięk kilku POPSUTYCH silników to argument przeciw rzetelnym badaniom o głośności samochodów? :roll:

Bardzo brzydko ignorujesz wszystkie rzeczowe argumenty przeciw swoim tezom. Żyjesz w bańce. Mam wrażenie, że ten temat bardziej niż kogokolwiek przekonał to zradykalizował Ciebie. Odbijając wielokrotnie piłeczkę zaczynasz szukasz i wierzyć w coraz mniej znaczące "innowacje", bo skoro coś napisałeś, to potem trzeba tego bronić - zreflektować się przecież nie da, bo to by godziło w ego (to akurat dotyczy większości).

Kiedy zapytałem o co chodzi z tymi klamkami, to oczywiście pominąłeś niewygodny temat, pomimo że SZCZERZE nie rozumiem tego ani ja, ani kilka osób tutaj. WTF? Klamki które mają większą awaryjność (więcej części to źle, SAM TO PRZYTACZASZ!!!!!), klamki które wymagają filmików tłumaczących na YT (tak, na pierwszej stronie "tesla door handles" w YT!), klamki które niczego nie wnoszą (ani aerodynamiki, ani funkcjonalności), klamki które nie są ładniejsze (istnieją zwykłe klamki ładniej ukryte), Twój cały argument to futurystyczność (subiektywny, niczym nie poparty) oraz dzieci (o to pytam w sumie). Jak klamki wymagające tutoriali na youtube są lepsze dla dzieci? I jak to jest, że cała ludzkość od 100 lat nie zauważyła tego problemu i nie próbowała go rozwiązać?
Dlaczego lepiej przesiąść się na Porsche | Keep calm and listen to the V12.
Awatar użytkownika
Slawomir
 
 
 
Posty: 2713
Dołączenie: 18 Cze 2013 21:32
Miejscowość: śląskie
Moje BMW: najszybsze

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne zagadnienia wokół BMW

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości