Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi


To nie lepiej kupić już 2x Michały na oś, jak i tak na lato tamte wyrzucisz? Teraz chyba nawet taniej będzie po sezonie jakieś letnie wyhaczyć.

A drugą parę już przed przyszłym sezonem jeśli chcesz sobie koszty rozłożyć. chyba że masz xdrive, to w ogóle bym nie mieszał opon :)

Edit: a to m340i, to bym nie mieszał i kupił już cały komplet

 

Dlatego polatam już na tym co jest finalnie, a w zimę kupię jakieś lato i wrzucę do garażu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gwóźdź w oponie. Czy runflaty normalnie się naprawia tak jak zwykle opony? Uderzać do ASO, czy zwykły wulkanizator ogarnie? Ma ktoś jakieś doświadczenia?

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367668&p=2851250#p2851250


Sprawdź również stronę 237, niedawno był podobny przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwóźdź w oponie. Czy runflaty normalnie się naprawia tak jak zwykle opony? Uderzać do ASO, czy zwykły wulkanizator ogarnie? Ma ktoś jakieś doświadczenia?

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367668&p=2851250#p2851250


Sprawdź również stronę 237, niedawno był podobny przypadek.

 

Dzięki za podesłanie, czyli po weekendzie dzwonię do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwóźdź w oponie. Czy runflaty normalnie się naprawia tak jak zwykle opony? Uderzać do ASO, czy zwykły wulkanizator ogarnie? Ma ktoś jakieś doświadczenia?

 

TEORETYCZNIE nie jest zalecane naprawianie i robi się to na wyraźne życzenie właściciela. ASO uzależnia naprawę od miejsca uszkodzenia. Jeżeli nie jest uszkodzone wzmocnienie i uszkodzenie jest na "płaskiej" części opony - naprawią. Podejrzewam, że ogarnięty wulkanizator też naprawi. Z sygnaturki widzę, że auto masz z 2020 roku, zapytaj o gwarancje na opony (gwarancja jest na opony na których auto wyjechało z fabryki i na każde opony kupione w ASO). Do pewnego momentu (do 2 lat chyba) bardziej się opłaca skorzystać z gwarancji (o ile masz czas na przestój i zostawienie samochodu w ASO) niż kupować samemu nową oponę. Jeżeli nie będą chcieli naprawić to znowu - w zależności od zużycia bieżnika albo czeka cię zakup pojedyńczej opony, albo dwóch z uszkodzonej osi, albo całego kompletu. W ASO powiedzą (zwłaszcza jak auto jeszcze na gwaracji). ASO uczy, ASO radzi, ASO nigdy cie nie zdradzi... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


1. Jak dbacie o skóre i alcantare (fotele + kierownica), tzn, jaki środek polecacie i co ile go aplikować?

2. Zima i odśnieżanie - używacie skrobaczki / szczotki czy raczej jakiś preparat ala "odmrażacz do szyb"?

3. Jakieś "tipy" na zimę z racji tego, że to moje pierwsze BMW w życiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


2. Zima i odśnieżanie - używacie skrobaczki / szczotki czy raczej jakiś preparat ala "odmrażacz do szyb"?

Pod żadnym pozorem nie skrobać. Nawet jak jesteś idealnie delikatny, cierpliwy, to i tak w końcu zarysujesz bo wystarczy, że na szybie będzie jakieś malutkie ziarenko piasku. Odmrażacz, rolka ręcznika papierowego i coś do mycia szyb. Ja kupiłem sonaxa, ale w cienkiej warstwie lubi się zmieszać ze szronem i zamarznąć na bocznych szybach, więc trzeba od razu rozpuszczony szron ścierać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja robię inaczej. Jeśli jestem zmuszony parkować poza garażem i akurat jest aura że może zamrozić szybę to nakładam matę antyszronową. Podchodzę do auta, mata do bagaznika i gotowe. sprawdza się nawet w górach na wyjeździe gdzie jest bardzo zimno i wilgotno. Szyba pod matą czysta. Dobrałem sobie idealnie wielkościowo. Nic nie wisi, nie odstaje, kolor czarny pasuje do auta. Zwykła mata przytrzaskiwana drzwiami bez żadnych gumek pierdół.


taka


https://www.nowobilski.pl/oslona-przeciwszronowa-winter-dl-120-160cm,id203.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siemanko, czy ktoś z was może się podzielić informacją ile taki przegląd z wymianą gratów u was wyniósł w ASO? (Nie posiadam pakietu BMW service inclusive)

Mianowicie:

Kod/

105-przegląd podstawowy,

610-wym. oleju silnikowego,

602-wym.filtra powietrza,

616-wym. mikrofiltra,

626-wym. świec zapłonowych,

624-przegląd kompleksowa kontrola,

618-wymiana płynu hamulcowego

wszystkie graty ich, w zasadzie wybierałem się tylko na wymianę płynu hamulcowego ale dzwoniąc do ASO powiedzieli mi że wczoraj wskoczył mi duży przegląd i faktycznie wskoczył (głównie żona jeździ autem, wiec nawet nie widziałem). Za wszystko policzyli mi 4151 zł (2257 graty, 1894 robocizna) czy to dużo czy normalna kwota ? Warszawa Inchcape.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ta cena w autofus nadal jest dostępna dla każdego bo w październiku płaciłem podobną kwotę z ich częściami.

W Bawarii jest podobna cena 600 zł ale tylko dla aut bez M, nawet m performance. Wtedy liczą sobie normalna cenę.


Edit: Ale mam wrażenie że ta cena jest tylko na wymianę oleju między interwałami. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zbyt czuły/nie działający dobrze czujnik deszczu da się jakoś kalibrować? Czy na gwarancji mogę coś zasugerować żeby zmniejszyli czułość, bo Bimmercode chyba to potrafi, ale może lepiej jak ASO wymieni cały moduł czy co tam jest, czujnik? Już latem zauważyłem, że przy jeździe autostradowej podczas deszczu, niekoniecznie ulewy automat szybko przełącza w najszybszy tryb wycierania i nie wyłącza, ani nie spowalnia jak przestaje padać. Teraz po nocy jak o 7 rano jeszcze jest szron na zimnych szybach (4stopnie) wycieraczki chodzą normalnie, ale po 5-7 minutach jazdy jak już szyba jest cała rozgrzana i sucha wycieraczki nadal pracują... :mad2: Jak to u Was wygląda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jak usunąć „check control okładziny hamulcowe” Klocki wszedzie nowe, czujniki tez. Wykonany jest tez reset klockow w tym ukrytym menu, a to dalej przy każdym odpaleniu wyskakuje na centralny ekran i pali się ciagle kontrolka hamulca ręcznego i pomarańczowy klucz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś może porównanie ile kosztują +/- tarcze i klocki w zwykłym układzie hamulcowym i tym m pakietowym?

Przy 55k zbliża mi się druga wymiana klocków z tyłu, pewnie niedługo też przód/tarcze i zastanawiam się nad wymianą układu na m pakietowy. Nie narzekam na siłę hamowania, ale jeśli m pakiet wytrzymuje dwa razy dłużej niż zwykłe, a koszt materiałów jest podobny to warto pomyśleć nad swapem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.