Skocz do zawartości

Fotele G20


pieron82

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do uzytkownikow G20 o opinie na temat foteli.


Mam niestety te z alcantara, ktore wynikaja z Mapkietu, ale coraz mniej wygodne mi sie wydaja. Mialem okazje siedziec w tych ze skory z doplata jakies 6k (nie chodzi o te zblizone do M3) i wydaja sie duzo wygodniejsze, bardziej miekkie.


Chodzi mi wiec po glowie wymiana :duh: niestety nie jezdzilem wczesniej na innych dlatego pierwotnie wybor padl na te standardowe i znowu mam wrazenie, ze sa gorsze niz w F36…


Dajcie znac jak Wam sie jezdzi/siedzi, czy macie porwnnanie i jakie macie odczucia :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też zamówiłem zwykłe z Alcantarą z nadzieją że będą wygodne. W seacie mam alcantara + skóra (opcja za dopłatą) i są mega. No to BMW chyba robi lepsze fotele niż VW? Taką mam nadzieję... Materiał to tylko odczucia powierzchniowe. Wnętrze fotela będzie chyba takie samo. Wg mnie twardością będą się różniły te sportowe fotele M od tych zwykłych sportowych (bez "M").


btw. tu poczytaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=384663&p=2785171&hilit=alcantara#p2785171

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podrzucenie watku. Tylko utwierdzil mnie w przekonaniu, ze nie jestem sam…

Oczywiscie kazdy ma inna du..jednemu bardziej siedza chude lub wyzylowane a innym puszyste.


Nie mialem opcji brania tych Mkowych (bo nie bylo w 2019) teraz nawet bym sie nie zastanawial :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja obserwacja jest taka, że trzymanie boczne na zakrętach jest bardzo słabe, wypadam z tych foteli na boki.

Fotele z wersji M sport dla serii 5 zapewniają dużo lepsze trzymanie po bokach.


Poza tym komfort jest OK, mam wrażenie żę po 30kkm zrobiły się nieco bardziej miękkie i na długie trasy super wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zrobione ponad 60 tys km na tych fotelach - dla mnie są wygodne. I dużo bardziej cenie te z alcantarą niż w pełni skórzane jakie są w drugim aucie ///M2C. Duże znaczenie ma tu ustawienie siedzenia. Trzeba sobie dość dobrze wszystko ustawić. I nawet przy mojej dość potężnej posturze nie ma żadnych problemów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, widzę że ktoś podrzucił mój wpis.

Kilka tysięcy kilometrów dalej mogę tylko potwierdzić to co napisałem tam. Jedne z gorszych foteli w jakich miałem okazje siedzieć. Ani to sportowe, ani komfortowe. Nie wiem, mam wrażenie że nie da się ich optymalnie ustawić pod moją sylwetkę, a najgorsze jest siedzisko pod tyłkiem w którym się nie mieszczę.

Biję się sam ze sobą czy teraz nie zrobić cesji i nie poszukać czegoś innego, właśnie przez te fotele. Gdyby była możliwość wymiany tych foteli na inne zrobiłbym to bez mrugnięcia okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michau6211 - a jaki problem kupić 1 fotel inny i go po prostu wymienić? Przecież to się wszystko elegancko odkręca i odpina (wtyczki elektryczne). Komplety foteli na allegro chodzą po 5-6 tys zł więc podejrzewam że jest opcja dostać gdzieś 1 fotel kierowcy za 1,5 tys ?
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym odpowiednio ustawił fotel. Ja mam 187 cm, rozbudowaną sylwetkę i ponad 100 kg wagi. I nie mam żadnych problemów z fotelem. Ten fotel ma tyle ustawień że trudno aby było nie wygodnie. Miękkie fotele w cale nie są wygodne w dłuższych czasie użytkowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do uzytkownikow G20 o opinie na temat foteli.


Mam niestety te z alcantara, ktore wynikaja z Mapkietu, ale coraz mniej wygodne mi sie wydaja. Mialem okazje siedziec w tych ze skory z doplata jakies 6k (nie chodzi o te zblizone do M3) i wydaja sie duzo wygodniejsze, bardziej miekkie.


Chodzi mi wiec po glowie wymiana :duh: niestety nie jezdzilem wczesniej na innych dlatego pierwotnie wybor padl na te standardowe i znowu mam wrazenie, ze sa gorsze niz w F36…


Dajcie znac jak Wam sie jezdzi/siedzi, czy macie porwnnanie i jakie macie odczucia :cool2:

 

A czy masz z podparciem lędźwiowym … ?

Wczoraj będąc u dilera na jeździe testowej (g31 juz zamówiony) okazało sie, ze fotel z M pakietu alcantara bez podparcia lędźwiowego jest tak wąski w oparciu, ze wysiadłem z bolem. Natomiast wersja „z podparciem lędźwiowym”ze skora naturalna jest dużo bardziej komfortowa (taka wersje mam obecnie w X3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zygii, tak mam elektryczne + ledzwie.


Ustawien juz przetestowalem „x” i dalej lipa. Wiesz, moze dlatego, ze mialem okazje pojezdzic na komfortach w g30 jako zastepcze. Czulem, ze moge jechac na drugi koniec polski i wrocic tego samego dnia…jednak porownujac do F36 przejchalem 80kkm i nie narzekalem (byly manual+ ledzwie, material+alcanatara).


No nic i tak nosze sie z zamiarem cesji wiec jakos jeszcze przezyje :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zygii, tak mam elektryczne + ledzwie.

 

No właśnie pytanie czy te fotele z M pakietu z alcantarą (bez i z podparciem lędźwiowym) nie są inaczej szyte, może bardziej miękkie niż te ze skórą ...przez to bardziej się w nie "wpada" i przez to bardziej uciskają ....w każdym razie w X3 G20 ze skórą w M pakiecie z lędźwiami (fotel nie komfort) jeździ mi się bardzo dobrze w przeciwieństwie do testowanej 5 G30/31:)


Sama dziewczyna wydająca samochody do jazd testowych (szczuplusieńka) przyznała, że w drodze do Austrii sama "czuła boczki" fotela ...to co ma powiedzieć rosły facet ...


Muszę do wyjaśnić u dilera ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michau6211 - a jaki problem kupić 1 fotel inny i go po prostu wymienić?

 

No właśnie jest. Wszyscy sprzedają całe komplety, łącznie z obiciami drzwi. Poza tym, te fotele z manualną regulacją i lędźwiami to w ogóle jakiś Święty Graal, nie widziałem ich nigdzie, ale jak masz jakąś ofertę to podeślij. Poza tym jest sens wymieniać na to samo?

 

A ja bym odpowiednio ustawił fotel. Ja mam 187 cm, rozbudowaną sylwetkę i ponad 100 kg wagi. I nie mam żadnych problemów z fotelem. Ten fotel ma tyle ustawień że trudno aby było nie wygodnie. Miękkie fotele w cale nie są wygodne w dłuższych czasie użytkowania.

 

No stary, to ja nie wiem jak Ty masz ten fotel ustawiony, serio. Możesz zrobić zdjęcie? :) Ja mam tyle samo wzrostu, ale 90 kg wagi i jak dla mnie ten fotel jest za mały, ja po prostu się w nim nie mieszczę. Przerobiłem już tyle ustawień, w każdej jest mi źle. Siedzi się jakoś dziwnie wysoko, do tego stopnia że daszek przeciwsłoneczny przesłania mi czasami widok. Ja w swoich mam dodatkowo tego typu problem, że lewa część fotela ma zdecydowanie więcej pianki w środku i przez to napiera mi w bark i lewe udo spychając mnie niejako do środka samochodu. Kiedyś już to zgłaszałem do ASO, ale wiadomo olewka :D i "wydaje mi się".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się już przyzwyczaiłem, miałem złe nawyki siedzenia w samochodzie teraz już mi przeszło.


Polecam Ci ustawić najpierw wysokość fotela w taki sposób, żeby 4 palce dłoni wchodziły pomiędzy głowę, a sufit - mi to bardzo pomogło.

Później kąt siedziska i przesunięcie przód/tył żeby było najlepiej względem kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoich mam dodatkowo tego typu problem, że lewa część fotela ma zdecydowanie więcej pianki w środku i przez to napiera mi w bark i lewe udo spychając mnie niejako do środka samochodu. Kiedyś już to zgłaszałem do ASO, ale wiadomo olewka :D i "wydaje mi się".

 

Ja miałem bardzo podobny problem - z tym, że spychało mnie w lewą stronę na drzwi, a nie w kierunku środka. Było to bardzo irytujące na zakrętach. Finalnie okazało się, że problem leży w prowadnicach fotela na dole - przy przesuwaniu tył/przód fotel obracał się nieco w lewo lub w prawo, bo szyny lub mechanizm zaciskowy nie był zsynchronizowany. Byłem w ASO, potwierdzili problem, wymienili ramę fotel i od tego czasu jest spoko. Wcześniej byłem w tej sprawie dwa razy i też olewka, dopóki nie wskazałem konkretnie w czym rzecz.


Więc jesli widzisz problem - nie można dawać się zbyć, tylko jeździć aż trafisz na kogoś, kto zrozumie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michau6211 - a jaki problem kupić 1 fotel inny i go po prostu wymienić?

 

No właśnie jest. Wszyscy sprzedają całe komplety, łącznie z obiciami drzwi. Poza tym, te fotele z manualną regulacją i lędźwiami to w ogóle jakiś Święty Graal, nie widziałem ich nigdzie, ale jak masz jakąś ofertę to podeślij. Poza tym jest sens wymieniać na to samo?

 

A ja bym odpowiednio ustawił fotel. Ja mam 187 cm, rozbudowaną sylwetkę i ponad 100 kg wagi. I nie mam żadnych problemów z fotelem. Ten fotel ma tyle ustawień że trudno aby było nie wygodnie. Miękkie fotele w cale nie są wygodne w dłuższych czasie użytkowania.

 

No stary, to ja nie wiem jak Ty masz ten fotel ustawiony, serio. Możesz zrobić zdjęcie? :) Ja mam tyle samo wzrostu, ale 90 kg wagi i jak dla mnie ten fotel jest za mały, ja po prostu się w nim nie mieszczę. Przerobiłem już tyle ustawień, w każdej jest mi źle. Siedzi się jakoś dziwnie wysoko, do tego stopnia że daszek przeciwsłoneczny przesłania mi czasami widok. Ja w swoich mam dodatkowo tego typu problem, że lewa część fotela ma zdecydowanie więcej pianki w środku i przez to napiera mi w bark i lewe udo spychając mnie niejako do środka samochodu. Kiedyś już to zgłaszałem do ASO, ale wiadomo olewka :D i "wydaje mi się".

 

Maksymalnie najniżej jak się da. A oparcie jak najbardziej pionową - jak się da. Podparcie lędźwiowe zawszę na maksa wyciągam. Następnie w zależności czy po mieście czy w trasie lekko podnoszę przednią cześć i czasami jeszcze zaciskam lekko boki. Ja mam długie nogi to muszę jeszcze wyciągnąć - wydłużyć siedzenie. Mam zrobione 60 tys km w rok. Praktycznie raz w tygodniu robię kraj północ - południe. Dużo osób ma położone siedziska co powoduje szybki dyskomfort. Półtwarde siedzenia takie jak są w BMW są najlepsze. Miękkie fotele na dłuższych odcinkach męczą. Ciało - fotel powinno być jak najbardziej scalone ze sobą.

Ja mam miliony km zrobione przez te wszystkie lata nauczyłem się optymalnej pozycji siedzenia.

Nie bardzo rozumiem co to znaczy wysoko. W tym aucie siedzi się praktycznie na podłodze (może nie tak nisko jak M2C - ale nisko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalnie najniżej jak się da. A oparcie jak najbardziej pionową - jak się da. Podparcie lędźwiowe zawszę na maksa wyciągam. Następnie w zależności czy po mieście czy w trasie lekko podnoszę przednią cześć i czasami jeszcze zaciskam lekko boki. Ja mam długie nogi to muszę jeszcze wyciągnąć - wydłużyć siedzenie.

 

Dokładnie tak ustawiam fotel. Tutaj jest bardzo fajnie to pokazane jak powinno się przygotować do jazdy:




W najniższym ustawieniu fotela i przy wyprostowanym oparciu, nad głową mam ledwo 4 palce przestrzeni, tyle mam z "niskiej sportowej pozycji" do jazdy, którą zachwyca się cała motoryzacyjna prasa. Nisko jak dla mnie to się siedzi w Porsche, albo Alfie Giuli, którą widzę że też masz :)

Fun fact - usiadłem na fotelu pasażera (pierwszy raz chyba od roku :P) i tam zdecydowanie lepiej wyprofilowana jest wewnętrzna część fotela, na fotelu kierowcy wręcz odwrotnie.

Chyba jestem jakiś niewymiarowy albo po prostu BMW jest dla innego rodzaju ludzi, życie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć Wszystkim,


zdecydowałem się zapisać na forum, aby odpowiedzieć na to pytanie ;)

 

Mam pytanie do uzytkownikow G20 o opinie na temat foteli.

Mam niestety te z alcantara, ktore wynikaja z Mapkietu, ale coraz mniej wygodne mi sie wydaja. Mialem okazje siedziec w tych ze skory z doplata jakies 6k (nie chodzi o te zblizone do M3) i wydaja sie duzo wygodniejsze, bardziej miekkie.

Dajcie znac jak Wam sie jezdzi/siedzi, czy macie porwnnanie i jakie macie odczucia :cool2:

 

Moje wrażenia są wprost odwrotne, ale w opcji siedzeń:

"481 Sportowe fotele przednie"

w tapicerce "KFSW - Sensatec Black materiałowo-skórzana".


Mam 190cm wzrostu i 100kg wagi, fotel mam więc zawsze zjechany na maksa do dołu, lekko odchylony (ile to jest "lekko", to trudno powiedzieć, ale tak strzelam, że z 15 stopni).

Wg mnie te fotele są na maksa wygodne i super trzymają na boki w części lędźwiowej, przez co odbieram je jako mega komfortowe, bo ogólnie z kręgosłupem u mnie nie najlepiej.

Jedynie do czego mógłbym się przyczepić to brak wentylacji, bo w przypadku długich tras to po jakichś 4-5 godzinach jazdy zaczynam mieć mokry podkoszulek - no ale to nie wada samego fotela co po prostu brak kolejnej opcji czyli ich wentylowania.


Jak jeden z kolegów napisał wyżej - wychodzi chyba na to, że te fotele zostały po prostu zaprojektowane pod moją d... ;)


Jedyne co w życiu bardziej zachwyciło mnie ze strony fotela kierowcy to dynamiczne dopompowywanie boczków foteli w Mercedesie S500.


Pozdrawiam Wszystkich

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jest tu ktoś z okolic Warszawy, kto ma bazowe fotele ///M z alcantara/skóra? Mogą być elektryczne lub manualne, najlepiej z regulacja podparcia lędźwiowego.

Chciałbym się spotkać i porównać, bo mam wrażenie że od początku z moim fotelem kierowcy jest coś nie tak - źle wyprofilowany/ skręcony w prawo. Co ciekawe, fotel pasażera jest ok, czuję się w nim świetnie. Salony nie mają na stanie samochodów z tymi siedzeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.