• Reklama

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc

B47 (316d, 318d, 320d), B48 (318i, 320i, 330i, 330e), B57 (330d, 340d), B58 (340i), S58 (M3)

Moderator: BMK

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 13 Paź 2021 19:19

Albo ktoś niezaznaczyl w opcjach albo jest na restrykcjach jak wiele innych elementów w wielu modelach.

Jeszcze test bjorna https://www.youtube.com/watch?v=nMP9X-MAHD0. Wyglada na zachwyconego, twierdzi ze jezdzi lepiej jak tesla a to jest wielki fun tesli. Wnętrze i zewnątrz w stosunku do tesli to jest dla mnie bajka i lata świetlne ponad, samochód jest piękny.
słonik40
 
 
 
Posty: 1481
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Filip13 » 14 Paź 2021 11:53

Wolny i komfortowy. Dobry Mercedes! ;p Te skomponowane przez Zimmera dźwięki silnika to fajny bajer, mi się podoba, nie wiem czy lepszy od kozy zamiast klaksonu, ale coś za coś.
Radość z jazdy
Filip13
 
 
 
Posty: 241
Dołączenie: 25 Lut 2017 20:33
Moje BMW: E38 750i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 14 Paź 2021 12:59

nie bardzo rozumiem co masz na mysli piszac "wolny i komfortowy". Raczej wszyscy sie zachwycaja ze jest bardzo szybki. Mat z carwow zmierzyl czas 0-60 na poziomie bodajze 3,62s wiec wolny na pewno nie jest. U Matta tesla 3 performance miala 3.3s.
słonik40
 
 
 
Posty: 1481
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez michau6211 » 14 Paź 2021 16:21

Bardzo mnie ciekawi jak już całkiem niedługo będzie wyglądać rynek samochodów elektrycznych, przy szybujących wręcz cenach prądu. Ceny to jedno, natomiast sama dostępność prądu to drugie. Moim zdaniem cały ruch elektromobilności ma w swoich podwalinach założenie, że prąd będzie tani i zawsze dostępny.

Tymczasem w UK:
https://www.rp.pl/transport/art19015191 ... aFIDhti8LA

Oczywiście to tylko kolej, ale może niedługo przeniesie się też na ładowarki do samochodów? Gdzieś mi mignął już artykuł o tym...
W Niemczech, czyli największej gospodarce w Europie też zbyt kolorowo nie jest. Jeszcze niedawno Niemcy głównie eksportowali prąd, teraz mogą zacząć importować (już w 2019 więcej importowali niż eksportowali):

https://www.reuters.com/article/germany ... SL8N2JF16X

Niemcy w pogoni za zielonym ładem chcą zlikwidować emisje poprzez wyłączanie kopalni i elektrowni atomowych, chcąc zastąpić to wszystko zieloną energią. Stąd rośnie ryzyko ewentualnych blackoutów (oczywiście zakładając najgorszy scenariusz), co może też pośrednio wpłynąć na priorytety w dostarczaniu energii. Tutaj dosyć fajny artykuł na ten temat:

https://www.dw.com/en/climate-change-ge ... a-59237757

Moim zdaniem BMW nie jest takie głupie, nie idąc "all-in" w elektryki, bo jeszcze dużo wyzwań przed całą Europą + coraz większe opory przed całkowitą transformacją na elektromobilnośc.
michau6211
 
 
 
Posty: 51
Dołączenie: 11 Wrz 2020 20:32
Moje BMW: G20 330i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Filip13 » 14 Paź 2021 19:57

Tak, to wszystko słuszne rozkminy.

Natomiast benzyna obecnie jest najdroższa w historii i dalej rośnie: https://www.money.pl/gielda/rekordowo-d ... 9232a.html
Baryłka jest obecnie powyżej 80$ i rośnie, a ja pamietam czasy 120$...
Radość z jazdy
Filip13
 
 
 
Posty: 241
Dołączenie: 25 Lut 2017 20:33
Moje BMW: E38 750i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 15 Paź 2021 08:19

Dzis slyszalem w radiu, ze prad od przyszlego roku ma pojc do 40% w gore takze tutaj tez kolorowo nie jest. Inflacja ...
słonik40
 
 
 
Posty: 1481
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez darti123 » 15 Paź 2021 09:28

A propos brytyjski przewoźnik towarowy zastępuje elektryczne lokomotywy spalinowymi. Powodem szybujące pod niebo ceny energii.
https://www.rp.pl/transport/art19015191 ... zbyt-drogi
darti123
 
 
 
Posty: 1166
Dołączenie: 20 Mar 2011 10:07
Miejscowość: między Łodzią a Warszawą
Moje BMW: BMW

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Filip13 » 15 Paź 2021 10:56

darti123 napisał:A propos brytyjski przewoźnik towarowy zastępuje elektryczne lokomotywy spalinowymi. Powodem szybujące pod niebo ceny energii.
https://www.rp.pl/transport/art19015191 ... zbyt-drogi

3 posty nad Twoim wklejono tu tego linka.
Radość z jazdy
Filip13
 
 
 
Posty: 241
Dołączenie: 25 Lut 2017 20:33
Moje BMW: E38 750i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez rjuser » 15 Paź 2021 12:19

michau6211 napisał:Niemcy w pogoni za zielonym ładem chcą zlikwidować emisje poprzez wyłączanie kopalni i elektrowni atomowych, chcąc zastąpić to wszystko zieloną energią. Stąd rośnie ryzyko ewentualnych blackoutów (oczywiście zakładając najgorszy scenariusz), co może też pośrednio wpłynąć na priorytety w dostarczaniu energii.


A czy gdzieś piszą (sorry, nie czytałem zalinkowanych artykułów) w jaki sposób "zielona energia" będzie dostarczać prąd w nocy? Wiatr - kapryśny, raz jest, raz nie ma, słońce działa tylko za dnia. Fabryki i inne zakłady korzystają z prądu w dzień (to są oczywiście duzi odbiorcy), ale zapotrzebowanie konsumenckie jest głównie w nocy (światła, telewizory, pralki, inne AGD, a teraz jeszcze elektryki). W nocy też masę prądu pobierają miasta - oświetlenie ulic, budynków. Nadal jeżdżą tramwaje/metro/pociągi. To skąd brać ten prąd w nocy?
rjuser
 
 
 
Posty: 314
Dołączenie: 18 Kwi 2017 11:15
Moje BMW: F30 318d 2014

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Slawomir » 15 Paź 2021 13:09

rjuser napisał:W nocy też masę prądu pobierają miasta - oświetlenie ulic, budynków. Nadal jeżdżą tramwaje/metro/pociągi. To skąd brać ten prąd w nocy?

W nocy konsumpcja prądu jest mniejsza. Problem o który mówisz natomiast rozwiązują elektrownie węglowe, działają sobie na "luzie" i jak brakuje wiatru to idą pełną parą wtedy. A na poważnie, w tej chwili jak buduje się elektrownie OZE to w zasadzie stało się standardem, że mają magazyny energii już w sobie, czyli głównie kontenery z bateriami przemysłowymi.
Generalnie nie ma co szukać dziury w całym - idą na to środki i energia, żeby te mocne wahania prądu naprawić. Najtańszym rozwiązaniem obecnie są przepompownie szczytowe, ale do tego trzeba terenu górzystego - gdzie jest, to się je buduje.
Awatar użytkownika
Slawomir
 
 
 
Posty: 2139
Dołączenie: 18 Cze 2013 21:32
Miejscowość: śląskie
Moje BMW: najszybsze

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez michau6211 » 15 Paź 2021 13:33

rjuser napisał:To skąd brać ten prąd w nocy?


To jest chyba właśnie największe wyzwanie, z tego względu że bardzo ciężko jest modelować (przewidzieć) ilość wyprodukowanej "zielonej" energii na daną chwilę. Tym bardziej, że jak sam zauważyłeś pogoda bywa kapryśna i opieranie się w całości na zielonej energii jest bardzo niebezpieczne. W chwili obecnej już, Niemcy którzy chyba są hegemonem jeśli chodzi o transformację energetyczną natrafiają na taki problem gdzie ta ilość "zielonej" energii jest niewystarczająca do pokrycia energii "brudnej" pochodzącej z atomu czy z węgla. Grozi to blackoutem itp. o czym jest napisane w tym artykule.

Filip13 napisał:Natomiast benzyna obecnie jest najdroższa w historii i dalej rośnie: https://www.money.pl/gielda/rekordowo-d ... 9232a.html
Baryłka jest obecnie powyżej 80$ i rośnie, a ja pamietam czasy 120$...


To prawda. Jeszcze niedawno był cyrk z kontraktami na ropę gdzie były handlowane z ujemnymi cenami, a teraz znowu rajd w górę. Tutaj jednak za wszystkim w dużej mierze stoi OPEC, który kontroluje rynek ropy, natomiast czy ktoś kontroluje rynek energii elektrycznej? Myślę że cen to napewno nikt.
Na koniec, śmieszy mnie fakt, że podstawą ruchu elektromobilności jest wielka troska o ekologię kiedy produkcja dwutlenku węgla rośnie praktycznie z miesiąca na miesiąc, a Tesla i inni sprzedają coraz więcej elektrycznych samochodów:

https://climate.nasa.gov/vital-signs/carbon-dioxide/

Czyżby jednak miało to wymierny efekt? Wiadomo, jest to spore uproszczenie tematu, jednak fakt że w sytuacji kryzysowej jak np. pandemia, cała troska o ekologię schodzi na dalszy plan, może się niedługo okazać że w przypadku przerw w dostawie prądu auta spalinowe jednak wrócą do łask. Zobaczymy :)
michau6211
 
 
 
Posty: 51
Dołączenie: 11 Wrz 2020 20:32
Moje BMW: G20 330i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez TheApocalypse » 15 Paź 2021 14:37

Po testach i4, mamy pierwszy polski test iX:
https://www.youtube.com/watch?v=V5ag3j8-q_8

Dzieje się :D a BMW ma się dobrze, bez potrzeby rzucania wszystkiego co spalinowe i brania się wyłącznie za elektryki.
TheApocalypse
 
 
 
Posty: 231
Dołączenie: 19 Sty 2021 00:03
Moje BMW: jakieś jest

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez karbo » 15 Paź 2021 17:13

Slawomir napisał: Problem o który mówisz natomiast rozwiązują elektrownie węglowe, działają sobie na "luzie" i jak brakuje wiatru to idą pełną parą wtedy. A na poważnie, w tej chwili jak buduje się elektrownie OZE to w zasadzie stało się standardem, że mają magazyny energii już w sobie, czyli głównie kontenery z bateriami przemysłowymi.


Moim zdaniem nie jest dokładnie tak jak napisałeś. Elektrownie węglowe oraz jądrowe nie nadają się do współpracy z OZE ponieważ jedne i drugie nie są wstanie odpowiadać zmianami wydajności na zmiany wydajności elektrowni wiatrowych oraz FV. Z tych względów Niemcy doprowadzili do N2 oraz rezygnują z atomu oraz zamierzając zrezygnować z węgla. Tylko mix elektrowni gazowych oraz OZE daje szansę ekonomicznie uzasadnionej współpracy. Z tego co wiem responsywność elektrowni gazowych można liczyć w minutach.
https://www.energetyka24.com/dybowski-oze-musza-wspolpracowac-ze-zrodlami-elastycznymi-szansa-dla-elektrowni-gazowych
Awatar użytkownika
karbo
 
 
 
Posty: 932
Dołączenie: 17 Mar 2006 00:44
Miejscowość: Michałowice
Moje BMW: f32, 428i
f48, 25d

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Slawomir » 15 Paź 2021 19:12

@karbo: chyba nie zauważyłeś zdania "a na poważnie" ;)
Awatar użytkownika
Slawomir
 
 
 
Posty: 2139
Dołączenie: 18 Cze 2013 21:32
Miejscowość: śląskie
Moje BMW: najszybsze

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez rjuser » 15 Paź 2021 21:57

Slawomir napisał:W nocy konsumpcja prądu jest mniejsza.


Teraz jest mniejsza. Przecież idziemy w kierunku "zielonego". Za te x lat w nocy dziesiątki milionów ładowarek będą ciągnęły prąd do ładowania elektryków w domowym garażu. Nadal zużycie będzie mniejsze w nocy???
rjuser
 
 
 
Posty: 314
Dołączenie: 18 Kwi 2017 11:15
Moje BMW: F30 318d 2014

PoprzedniaNastępna

Powróć do G20, G21

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Kelial, peter08, pwl86, Tradi oraz 7 gości