• Reklama

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc

B47 (316d, 318d, 320d), B48 (318i, 320i, 330i, 330e), B57 (330d, 340d), B58 (340i), S58 (M3)

Moderator: BMK

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez adamjttk » 11 Cze 2021 12:36

karbo napisał:Tesla z czasem /pod naporem konkurencji/ będzie musiała szukać zbytu w coraz szerszej grupie potencjalnych klientów, także tych o bardziej konserwatywnym podejściu do obsługi auta.

Mysle, ze sie jednak mylisz.
Predzej ludzie nagna sie do wizji auta by Tesla, a nie odwrotnie.
Jezeli model 3, ktory ma w srodku jedynie tablet i kilka przyciskow jest najczesciej kupowanym EV na swiecie to znaczy ze przyzwyczajenia sie po prostu latwo zmienia.
Albo inaczej - potencjalny target tych aut jest tak duzy, ze moga miec reszte konserwatywnej klienteli w nosie.
Z tego co widze po trendach w motoryzacji - idzie to wyraznie w strone Tesli.

Popatrz na nowe BMW iX -
- 15 calowy tablet jest? Jest
- przyciski 1-8, cos z czego BMW slynelo od lat nadal sa? Ano nie ma.
- sterowanie klima przyciskami jest? Ano nie ma.
- przyciski od swiatel zredukowane do minimum - check.
- przyciski po lewej na kierownicy od tempomatu zredukowane do minimum - check.
- klamki drzwi wywalone i zastapione przyciskami jak w TM3 - check.
- szyberdach zastapiony panoramicznym dachem jak w TM3 - check.
etc etc

karbo napisał:Chciałbym spytać i zweryfikować to co napisałem. Czy się mylę? Adam i Filip pewnie niedawno skończyli 30stkę. A Sylwester, Kriss i Słonik są przed 50tką?

Swoja TM3P odebralem w grudniu w dniu swoich 40-tych urodzin :cool2:
Jak patrze po kierowcach TM3 w NO - srednio to jest ~35-55 bym powiedzial.

Kriss33 napisał:Wg mnie w NO nie kupuje sie takich aut, bo nie można ich w ogóle tam wykorzystać, a nie dlatego, że Tesla jest lepsza, a Adam ciągle pisze, że BMW coś przespało itd. Za jedną M3 można kupić 2 czy tam prawie 3 Tesle. Mówmy jak jest, a nie dorabiajmy niepotrzebnie ideologii. MIłego :)

I dlatego TM3 sprzedaje sie dzis lepiej od calej 3-er na swiecie?
W 5 milionowej Norwegii wszystkie wykupili? :)
Spoko, BMW z pewnoscia nic nie przespalo, te kilkaset tysiecy sztuk rocznie TMY z Berlina tez pewnie nikomu nie beda robic problemu za chwile, najwyzej mniej na ulicach bedzie Dusterow i Kodiaqow :norty:
"sheer driving pleasure"
referral do zamawiania Tesli --> https://ts.la/adam17315
(darmowe 1500km na SC)
adamjttk
 
 
 
Posty: 1047
Dołączenie: 20 Cze 2012 00:33
Moje BMW: bylo E90 320d, F20 116i, E90 318d, F30 330e, F10 530d
jest - Tesla model 3 Performance, model 3 SR+

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Slawomir » 11 Cze 2021 13:16

Hmmm, a w sumie temu się nie przyglądałem ostatnio.
Za 2020 rok Tesla sprzedała 0.5mln aut, BMW 2mln aut.

To akurat jest całkiem ciekawe.. Bo tzn, że Tesla powoli przestaje być firmą wydmuszką, a co raz bardziej realnym producentem z wizją na top10. Tj już 1% światowej produkcji, wg mnie przeskoczą BMW w ciągu najbliższych ok 3 lat? To będzie ciekawe z punktu widzenia rynku, bo sprzedaż samochodów to raczej gra o sumie zerowej - ktoś tu mocno straci.
Awatar użytkownika
Slawomir
 
 
 
Posty: 2036
Dołączenie: 18 Cze 2013 21:32
Miejscowość: śląskie
Moje BMW: najszybsze

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez TheApocalypse » 11 Cze 2021 13:37

"Tesla jest jedynym autem nadającym się w trasy, bo superchargery"

https://www.youtube.com/watch?v=6Q6arK1vluI
e-tron przejeżdza wyścig 900km w tym samym czasie co Tesla. Superchargery dają taką przewagę, nie wiem jak inni producenci się pozbierają i dlaczego każdy nie buduje swojej własnej dedykowanej sieci :mrgreen:

Sławomir, założenie że tempo wzrostu się utrzyma jest bardzo optymistyczne. Przez ostatnie lata konkurencji elektrycznej praktycznie nie było, teraz zmieniło się to diametralnie a przewaga tesli topnieje w oczach.
TheApocalypse
 
 
 
Posty: 181
Dołączenie: 19 Sty 2021 00:03
Moje BMW: jakieś jest

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Slawomir » 11 Cze 2021 14:09

TheApocalypse napisał:Sławomir, założenie że tempo wzrostu się utrzyma jest bardzo optymistyczne. Przez ostatnie lata konkurencji elektrycznej praktycznie nie było, teraz zmieniło się to diametralnie a przewaga tesli topnieje w oczach.

Nie wszystko jesteśmy w stanie przewidzieć, jednak Tesla - co pokazuje choćby kurs akcji - jest modna. A ludzie chcą kupować modne samochody, a nie elektryczne BMW dla gejów, lesbijek i murzynów. Większość, jeśli nie wszystkie, nowe modele Tesli wzbudzają OGROMNY entuzjazm. Nowe modele BMW to są takie "echh" - i piszę to ja, jako jeszcze 5 lat temu 100% zagorzały i wierny fan BMW, nawet chciałem z kostki brukowej mieć logo BMW na podjeździe, ale wykonawca się wywinął z tego :D

Moim zdaniem o ile Tesla jakościowo nadal goni resztę, to technologicznie budując fabrykę od zera w 2020 mają ją 10x lepiej zoptymalizowaną niż 10 raz przerabianą fabrykę z 1970. Tesla nie ma "ciężaru dziedzictwa", mają dużo większą swobodę w projektowaniu samochodów, a przez to, że robią auta dla mas mogą robić optymalizacje typu wywalanie podparcia w fotelu, bo mało kto korzystał, co w BMW nie przejdzie. W Tesli chcą pracować najmądrzejsi ludzie na świecie, to magia doliny krzemowej, co mogłem na własne oczy zobaczyć kiedy rozmawiałem na miejscu z ludźmi w Stanford np.
Awatar użytkownika
Slawomir
 
 
 
Posty: 2036
Dołączenie: 18 Cze 2013 21:32
Miejscowość: śląskie
Moje BMW: najszybsze

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez adamjttk » 11 Cze 2021 14:26

Slawomir napisał:Hmmm, a w sumie temu się nie przyglądałem ostatnio.
Za 2020 rok Tesla sprzedała 0.5mln aut, BMW 2mln aut.

To akurat jest całkiem ciekawe.. Bo tzn, że Tesla powoli przestaje być firmą wydmuszką, a co raz bardziej realnym producentem z wizją na top10. Tj już 1% światowej produkcji, wg mnie przeskoczą BMW w ciągu najbliższych ok 3 lat? To będzie ciekawe z punktu widzenia rynku, bo sprzedaż samochodów to raczej gra o sumie zerowej - ktoś tu mocno straci.

Jakbym mial dzis obstawiac - za 3 lata, w 2024r Tesla bedzie klepala wiecej aut od BMW (>2M).
Jezeli jakims cudem uda im sie sfinalizowac projekt taniego, miejskiego hatchbacka za 130-160k PLN - hulaj dusza piekla nie ma, pobuduja fabryki w Rosji, Indiach etc i zaleja tym rynek i wzrost bedzie jeszcze wiekszy. Nowe fabryki klepia w 12-18 mies. Wszystko rozbija sie o kontrakty na dostawy baterii dzis.
Takiego malego elektrycznego wariata jak 1-er z ~4s do setki bralbym od reki :norty:

Wzrost produkcji Tesli jest srednio 50% rok w rok poki co
2018 - 250k
2019 - 370k
2020 - 500k
2021 - 1szy kwartal juz 180k, caly rok to pewnie ~750k

https://insideevs.com/news/482501/tesla ... 21-target/

Slawomir napisał:A ludzie chcą kupować modne samochody, a nie elektryczne BMW dla gejów, lesbijek i murzynów.

Nie, no co Ty, post z "postepowej" strony glownej BMW na Twitterze z przed tygodnia - "samozaoranie" jak to mowi mlodziez :norty:
https://auto.wprost.pl/aktualnosci/1045 ... nberg.html

Image

Slawomir napisał:technologicznie budując fabrykę od zera w 2020 mają ją 10x lepiej zoptymalizowaną niż 10 raz przerabianą fabrykę z 1970.

Nie zartuj, przeciez Slonik mowi ze te giga maszyny odlewnicze sa po to by ciac koszty a nie po to by klepac samochody 2x szybciej niz konkurencja :twisted:
https://elektrowoz.pl/auta/idra-dwie-gi ... -dziewiec/

TheApocalypse napisał:"Tesla jest jedynym autem nadającym się w trasy, bo superchargery"
https://www.youtube.com/watch?v=6Q6arK1vluI
e-tron przejeżdza wyścig 900km w tym samym czasie co Tesla. Superchargery dają taką przewagę, nie wiem jak inni producenci się pozbierają i dlaczego każdy nie buduje swojej własnej dedykowanej sieci :mrgreen:


Za kilka-kilkanascie miesiecy podjezdzajac swoim e-tronem GT RS na Ionity bedzie Cie czekal taki widok:

Image

Pisalem kilkadziesiat stron temu, dla przypomnienia:

maj, 2021r, Europa

Ionity - 344 lokalizacje, 6 stacji na lokalizacje = 2064 stanowiska do ladowania sie.
Klienci - Porsche, Audi, BMW, VW, Mercedes, Kia, Hyundai, BYD, Chevrolet, Citroen, Ford, Honda, Jaguar, MG, Nissan, Peugeot, Skoda, Seat, Tesla
https://ionity.eu/

Tesla - 600 lokalizacji, 6039 stanowisk do ladowania sie
Klienci - Tesla :norty:
https://www.autocar.co.uk/car-news/elec ... rger-sites

Po Europie jezdzi obecnie ~2,3 miliona EV, samej Tesli jezdzi okolo ~350k.

Czyli:
na 1 ladowarke SC Tesli przypada dzis 350.000/6039 = 58 samochodow EV
na 1 ladowarke Ionity przypada dzis 2.300.000/2064 = 1114 samochodow EV

Mowimy tu o 20 krotnie lepszej dostepnosci do szybkich ladowarek DC dla uzytkownikow Tesli

I biorac pod uwage, ze Tesla ma w Europie ponizej 15% rynku EV (i bedzie spadac) - sytuacja dla klientow Ionity bedzie sie jedynie pogarszac.
"sheer driving pleasure"
referral do zamawiania Tesli --> https://ts.la/adam17315
(darmowe 1500km na SC)
adamjttk
 
 
 
Posty: 1047
Dołączenie: 20 Cze 2012 00:33
Moje BMW: bylo E90 320d, F20 116i, E90 318d, F30 330e, F10 530d
jest - Tesla model 3 Performance, model 3 SR+

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez TheApocalypse » 11 Cze 2021 14:36

Aha, czyli niedawno tylko Tesla w trasy.
Kilka stron później jak Audi jedzie w trasie jak Tesla, to zmieniamy argument na "a bo za pół roku to zobaczysz jak nie będzie się gdzie ładować!".
W dodatku klienci nie-Tesli mogą korzystać wyłącznie z ładowarek Ionity, na innych zakaz. A sieć uniwersalnych ładowarek różnych dostawców nie będzie rosła w tempie wielokrotnie przekraczającym superchargery.

Ta topniejąca przewaga Tesli o której pisałem topnieje co 2 strony tego wątku, nie spodziewałem się że będzie aż tak szybko :mrgreen:
TheApocalypse
 
 
 
Posty: 181
Dołączenie: 19 Sty 2021 00:03
Moje BMW: jakieś jest

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 11 Cze 2021 14:47

Randall dokladnie tak jak napisales udaja eco a truja pol swiata wydobyciem ropy a Adam w kolko pisze te same bzdury. Smieje sie z kierownicy BMW tymczasem w tesli modelu S jest polowe tej kierownicy z ktorej sie smieje, pozbycie sie swiatel przeciwmgielnych to juz nie wiem czy smiac sie czy plakac, ale na lekcji fizyki kolega chyba mnie uwazal. Swiatla przeciwmgielne sa specjalnie bardzo nisko umieszczane zeby nie swiecily prosto we mgle ale pod nia i poprawiaja znacznie widocznosc. Umieszczac wydajny tablet dzis bo byc moze zagramy na nim za dziesiec lat podczas autonomicznej jazdy to debilizm roku bo ta elektronika za 2-3 lata bedzie zwyczajnie juz przestarzala a wiekszosc i tak sie juz aut pozbedzie. Ja sie pytam co w tym czasie maja robic pasazerowie z tylu, gdzie tego tableta nie widac. Mistrzostwo ergonomii. Usuniecie wajchy zmiany kierunku jazdy to kolejna katastrofa. Wiele razy mi sie zdarza potrzeba podjechania pol metra-metr w jedna lub druga czy to na parkingu, w garazu czy nawet na skrzyzowaniu kiedy zdarza mi sie za duzo wysunac lub np na czerwonym troszke za daleko za linie wyjechalem. Obsluga wszystkiego z ekranu to kolejne dziadostwo, gdzie zamiast uzyc jednego przycisku trzeba wejsc w kilka podmenu. Wykorzystanie karbonu to tez nie jest jakas nowosc bo producenci od kilkudziesieciu lat go wykorzystuja. Jest on niszowy tylko i wylacznie ze wzgledu na wysokie koszty. Adam czy ty myslisz ze jak milion razy napiszesz to samo to ktos w koncu w to uwierzy? Ile jeszcze razy wkleisz ta kierownice od BMW?
Po Europie jezdzi obecnie ~2,3 miliona EV, samej Tesli jezdzi okolo ~350k.

haha Adam strzelil gola do wlasnej bramki pokazujac jak topnieje przewaga tesli. Ile to jest procent, 15? A wiekszosc producentow nawet nie ma na dzien dzisiejszy elektryka w ofercie. Ja to widzie zupelnie inaczej. Za 2-3 lata kazdy producent bedzie mial po kilka-kilkanascie samochodow BEV w ofercie, tesla 3, moze 4 z wykonaniem na ostatnim miejscu i pies z kulawa noga sie tym nie zainteresuje. NA skutek odpadajacego lakieru i jeszcze innych kwiatkow wartosc kilku letnich bedzie szorowala dno a jedna firma nie bedzie w stanie dogonic wszystkie inne razem wziete w liczbie stawianych superchargerow. Przyklad Polska:

https://www.rynekelektryczny.pl/infrast ... trycznych/
W Polsce funkcjonuje 1 456 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (2 838 punktów).

Ile jest w Polsce superchargerow pytam sie? 10? Wiec przestan pisac bzdury o jakiejs niewiadomo jakiej sieci i odpowiedz mi na pytanie dlaczego w Norwegii, gdzie tesla nasrala doslownie superchargery kia, czy audi 1000 km trase przejezdza szybciej ladujac sie na publicznych ladowarkach. Gdzie ta przewaga superchargerow bo, ja jej nie widze.

Nie wiem komu tesla zabiera klientow ale moze skodzie albo dacii bo na pewno nie BMW: https://www.automotiveworld.com/news-re ... ter-sales/
słonik40
 
 
 
Posty: 1324
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Randall » 11 Cze 2021 15:29

Najbardziej dziwi mnie to że kierunek w którym podąża Tesla czyli maksimum prostoty, wszystko sterowane z jednego telewizora i gunwo-jakość wykonania celem maksymalnego zysku jeszcze niektórych cieszy. Że auta będą miały beznadziejne sterowanie bez przycisków fizycznych, że będą wyglądać tak samo bo aerodynamika itp, itd. Tu jest raczej nad czym zapłakać. Chyba że mi się pomyliły fora i to nie jest forum BMW :shock: No ale to natywne Spotify..

Apropo ładowarek coś się rusza i na do połowy 2022 ma powstać sporo nowych na MOP-ach, między innymi na pobliskim odcinku A4.
Awatar użytkownika
Randall
Moderator
Moderator
 
Posty: 6614
Dołączenie: 26 Cze 2008 13:20
Miejscowość: 016
Moje BMW: Było:
E46 320i, F20 120d, E36 316i, E36 323ti, E46 320d, F30 328ix, G20 330i, E91 320d
Jest:
G01 30i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 11 Cze 2021 15:45

a co jak ktos uzywa tidala lub deezera? ano tak zapominalem, tesla jest jakims mistrzem kreowania ergonomii i wie co dla nas lepsze.
słonik40
 
 
 
Posty: 1324
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Filip13 » 11 Cze 2021 15:52

Slawomir napisał:sprzedaż samochodów to raczej gra o sumie zerowej - ktoś tu mocno straci.

Osobiście stawiam, że peak car za nami - imho car sharingi będą powoli zastępowały samochody prywatne, więc sumarycznie rynek będzie się zmniejszał, powoli.
Jeśli kupisz Teslę z tego linka dostaniemy po 1500km za darmo: https://ts.la/filip26165
Filip13
 
 
 
Posty: 131
Dołączenie: 25 Lut 2017 20:33
Moje BMW: E38 750i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Filip13 » 11 Cze 2021 15:55

karbo napisał:Chciałbym spytać i zweryfikować to co napisałem. Czy się mylę? Adam i Filip pewnie niedawno skończyli 30stkę. A Sylwester, Kriss i Słonik są przed 50tką?

Ja powyżej czterdziestego levelu.
Ostatnio edytowano 11 Cze 2021 16:05 przez Filip13, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli kupisz Teslę z tego linka dostaniemy po 1500km za darmo: https://ts.la/filip26165
Filip13
 
 
 
Posty: 131
Dołączenie: 25 Lut 2017 20:33
Moje BMW: E38 750i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Filip13 » 11 Cze 2021 15:58

słonik40 napisał:a co jak ktos uzywa tidala lub deezera? ano tak zapominalem, tesla jest jakims mistrzem kreowania ergonomii i wie co dla nas lepsze.

Niestety racja, w Tesli apki radia, którego słucham, też nie ma, muszę z telefonu jak zwierzę.

Natomiast co do kreowania ergonomii - tak, być może jest jak Apple: bierze coś niszowego, ale znanego od lat, i sprawia, że staje się to standardem, i wszyscy muszą się dostosować.
Jeśli kupisz Teslę z tego linka dostaniemy po 1500km za darmo: https://ts.la/filip26165
Filip13
 
 
 
Posty: 131
Dołączenie: 25 Lut 2017 20:33
Moje BMW: E38 750i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Filip13 » 11 Cze 2021 16:01

Slawomir napisał:nawet chciałem z kostki brukowej mieć logo BMW na podjeździe, ale wykonawca się wywinął z tego :D

Szacun za pomysł! ... ale byłeś niestety wątły w wierze w porównaniu do pewnej stolicznej sexworkerki, co to ma dwa VINy beemek wytatuowane na przedramieniu.
Jeśli kupisz Teslę z tego linka dostaniemy po 1500km za darmo: https://ts.la/filip26165
Filip13
 
 
 
Posty: 131
Dołączenie: 25 Lut 2017 20:33
Moje BMW: E38 750i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 11 Cze 2021 16:13

Filip z tego co napisał Adam to tylko 15 procent bev na ulicach to tesla wiec ja bym raczej napisał ze nic nie kreuje a podąża za tłumem.
słonik40
 
 
 
Posty: 1324
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Filip13 » 11 Cze 2021 16:23

lol
Jeśli kupisz Teslę z tego linka dostaniemy po 1500km za darmo: https://ts.la/filip26165
Filip13
 
 
 
Posty: 131
Dołączenie: 25 Lut 2017 20:33
Moje BMW: E38 750i

PoprzedniaNastępna

Powróć do G20, G21

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: --==maly==--, Filip13, Hamera, l.nicram, MirekGD, pwl86, słonik40 oraz 6 gości