• Reklama

G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Moderator: BMK

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez adamjttk » 23 Maj 2020 19:41

Alinho napisał:Jezeli w tej metaforze, 330i jako czolowka swojego segmentu, auto za 250k z przyspieszeniem 5.6 do setki, znajdujace sie w 1/10 000 tego co znajdziesz na drodze, to zwykla zona, to winszuje problemow ktore Was spotykaja kazdego dnia.


Wiadomo, mozna wszystko relatywizowac i patrzec z dwoch stron :)
Jak tak piszesz to wydaje sie ze G20 330i to top topow.

Ale jak spojrzysz z drugiej strony to nadal tylko kompaktowy sedan z nijakim silnikiem R4.
Na pewno, poki co, uroku dodaje mu to ze ulice nie sa jeszcze zalane leasingowanymi bieda wersjami flotowymi 318d/318i.

Przypominam tylko ze seria 3er w BMW jest w zamysle dla biedniejszej (jeszcze na dorobku) i mlodszej klienteli ktorej nie stac jeszcze na 5er czy 7er ale maja sie juz identyfikowac z marka.
A nawet w samej serii 3er 330i to srodek stawki, nad nim jest R6 a nad nimi usportowione M.

Wiadomo, teraz sie juz wszystko pomieszalo przez ogrom opcji dodatkowych i ceny doposazonej serii 3-er z R4 potrafia orbitowac w okolice cen transakcyjnych serii 7er :norty:

A przyspieszenie 5.6 do setki osiagaja F30 320i z 2011r czy A4 B8 2.0t z 2008r po chipie u Januszex z.o.o za 700 PLN wiec tez juz szalu nie robi.

BMW wiadomo ze swieza buda, fantazyjne ledy/lasery, kola 19"-20", dyfuzory, lotki, splittery, naklejki m-performance i 10 naklejek M-sport na calym aucie + swiezy wosk :mrgreen: etc etc robia robote i BMW wyciska soki do cna z klienta ale warto wiedziec ze to nadal bazowa trojka, czyli polka srednio-niska z R4 - srednio-niskim silnikiem.

Nie deprecjonuje bron boze G20 330i, staram sie jedynie przedstawic inny punkt widzenia :cool2:
"..a te elektryki to pseudoekelogia" by słonik40
adamjttk
 
 
 
Posty: 428
Dołączenie: 20 Cze 2012 00:33
Moje BMW: F30 330e M-sport
F10 530d

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez Krakus3 » 23 Maj 2020 20:10

2008r po chipie u Januszex z.o.o za 700 PLN

zostaw Januszex i 318i w spokoju :D
wracając do meritum , uważam że auta typu 340 , M , 911..itd to raczej bym brał jako kochankę bardziej niż żonę , bo nie każdy tolerował by żonę która lubi za dużo pić , i to bardzo drogie drinki , i do tego lubi czasami wciągać coś do nosa przed pójściem na imprezę , nie mówiąc że śpi codziennie do południa i przez to często dzieci spóźniają się szkoły .. :mrgreen:
Krakus3
 
 
 
Posty: 137
Dołączenie: 22 Lut 2020 10:24
Moje BMW: G20 318i

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez radek_rr » 23 Maj 2020 20:30

Byłem g20 330i szpera w zakopcu juz 2 razy i wiem jedno - za 20xd bym sie nie zamienil nawet za 50% ceny. Kupilbym 2 a 20xd dal zonie tylko dlatego ze to by byla dobra oferta rynkowa xD

Ludzie ogarnijcie sie z wrzutami. Poza bezmyślnymi poganiaczami co nie zapinają pasós i nie używają "migacza" (bleh), są tu też kierowcy zawodowi, odpowiedzialni i doświadczeni.
Od 18 roku życia latam busami a wtedy tylko sprinterki rwd, żadnej elektroniki, ciągniki rolnicze, przyczepy, kurka wodna ogarnijcie, że też na forum są ludzie, którzy z napedem na 1 kolo w zakopcu tez jezdza codziennie, a poslizgi nie kończą się w rowie. :mad2:

Jak e90 bylo moim autem marzen to bylo to 330i wolnossace, teraz 330i g20 ze szpera mimo ze r4 jest moim zdaniem godnym następcą oznaczenia. Ciągnie z dołu elegancko, a pali 8,5 litra z funem i poniżej 7 bez funu.

320d to nadal 320d.
radek_rr
 
 
 
Posty: 477
Dołączenie: 17 Sty 2012 21:35
Moje BMW: G20 330i
F45 218d
Ex: e87, e84, e91, e36, e91.

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez Rufio » 23 Maj 2020 20:55

radek_rr napisał:320d to nadal 320d.

Właśnie.
Lata to we flotach, wtedy ceny lecą w dół
Trzeba być masochista nie umiejacym liczyć, zeby kupić 320xd.
320d xdrive kosztuje tyle co 330i RWD.
W 320d fanu nie ma, pali trochę mniej, grzechotnik pod maską.
Po 3 latach sorzedajemy i szok.
Nagle 320d jest dużo mkiej warte niż 330i.
Vide rynek w DE.
2017r F30 320d kupimy od 14-15 tys euro a 330i od 23-24 tys euro. Fakt 320d, ze 320d ma nieco większy przebieg, ale u nas dalej jest kult rocznika i wyposazenia. Przebieg w nasxych realiach jest do ustalenia.
Image 330d
Image C43 AMG
Awatar użytkownika
Rufio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2720
Dołączenie: 17 Lis 2006 20:59
Miejscowość: znad morza
Moje BMW: było: E91 320d, MB C63 AMG 6,2l
jest: E93 330 , MB C43 AMG

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez Kamil_89 » 23 Maj 2020 21:13

Rufio napisał:
radek_rr napisał:320d to nadal 320d.

Właśnie.
Lata to we flotach, wtedy ceny lecą w dół
Trzeba być masochista nie umiejacym liczyć, zeby kupić 320xd.
320d xdrive kosztuje tyle co 330i RWD.
W 320d fanu nie ma, pali trochę mniej, grzechotnik pod maską.
Po 3 latach sorzedajemy i szok.
Nagle 320d jest dużo mkiej warte niż 330i.
Vide rynek w DE.
2017r F30 320d kupimy od 14-15 tys euro a 330i od 23-24 tys euro. Fakt 320d, ze 320d ma nieco większy przebieg, ale u nas dalej jest kult rocznika i wyposazenia. Przebieg w nasxych realiach jest do ustalenia.

Patrząc na auta poleasingowe to jednak jest więcej 318d niż 320d
Awatar użytkownika
Kamil_89
 
 
 
Posty: 220
Dołączenie: 24 Mar 2018 18:00
Moje BMW: e90 318d 174@350nm
f30 318d 175ps@390nm

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez Rufio » 23 Maj 2020 21:24

Kamil_89 napisał:Patrząc na auta poleasingowe to jednak jest więcej 318d niż 320d

Nie ma znaczenia.
Trzy letnie 318d są od 11 tys euro a 318i od 16 tys euro.

Dlatego z uwagi na cenę sprowadzane są :
Poflotowe 318d i 320d, a 330i rozbitki z USA.
To bardzo obniża ceny używek w Polsce.
Image 330d
Image C43 AMG
Awatar użytkownika
Rufio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2720
Dołączenie: 17 Lis 2006 20:59
Miejscowość: znad morza
Moje BMW: było: E91 320d, MB C63 AMG 6,2l
jest: E93 330 , MB C43 AMG

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez FUX » 23 Maj 2020 21:37

adamjttk napisał:
Wiadomo, teraz sie juz wszystko pomieszalo przez ogrom opcji dodatkowych i ceny doposazonej serii 3-er z R4 potrafia orbitowac w okolice cen transakcyjnych serii 7er :norty:


330i do pełna to ca. 300 na starcie.
Przy kasie jakieś ~200

Pokaż mi 7 (nowe) za te pieniądze.
:roll:

https://www.otomoto.pl/osobowe/bmw/seri ... 5D=&page=4
Image
Awatar użytkownika
FUX
 
 
 
Posty: 1020
Dołączenie: 26 Kwi 2008 13:32
Miejscowość: Dolny Śląsk
Moje BMW: nie bawara

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez Alinho » 23 Maj 2020 22:20

Trojka i siodemka to zupelnie inne cenniki.
Ostatnio edytowano 23 Maj 2020 22:29 przez Alinho, łącznie edytowano 6 razy
Awatar użytkownika
Alinho
 
 
 
Posty: 66
Dołączenie: 12 Sty 2020 14:37
Moje BMW: 330i G20

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez lorakkr » 23 Maj 2020 22:25

ja przy wyborze kierowałbym się raczej sposobem użytkowania (w większości miasto czy trasa) oraz rocznymi przebiegami.. jak wiadomo miasto zabija diesla , jak ktoś ma się kręcić głównie w koło komina i/lub niewielkimi przebiegami - niech bierze 330i, jak latamy dużo to diesel.
Sam planuję bmw do 15k rocznie, mam drugiego 200KM diesla, więc wziąłem 330i.. chciałem rwd ze szperą, ale żona zaczęła płakać, że nie ogarnie (kilka razy jechała moimi byłymi nissanami, 200sx 300KM i skyline ~350KM rwd i była przerażona), więc ze względu na małżonkę wziąłem xdrive... ze szperą :twisted:
przez chwilę zastanawiałem się czy nie poczekać na m340i , niestety kwestie podatkowe nie pozwoliły czekać, a różnica w cenie między 330 and 340 pozwala na zakup/budowę czegoś do zabawy, także jak będę mniał ochotę się bawić to coś sobie zbuduję..
po kilku miesiącach mogę powiedzieć, że 330i nawet bez szpery jest wystarczająco szybka do codziennej jazdy, a najsłabszym punktem wcale nie jest moc silnika a hamulce (tak mam mpakiet) czy seryjne opony (turanzy).. żeby w pełni wykorzystać to auto to trzeba zapodać ps4s i conajmniej jakiś lepszy klocek do mpakietowych zacisków..
lorakkr
 
 
 
Posty: 28
Dołączenie: 02 Paź 2019 18:27
Moje BMW: g21 330i w drodze
e30 320i piętnaście lat temu

dupowóz v40 d3 200KM 430Nm by RicaPerformance

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez Ponta » 23 Maj 2020 23:12

No ale po co? Napisał, że ekonomia nie gra roli, to w jakim wypadku 320d góruje nad 330i?
Przegrywa tylko na stacji podczas tankowania, a tego nie bierze się pod uwagę. Wybór zatem prosty. Kopciuch mu do sedana potrzebny jak świni siodło, to nie suv.
Awatar użytkownika
Ponta
 
 
 
Posty: 2748
Dołączenie: 02 Gru 2017 04:06
Moje BMW: E85

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez Randall » 23 Maj 2020 23:30

Dodam że 330i rwd pali nieprzyzwoicie mało paliwa :)
Image
Awatar użytkownika
Randall
Moderator
Moderator
 
Posty: 5485
Dołączenie: 26 Cze 2008 13:20
Miejscowość: 016
Moje BMW: Było:
E46 320i
F20 120d
E36 316i
E36 323ti
E46 320d
F30 328ix
Jest:
E91 320d
F25 20i
G20 330i

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez adamjttk » 24 Maj 2020 11:08

FUX napisał:
adamjttk napisał:
Wiadomo, teraz sie juz wszystko pomieszalo przez ogrom opcji dodatkowych i ceny doposazonej serii 3-er z R4 potrafia orbitowac w okolice cen transakcyjnych serii 7er :norty:


330i do pełna to ca. 300 na starcie.
Przy kasie jakieś ~200

Pokaż mi 7 (nowe) za te pieniądze.
:roll:


Katalogowo 330ix dobrze doposazona to 300-310 tys PLN, rabat bedzie spory ale bez przesady, za 200k nia nie odjedziesz.
Bazowa seria 7er transakcyjnie to okolice 350-370 tys PLN (rabaty sa wieksze niz na 3er).
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria ... b61ae34155

PS. Jak wezmiesz do porownania 330d to katalogowo dojdziesz do 360-370k PLN w PL?
Imho cuda na kiju, pamietaj ze 330i/730d to porownywanie auta z akcyza 3% i 18%.

U konkurencji np w takim Perfect Lease, gdzie nie ma znizek, doposazona A4 R4 to bez problemu okolice 350k PLN.

Natomiast przyznaje Ci oczywiscie racje, to nie do konca uczciwe porownywanie, uwypuklam odrobine niedorzecznosc.
"..a te elektryki to pseudoekelogia" by słonik40
adamjttk
 
 
 
Posty: 428
Dołączenie: 20 Cze 2012 00:33
Moje BMW: F30 330e M-sport
F10 530d

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez Alinho » 24 Maj 2020 11:34

Adam niestety uzywasz argumentow takie jak Ci pasuja.
330ix drive w msport kosztuje 215k
Za 100k w opcjach masz wszystkie pakiety z listy
Szyberdach, harman kardon, fele 19, lakier dravit.
Innymi slowy zamykasz konfig.
Ile by kosztowalo bmw 7 przy porownywalnym wyposazeniu??
Kupujac bmw 3 za 315k mozesz transakcyjnie je zamknac za 240-245k
A bmw 7 kupisz transakcyjnie za 380, ale taka ze chetnie bys pare gadzetow dla auta tej klasy dolozyl.
Ostatnio edytowano 24 Maj 2020 11:39 przez Alinho, łącznie edytowano 1 raz
Awatar użytkownika
Alinho
 
 
 
Posty: 66
Dołączenie: 12 Sty 2020 14:37
Moje BMW: 330i G20

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez FUX » 24 Maj 2020 12:38

adamjttk napisał:
FUX napisał:
adamjttk napisał:
Wiadomo, teraz sie juz wszystko pomieszalo przez ogrom opcji dodatkowych i ceny doposazonej serii 3-er z R4 potrafia orbitowac w okolice cen transakcyjnych serii 7er :norty:


330i do pełna to ca. 300 na starcie.
Przy kasie jakieś ~200

Pokaż mi 7 (nowe) za te pieniądze.
:roll:


Katalogowo 330ix dobrze doposazona to 300-310 tys PLN, rabat bedzie spory ale bez przesady, za 200k nia nie odjedziesz.
Bazowa seria 7er transakcyjnie to okolice 350-370 tys PLN (rabaty sa wieksze niz na 3er).
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria ... b61ae34155

PS. Jak wezmiesz do porownania 330d to katalogowo dojdziesz do 360-370k PLN w PL?
Imho cuda na kiju, pamietaj ze 330i/730d to porownywanie auta z akcyza 3% i 18%.

U konkurencji np w takim Perfect Lease, gdzie nie ma znizek, doposazona A4 R4 to bez problemu okolice 350k PLN.

Natomiast przyznaje Ci oczywiscie racje, to nie do konca uczciwe porownywanie, uwypuklam odrobine niedorzecznosc.


Z pogranicza 1/2 z przodu mam ofertę na fulla 330i.
Ze zdecydowaną jedynką ex A.G. z tego roku.

Nie klikałem na ogrzewanie postojowe ale na szyber i hak oraz pakiety gwarancyjne i serwisowe.
:wink:

7 ka z linku to golas.
Image
Awatar użytkownika
FUX
 
 
 
Posty: 1020
Dołączenie: 26 Kwi 2008 13:32
Miejscowość: Dolny Śląsk
Moje BMW: nie bawara

Re: G20, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania

Postprzez stuffman » 24 Maj 2020 12:41

Jeżeli za paliwo płaci firma, to ja nie czaje o co ta dyskusja. Gdyby jeszcze B48 chlał jak smok, ale to jest całkiem oszczędne auto jak na te osiągi.
Awatar użytkownika
stuffman
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 785
Dołączenie: 14 Lip 2010 23:49
Moje BMW: g20 330i 2019
e39 M5 2000
ex f20 118i+ 2012
ex e46 320td compact 2002

PoprzedniaNastępna

Powróć do G20, G21

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: rkmi09 oraz 3 gości